Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Ogrodnictwo (N2)
specjalność: Produkcja owoców, warzyw i ziół

Sylabus przedmiotu Język angielski:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ogrodnictwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Język angielski
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych
Nauczyciel odpowiedzialny Agnieszka Nowosad <Agnieszka.Nowosad@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Grażyna Kamińska <Grazyna.Kaminska@zut.edu.pl>, Dorota Karelus <Dorota.Karelus@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 4 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
lektoratLK2 30 3,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość języka na poziomie B2 potwierdzona egzaminem uczelnianym bądź certyfikatem językowym na wymaganym poziomie.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
C-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
lektorat
T-LK-1Skład gleby i jej rodzaje. Nawożenie3
T-LK-2Budowa roślin i ich rozmnażanie.3
T-LK-3Drenaż i systemy nawadniania.3
T-LK-4Walka z chwastami i chorobami roślin.2
T-LK-5Artykuł.( Problem ginących pszczół)3
T-LK-6Rośliny żyjące w zgodzie i wspomagająca rola ziół2
T-LK-7Sprzęt ogrodniczy.2
T-LK-8Uprawy szklarniowe.2
T-LK-9Drzewa, żywopłoty i trawniki.2
T-LK-10Ogrody kwiatowe. Ogrody wodne.2
T-LK-11Uprawa drzew i krzewów owocowych.2
T-LK-12Uprawa warzyw.2
T-LK-13Wystawa kwiatowa- Chelsea Flower Show2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
lektorat
A-LK-1Zajęcia praktyczne30
A-LK-2Przygotowanie do zajęć45
A-LK-3Udział w konsultacjach5
A-LK-4Przygotowanie do egzaminu8
A-LK-5Egzamin2
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-5praca z tekstem
M-6słuchanie ze zrozumieniem

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: prezentacja (F)
S-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_2A_A03-A_W01
posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
C-1T-LK-5, T-LK-1, T-LK-11, T-LK-3, T-LK-13, T-LK-2, T-LK-4, T-LK-7, T-LK-9, T-LK-8, T-LK-12, T-LK-10, T-LK-6M-1, M-2, M-3, M-5S-1, S-2
OG_2A_A03-A_W02
wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
C-2T-LK-7, T-LK-12, T-LK-3, T-LK-5, T-LK-8, T-LK-11, T-LK-9, T-LK-4, T-LK-1, T-LK-10, T-LK-13, T-LK-6, T-LK-2M-1, M-2, M-3, M-5, M-4, M-6S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_2A_A03-A_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
OG_2A_U08R2A_U10C-1T-LK-11, T-LK-3, T-LK-2, T-LK-7, T-LK-9, T-LK-8, T-LK-13, T-LK-12, T-LK-4, T-LK-6, T-LK-1, T-LK-5, T-LK-10M-1, M-2, M-3, M-4, M-6S-1, S-2
OG_2A_A03-A_U02
potrafi zrozumieć wybrane teksty ze swojej specjalności
OG_2A_U08R2A_U10C-2T-LK-3, T-LK-10, T-LK-1, T-LK-13, T-LK-9, T-LK-2, T-LK-6, T-LK-5, T-LK-4, T-LK-12, T-LK-8, T-LK-11, T-LK-7M-1, M-5S-2
OG_2A_A03-A_U03
potrafi zebrać informacje, koncepcje i opinie ze specjalistycznych źródeł związanych ze swoją specjalnością
OG_2A_U08R2A_U10C-2T-LK-2, T-LK-12, T-LK-9, T-LK-6, T-LK-11, T-LK-7, T-LK-1, T-LK-5, T-LK-10, T-LK-3, T-LK-13, T-LK-4, T-LK-8M-2, M-5, M-6S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_2A_A03-A_K01
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
OG_2A_K01R2A_K01, R2A_K07C-2T-LK-5, T-LK-13, T-LK-6, T-LK-2, T-LK-9, T-LK-12, T-LK-4, T-LK-1, T-LK-3, T-LK-11, T-LK-7, T-LK-10, T-LK-8M-1, M-3S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OG_2A_A03-A_W01
posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
3,5
4,0
4,5
5,0
OG_2A_A03-A_W02
wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
2,0
3,0Student zna 60 % wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OG_2A_A03-A_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
2,0
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
OG_2A_A03-A_U02
potrafi zrozumieć wybrane teksty ze swojej specjalności
2,0
3,0Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0
OG_2A_A03-A_U03
potrafi zebrać informacje, koncepcje i opinie ze specjalistycznych źródeł związanych ze swoją specjalnością
2,0
3,0Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OG_2A_A03-A_K01
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
2,0
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Alan Mountford, English in Agriculture., Oxford University Press, 1977, Seria: English in Focus.
  2. Drugged bees go missing, The Journal of Experimental Biology
  3. Neonicitinoid Pesticide Reduces Bumble Bee Colony Growth and Queen Production, Science vol. 336 .20 April 2012, 2012, vol. 336 .20
  4. Elżbieta Kloc, English for Students of Horticulture autor, Wydawnictwo Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie, 2009, ISBN 978-83-60633-28-1 (czytelnia główna ZUT)

Literatura dodatkowa

  1. Holden Rocert and Liversedge Jamie, Construction for Landscape Architecture, Laurence King Publishing, London, 2011, Portfolio skills: Lanscape Architecture
  2. Environmental Protection Magazine (online), 2011, www.eponline.com
  3. 2011, www. gardenvisit.com
  4. Landscape Architecture Magazine, 2011, www.worldlandscapearchitect.com
  5. Archives of Environmental Protection, 2011, www.ipis.zabrze.pl
  6. Agroturism to cutivate new direct sales, The Medowlark Helard, 2012, vol. 3, issuue 8
  7. Biuso Emily, Down on the Farm with Your Sleeves Rolled up, New York Times, 2007, Nov.23,2007, Retrived 2009.07.04
  8. Diaci Jurij, Kerr Gary and O'hara Kevin, Twenty First Century Forestry: integrating ecollogically based uneven-aged sulviculture with increased demands on forests, Forestry, 2011, Vol. 84, Issue 5, p. 463-465, www.forestry.oxfordjournals.org
  9. Słownik Agro-Bio-Techniczny, Polskie Towarzystwo Nauk Agrotechnicznych, Lublin, 1992
  10. Czekierda Krzysztof, Słownik Ochrony Srodowiska i Ochrony Przyrody, Wydawnictwo Ekonomia i Srodowisko, 1996, polsko-angielski (1996) i angielsko-polski (1995)
  11. Lane Sarah, Instant Academic Skills, Cambridge University Press, 2011

Treści programowe - lektorat

KODTreść programowaGodziny
T-LK-1Skład gleby i jej rodzaje. Nawożenie3
T-LK-2Budowa roślin i ich rozmnażanie.3
T-LK-3Drenaż i systemy nawadniania.3
T-LK-4Walka z chwastami i chorobami roślin.2
T-LK-5Artykuł.( Problem ginących pszczół)3
T-LK-6Rośliny żyjące w zgodzie i wspomagająca rola ziół2
T-LK-7Sprzęt ogrodniczy.2
T-LK-8Uprawy szklarniowe.2
T-LK-9Drzewa, żywopłoty i trawniki.2
T-LK-10Ogrody kwiatowe. Ogrody wodne.2
T-LK-11Uprawa drzew i krzewów owocowych.2
T-LK-12Uprawa warzyw.2
T-LK-13Wystawa kwiatowa- Chelsea Flower Show2
30

