Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (N2)
specjalność: grafika komputerowa i systemy multimedialne

Sylabus przedmiotu Zastosowanie technologii internetowych w systemach informacyjnych - Przedmiot obieralny II:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk technicznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zastosowanie technologii internetowych w systemach informacyjnych - Przedmiot obieralny II
Specjalność projektowanie i zarządzanie projektami informatycznymi
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych
Nauczyciel odpowiedzialny Maciej Roszkowski <Maciej.Roszkowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Maciej Roszkowski <Maciej.Roszkowski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 9 Grupa obieralna 4

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 16 2,00,50zaliczenie
laboratoriaL3 16 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Brak

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z wybranymi technologiami internetowymi.
C-2Ukształtowanie umiejetności z zakresu zastosowania wybranych technologii internetowych w systemach informacyjnych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Wyszukiwanie informacji w Internecie. Pozycjonowanie informacji w Internecie. Wirtualna komunikacja z odroczoną odpowiedzią. Wirtualna komunikacja z natychmiastową odpowiedzią. Aukcje internetowe. Telepraca. Elektroniczne instrumenty płatnicze. Bankowość elektroniczna.30
30
wykłady
T-W-1Wyszukiwanie informacji w Internecie. Pozycjonowanie informacji w Internecie. Wirtualna komunikacja z odroczoną odpowiedzią. Wirtualna komunikacja z natychmiastową odpowiedzią. Aukcje internetowe. Telepraca. Elektroniczne instrumenty płatnicze. Bankowość elektroniczna.16
16

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych (praca własna studenta)15
A-L-2Praca na zajęciach laboratoryjnych30
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia końcowego (praca własna studenta)15
60
wykłady
A-W-1Przygotowanie do aktywnego udziału w dyskusji na wykładzie (praca własna studenta)10
A-W-2Udział w wykładach i zaliczeniu16
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia końcowego (praca własna studenta)20
A-W-4Udział w konsultacjach2
48

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład w formie prezentacji połączony z dyskusją
M-2Ćwiczenia laboratoryjne (praktyczna realizacja części wykładowej)

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Wykłady: Ocena końcowa na podstawie zaliczenia pisemnego
S-2Ocena podsumowująca: Laboratoria: Ocena końcowa jest średnią ważoną punktów z dwóch wejściówek i punktów za aktywność podczas zajęć

