Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | EMO_1A_K07_U01 | W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć obsługiwać pokładowe urządzenia echolokacyjne |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | EMO_1A_U08 | Posiada podstawowe umiejętności posługiwania się urządzeniami hydrolokacyjnymi i radiolokacyjnymi. |
---|
EMO_1A_U01 | Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji. Potrafi uzyskane informacje analizować, interpretować, wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie związane ze środowiskiem mórz i oceanów. |
EMO_1A_U02 | Potrafi pracować w zespole, umie oszacować czas potrzebny na realizację zleconego zadania, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac. Rozumie potrzebę i ma umiejętność samokształcenia. |
EMO_1A_U03 | Potrafi poprawnie zastosować podstawowe technologie informacyjne niezbędne w pracy zawodowej. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_U02 | posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej |
R1A_U03 | stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej |
R1A_U04 | wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski |
R1A_U05 | dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
R1A_U07 | posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
T1A_U05 | ma umiejętność samokształcenia się |
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Celem przedmiotu jest nauczenie studentów podstaw wiedzy z zakresu propagacji fal akustycznych oraz budowy i działania hydroakustycznych urzadzeń do lokalizacji ławic rybnych i urządzeń radiolokacyjnych |
---|
Treści programowe | T-W-5 | Nadajniki, odbiorniki i wskaźniki |
---|
T-W-1 | Zasady działania echolokacji |
T-W-3 | Zasady działania impulsowych urzadzeń hydrolokacyjnych |
T-W-6 | Echosondy pionowe |
T-W-7 | Echosondy sieciowe |
T-W-8 | Sonary |
T-W-9 | Interpretacja wskazań urządzeń ichtiolokacyjnych |
T-L-2 | Pokaz działania urządzeń ichtiolokacyjnych i radiokomunikacyjnych na pokładach rybackich i naukowych jednostek pływających |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny |
---|
M-2 | Pokaz i ćwiczenia przedmiotowe |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: ustne zaliczenie ćwiczeń |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | nie umie włączyć ani wyłączyć echsondy, sonaru lub radaru |
3,0 | umie włączyć, wyłaczyć i nastawiać zakresy pracy urządzeń |
3,5 | ma umiejętność obsługi najprostszych echosond |
4,0 | umie obsługiwać wybrane echosondy i sonary |
4,5 | umie obsługiwać urządzenia hydrolokacyjne ale nie potrafi zinterpretować wyników
sondowania |
5,0 | umie obsługiwać urządzenia hydrolokacyjne i interpretować wyniki sondowania |