Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Zootechnika (S2)
specjalność: Ekolologiczne i amatorskie użytkowanie zwierząt
Sylabus przedmiotu Amatorski chów zwierząt egzotycznych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zootechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Amatorski chów zwierząt egzotycznych | ||
Specjalność | Ekolologiczne i amatorskie użytkowanie zwierząt | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Hodowli Trzody Chlewnej, Żywienia Zwierząt i Żywności | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Beata Matysiak <Beata.Matysiak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 5 | Grupa obieralna | 3 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Chów i hodowla zwierząt |
W-2 | Ochrona bioróżnorodności |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przekazanie wiedzy z zakresu regulacji prawnych, biologii, utrzymania i postępowania ze zwierzętami uznanymi za egzotyczne |
C-2 | Uświadomenie zagrożeń wynikających z nieprawidłowego i nieodpowiedzialnego postępowania człowieka ze zwierzętami egzotycznymi |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Pochodzenie, przegląd najczęściej utrzymywanych gatunków, wybrane zagadnienia biologiczne z fizjologii, reprodukcji, żywienia, utrzymania i pielęgnacji zwierząt egzotycznych (płazy, gady, pajęczaki, owady, ssaki) | 14 |
T-A-2 | Zaliczenie ćwiczeń i wykładów | 1 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Regulacje prawne dotyczące przywozu, wywozu i rejestracji zwierząt egzotycznych. | 3 |
T-W-2 | Bogactwo gatunków w biosferze. | 2 |
T-W-3 | Potrzeby środowiskowe zwierząt egzotycznych. Terrarium jako środowisko bytowania zwierząt Rośliny w terrarium. | 4 |
T-W-4 | Żywienie zwierząt egzotycznych. Produkcja karmówki | 4 |
T-W-5 | Rozród zwierząt egzotycznych. | 2 |
T-W-6 | Wpływ na ekosystemy i gatunki rodzime. | 2 |
T-W-7 | Możliwości prezentacji i ekspozycji zwierzat amatorskich | 2 |
T-W-8 | Zaliczenie wykładów | 1 |
20 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w ćwiczeniach audytoryjnych | 15 |
A-A-2 | Samodzielne studiowanie tematyki ćwiczeń | 4 |
A-A-3 | Przygotowanie prezentacji na z wybranych zagadnień | 5 |
A-A-4 | Przygotowanie do zaliczenia | 3 |
A-A-5 | Konsultacje | 2 |
A-A-6 | Pisemne zaliczenie treści ćwiczeń | 1 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 15 |
A-W-2 | Samodzielne studiowanie tematyki wykładów | 7 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 5 |
A-W-4 | Konsultacje | 2 |
A-W-5 | Pisemne zaliczenie treści wykładów | 1 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny przy użyciu komputera |
M-2 | Dyskusja dydaktyczna |
M-3 | Film dydaktyczny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena prezentacji przygotowanych przez studentów |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów i ćwiczeń |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZO_2A_EAUZ-O5.2_W01 Student charakteryzuje i tłumaczy znaczenie zwierząt egzotycznych w chowie amatorskim | ZOinz_2A_W04, ZOinz_2A_W09 | — | — | C-1 | T-A-1, T-W-1, T-W-2 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZO_2A_EAUZ-O5.2_U01 Student dobiera gatunki zwierząt egzotycznych do chowu amatorskiego | ZOinz_2A_U11, ZOinz_2A_U14 | — | — | C-1, C-2 | T-A-1, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZO_2A_EAUZ-O5.2_K01 Student orientuje się i jest świadomy możliwości utrzymywania zwierząt należących do różnych grup taksonomicznych | ZOinz_2A_K02, ZOinz_2A_K08, ZOinz_2A_K09 | — | — | C-1, C-2 | T-W-2, T-W-5, T-W-6 | M-2, M-3 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZO_2A_EAUZ-O5.2_W01 Student charakteryzuje i tłumaczy znaczenie zwierząt egzotycznych w chowie amatorskim | 2,0 | Student nie umie scharakteryzować znaczenia zwierząt egzotycznych w chowie amatorskim |
