Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | GW_1A_PO16-1_U01 | Student nabędzie umiejętność czytania dokumentacji technicznej |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | GW_1A_U07 | Potrafi opracować, ocenić i zaprezentować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego, umie przygotować lub zebrać niezbędną dokumentację do realizacji zadań związanych z procesem projektowo-inwestycyjnym budowli wodnej. |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U08 | posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł |
---|
R1A_U09 | posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Poznanie elementów planowania konstrukcji technicznych, umiejetność czytania dokumentacji technicznej. |
---|
Treści programowe | T-W-9 | Połaczenia rozłączne i nierozłączne |
---|
T-W-12 | Rodzaje sprzęgieł: sprzęgła nierozłaczne, sprzęgła rozłączne, hamulce |
T-W-4 | Zasady wymiarowania |
T-W-14 | Napęd, rodzaje napędu, dobór napędu |
T-W-7 | Materiały konstrukcyjne, stopy miedzi, stopy zelaza, stopy aluminium |
T-W-3 | Zasady rysowania przekrojów, półprzekrojów, kłady |
T-W-13 | Rodzaje przekładni i zasady ich stosowania |
T-W-15 | Pompy wodne |
T-W-10 | Elementy konstrukcyjne, rury, kształtowniki, osie, wały |
T-W-2 | Zasady rzutowania, rzut prostokatny, rzut aksonometryczny |
T-W-8 | Ceramika, tworzywa sztuczne, materiały kompozytowe, |
T-W-11 | Rodzaje łozysk, łozyskowanie : łozyska ślizgowe, łozyska toczne. |
T-W-1 | Zapis konstrukcji, rodzaje rysunków, rodzaje linii |
T-W-6 | Własności materiałów, rodzaje wytrzymałości, udarność,twardość, |
T-W-5 | Metrologia tedniczna, klasy dokładności, tolerancja, chropowatosc powierzchni |
T-L-7 | Obliczenie tolerancji i pasowania częsci maszyn |
T-L-11 | Dobór łożyska z katalogu łozysk do zadanych parametrów pracy |
T-L-3 | Odwzorowanie bryły w rzucie aksonometryvznym |
T-L-1 | Odwzorowanie figury płaskiej w rzucie prostokatnym |
T-L-4 | Odwzorowanie bryły z wykorzystaniem przekroju |
T-L-6 | Wymiarowanie i oznaczanie częsci maszyn |
T-L-5 | Wymiarowanie bryły |
T-L-10 | Dobór materiału do obciażenia występującego w konstrukcji |
T-L-8 | Określenie obciążenia występującego w konstrukcji |
T-L-13 | Dobór napędu z katalogu dla okreslonej charakterystyki pracy urzadzenia napędzanego |
T-L-12 | Dobór pasa z katalogu do przekładni pasowej |
T-L-2 | Odwzorowanie bryły w rzucie przestrzennym |
T-L-9 | Obliczanie obciązenia występujacego w elemencie konstrukcji |
T-L-14 | Dobór pompy z katalogu do określonych warunków pracy |
Metody nauczania | M-2 | Rysunek, obliczenia, dyskusja problemowa |
---|
M-1 | Wykład, objasnieni, wyjasnienie, |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Wykonanie rysunku, aktywnośc studenta w czasie zajęć |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Kolokwium |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student musi umieć czytać dokumentację techniczną |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |