Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | GW_1A_PO13-1_U01 | W wyniku przeprowadzonych zajęć student przeprowadza samodzielnie lub w zespole pod kierunkiem prowadzącego proste zadania badawcze związane z biotechnologią. Syntetyzuje wiedzę pozyskaną z literatury z nauk przyrodniczych, w tym biotechnologii z wykorzystaniem terminologii specjalistycznej. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | GW_1A_U18 | Potrafi identyfikować i specyfikować zadania inżynierskie o charakterze praktycznym związane z eksploatacją zasobów środowiska wodnego oraz niwelowania skutków antropopresji. |
---|
GW_1A_U04 | Ma umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji i formułowania oraz uzasadniania opinii związanych ze środowiskiem wodnym. |
GW_1A_U05 | Potrafi pracować w zespole, umie oszacować czas potrzebny na realizację zleconego zadania, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac. Rozumie potrzebę i ma możliwości samokształcenia. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U03 | stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej |
---|
R1A_U04 | wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski |
R1A_U05 | dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
R1A_U06 | posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów |
R1A_U07 | posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
---|
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Opanowanie przez studenta kluczowych pojęć i nabycie umiejętności praktycznych z zakresu biotechnologii srodowiskowej oraz wykorzystania metod biotechnologicznych w ochronie środowiska. |
---|
Treści programowe | T-W-3 | Buiotechnologie stosowane w likwidacji skażeń przemysłowych i odnowa terenów zdegradowanych. Technologie sprzyjające zrównoważonemu korzystaniu z zasobów środowiska. |
---|
T-L-2 | Zastosowanie technik membranowych w ochronie środowiska wodnego - analiza stopnia redukcji wybranych zanieczyszczeń ze ścieków technologicznych. |
Metody nauczania | M-1 | Metody podające - wykład informacyjny, opis, objasnienie. |
---|
M-2 | Metody praktyczne - pokaz, ćwiczenia laboratoryjne. |
Sposób oceny | S-2 | Ocena formująca: Ocena za sprawozdania z przebiegu poszczególnych ćwiczeń laboratoryjnych. |
---|
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena za kolokwium z ćwiczeń laboratoryjnych. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student opanował 60 % zrealizowanych treści programowych |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |