Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | GW_1A_PO17-2_U01 | Student potrafi wykonać podstawowe obliczenia związane z produkcją w akwakulturze i marikulturze, rozwiązuje samodzielnie lub w grupie problemy związane z chowem i hodowlą organizmów wodnych. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | GW_1A_U05 | Potrafi pracować w zespole, umie oszacować czas potrzebny na realizację zleconego zadania, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac. Rozumie potrzebę i ma możliwości samokształcenia. |
---|
GW_1A_U07 | Potrafi opracować, ocenić i zaprezentować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego, umie przygotować lub zebrać niezbędną dokumentację do realizacji zadań związanych z procesem projektowo-inwestycyjnym budowli wodnej. |
GW_1A_U12 | Potrafi zinterpretować wyniki badań biologicznych i wykorzystać je w programach hodowlanych i strategiach ochrony zasobów oraz zachowania bioróżnorodności środowiska wodnego. |
GW_1A_U13 | Umie opracować założenia hodowlane do projektu obiektu akwakultury. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U03 | stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej |
---|
R1A_U04 | wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski |
R1A_U06 | posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów |
R1A_U07 | posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
R1A_U08 | posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł |
R1A_U09 | posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z pojęciem akwakultury i marikultury, z metodami i technikami chowu i hodowli ryb i bezkręgowców wodnych oraz roślin wodnych stosowanymi w Polsce. |
---|
Treści programowe | T-L-3 | Uwarunkowania środowiskowe prowadzenia marikultury i akwakultury. Potencjalne zagrożenia dla środowiska |
---|
T-L-5 | Technologia produkcji karpia w obrocie pełnym - tradycyjna metoda Dubischa |
T-W-8 | Technologie produkcji suma Clarias gariepinus |
T-W-2 | Historia i stan obecny akwakultury na świecie i w Polsce. |
T-L-2 | Organizmy hodowlane jako źródło pokarmu i surowców wykorzystywanych w wielu gałęziach przemysłu oraz ich potencjalne zastosowanie do badań ekosystemów morskich |
T-W-1 | Definicje i podstawowe pojęcia z zakresu marikultury i akwakultury |
T-L-9 | Technologia produkcji ryb w obiekcie sadzowym |
T-L-8 | Założenia technologiczne do projektu obiektu sadzowego |
T-W-5 | Technologia produkcji karpia |
T-L-7 | Założenia technologiczne do projektu obiektu do produkcji pstrąga w obiegu otwartym |
T-W-4 | Produkcja bezkręgowców wodnych |
T-W-6 | Technologie produkcji pstrąga tęczowego |
T-L-10 | Produkcja materiału zarybieniowego oraz tempo wzrostu wybranych gatunków hodowlanych. |
T-W-7 | Technologie produkcji węgorza i łososia |
T-L-1 | Metody i specyfika hodowli różnych grup organizmów morskich - glonów, zooplanktonu, mięczaków, skorupiaków |
T-L-6 | Bilans tlenowy w gospodarstwie pstrągowym |
T-L-4 | Bilans tlenowy stawów karpiowych |
T-L-11 | Określenie optymalnych warunków hodowli zwierząt morskich i śródlądowych w oparciu o znajomość ich biologii i ekologii oraz energetyczny potencjał wzrostu (Scope for Growth) |
T-W-3 | Produkcja roślin wodnych |
Metody nauczania | M-1 | Wykłał informacyjny, wykład problemowy, ćwiczenia |
---|
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne, egzamin ustny |
---|
S-1 | Ocena formująca: Sprawdziany pisemne i ustne |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi wykonać podstawowych obliczen związanych z produkcją w akwakulturze i marikulturze, nie potrafi rozwiązywać samodzielnie lub w grupie problemów związanych z chowem i hodowlą organizmów wodnych. |
3,0 | Student potrafi wykonać podstawowe obliczenia związane z produkcją w akwakulturze i marikulturze, potrafi rozwiązywać w grupie niektóre problemy związane z chowem i hodowlą organizmów wodnych w stoniu dostatecznym |
3,5 | Student potrafi wykonać podstawowe obliczenia związane z produkcją w akwakulturze i marikulturze, rozwiązuje samodzielnie lub w grupie niektóre problemy związane z chowem i hodowlą organizmów wodnych w stopniu ponad dostatecznym |
4,0 | Student potrafi wykonać podstawowe obliczenia związane z produkcją w akwakulturze i marikulturze, rozwiązuje samodzielnie lub w grupie problemy związane z chowem i hodowlą organizmów wodnych w stopniu dobrym |
4,5 | Student potrafi wykonać podstawowe obliczenia związane z produkcją w akwakulturze i marikulturze, rozwiązuje samodzielnie lub w grupie problemy związane z chowem i hodowlą organizmów wodnych w stopniu ponad dobrym |
5,0 | Student potrafi wykonać podstawowe obliczenia związane z produkcją w akwakulturze i marikulturze, rozwiązuje samodzielnie lub w grupie problemy związane z chowem i hodowlą organizmów wodnych w stopniu bardzo dobrym |