Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Zootechnika (S2)
specjalność: Ekolologiczne i amatorskie użytkowanie zwierząt
Sylabus przedmiotu Praktyka dyplomowa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zootechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praktyka dyplomowa | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Hodowli Trzody Chlewnej, Żywienia Zwierząt i Żywności | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Agnieszka Tomza-Marciniak <Agnieszka.Tomza-Marciniak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Agnieszka Tomza-Marciniak <Agnieszka.Tomza-Marciniak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza z zakresu ekonomii i przedsiębiorczości powiązanej z działalnością rolniczą |
W-2 | Podstawowa wiedza z zkresu biologii poszczególnych zwierząt gospodarskich i kierunkach użytkowania wybranych gatunków |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem praktyki jest poznanie przez studenta zasad funkcjonowania jednostek organizacyjnych, instytucji i przedsiebiorstw działajacych w zakresie rolnictwa. Ponadto zapoznanie w terenie z możliwościami wykorzystania wiedzy z zakresu nauk rolniczych. |
C-2 | Kształtowanie umiejętności nawiązywania współracy ze specjalistami z zakresu nauk rolniczych jak też innych instytucji dziłajacych na rzecz rolnictwa, wpływajacych na rozwój i wykrzystanie wiedzy teoretycznej w praktyce. |
C-3 | Poznanie technologii utrzymania i zasady właściwego postępowania z wybranymi gatunkami zwierząt gospodarskich. |
C-4 | Zapoznanie studenta ze specyfiką pracy zootechnika. |
C-5 | Poznanie własnych możliwości na rynku pracy. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praktyki | ||
T-PR-1 | Blok zagadnień organizacyjno - prawych i ekonomicznych związnych z z funkcjonowaniem ferm zwierząt gospodarskich. | 1 |
T-PR-2 | Blok zagadnień związanych z prawidłowym prowadzeniem hodowli i chowu zwierząt gospodarskich. Pogłebianie umiejętności w zakresie hodowli zwierząt gospodarskich (prowdzenie dokumentacji hodowlanej, znakowanie zwierząt itp). | 1 |
T-PR-3 | Blok zagadnień związany z warunkami utrzymania zwierząt gospodarskich i kształtowania środowiska zoohigienicznego, mającymi wpływ na uzyskiwanie wysokiej produkcyjności zwierząt i opłacalności chowu. Poznanie rynku pracy i możliwości samozatrudnienia po zakończeniiu studiów. | 2 |
4 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praktyki | ||
A-PR-1 | Wykonywanie zadań związanych z realizacją praktyki dyplomowej pod kierunkiem opiekuna naukowego. | 120 |
120 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody dydaktyczne zależne są od profilu zakładu przyjmującej studenta na praktykę np: wykład informacyjny, demonstracja, obserwacja, ćwiczenia produkcyjne itp. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Opis zadań wykonywanych podczas praktyk zawarty w dzienniczku praktyk. |
S-2 | Ocena formująca: Zaliczenie ustne. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Złożenie 2 konspektów dotyczących zagadnień merytorycznie związanych z realizowaną praktyką. Dzienniczek praktyk. Zaliczenie ustne po zakończeniu praktyk przed komisją. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZO_2A_P1_W01 Student omawia technologię i organizację procesów produkcyjnych w gospodarstwie, a także warunki zoohigieniczne i ich wpływ na produkcyjność i dobrostan zwierząt. | ZOinz_2A_W10 | — | — | C-2, C-1, C-3, C-4, C-5 | T-PR-1, T-PR-2, T-PR-3 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZO_2A_P1_U01 Student dokonuje krytycznej oceny zastosowanej technologii, procesów, technik oraz warunków zoohigienicznych w gospodarstwie, a także proponuje zmiany mające na celu polepszenie warunków prowadzenia produkcji zwierzęcej. | ZOinz_2A_U01, ZOinz_2A_U03, ZOinz_2A_U04, ZOinz_2A_U06, ZOinz_2A_U08, ZOinz_2A_U11, ZOinz_2A_U15 | — | — | C-2, C-1 | T-PR-1, T-PR-2, T-PR-3 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZO_2A_P1_K01 Student jest świadomy konieczności ustawicznego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejętności zawodowych. | ZOinz_2A_K02, ZOinz_2A_K05 | — | — | C-2 | T-PR-1, T-PR-2, T-PR-3 | M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZO_2A_P1_W01 Student omawia technologię i organizację procesów produkcyjnych w gospodarstwie, a także warunki zoohigieniczne i ich wpływ na produkcyjność i dobrostan zwierząt. | 2,0 | |
3,0 | Student w podstawowym zakresie omawia zastotowane w danym gospodarstwie technologie i organizację procesów produkcyjnych, warunki zoohigieniczne i ich potencjalny wpływ na produkcyjność i dobrostan zwierząt. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZO_2A_P1_U01 Student dokonuje krytycznej oceny zastosowanej technologii, procesów, technik oraz warunków zoohigienicznych w gospodarstwie, a także proponuje zmiany mające na celu polepszenie warunków prowadzenia produkcji zwierzęcej. | 2,0 | |
3,0 | Student w podstawowym zakresie dokonuje krytycznej oceny zastosowanej technologii, procesów, technik oraz warunków zoohigienicznych w gospodarstwie. W podstawowym zakresie proponuje zmiany mające na celu polepszenie warunków prowadzenia produkcji zwierzęcej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZO_2A_P1_K01 Student jest świadomy konieczności ustawicznego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejętności zawodowych. | 2,0 | |
3,0 | Student jest otwarty i świadomy konieczności zdobywania umiejętności praktycznych w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem, ale nie przejawia aktywnej postawy wobec kształcenia ustawicznego. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Zarządzenie nr 169 Rektora Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie z dnia 20 listopada 2009 roku