Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Automatyka i robotyka (S3)

Sylabus przedmiotu Zachowania społeczne i etykieta zawodu nauczyciela akademickiego:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Automatyka i robotyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom trzeciego stopnia
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Zachowania społeczne i etykieta zawodu nauczyciela akademickiego
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Nauk Humanistycznych i Pedagogicznych
Nauczyciel odpowiedzialny Zbigniew Zychowicz <Zbigniew.Zychowicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Dariusz Zienkiewicz <Dariusz.Zienkiewicz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 4 Grupa obieralna 3

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 15 5,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Przygotowanie ogólne z zakresu wiedzy o społeczeństwie.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Prezentacja wiedzy w zakresie zachowań i wizerunku nauczyciela akademickiego oraz zasad regulujących poprawne relacje między ludzmi.
C-2Wyjaśnienie funkcji i celów podstawowych kanonów etykiety i wizerunku zawodowego nauczyciela akademickiego.
C-3Opanowanie podstawowych (najważniejszych) umiejętności w zakresie stosowania zasad etykiety i zachowań społecznych nauczyciela akademickiego.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Społeczna rola i wizerunek zawodowy nauczyciela akademickiego.2
T-W-2Pojęcie i zasady dobrego wychowania.2
T-W-3Ceremoniał i tradycje akademickie (m.in. uroczystości, tytuły akademickie, stroje, przemowy, zwroty łacińskie).2
T-W-4Zasady i formy pisania pism oficjalnych i nieoficjalnych. Tytulatura w korespondencji i w rozmowie.2
T-W-5Organizacja i przebieg wizyt oficjalnych, przygotowanie i organizacja przyjęć, zasady precedencji.2
T-W-6Etykieta akademicka w kontekście zróżnicowań międzykulturowych.2
T-W-7Etykieta w szkole wyższej w pracy ze studentem i w codziennych kontaktach ze współpracownikami.2
T-W-8Kolokwium zaliczeniowe1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Udział w wykładach15
A-W-2Przygotowanie merytoryczne do wykładów80
A-W-3Konsultacje20
A-W-4Przygotowanie prezentacji multimedialnej.35
150

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład konwersatoryjny
M-2Wykład informacyjny
M-3Prezentacja multimedialna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Aktywność merytoryczna
S-2Ocena formująca: Konsultacje
S-3Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AR_3A_F3.3_W02
Doktorant jest świadomy społecznej roli i wizerumku zawodowego nauczyciela akademickiego.
AR_3A_W07C-2, C-3, C-1T-W-1, T-W-4, T-W-7, T-W-5, T-W-6, T-W-3, T-W-2M-2, M-1, M-3S-2, S-1, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AR_3A_F3.3_U02
Doktorant potrafi stosować zasady etykiety i ceremoniału w życiu zawodowym i publicznym.
AR_3A_U08C-2, C-3, C-1T-W-1, T-W-4, T-W-7, T-W-5, T-W-6, T-W-3, T-W-2M-2, M-1, M-3S-2, S-1, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AR_3A_F3.3_K01
W relacjach interpersonalnych wenątrzuczelnianych i zewnętrznych uwzględnia zasady etykiety nauczyciela akademickiego, posiada kompetencje zapewniające jakość realacji interpersonalnych.
AR_3A_K01C-2, C-3, C-1T-W-1, T-W-4, T-W-7, T-W-5, T-W-6, T-W-3, T-W-2M-2, M-1, M-3S-2, S-1, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AR_3A_F3.3_W02
Doktorant jest świadomy społecznej roli i wizerumku zawodowego nauczyciela akademickiego.
2,0
3,0Doktorant jest świadomy społecznej roli i wizerumku zawodowego nauczyciela akademickiego.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AR_3A_F3.3_U02
Doktorant potrafi stosować zasady etykiety i ceremoniału w życiu zawodowym i publicznym.
2,0
3,0Doktorant potrafi stosować zasady etykiety i ceremoniału w życiu zawodowym i publicznym.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AR_3A_F3.3_K01
W relacjach interpersonalnych wenątrzuczelnianych i zewnętrznych uwzględnia zasady etykiety nauczyciela akademickiego, posiada kompetencje zapewniające jakość realacji interpersonalnych.
2,0
3,0W relacjach interpersonalnych wenątrzuczelnianych i zewnętrznych uwzględnia zasady etykiety nauczyciela akademickiego, posiada kompetencje zapewniające jakość realacji interpersonalnych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Orłowski T., Protokół dyplomatyczny, Ceremoniał & Etykieta, PISM, Warszawa, 2006

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Społeczna rola i wizerunek zawodowy nauczyciela akademickiego.2
T-W-2Pojęcie i zasady dobrego wychowania.2
T-W-3Ceremoniał i tradycje akademickie (m.in. uroczystości, tytuły akademickie, stroje, przemowy, zwroty łacińskie).2
T-W-4Zasady i formy pisania pism oficjalnych i nieoficjalnych. Tytulatura w korespondencji i w rozmowie.2
T-W-5Organizacja i przebieg wizyt oficjalnych, przygotowanie i organizacja przyjęć, zasady precedencji.2
T-W-6Etykieta akademicka w kontekście zróżnicowań międzykulturowych.2
T-W-7Etykieta w szkole wyższej w pracy ze studentem i w codziennych kontaktach ze współpracownikami.2
T-W-8Kolokwium zaliczeniowe1
15

