Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Gospodarka i Zarządzanie Środowiskiem Wodnym (S1)
Sylabus przedmiotu Rekultywacja wód:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Gospodarka i Zarządzanie Środowiskiem Wodnym | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Rekultywacja wód | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Zakład Hydrochemii i Biologicznych Zasobów Wód | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jacek Kubiak <Jacek.Kubiak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Sylwia Machula <Sylwia.Machula@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Posiadanie wiedzy z zakresu hudrocjemii i ochrony wód |
W-2 | Posiadanie wiedzy z zkaresu limnologii |
W-3 | Posiadanie wiedzu z zakresu badania środowiska wodnego |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Student potrafi ocenić stan wód powierzchniowych |
C-2 | Student potrafi zaplanować skuteczna metodę rekultrywacji akwenu |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Ocena stanu akwenu: stawu, jeziora, rzeki | 9 |
T-L-2 | Wybór metody relultywacji w warunkach laboratoryjnych | 3 |
T-L-3 | Weryfikacja zaplanowanej metody relultywacji w warunkach laboratoryjnych | 3 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Przyczyny degradacji wód powierzchniowych | 3 |
T-W-2 | Skutki zanieczyszczenia i degradacji wód powierzchniowych | 3 |
T-W-3 | Ocena stanu wód powierzchniowych | 3 |
T-W-4 | Metody rekultrywacji wód powierzchniowych | 3 |
T-W-5 | Zasady ochrony wód powierzchniowych | 3 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 25 |
A-L-2 | Stuidiowanie literatury | 18 |
A-L-3 | Konsultacje | 15 |
A-L-4 | zaliczenie pzredmioty | 2 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 25 |
A-W-2 | Studiowanie literatury | 18 |
A-W-3 | Konsultacje | 15 |
A-W-4 | zaliczenie przedmiotu | 2 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład |
M-2 | ćwiczenia laboratoryjne |
M-3 | ćwiczenia terenoqwe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: zaliczenie |
S-2 | Ocena formująca: kolokwium |
S-3 | Ocena formująca: test |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GW_1A_C24_W01 GW_1A_W04 Zna podstawy ekologii środowiska wodnego oraz wpływ antropopresji na środowisko wodne, ma wiedzę na temat monitoringu. | GW_1A_W06, GW_1A_W12, GW_1A_W04, GW_1A_W01 | R1A_W01, R1A_W03, R1A_W04, R1A_W05, R1A_W06 | InzA_W02, InzA_W03, InzA_W04 | C-1, C-2 | T-W-5, T-L-1, T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-W-1, T-L-3, T-L-2 | M-1, M-3, M-2 | S-3, S-1, S-2 |
GW_1A_C24_W02 student potrafi opisać wytyczne niezbędne do prowadzenia standardowych badań w ramach monitoringu przyrodniczego gatunków roślin i zwierząt | GW_1A_W04 | R1A_W03, R1A_W05, R1A_W06 | InzA_W03 | C-1, C-2 | T-L-3, T-L-1, T-W-5, T-W-3, T-W-2, T-W-4, T-W-1, T-L-2 | M-1, M-2, M-3 | S-2, S-3, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GW_1A_C24_U01 Poznanie zależność stanu wód i poszczególnych gałęzi gospodarki od jakości i wielkości zasobów wodnych, ze szcególnym uwzględnieniem rybactwa. Poznanie zasad ochrony wód i ich rekultywacji, a także prawodawstwa w tym zakresie. Poznanie zasad ochrony wód i ich rekultywacji, a także prawodawstwa w tym zakresie | GW_1A_U01 | R1A_U01, R1A_U04, R1A_U05 | InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03 | C-1, C-2 | T-W-4, T-W-5, T-L-3, T-W-1, T-W-2, T-L-1, T-W-3, T-L-2 | M-2, M-1, M-3 | S-3, S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GW_1A_C24_K01 Poznanie zależność stanu wód i poszczególnych gałęzi gospodarki od jakości i wielkości zasobów wodnych, ze szczególnym uwzględnieniem rybactwa. Zna zasady ochrony wód i ich rekultywacji. | GW_1A_K04 | R1A_K05, R1A_K06 | InzA_K01, InzA_K02 | C-2, C-1 | T-L-1, T-W-5, T-L-2, T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-W-1, T-L-3 | M-3, M-2, M-1 | S-2, S-3, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GW_1A_C24_W01 GW_1A_W04 Zna podstawy ekologii środowiska wodnego oraz wpływ antropopresji na środowisko wodne, ma wiedzę na temat monitoringu. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi tylko częściowo wykorzystać wiedzy aplikowanej w trakcie zajęć | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
GW_1A_C24_W02 student potrafi opisać wytyczne niezbędne do prowadzenia standardowych badań w ramach monitoringu przyrodniczego gatunków roślin i zwierząt | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi tylko częściowo wykorzystać wiedzy aplikowanej w trakcie zajęć | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GW_1A_C24_U01 Poznanie zależność stanu wód i poszczególnych gałęzi gospodarki od jakości i wielkości zasobów wodnych, ze szcególnym uwzględnieniem rybactwa. Poznanie zasad ochrony wód i ich rekultywacji, a także prawodawstwa w tym zakresie. Poznanie zasad ochrony wód i ich rekultywacji, a także prawodawstwa w tym zakresie | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi tylko częściowo wykorzystać wiedzy aplikowanej w trakcie zajęć | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GW_1A_C24_K01 Poznanie zależność stanu wód i poszczególnych gałęzi gospodarki od jakości i wielkości zasobów wodnych, ze szczególnym uwzględnieniem rybactwa. Zna zasady ochrony wód i ich rekultywacji. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi tylko częściowo wykorzystać wiedzy aplikowanej w trakcie zajęć | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Kalff J, Limnology, Prentice Hall, New Jersey, 2002
- Chełmicki W., Woda. Zasoby, degradacja, ochrona, PWN, Warszawa, 2001
- Dojlido J., Chemia wód powierzchniowych, Ekonomia i Środowisko, Białystok, 1999
- Kubiak J., Nędzarek A., Tórz A., Chemia wód powierzchniowych, Akademia Rolnicza, Szczecin, 1999