Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Mikrobiologia stosowana (S2)
Sylabus przedmiotu Język obcy (angielski):
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Mikrobiologia stosowana | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | nauk przyrodniczych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Język obcy (angielski) | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Magdalena Bukowiec <Magdalena.Bukowiec@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Katarzyna Głębocka <Katarzyna.Glebocka@zut.edu.pl>, Grażyna Kamińska <Grazyna.Kaminska@zut.edu.pl>, Dorota Karelus <Dorota.Karelus@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | 1 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość języka na poziomie B2 potwierdzona egzaminem uczelnianym bądź certyfikatem językowym na wymaganym poziomie. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego. |
C-2 | Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Komórki i ich rodzaje. -podręcznik numer 1, str. 12-20 (Cell theory), str. 21-39 (Prokaryotic cells, eucaryotic cells, membranes, cell division) | 6 |
T-A-2 | Komórka (artykuły) | 3 |
T-A-3 | Chemia życia. - podręcznik numer 1, str. 40-46 (Chemical elements and water, carbohydrates, lipids and proteins), str. 47-49 (DNA structure, DNA replication), str. 49-60 (Transcription and translation, enzymes, cell respiration, photosynthesis) | 6 |
T-A-4 | Genetyka. -podręcznik numer 1, str. 67-70 (Chromosomes, genes, alleles and mutation), str. 71-76 (Meiosis), str. 77-86 (Theoretical genetics) | 6 |
T-A-5 | Genetyka i biotechnologia. -podręcznik numer 1, str. 87-100 (Genetic engineering and biotechnology) | 3 |
T-A-6 | Genetyka (artykuły) | 3 |
T-A-7 | Ekologia i ewolucja (cz.1). -podręcznik numer 1, str. 100-105 (Communities and ecosystems), str. 105-111 (The greeenhouse effect), str. 111-119 (Populations, evolution), str. 119-129 (classification) | 3 |
30 | ||
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Ekologia i ewolucja (cz.2). -podręcznik numer 1, str. 100-105 (Communities and ecosystems), str. 105-111 (The greeenhouse effect), str. 111-119 (Populations, evolution), str. 119-129 (classification) | 3 |
T-A-2 | Nauka o roślinach. -podręcznik numer 1, str. 214-220 (Plant structure and growth), str. 220-227 (Transport in angiospermophytes), str. 228-235 (Reproduction in angiospermophytes) | 6 |
T-A-3 | Mikroby i biotechnologia. -podręcznik numer 1, str. 437-448 (Diversity of microbes, microbes and environment), str. 448-455 (Microbes and biotechnology, microbes and food production), str. 455-470 (Metabolism of microbes, microbes and disease) | 6 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Zajęcia praktyczne | 30 |
30 | ||
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Zajęcia praktyczne | 15 |
A-A-2 | Przygotowanie się do zajęć. | 30 |
A-A-3 | Udział w konsultacjach. | 5 |
A-A-4 | Przygotowanie się do egzaminu. | 8 |
A-A-5 | Egzamin. | 2 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | zajęcia praktyczne |
M-2 | praca w grupach |
M-3 | prezentacja |
M-4 | dyskusja |
M-5 | praca z tekstem |
M-6 | słuchanie ze zrozumieniem |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: tekst kontrolny / kolokwium (F) |
S-2 | Ocena formująca: prezentacja (F) |
S-3 | Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P) |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
MS_2A_A1-1_W01 posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych | MS_2A_W08 | P2A_W05 | C-1 | T-A-2, T-A-1, T-A-1, T-A-2, T-A-4, T-A-3, T-A-6, T-A-5, T-A-7, T-A-3 | M-1, M-2, M-3, M-5 | S-1, S-2, S-3 |
MS_2A_A1-1_W02 wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów | MS_2A_W08 | P2A_W05 | C-2 | T-A-3, T-A-5, T-A-1, T-A-7, T-A-1, T-A-4, T-A-2, T-A-6, T-A-2, T-A-3 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-5, M-6 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
MS_2A_A1-1_U01 potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością | MS_2A_U01, MS_2A_U02 | P2A_U02, P2A_U03, P2A_U06, P2A_U07, P2A_U08, P2A_U09, P2A_U10, P2A_U12 | C-1 | T-A-5, T-A-3, T-A-1, T-A-4, T-A-7, T-A-1, T-A-3, T-A-2, T-A-2, T-A-6 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-6 | S-2, S-3 |
MS_2A_A1-1_U02 potrafi zrozumieć wybrane teksty ze swojej specjalności | MS_2A_U01 | P2A_U02, P2A_U03, P2A_U06, P2A_U07, P2A_U08, P2A_U09, P2A_U10, P2A_U12 | C-2 | T-A-2, T-A-5, T-A-4, T-A-7, T-A-2, T-A-1, T-A-6, T-A-3, T-A-1, T-A-3 | M-1, M-5 | S-1, S-3 |
MS_2A_A1-1_U03 potrafi zebrać informacje, koncepcje i opinie ze specjalistycznych źródeł związanych ze swoją specjalnością | MS_2A_U01 | P2A_U02, P2A_U03, P2A_U06, P2A_U07, P2A_U08, P2A_U09, P2A_U10, P2A_U12 | C-2 | T-A-7, T-A-5, T-A-1, T-A-1, T-A-4, T-A-3, T-A-6, T-A-2, T-A-3, T-A-2 | M-2, M-5, M-6 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
MS_2A_A1-1_K01 ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych | MS_2A_K01 | P2A_K01, P2A_K05, P2A_K07 | C-2 | T-A-1, T-A-2, T-A-5, T-A-4, T-A-3, T-A-1, T-A-7, T-A-3, T-A-2, T-A-6 | M-1, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MS_2A_A1-1_W01 posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych | 2,0 | |
3,0 | Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
MS_2A_A1-1_W02 wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów | 2,0 | |
3,0 | Student zna 60 % wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MS_2A_A1-1_U01 potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
MS_2A_A1-1_U02 potrafi zrozumieć wybrane teksty ze swojej specjalności | 2,0 | |
3,0 | Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
MS_2A_A1-1_U03 potrafi zebrać informacje, koncepcje i opinie ze specjalistycznych źródeł związanych ze swoją specjalnością | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MS_2A_A1-1_K01 ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych | 2,0 | |
3,0 | Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Brenda Walpole, Ashby Merson-Davies, Leighton Dann, Biology for the IB Diploma, Cambridge University Press, Cambridge, 2011
- Coordination of Cell Cycle Events by Ran GTPase, http://www.nature.com/scitable/topicpage/coordination-of-cell-cycle-events-by-ran-14428259, 2013
- Aging and cell division, http://www.nature.com/scitable/topicpage/aging-and-cell-division-14230076, 2013
- Genetic recombination, http://www.nature.com/scitable/topicpage/genetic-recombination-514, 2013
- Developing the chromosome theory, http://www.nature.com/scitable/topicpage/developing-the-chromosome-theory-164, 2013
- The study of genetics and disease. Gene interaction and disease., http://www.nature.com/scitable/topicpage/gene-interaction-and-disease-987, 2013