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_D16/O/2-4_W01
Posiada wiedzę z zakresu wykorzystywania konkretnych technologii internetowych w systemach informacyjnych
I_2A_W10T2A_W02, T2A_W05C-1, C-2M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_D16/O/2-4_U01
Posiada umiejętności wykorzystania wybranych technologii internetowych w systemach informacyjnych
I_2A_U10T2A_U09, T2A_U18C-1, C-2M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_D16/O/2-4_K01
Posiada kompetencje w zakresie kreatywnego działania w sferze systemów informacyjnych
I_2A_K06T2A_K06C-1, C-2M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_2A_D16/O/2-4_W01
Posiada wiedzę z zakresu wykorzystywania konkretnych technologii internetowych w systemach informacyjnych
2,0Student nie posiada wiedzy na temat technologii internetowych oraz jej zastosowania w systemach informacyjnych.
3,0Student posiada wiedzę z zakresu użycia konkretnych technologii internetowych wykorzystywanych w systemach informacyjnych (wyszukiwania informacji w Internecie, pozycjonowania informacji w Internecie, wirtualnej komunikacja z odroczoną odpowiedzią, wirtualnej komunikacji z natychmiastową odpowiedzią, aukcji internetowych, telepracy, elektronicznych instrumentów płatniczych, bankowości elektronicznej).
3,5Student posiada wiedzę z zakresu użycia konkretnych technologii internetowych wykorzystywanych w systemach informacyjnych. Student z pomocą nauczyciela jest w stanie wyjaśnić w jaki sposób można wykorzystać konkretną technologię internetową w systemach informacyjnych.
4,0Student posiada wiedzę z zakresu użycia konkretnych technologii internetowych wykorzystywanych w systemach informacyjnych. Student bez pomocy nauczyciela jest w stanie wyjaśnić w jaki sposób można wykorzystać konkretną technologię internetową w systemach informacyjnych.
4,5Student posiada wiedzę z zakresu użycia konkretnych technologii internetowych wykorzystywanych w systemach informacyjnych. Student z pomocą nauczyciela jest w stanie wyjaśnić w jaki sposób można rozwiązać określony problem w obszarze systemów informacyjnych za pomocą konkretnych technologii internetowych.
5,0Student posiada wiedzę z zakresu użycia konkretnych technologii internetowych wykorzystywanych w systemach informacyjnych. Student bez pomocy nauczyciela jest w stanie wyjaśnić w jaki sposób można rozwiązać określony problem w obszarze systemów informacyjnych za pomocą konkretnych technologii internetowych.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_2A_D16/O/2-4_U01
Posiada umiejętności wykorzystania wybranych technologii internetowych w systemach informacyjnych
2,0Student nie posiada umiejętności używania technologii internetowych w systemach informacyjnych.
3,0Student posiada umiejętności z zakresu użycia konkretnych technologii internetowych w systemach informacyjnych (wyszukiwania informacji w Internecie, pozycjonowania informacji w Internecie, wirtualnej komunikacja z odroczoną odpowiedzią, wirtualnej komunikacji z natychmiastową odpowiedzią, aukcji internetowych, telepracy, elektronicznych instrumentów płatniczych, bankowości elektronicznej).
3,5Student posiada umiejętności z zakresu użycia konkretnych technologii internetowych w systemach informacyjnych. Student z pomocą nauczyciela jest w stanie wykorzystać konkretną technologię internetową w systemach informacyjnych.
4,0Student posiada umiejętności z zakresu użycia konkretnych technologii internetowych w systemach informacyjnych. Student bez pomocy nauczyciela jest w stanie wykorzystać konkretną technologię internetową w systemach informacyjnych.
4,5Student posiada umiejętności z zakresu użycia konkretnych technologii internetowych w systemach informacyjnych. Student z pomocą nauczyciela jest w stanie wykorzystać konkretną technologię internetową do rozwiązania określonego problemu w obszarze systemów informacyjnych.
5,0Student posiada umiejętności z zakresu użycia konkretnych technologii internetowych w systemach informacyjnych. Student bez pomocy nauczyciela jest w stanie wykorzystać konkretną technologię internetową do rozwiązania określonego problemu w obszarze systemów informacyjnych.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_2A_D16/O/2-4_K01
Posiada kompetencje w zakresie kreatywnego działania w sferze systemów informacyjnych
2,0Student nie posiada kompetencji w zakresie używania technologii internetowych w systemach informacyjnych.
3,0Student posiada kompetencje z zakresu użycia konkretnych technologii internetowych w systemach informacyjnych (wyszukiwania informacji w Internecie, pozycjonowania informacji w Internecie, wirtualnej komunikacja z odroczoną odpowiedzią, wirtualnej komunikacji z natychmiastową odpowiedzią, aukcji internetowych, telepracy, elektronicznych instrumentów płatniczych, bankowości elektronicznej).
3,5Student posiada kompetencje z zakresu użycia konkretnych technologii internetowych w systemach informacyjnych. Student z pomocą nauczyciela jest w stanie wykazać się kompetencjami w zakresie wykorzystania konkretnych narzędzi komputerowych w zarządzaniu.
4,0Student posiada kompetencje z zakresu użycia konkretnych technologii internetowych w systemach informacyjnych. Student bez pomocy nauczyciela jest w stanie wykazać się kompetencjami w zakresie wykorzystania konkretnych narzędzi komputerowych w zarządzaniu.
4,5Student posiada kompetencje z zakresu użycia konkretnych technologii internetowych w systemach informacyjnych. Student z pomocą nauczyciela jest w stanie wykazać się kompetencjami w zakresie rozwiązania określonego problemu z zarządzania za pomocą konkretnych narzędzi komputerowych.
5,0Student posiada kompetencje z zakresu użycia konkretnych technologii internetowych w systemach informacyjnych. Student bez pomocy nauczyciela jest w stanie wykazać się kompetencjami w zakresie rozwiązania określonego problemu z zarządzania za pomocą konkretnych narzędzi komputerowych.