3,0 | Student w niewielkim zakresie umie scharakteryzować znaczenie zwierząt egzotycznych w chowie amatorskim | |
3,5 | Student charakteryzuje grupy zwierząt egzotycznych występujące w chowie amatorskim | |
4,0 | Student charakteryzuje i opisuje grupy i gatunki zwierząt egzotycznych występujące w chowie amatorskim | |
4,5 | Student charakteryzuje, opisuje i rozróżnia grupy i gatunki zwierząt egzotycznych występujące w chowie amatorskim | |
5,0 | Student trafnie charakteryzuje, opisuje i rozróżnia grupy zwierząt egzotycznych i liczne gatunki występujące w chowie amatorskim |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZO_2A_EAUZ-O5.2_U01 Student dobiera gatunki zwierząt egzotycznych do chowu amatorskiego | 2,0 | student nie umie dobierać gatunków zwierząt ezotycznych do chowu amatorskiegio |
3,0 | student dobiera gatunki zwierząt egzotycznych do chowu amatorskiego i w niewielkim zakresie łączy ten wybór z warunkami środowiskowymi które należy zapewnić zwierzętom | |
3,5 | student dobiera gatunki zwierząt egzotycznych do chowu amatorskiego i łączy ten wybór z warunkami środowiskowymi które należy zapewnić zwierzętom | |
4,0 | student dobiera gatunki zwierząt egzotycznych do chowu amatorskiego i łączy ten wybór z warunkami środowiskowymi które należy zapewnić zwierzętom i potrafi analizować zasadność wyboru | |
4,5 | student trafnie dobiera gatunki zwierząt egzotycznych do chowu amatorskiego i łączy ten wybór z warunkami środowiskowymi, które należy zapewnić zwierzętom, potrafi analizować zasadność tego wyboru i podejmować decyje związane z utrzymaniem zwierząt egzotycznych | |
5,0 | student trafnie dobiera gatunki zwierząt egzotycznych do chowu amatorskiego, łączy i tłumaczy ten wybór z warunkami środowiskowymi, które należy zapewnić zwierzętom, potrafi analizować zasadność tego wyboru i podejmować decyje związane z utrzymaniem zwierząt egzotycznych |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZO_2A_EAUZ-O5.2_K01 Student orientuje się i jest świadomy możliwości utrzymywania zwierząt należących do różnych grup taksonomicznych | 2,0 | student nie jest świadomy o możlwościach utrzymywania zwierząt egzotycznych |
3,0 | student jest świadomy o możlwościach utrzymywania zwierząt egzotycznych jednak nie przejawia kreatywności w zdobywaniiu wiedzy w tym zakresie | |
3,5 | student kreatywnie i świadomie orientuje się o możlwościach utrzymywania zwierząt egzotycznych jednak nie przejawia kreatywności w zdobywaniiu wiedzy w tym zakresie | |
4,0 | student kreatywnie i świadomie orientuje się o możlwościach utrzymywania zwierząt egzotycznych i jest otwarty na poszerzanie swoich kompetencji | |
4,5 | student kreatywnie i świadomie orientuje się o możlwościach utrzymywania zwierząt egzotycznych i jest zdeterminowany na poszerzanie swoich kompetencji | |
5,0 | student bardzo kreatywnie i świadomie orientuje się o możlwościach utrzymywania zwierząt egzotycznych i jest zdeterminowany na poszerzanie swoich kompetencji oraz postrzega mozliwości rozwoju osobistego |
Literatura podstawowa
- Dost U., Zwierzęta w terrarium, Delta, Warszawa, 2000
- Rogner W., Moje pierwsze terrarium, Multico, Warszawa, 1995
Literatura dodatkowa
- http://www.terrarium.com.pl/, terrarium com, terrarium com, 2012