Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TRL_2A_C11_K01 | Aktywna i kreatywna postawa w określaniu priorytetów i rozwiązywaniu postawionych zadań |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TRL_2A_K06 | rozumie ważność i potrzebę ochrony środowiska naturalnego i zachowania bioróżnorodności, ma świadomość pozatechnicznych aspektów i skutków działalności w zakresie inżynierii rolniczej i leśnej, a w szczególności jej wpływu na środowisko i ma świadomość konieczności eliminowania lub ograniczania tego wpływu. |
---|
TRL_2A_K01 | potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy; |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R2A_K02 | potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role |
---|
R2A_K03 | potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania |
R2A_K04 | prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu |
R2A_K05 | ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję wysokiej jakości żywności, dobrostan zwierząt oraz kształtowanie i stan środowiska naturalnego |
R2A_K06 | posiada znajomość działań zmierzających do ograniczenia ryzyka i przewidywania skutków działalności w zakresie szeroko rozumianego rolnictwa i środowiska |
R2A_K08 | potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_K01 | ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje |
---|
InzA2_K02 | potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy |
Cel przedmiotu | C-1 | Otrzymanie niezbędnej wiedzy i umiejętności z zakresu oceny i prognozowania zużycia energii w rolnictwie |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Podstawowe źródła energii w gospodarce światowej i w Polsce. Energia w sektorze rolniczym. Rodzaje zużywanej energii. Charakterystyka poszczególnych rodzajów paliwa. Struktura zużycia energii w rolnictwie w świetle bezpieczeństwa energetycznego Polski. Energochłonność produkcji rolniczej. Ocena bilansu energetycznego podstawowych procesów technologicznych w rolnictwie. |
---|
T-W-3 | Wpływ procesów restrukturyzacji i modernizacji w rolnictwie na zmiany w strukturze i ilości zużywanych nośników energii. Integracja z Unią Europejską. Wspólna polityka rolna. Przepisy prawne ilościowo i jakościowo regulujące zużycie energii. Polskie rolnictwo w świetle protokołu z Kioto. |
T-W-2 | Statystyczne i ekonometryczne metody w prognozowaniu konsumpcji energii. Ocena zużycia energii elektrycznej i cieplnej. Prognozowanie przemian w rolnictwie i ich wpływu na bilans energetyczny gospodarki. Ocena potencjału pozyskiwania energii ze źródeł niekonwencjonalnych. Farmy wiatrowe, małe elektrownie wodne, biomasa – potencjalne źródła energii na potrzeby rolnictwa. Modernizacja infrastruktury technicznej gospodarstw rolnych. |
Metody nauczania | M-2 | wykład konwersatoryjny |
---|
M-1 | Wykład informacyjny |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Sprawdzian pisemny z zakresu treści wykładowych |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie wykazuje aktywnej i kreatywnej postawy oraz chęci do zdobywania wiedzy i umiejętności |
3,0 | Student wykazuje zainteresowanie zdobywaniem wiedzy, pracuje samodzielnie, nie wykazuje chęci do pracy w zespole |
3,5 | Kompetencje pośrednie między 3 a 4 |
4,0 | Pracuje chętnie w zespole, służy radą innym, wykazuje zdolność do wykorzystywania posiadanej wiedzy ogólnej w prowadzeniu dyskusji nad prezentowanymi przez innych studentów zagadnieniami |
4,5 | Kompetencje pośrednie między 4 a 5 |
5,0 | Student bardzo kreatywny, zdeterminowany do pogłębiania wiedzy i umiejętności, co przejawia się dociekliwością w analizowaniu i dyskutowaniu omawianych zagadnień |