Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S2)
specjalność: Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie
Sylabus przedmiotu Zarządzanie w budownictwie:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zarządzanie w budownictwie | ||
Specjalność | Technologia i Organizacja Budownictwa | ||
Jednostka prowadząca | Zespół Dydaktyczny Ekonomiki, Organizacji i Zarządzania w Budownictwie | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Irena Tracz <Irena.Tracz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 5 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | ukończony kurs z zarządzania przedsięwzieciami budowlanymi oraz ekonomiki przedsiębiorstw budowlanych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Opracowanie planów rzeczowo- finansowych dla poszczególnych przedsięwzięć budowlanych |
C-2 | Planowanie zakresu robót w fazie przedwykonawczej i kontrola w fazie wykonawczej. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | opracować plan rzeczowo-finansowy dla danego przedsięwzięcia,określić procentowe zaawansowanie robót we wskazanym miesiącu, obliczyć należności wykonawcy dla zadanego miesiąca | 30 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Organizacja kontraktu i typy kontraktów budowlanych | 2 |
T-W-2 | Elementy zarządzania projektem | 1 |
T-W-3 | Analiza projektu - model Ishikawy | 2 |
T-W-4 | Technika planowania realizacji projektu | 3 |
T-W-5 | Planowanie realizacji kontraktu faza przedwykonawcza | 1 |
T-W-6 | Planowanie realizacji w fazie wykonawczej | 1 |
T-W-7 | Kontrola postępu robót i budżetu kontraktu | 1 |
T-W-8 | Dokumenty planowania i kontroli | 1 |
T-W-9 | Korzysci wprowadzenia systemu planowania i kontroli planowania kontraktu | 1 |
T-W-10 | Planowanie kosztów dla poszczególnych zasobów | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | udział w ćwiczeniach | 30 |
A-P-2 | praca w dwuosobowch grupach nad zadanym projektem | 15 |
A-P-3 | rozpoznaie literaturowe | 5 |
A-P-4 | udział w konsultacjach | 3 |
A-P-5 | przygotowanie do zaliczenia | 5 |
A-P-6 | zaliczenie projektu | 2 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Rozpoznanie literaturowe | 8 |
A-W-3 | udział w konsultacjach | 2 |
A-W-4 | Przygotowanie do zaliczenia | 5 |
A-W-5 | zaliczenie przedmiotu | 1 |
31 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne z przedmiotu |
S-2 | Ocena podsumowująca: zaliczenie opracowanego projektu |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_E/9/TOB_W01 Dobiera zasoby ludzkie, rzeczowe, materiałowe oraz finansowe do poszczególnych zakresów robót | B_2A_W06 | T2A_W03, T2A_W06 | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-P-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_E/9/TOB_U01 Potrafi zorganizować pracę na budowie i opracować harmonogram robót budowlanych | B_2A_U07 | T2A_U07 | — | C-1, C-2 | T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-P-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
B_2A_E/9/TOB_U02 Potrafi oceniać parametry potrzebne do stworzenia planu rzeczowo-finansowego przedsięwzięcia | B_2A_U23 | T2A_U14 | — | C-1, C-2 | T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-10 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_E/9/TOB_K01 Jest zdolny do zarządzania budową i odpowiedzialny za powierzone mu zadania | B_2A_K01 | T2A_K04 | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-7, T-P-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
B_2A_E/9/TOB_K02 Jest świadomy konieczności poszerzenia wiedzy z zakresu technologi oraz metod zarządzania w budownictwie | B_2A_K06 | T2A_K01 | — | C-1, C-2 | T-W-8, T-W-9, T-W-10 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_E/9/TOB_W01 Dobiera zasoby ludzkie, rzeczowe, materiałowe oraz finansowe do poszczególnych zakresów robót | 2,0 | |
3,0 | Potrafi przypisać do poszczególnych rodzajów robót zasoby ilościowe dotyczące: pracowników, materiałow i sprzetu oraz koszty | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_E/9/TOB_U01 Potrafi zorganizować pracę na budowie i opracować harmonogram robót budowlanych | 2,0 | |
3,0 | Zna zasady organizacji robót na budowie, ocenia postęp robót i aktualizuje harmonogram | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_E/9/TOB_U02 Potrafi oceniać parametry potrzebne do stworzenia planu rzeczowo-finansowego przedsięwzięcia | 2,0 | |
3,0 | Zna cel i zasady opracowania planu rzeczowo -finansowego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_E/9/TOB_K01 Jest zdolny do zarządzania budową i odpowiedzialny za powierzone mu zadania | 2,0 | |
3,0 | Ma świadomość powierzonych zadań, ocenia priorytety zwiazane z ich realizacją | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_E/9/TOB_K02 Jest świadomy konieczności poszerzenia wiedzy z zakresu technologi oraz metod zarządzania w budownictwie | 2,0 | |
3,0 | Wykazuje kreatywność przy rozwiązywaniu problemów w zarządzaniu budową | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Jaworski K., Podstawy organizacji budowy, PWN, Warszawa, 2004
- M.Połoński, Proces inwestycyjny i eksploatacja obiektów budowlanych, SGGW, Warszawa, 2011
- M.K. Jaworski, Metodologia projektowania realizacji budowy, PWN, Warszawa, 2009
- Praca zbiorowa, Podstawy zarządzania nieruchomościami, Poltext, Warszawa, 2009
Literatura dodatkowa
- Praca zbiorowa, Poradnik majstra budowlanego, Arkady, Warszawa, 2011