Literatura podstawowa

  1. Grudzewski W.M., Hejduk I.K., Przedsiębiorstwo wirtualne, Difin, Warszawa, 2002
  2. Jerkovic J.I., Wojownik SEO. Sztuka osiągania najwyższych pozycji w wyszukiwarkach, Helion, Gliwice, 2010
  3. Nilles J.M., Telepraca: strategie kierowania wirtualną załogą, WNT, Warszawa, 2003
  4. Szpringer W., Wpływ wirtualizacji przedsiębiorstw na modele e-biznesu - ujęcie instytucjonalne, SGH, Warszawa, 2008
  5. Wojciechowska-Filipek S., Technologia informacyjna w usługach bankowości elektronicznej, Difin, Warszawa, 2010

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wyszukiwanie informacji w Internecie. Pozycjonowanie informacji w Internecie. Wirtualna komunikacja z odroczoną odpowiedzią. Wirtualna komunikacja z natychmiastową odpowiedzią. Aukcje internetowe. Telepraca. Elektroniczne instrumenty płatnicze. Bankowość elektroniczna.30
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wyszukiwanie informacji w Internecie. Pozycjonowanie informacji w Internecie. Wirtualna komunikacja z odroczoną odpowiedzią. Wirtualna komunikacja z natychmiastową odpowiedzią. Aukcje internetowe. Telepraca. Elektroniczne instrumenty płatnicze. Bankowość elektroniczna.16
16