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach15
A-W-2Przygotowanie merytoryczne do wykładów80
A-W-3Konsultacje20
A-W-4Przygotowanie prezentacji multimedialnej.35
150
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAR_3A_F3.3_W02Doktorant jest świadomy społecznej roli i wizerumku zawodowego nauczyciela akademickiego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyAR_3A_W07Ma wiedzę w zakresie metodyki zajęć dydaktycznych i nowoczesnych technik wykorzystywanych w kształceniu studentów.
Cel przedmiotuC-2Wyjaśnienie funkcji i celów podstawowych kanonów etykiety i wizerunku zawodowego nauczyciela akademickiego.
C-3Opanowanie podstawowych (najważniejszych) umiejętności w zakresie stosowania zasad etykiety i zachowań społecznych nauczyciela akademickiego.
C-1Prezentacja wiedzy w zakresie zachowań i wizerunku nauczyciela akademickiego oraz zasad regulujących poprawne relacje między ludzmi.
Treści programoweT-W-1Społeczna rola i wizerunek zawodowy nauczyciela akademickiego.
T-W-4Zasady i formy pisania pism oficjalnych i nieoficjalnych. Tytulatura w korespondencji i w rozmowie.
T-W-7Etykieta w szkole wyższej w pracy ze studentem i w codziennych kontaktach ze współpracownikami.
T-W-5Organizacja i przebieg wizyt oficjalnych, przygotowanie i organizacja przyjęć, zasady precedencji.
T-W-6Etykieta akademicka w kontekście zróżnicowań międzykulturowych.
T-W-3Ceremoniał i tradycje akademickie (m.in. uroczystości, tytuły akademickie, stroje, przemowy, zwroty łacińskie).
T-W-2Pojęcie i zasady dobrego wychowania.
Metody nauczaniaM-2Wykład informacyjny
M-1Wykład konwersatoryjny
M-3Prezentacja multimedialna
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Konsultacje
S-1Ocena formująca: Aktywność merytoryczna
S-3Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant jest świadomy społecznej roli i wizerumku zawodowego nauczyciela akademickiego.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAR_3A_F3.3_U02Doktorant potrafi stosować zasady etykiety i ceremoniału w życiu zawodowym i publicznym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyAR_3A_U08Potrafi nawiązywać kontakty w międzynarodowym środowisku naukowym oraz zawodowym.
Cel przedmiotuC-2Wyjaśnienie funkcji i celów podstawowych kanonów etykiety i wizerunku zawodowego nauczyciela akademickiego.
C-3Opanowanie podstawowych (najważniejszych) umiejętności w zakresie stosowania zasad etykiety i zachowań społecznych nauczyciela akademickiego.
C-1Prezentacja wiedzy w zakresie zachowań i wizerunku nauczyciela akademickiego oraz zasad regulujących poprawne relacje między ludzmi.
Treści programoweT-W-1Społeczna rola i wizerunek zawodowy nauczyciela akademickiego.
T-W-4Zasady i formy pisania pism oficjalnych i nieoficjalnych. Tytulatura w korespondencji i w rozmowie.
T-W-7Etykieta w szkole wyższej w pracy ze studentem i w codziennych kontaktach ze współpracownikami.
T-W-5Organizacja i przebieg wizyt oficjalnych, przygotowanie i organizacja przyjęć, zasady precedencji.
T-W-6Etykieta akademicka w kontekście zróżnicowań międzykulturowych.
T-W-3Ceremoniał i tradycje akademickie (m.in. uroczystości, tytuły akademickie, stroje, przemowy, zwroty łacińskie).
T-W-2Pojęcie i zasady dobrego wychowania.
Metody nauczaniaM-2Wykład informacyjny
M-1Wykład konwersatoryjny
M-3Prezentacja multimedialna
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Konsultacje
S-1Ocena formująca: Aktywność merytoryczna
S-3Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant potrafi stosować zasady etykiety i ceremoniału w życiu zawodowym i publicznym.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAR_3A_F3.3_K01W relacjach interpersonalnych wenątrzuczelnianych i zewnętrznych uwzględnia zasady etykiety nauczyciela akademickiego, posiada kompetencje zapewniające jakość realacji interpersonalnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyAR_3A_K01Ma świadomość konieczności przestrzegania zasad etycznych w życiu zawodowym oraz społecznym.
Cel przedmiotuC-2Wyjaśnienie funkcji i celów podstawowych kanonów etykiety i wizerunku zawodowego nauczyciela akademickiego.
C-3Opanowanie podstawowych (najważniejszych) umiejętności w zakresie stosowania zasad etykiety i zachowań społecznych nauczyciela akademickiego.
C-1Prezentacja wiedzy w zakresie zachowań i wizerunku nauczyciela akademickiego oraz zasad regulujących poprawne relacje między ludzmi.
Treści programoweT-W-1Społeczna rola i wizerunek zawodowy nauczyciela akademickiego.
T-W-4Zasady i formy pisania pism oficjalnych i nieoficjalnych. Tytulatura w korespondencji i w rozmowie.
T-W-7Etykieta w szkole wyższej w pracy ze studentem i w codziennych kontaktach ze współpracownikami.
T-W-5Organizacja i przebieg wizyt oficjalnych, przygotowanie i organizacja przyjęć, zasady precedencji.
T-W-6Etykieta akademicka w kontekście zróżnicowań międzykulturowych.
T-W-3Ceremoniał i tradycje akademickie (m.in. uroczystości, tytuły akademickie, stroje, przemowy, zwroty łacińskie).
T-W-2Pojęcie i zasady dobrego wychowania.
Metody nauczaniaM-2Wykład informacyjny
M-1Wykład konwersatoryjny
M-3Prezentacja multimedialna
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Konsultacje
S-1Ocena formująca: Aktywność merytoryczna
S-3Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0W relacjach interpersonalnych wenątrzuczelnianych i zewnętrznych uwzględnia zasady etykiety nauczyciela akademickiego, posiada kompetencje zapewniające jakość realacji interpersonalnych.
3,5
4,0
4,5
5,0
zamknij

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej.