Wydział Informatyki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (S1)
specjalność: e- technologie w produkcji i zarządzaniu
Sylabus przedmiotu Praktyka programowa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie i inżynieria produkcji | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praktyka programowa | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Metod Sztucznej Inteligencji i Matematyki Stosowanej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Leszek Drobiazgiewicz <Leszek.Drobiazgiewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Leszek Drobiazgiewicz <Leszek.Drobiazgiewicz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaznajomienie się z obowiązującymi zasadami realizacji praktyk |
W-2 | Student otrzymuje skierowanie na praktykę zawodową, z którym zgłasza się do zakładu pracy w ustalonym terminie |
W-3 | Na okres praktyk student ma obowiązek ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW) |
W-4 | Zawarcie umowy pomiędzy uczelnią a placówką, w której student ma realizować praktykę |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabycie umiejętności praktycznych uzupełniających wiedzę uzyskaną przez studenta w toku zajęć dydaktycznych |
C-2 | Nabycie pewnych kwalifikacji zawodowych, które umożliwią bezpośrednie poznanie specyfiki działalności firmy, instytucji oraz lepsze przygotowanie do późniejszej pracy. |
C-3 | Określenie (potwierdzenie) własnych preferencji niezbędnych przy wyborze bloku specjalnościowego |
C-4 | Utrwalenie oraz konfrontacja wiedzy teoretycznej z rzeczywistością praktyczną |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praktyki | ||
T-PR-1 | W ramach ramowego programu praktyk (w planie studiów i programie nauczania Praktyka Programowa) student realizuje przynajmniej jedno z wymienionych poniżej zadań: 1. Ogólna charakterystyka podmiotu gospodarczego (status formalno prawny, przedmiot działalności, struktura organizacyjna, zatrudnienie) 2. Specjalizacja podmiotu gospodarczego, asortyment produkcji, stosowane technologie, formy organizacji produkcji. 3. Struktura organizacyjna przedsiębiorstwa. 4. Organizacja pracy przy stanowisku roboczym. 5. Analiza procesu produkcyjnego. 6. Zarządzanie produkcją. 7. Organizacja marketingu i sprzedaży. 8. Zapoznanie się z problematyką zarządzania personelem i wykonywaniem czynności związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi. 9. Organizacja sterowania ekonomicznego. 10.Organizacja i wyposażenie przedsiębiorstwa na potrzeby przetwarzania informatycznego. | 6 |
6 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praktyki | ||
A-PR-1 | Szkolenie bhp | 8 |
A-PR-2 | Wdrożenie w tematykę zadań | 16 |
A-PR-3 | Realizacja zadań zgodnych merytorycznie z przynajmniej jednym punktem ramowego programu praktyk dla kierunku ZIP | 150 |
A-PR-4 | Rejestracja przebiegu praktyki w formie dzienniczka praktyk | 6 |
180 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Spotkanie informacyjne zaznajamiające studentów z zasadami obowiązującymi przy realizacji praktyk, ich obowiązkami, prawami oraz obowiązkami praktykodawcy. Spotkanie przeprowadza pełnomocnik dziekana ds. praktyk |
M-2 | Zapoznanie studenta z tematyką realizowanych zadań, przez zakładowego opiekuna praktyk. Metody nauczania mogą być różne (objaśnienie, szkolenie itd.) |
M-3 | Przez okres trwania praktyk kontrola zakładowego opiekuna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Weryfikacja dzienniczka praktyk |
S-2 | Ocena podsumowująca: Pytania dotyczące realizowanych przez studenta zadań |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZIP_1A_P_W01 Student powinien posiadać wiedzę odnośnie zrealizowanych zadań praktycznych | — | — | — | C-1, C-4 | — | M-2, M-3 | S-1, S-2 |
ZIP_1A_P_W02 Student powinien posiadać rozeznanie odnośnie swoich preferencji oraz charakteru ewentualnej przyszłej pracy | — | — | — | C-2, C-3 | T-PR-1 | M-2, M-3, M-1 | S-1, S-2 |
ZIP_1A_P_W03 Student powinien posiadać rozeznanie odnośnie relacji pomiędzy potrzebami rynku a wiedzą zdobywaną w trakcie edukacji | — | — | — | C-4 | T-PR-1 | M-2, M-3, M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZIP_1A_P_U01 Student potrafi w sposób praktyczny wykorzystać wiedzę, zdobytą w dotychczasowym toku studiów, do konkretnego zastosowania, zgodnego z przynajmniej jednym punktem ramowego programu praktyk | ZIP_1A_U20, ZIP_1A_U21 | T1A_U05, T1A_U11 | — | C-1 | T-PR-1 | M-2, M-3 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZIP_1A_P_K01 ma świadomość miejsca i roli absolwenta kierunku studiów | ZIP_1A_K08 | T1A_K07 | — | C-3 | T-PR-1 | M-3 | S-1, S-2 |
ZIP_1A_P_K02 ma kompetencje otwartości i współpracy w innym środowisku niż szkoła | ZIP_1A_K09 | T1A_K02 | — | C-3 | T-PR-1 | M-2, M-3, M-1 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIP_1A_P_W01 Student powinien posiadać wiedzę odnośnie zrealizowanych zadań praktycznych | 2,0 | |
3,0 | ma niezbędną wiedzę zgodną z zakresem praktyki | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ZIP_1A_P_W02 Student powinien posiadać rozeznanie odnośnie swoich preferencji oraz charakteru ewentualnej przyszłej pracy | 2,0 | |
3,0 | Student zna preference w zkresie praktycznyego zakresu ewentualnej przyszłej pracy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ZIP_1A_P_W03 Student powinien posiadać rozeznanie odnośnie relacji pomiędzy potrzebami rynku a wiedzą zdobywaną w trakcie edukacji | 2,0 | |
3,0 | Student zna i potrafi określić relacje pomiędzy potrzebami rynku a wiedzą zdobywaną w trakcie edukacji | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIP_1A_P_U01 Student potrafi w sposób praktyczny wykorzystać wiedzę, zdobytą w dotychczasowym toku studiów, do konkretnego zastosowania, zgodnego z przynajmniej jednym punktem ramowego programu praktyk | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi w sposób praktyczny wykorzystać wiedzę, zdobytą w dotychczasowym toku studiów, do konkretnego zastosowania, zgodnego z przynajmniej jednym punktem ramowego programu praktyk oraz wypełnił dzienniczek praktyk | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIP_1A_P_K01 ma świadomość miejsca i roli absolwenta kierunku studiów | 2,0 | |
3,0 | Student ma świadomość miejsca i roli absolwenta kierunku studiów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ZIP_1A_P_K02 ma kompetencje otwartości i współpracy w innym środowisku niż szkoła | 2,0 | |
3,0 | Student ma kompetencje otwartości i współpracy w innym środowisku niż szkoła | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Ewa Adamus, http://praktyki.wi.zut.edu.pl, 2011