Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | GW_1A_PO7-2_U01 | W wyniku przeprowadzonych zajeć student powinien być w stanie definiować i klasyfikować metody zarządzania srodowiskiem wodnym na terenach chronionych, zaproponować właściwy model zarzadzania i gospodarki wodnej na terenach chronionych, przygotować operat wodnoprawny i podstawowezagadnienia związane z oceną oddziaływania przedsięwzięć wodno-środowiskowych na terenach chronionych |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | GW_1A_U03 | Potrafi zarządzać przedsiębiorstwem, infrastrukturą wodną i zasobami środowiska wodnego stosując zasady ekonomii i ekonomiki zgodnie z normami prawnymi Unii Europejskiej. |
---|
GW_1A_U14 | Potrafi na podstawie zgromadzonych danych dokonać oceny zasobów środowiska wodnego. |
GW_1A_U18 | Potrafi identyfikować i specyfikować zadania inżynierskie o charakterze praktycznym związane z eksploatacją zasobów środowiska wodnego oraz niwelowania skutków antropopresji. |
GW_1A_U16 | Potrafi opracować plan zagospodarowania środowiska wodnego i przygotować koncepcyjną dokumentację niezbędną do jego eksploatacji zgodnie z obowiązującymi przepisami. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_U02 | posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej |
R1A_U03 | stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej |
R1A_U05 | dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
R1A_U06 | posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów |
R1A_U08 | posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
---|
InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z zarządzaniem środowiskiem wodnym w obszarach chronionych, koncepcją sieci obszarów chronionych o różnej randze w Polsce i w Europie. Przedstawienie wymagań formalnoprawnych w zakresie stanowienia obszarów chronionych, prowadzenie na ich terenie działalności gospodarczej przy uwzględnieniu racjonalnego wykorzystania i ochrony środowiska wodnego |
---|
Treści programowe | T-W-4 | Instrumenty zarządzania środowiskiem wodnym |
---|
T-A-2 | Źródła finansowania ochrony środowiska wodnego w Polsce |
T-W-2 | Organizacja systemu — organy i urzędy zarządzania środowiskiem |
T-A-3 | Istota i znaczenie informacji w systemie zarządzania środowiskiem . System informacji o środowisku w Unii Europejskiej. System informacji o środowisku w Polsce — Państwowy Monitoring
Środowiska |
T-W-1 | Podstawowe pojęcia w nauce o zarządzaniu środowiskiem. Koncepcja systemu zarządzania środowiskiem |
T-A-7 | Regulace prawne i inwestycje na obszarach chronionych |
T-A-1 | Regulacje ogólnoprawne w ochronie środowiska |
T-W-5 | Regulacje prawne . Programy i plany . Narzędzia informacyjne . Zakazy i nakazy . Pozwolenia wodnoprawne |
T-A-5 | Zwierzęta i rośliny chronione w Polsce |
T-W-3 | Polityka ekologiczna państwa . Polityka ekologiczna Unii Europejskiej . Strategia zrównoważonego rozwoju |
T-A-9 | Założenia reformy systemu zarządzania gospodarką wodną na obszarach chronionych |
T-A-6 | Definicja obszarów chronionych. Klasyfikacja obszarów chronionych. Cele ochrony. |
T-A-8 | Zarządzanie bezpieczeństwem ekologicznym na obszarach chronionych |
T-A-4 | Zarządzanie ochroną przyrody w Polsce |
Metody nauczania | M-1 | wykłady informacyjne, prelekcje, dyskusja dydaktyczna, film, ćwiczenia problemowe |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Sprawdziany ustne i pisemne, konspekty z zajęć |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Sprawdzian pisemny |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi definiować i klasyfikować metod zarządzania srodowiskiem wodnym na terenach chronionych, nie potrafi zaproponować właściwego model zarzadzania i gospodarki wodnej na terenach chronionych, nie potrafi przygotować podstawowego operatu wodnoprawnego i podstawowych zagadnien związanych z oceną oddziaływania przedsięwzięć wodno-środowiskowych na terenach chronionych |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym potrafi definiować i klasyfikować metody zarządzania srodowiskiem wodnym na terenach chronionych, zaproponować właściwy model zarzadzania i gospodarki wodnej na terenach chronionych, przygotować operat wodnoprawny i podstawowezagadnienia związane z oceną oddziaływania przedsięwzięć wodno-środowiskowych na terenach chronionych |
3,5 | Student w stopniu ponad dostatecznym potrafi definiować i klasyfikować metody zarządzania srodowiskiem wodnym na terenach chronionych, zaproponować właściwy model zarzadzania i gospodarki wodnej na terenach chronionych, przygotować operat wodnoprawny i podstawowezagadnienia związane z oceną oddziaływania przedsięwzięć wodno-środowiskowych na terenach chronionych |
4,0 | Student w stopniu dobrym potrafi definiować i klasyfikować metody zarządzania srodowiskiem wodnym na terenach chronionych, zaproponować właściwy model zarzadzania i gospodarki wodnej na terenach chronionych, przygotować operat wodnoprawny i podstawowezagadnienia związane z oceną oddziaływania przedsięwzięć wodno-środowiskowych na terenach chronionych |
4,5 | Student w stopniu ponad dobrym potrafi definiować i klasyfikować metody zarządzania srodowiskiem wodnym na terenach chronionych, zaproponować właściwy model zarzadzania i gospodarki wodnej na terenach chronionych, przygotować operat wodnoprawny i podstawowezagadnienia związane z oceną oddziaływania przedsięwzięć wodno-środowiskowych na terenach chronionych |
5,0 | Student w stopniu bardzo dobrym potrafi definiować i klasyfikować metody zarządzania srodowiskiem wodnym na terenach chronionych, zaproponować właściwy model zarzadzania i gospodarki wodnej na terenach chronionych, przygotować operat wodnoprawny i podstawowezagadnienia związane z oceną oddziaływania przedsięwzięć wodno-środowiskowych na terenach chronionych |