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych (praca własna studenta)15
A-L-2Praca na zajęciach laboratoryjnych30
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia końcowego (praca własna studenta)15
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Przygotowanie do aktywnego udziału w dyskusji na wykładzie (praca własna studenta)10
A-W-2Udział w wykładach i zaliczeniu16
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia końcowego (praca własna studenta)20
A-W-4Udział w konsultacjach2
48
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D16/O/2-4_W01Posiada wiedzę z zakresu wykorzystywania konkretnych technologii internetowych w systemach informacyjnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_W10Ma poszerzoną wiedzę dotyczącą trendów rozwojowych i możliwości zastosowania informatyki w wybranych obszarach nauki i techniki
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z wybranymi technologiami internetowymi.
C-2Ukształtowanie umiejetności z zakresu zastosowania wybranych technologii internetowych w systemach informacyjnych.
Metody nauczaniaM-1Wykład w formie prezentacji połączony z dyskusją
M-2Ćwiczenia laboratoryjne (praktyczna realizacja części wykładowej)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykłady: Ocena końcowa na podstawie zaliczenia pisemnego
S-2Ocena podsumowująca: Laboratoria: Ocena końcowa jest średnią ważoną punktów z dwóch wejściówek i punktów za aktywność podczas zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy na temat technologii internetowych oraz jej zastosowania w systemach informacyjnych.
3,0Student posiada wiedzę z zakresu użycia konkretnych technologii internetowych wykorzystywanych w systemach informacyjnych (wyszukiwania informacji w Internecie, pozycjonowania informacji w Internecie, wirtualnej komunikacja z odroczoną odpowiedzią, wirtualnej komunikacji z natychmiastową odpowiedzią, aukcji internetowych, telepracy, elektronicznych instrumentów płatniczych, bankowości elektronicznej).
3,5Student posiada wiedzę z zakresu użycia konkretnych technologii internetowych wykorzystywanych w systemach informacyjnych. Student z pomocą nauczyciela jest w stanie wyjaśnić w jaki sposób można wykorzystać konkretną technologię internetową w systemach informacyjnych.
4,0Student posiada wiedzę z zakresu użycia konkretnych technologii internetowych wykorzystywanych w systemach informacyjnych. Student bez pomocy nauczyciela jest w stanie wyjaśnić w jaki sposób można wykorzystać konkretną technologię internetową w systemach informacyjnych.
4,5Student posiada wiedzę z zakresu użycia konkretnych technologii internetowych wykorzystywanych w systemach informacyjnych. Student z pomocą nauczyciela jest w stanie wyjaśnić w jaki sposób można rozwiązać określony problem w obszarze systemów informacyjnych za pomocą konkretnych technologii internetowych.
5,0Student posiada wiedzę z zakresu użycia konkretnych technologii internetowych wykorzystywanych w systemach informacyjnych. Student bez pomocy nauczyciela jest w stanie wyjaśnić w jaki sposób można rozwiązać określony problem w obszarze systemów informacyjnych za pomocą konkretnych technologii internetowych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D16/O/2-4_U01Posiada umiejętności wykorzystania wybranych technologii internetowych w systemach informacyjnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_U10Potrafi wykorzystywać oprogramowanie wspomagające rozwiązywanie wybranych problemów
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z wybranymi technologiami internetowymi.
C-2Ukształtowanie umiejetności z zakresu zastosowania wybranych technologii internetowych w systemach informacyjnych.
Metody nauczaniaM-1Wykład w formie prezentacji połączony z dyskusją
M-2Ćwiczenia laboratoryjne (praktyczna realizacja części wykładowej)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykłady: Ocena końcowa na podstawie zaliczenia pisemnego
S-2Ocena podsumowująca: Laboratoria: Ocena końcowa jest średnią ważoną punktów z dwóch wejściówek i punktów za aktywność podczas zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada umiejętności używania technologii internetowych w systemach informacyjnych.
3,0Student posiada umiejętności z zakresu użycia konkretnych technologii internetowych w systemach informacyjnych (wyszukiwania informacji w Internecie, pozycjonowania informacji w Internecie, wirtualnej komunikacja z odroczoną odpowiedzią, wirtualnej komunikacji z natychmiastową odpowiedzią, aukcji internetowych, telepracy, elektronicznych instrumentów płatniczych, bankowości elektronicznej).
3,5Student posiada umiejętności z zakresu użycia konkretnych technologii internetowych w systemach informacyjnych. Student z pomocą nauczyciela jest w stanie wykorzystać konkretną technologię internetową w systemach informacyjnych.
4,0Student posiada umiejętności z zakresu użycia konkretnych technologii internetowych w systemach informacyjnych. Student bez pomocy nauczyciela jest w stanie wykorzystać konkretną technologię internetową w systemach informacyjnych.
4,5Student posiada umiejętności z zakresu użycia konkretnych technologii internetowych w systemach informacyjnych. Student z pomocą nauczyciela jest w stanie wykorzystać konkretną technologię internetową do rozwiązania określonego problemu w obszarze systemów informacyjnych.
5,0Student posiada umiejętności z zakresu użycia konkretnych technologii internetowych w systemach informacyjnych. Student bez pomocy nauczyciela jest w stanie wykorzystać konkretną technologię internetową do rozwiązania określonego problemu w obszarze systemów informacyjnych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D16/O/2-4_K01Posiada kompetencje w zakresie kreatywnego działania w sferze systemów informacyjnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_K06Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z wybranymi technologiami internetowymi.
C-2Ukształtowanie umiejetności z zakresu zastosowania wybranych technologii internetowych w systemach informacyjnych.
Metody nauczaniaM-1Wykład w formie prezentacji połączony z dyskusją
M-2Ćwiczenia laboratoryjne (praktyczna realizacja części wykładowej)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykłady: Ocena końcowa na podstawie zaliczenia pisemnego
S-2Ocena podsumowująca: Laboratoria: Ocena końcowa jest średnią ważoną punktów z dwóch wejściówek i punktów za aktywność podczas zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada kompetencji w zakresie używania technologii internetowych w systemach informacyjnych.
3,0Student posiada kompetencje z zakresu użycia konkretnych technologii internetowych w systemach informacyjnych (wyszukiwania informacji w Internecie, pozycjonowania informacji w Internecie, wirtualnej komunikacja z odroczoną odpowiedzią, wirtualnej komunikacji z natychmiastową odpowiedzią, aukcji internetowych, telepracy, elektronicznych instrumentów płatniczych, bankowości elektronicznej).
3,5Student posiada kompetencje z zakresu użycia konkretnych technologii internetowych w systemach informacyjnych. Student z pomocą nauczyciela jest w stanie wykazać się kompetencjami w zakresie wykorzystania konkretnych narzędzi komputerowych w zarządzaniu.
4,0Student posiada kompetencje z zakresu użycia konkretnych technologii internetowych w systemach informacyjnych. Student bez pomocy nauczyciela jest w stanie wykazać się kompetencjami w zakresie wykorzystania konkretnych narzędzi komputerowych w zarządzaniu.
4,5Student posiada kompetencje z zakresu użycia konkretnych technologii internetowych w systemach informacyjnych. Student z pomocą nauczyciela jest w stanie wykazać się kompetencjami w zakresie rozwiązania określonego problemu z zarządzania za pomocą konkretnych narzędzi komputerowych.
5,0Student posiada kompetencje z zakresu użycia konkretnych technologii internetowych w systemach informacyjnych. Student bez pomocy nauczyciela jest w stanie wykazać się kompetencjami w zakresie rozwiązania określonego problemu z zarządzania za pomocą konkretnych narzędzi komputerowych.