Formy aktywności - lektorat

KODForma aktywnościGodziny
A-LK-1Zajęcia praktyczne30
A-LK-2Przygotowanie do zajęć45
A-LK-3Udział w konsultacjach5
A-LK-4Przygotowanie do egzaminu8
A-LK-5Egzamin2
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_2A_A03-A_W01posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-LK-5Artykuł.( Problem ginących pszczół)
T-LK-1Skład gleby i jej rodzaje. Nawożenie
T-LK-11Uprawa drzew i krzewów owocowych.
T-LK-3Drenaż i systemy nawadniania.
T-LK-13Wystawa kwiatowa- Chelsea Flower Show
T-LK-2Budowa roślin i ich rozmnażanie.
T-LK-4Walka z chwastami i chorobami roślin.
T-LK-7Sprzęt ogrodniczy.
T-LK-9Drzewa, żywopłoty i trawniki.
T-LK-8Uprawy szklarniowe.
T-LK-12Uprawa warzyw.
T-LK-10Ogrody kwiatowe. Ogrody wodne.
T-LK-6Rośliny żyjące w zgodzie i wspomagająca rola ziół
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-5praca z tekstem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: prezentacja (F)
S-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_2A_A03-A_W02wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.
Treści programoweT-LK-7Sprzęt ogrodniczy.
T-LK-12Uprawa warzyw.
T-LK-3Drenaż i systemy nawadniania.
T-LK-5Artykuł.( Problem ginących pszczół)
T-LK-8Uprawy szklarniowe.
T-LK-11Uprawa drzew i krzewów owocowych.
T-LK-9Drzewa, żywopłoty i trawniki.
T-LK-4Walka z chwastami i chorobami roślin.
T-LK-1Skład gleby i jej rodzaje. Nawożenie
T-LK-10Ogrody kwiatowe. Ogrody wodne.
T-LK-13Wystawa kwiatowa- Chelsea Flower Show
T-LK-6Rośliny żyjące w zgodzie i wspomagająca rola ziół
T-LK-2Budowa roślin i ich rozmnażanie.
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-5praca z tekstem
M-4dyskusja
M-6słuchanie ze zrozumieniem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: prezentacja (F)
S-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna 60 % wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_2A_A03-A_U01potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_2A_U08student zna język obcy na poziomie biegłości B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego oraz umie posługiwać się językiem specjalistycznym z zakresu ogrodnictwa
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_U10ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-LK-11Uprawa drzew i krzewów owocowych.
T-LK-3Drenaż i systemy nawadniania.
T-LK-2Budowa roślin i ich rozmnażanie.
T-LK-7Sprzęt ogrodniczy.
T-LK-9Drzewa, żywopłoty i trawniki.
T-LK-8Uprawy szklarniowe.
T-LK-13Wystawa kwiatowa- Chelsea Flower Show
T-LK-12Uprawa warzyw.
T-LK-4Walka z chwastami i chorobami roślin.
T-LK-6Rośliny żyjące w zgodzie i wspomagająca rola ziół
T-LK-1Skład gleby i jej rodzaje. Nawożenie
T-LK-5Artykuł.( Problem ginących pszczół)
T-LK-10Ogrody kwiatowe. Ogrody wodne.
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-6słuchanie ze zrozumieniem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: prezentacja (F)
S-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_2A_A03-A_U02potrafi zrozumieć wybrane teksty ze swojej specjalności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_2A_U08student zna język obcy na poziomie biegłości B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego oraz umie posługiwać się językiem specjalistycznym z zakresu ogrodnictwa
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_U10ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.
Treści programoweT-LK-3Drenaż i systemy nawadniania.
T-LK-10Ogrody kwiatowe. Ogrody wodne.
T-LK-1Skład gleby i jej rodzaje. Nawożenie
T-LK-13Wystawa kwiatowa- Chelsea Flower Show
T-LK-9Drzewa, żywopłoty i trawniki.
T-LK-2Budowa roślin i ich rozmnażanie.
T-LK-6Rośliny żyjące w zgodzie i wspomagająca rola ziół
T-LK-5Artykuł.( Problem ginących pszczół)
T-LK-4Walka z chwastami i chorobami roślin.
T-LK-12Uprawa warzyw.
T-LK-8Uprawy szklarniowe.
T-LK-11Uprawa drzew i krzewów owocowych.
T-LK-7Sprzęt ogrodniczy.
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-5praca z tekstem
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_2A_A03-A_U03potrafi zebrać informacje, koncepcje i opinie ze specjalistycznych źródeł związanych ze swoją specjalnością
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_2A_U08student zna język obcy na poziomie biegłości B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego oraz umie posługiwać się językiem specjalistycznym z zakresu ogrodnictwa
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_U10ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.
Treści programoweT-LK-2Budowa roślin i ich rozmnażanie.
T-LK-12Uprawa warzyw.
T-LK-9Drzewa, żywopłoty i trawniki.
T-LK-6Rośliny żyjące w zgodzie i wspomagająca rola ziół
T-LK-11Uprawa drzew i krzewów owocowych.
T-LK-7Sprzęt ogrodniczy.
T-LK-1Skład gleby i jej rodzaje. Nawożenie
T-LK-5Artykuł.( Problem ginących pszczół)
T-LK-10Ogrody kwiatowe. Ogrody wodne.
T-LK-3Drenaż i systemy nawadniania.
T-LK-13Wystawa kwiatowa- Chelsea Flower Show
T-LK-4Walka z chwastami i chorobami roślin.
T-LK-8Uprawy szklarniowe.
Metody nauczaniaM-2praca w grupach
M-5praca z tekstem
M-6słuchanie ze zrozumieniem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_2A_A03-A_K01ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_2A_K01student ma świadomość ważności dokształcania i samodoskonalenia w zakresie nowych technologii w ogrodnictwie oraz rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie w celu doskonalenia umiejętności uzyskanych w trakcie studiów, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
R2A_K07ma świadomość potrzeby ukierunkowanego dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.
Treści programoweT-LK-5Artykuł.( Problem ginących pszczół)
T-LK-13Wystawa kwiatowa- Chelsea Flower Show
T-LK-6Rośliny żyjące w zgodzie i wspomagająca rola ziół
T-LK-2Budowa roślin i ich rozmnażanie.
T-LK-9Drzewa, żywopłoty i trawniki.
T-LK-12Uprawa warzyw.
T-LK-4Walka z chwastami i chorobami roślin.
T-LK-1Skład gleby i jej rodzaje. Nawożenie
T-LK-3Drenaż i systemy nawadniania.
T-LK-11Uprawa drzew i krzewów owocowych.
T-LK-7Sprzęt ogrodniczy.
T-LK-10Ogrody kwiatowe. Ogrody wodne.
T-LK-8Uprawy szklarniowe.
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-3prezentacja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: prezentacja (F)
S-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych.
3,5
4,0
4,5
5,0