Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Gospodarka i Zarządzanie Środowiskiem Wodnym (S1)
Sylabus przedmiotu Szkolenie - Biuro Karier:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Gospodarka i Zarządzanie Środowiskiem Wodnym | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Szkolenie - Biuro Karier | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Biuro Karier | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Hanna Zielińska <Hanna.Zielinska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 0,0 | ECTS (formy) | 0,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student powinien znać swoje preferencje zawodowe. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z możliwościami jakie daje uczelnia wyższa jeśli chodzi o przygotowanie się do podjęcia przyszłej pracy zawodowej. Student ma możliwość poznania opinii pracodawców o absolwentach, dowiaduje się o wadze wiedzy praktycznej oraz o możliwościach rozwoju własnego poprzez udział w kołach naukowych oraz podejmując wszelką aktywność studencką tj. praca dorywcza, koła zainteresowań, organizacje studenckie, wyjazdy na stypendia krajowe i zagraniczne. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Koła naukowe – skupisko kujonów czy zaradni pasjonaci? Nauka języków obcych – czy to potrzebne? Wyjedź na stypendium – stypendia w ramach różnych funduszy europejskich Rozejrzyj się za praktyką lub stażem Wolontariat Własna działalność gospodarcza Praca stała i dorywcza Aktywność studencka - sekcje sportowe i kulturalne | 2 |
2 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład połączony z pogadanką na której poznaje się wiedzę i opinię studentów na wybrane tematy. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Aktywność studentów w dyskusji na wybrane tematy |
S-2 | Ocena podsumowująca: Obecność bezwzględna na 2 godz. zajęć (wykładzie) |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GW_1A_S3_W01 Po odbyciu zajęć student orientuje się jakie są wymagania pracodawców odnośnie absolwentów poszczególnych kierunków, wie jakie kompetencje miękkie pożądane są na rynku pracy, wie jakie możliwości rozwoju własnej osobowości proponuje uczelnia (koła naukowe, organizacje studenckie), wie jak ważne są umiejętności językowe (języki obce) | GW_1A_W14 | R1A_W09 | InzA_W03 | C-1 | T-A-1 | M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GW_1A_S3_U01 Student umie ocenić potrzeby rynku pracy jeśli chodzi o absolwentów wyższej uczelni. | GW_1A_U05 | R1A_U04, R1A_U07 | InzA_U03 | C-1 | T-A-1 | M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GW_1A_S3_K01 Ma świadomość swojej wiedzy i umiejetności i rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia. Wyznacza kierunki dalszego własnego rozwoju i kształcenia. | GW_1A_K01 | R1A_K01, R1A_K07 | InzA_K01, InzA_K02 | C-1 | T-A-1 | M-1 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GW_1A_S3_W01 Po odbyciu zajęć student orientuje się jakie są wymagania pracodawców odnośnie absolwentów poszczególnych kierunków, wie jakie kompetencje miękkie pożądane są na rynku pracy, wie jakie możliwości rozwoju własnej osobowości proponuje uczelnia (koła naukowe, organizacje studenckie), wie jak ważne są umiejętności językowe (języki obce) | 2,0 | |
3,0 | Na podstawie listy obecności na zajęciach | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GW_1A_S3_U01 Student umie ocenić potrzeby rynku pracy jeśli chodzi o absolwentów wyższej uczelni. | 2,0 | |
3,0 | Zaliczenie przedmiotu na podstawie obecności. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GW_1A_S3_K01 Ma świadomość swojej wiedzy i umiejetności i rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia. Wyznacza kierunki dalszego własnego rozwoju i kształcenia. | 2,0 | |
3,0 | Na podstawie listy obecności na zajęciach | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Bańka A., Psychologiczne doradztwo karier., Wydaw. Stowarzyszenie Psychologia i Architektura, Poznań, 2007
- Suchar M., Kariera i rozwój zawodowy., ODDK, Gdańsk, 2003