Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | MS_2A_B11_W01 | Definiuje pojęcia związane z systemami zarządzania i normalizacji w badaniach medycznych, żywności i środowiska
Zna wymagania zawarte w poszczególnych standardach dotyczących systemów zarządzania
Opisuje metody i zasady auditowania |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | MS_2A_W14 | Ma wiedzę dotyczącą systemów zarządzania i normalizacji w badaniach naukowych. Ma poszerzoną wiedzę w zakresie prawa chroniącego własność intelektualną i prawa pracy |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | P2A_W07 | ma wiedzę w zakresie zasad planowania badań z wykorzystaniem technik i narzędzi badawczych stosowanych w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
P2A_W08 | ma wiedzę na temat sposobów pozyskiwania i rozliczania funduszy na realizację projektów naukowych i aplikacyjnych w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
P2A_W09 | zna podstawowe zasady bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ergonomii |
P2A_W10 | zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej; potrafi korzystać z zasobów informacji patentowej |
P2A_W11 | zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-3 | Nabycie umiejętności projektowania i dokumentowania systemów zarządzania |
---|
C-1 | Poznanie wymagań systemów zarządzania jakością oraz możliwości integracji systemów zarządzania i metod ich doskonalenia |
C-2 | Nabycie umiejętności interpretowania wymagań poszczególnych standardów w odniesieniu do badań mikrobiologicznych i roli mikrobiologa |
Treści programowe | T-A-5 | Zasady Dobrych Praktyk (GLP, GMP, GHP i inne) jako warunek wstępny dla systemu zarządzania |
---|
T-W-2 | Badania laboratoryjne surowców i produktów żywnościowych w łańcuchu żywnościowym w ramach urzędowej kontroli i systemu kontroli wewnętrznej. Normy i normalizacja w badaniach urzędowych. |
T-W-1 | Źródła prawa żywnościowego. Ogólne zasady i wymagania prawa żywnościowego, Europejski Urząd ds. bezpieczeństwa żywności i ogólne procedury w zakresie bezpieczeństwa żywności. |
T-A-12 | Opracowywanie przykładowych procedur i instrukcji. |
T-A-11 | Audyt systemów zarządzania jakością wg ISO 19011:2003 |
T-A-10 | Wymagania ISO 22000, BRC, IFS oraz GLOBALGAP |
T-A-1 | Rola i znaczenie badań laboratoryjnych w systemie urzędowej i wewnętrznej kontroli w procesie zapewnienia bezpieczeństwa żywności |
T-A-8 | Systemy zapewnienia jakości, ze szczególnym uwzględnieniem jakości zdrowotnej i bezpieczeństwa żywności |
T-A-6 | Co to jest certyfikacja i akredytacja, zasady certyfikacji i akredytacji systemów jakości/zarządzania |
T-A-7 | Normy i normalizacja, normy PN, ISO i CEN, regulacje prawne krajowe w tym zakresie |
T-W-3 | Systemy zarządzania bezpieczeństwa i jakością /ISO EN, HACCP i inne/ oraz ich zastosowanie w urzędowej kontroli. Technika auditowania. Metody weryfikacji i doskonalenia systemu. |
T-A-4 | Wymagania prawne i polityka w zakresie bezpieczeństwa żywności Wspólnot Europejskich |
T-A-2 | Rodzaje badań laboratoryjnych i stosowanych metod badania. Cechy charakterystyczne metod badawczych. Walidacja metod badania |
T-A-3 | Interpretacja wyniku badania laboratoryjnego i jego wykorzystywanie w procesie decyzyjnym |
T-A-9 | System HACCP jako podstawowe narzędzie zapewnienia bezpieczeństwa w produkcji i obrocie, zasady i etapy realizacyjne |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną |
---|
M-2 | Ćwiczenia audytoryjne z pracą w podgrupach |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia pisemnego |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Zna podstawowe pojęcia zwiazane z systemami zarzadzania i normalizacji w badaniach |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |