Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S2)
specjalność: Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie

Sylabus przedmiotu Teoria niezawodności:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Teoria niezawodności
Specjalność Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie
Jednostka prowadząca Katedra Teorii Konstrukcji
Nauczyciel odpowiedzialny Aleksander Badower <Aleksander.Badower@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP2 15 1,00,44zaliczenie
wykładyW2 30 1,00,56zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Matematyka, fizyka, mechanika budowli, metody numeryczne

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1umiejętnośc formułowania zadań w języku teorii zbiorów
C-2umiejętnośc działania na rozkładach, charakterystykach i prawdopodobieństwach
C-3umiejętnośc zapisania warunków normowych w języku teorii niezawodności
C-4umiejętnośc rozwiązywania zadań teorii niezawodności za pomoca metod numerycznych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1P-1 BELKA W STANIE GRANICZNYM5
T-P-2P-2 KRATOWNICA STATYCZNIE WYZNACZALNA5
T-P-3P-3 UKŁADY ZŁOŻONE, MIARA NIEZAWODNOŚCI5
15
wykłady
T-W-1W-1 DZIAŁANIA I MIARA NA ZBIORACH2
T-W-2W-2 ROZKŁADY I FUNKCJE GĘSTOŚCI, FUNKCJE ZMIENNYCH LOSOWYCH6
T-W-3W-3 KORELACJA, REGRESJA6
T-W-4W-4 PRAWDOPODOBIEŃSTWO AWARII, WSPÓŁCZYNNIK NIEZAWODNOŚCI8
T-W-5W-5 NIEZAWODNOŚCIOWE UKŁADY SZEREGOWE I RÓWNOLEGŁE8
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1udział w ćwiczeniach projektowych15
A-P-2przygotowanie do zajęć projektowych16
A-P-3udział w zaliczeniu2
33
wykłady
A-W-1uczestnictwo w wykładach30
A-W-2samodzielne poszukiwanie w literaturze10
A-W-3studiowanie bieżącego tematu15
A-W-4udział w prezentacji zadanego tematu2
57

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wyklad informacyjny połaczony z przykładowo rozwiązywanymi zadaniami
M-2Cwiczenia projektowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena oddawanych prac projektowych
S-2Ocena podsumowująca: Ocena po zakończeniu semestru-zaliczenie

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_D/7_W01
Wie jak formułować i rozwiązywać zadania dotycząca tematyki wykładanej na przedmiocie Teoria Niezawodności
B_2A_W01T2A_W01

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_D/7_U01
Umie tworzyć algorytmy numeryczne stosownie do rozwiązywanego zadania w zakresie przedmiotu Teoria NIezawodności
B_2A_U10T2A_U09

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_D/7_W01
Wie jak formułować i rozwiązywać zadania dotycząca tematyki wykładanej na przedmiocie Teoria Niezawodności
2,0
3,0Dwie trzecie zadań lub odpowiedzi poprawnie.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Murzewski J., Niezawodność konstrukcji inżynierskich, Arkady, Warszawa, 1989
  2. Sołowjew A.D., Analityczne metody w teorii niezawodnosci, WNT, Warszawa, 1983
  3. Bobrowski D., Probabilistyka w zastosowaniach technicznych, WNT, Warszawa, 1980

Literatura dodatkowa

  1. Melchers R.E., Structural Reliability Analysis and Prediction, Ellis Horwood, New York, 2010

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1P-1 BELKA W STANIE GRANICZNYM5
T-P-2P-2 KRATOWNICA STATYCZNIE WYZNACZALNA5
T-P-3P-3 UKŁADY ZŁOŻONE, MIARA NIEZAWODNOŚCI5
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1W-1 DZIAŁANIA I MIARA NA ZBIORACH2
T-W-2W-2 ROZKŁADY I FUNKCJE GĘSTOŚCI, FUNKCJE ZMIENNYCH LOSOWYCH6
T-W-3W-3 KORELACJA, REGRESJA6
T-W-4W-4 PRAWDOPODOBIEŃSTWO AWARII, WSPÓŁCZYNNIK NIEZAWODNOŚCI8
T-W-5W-5 NIEZAWODNOŚCIOWE UKŁADY SZEREGOWE I RÓWNOLEGŁE8
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1udział w ćwiczeniach projektowych15
A-P-2przygotowanie do zajęć projektowych16
A-P-3udział w zaliczeniu2
33
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w wykładach30
A-W-2samodzielne poszukiwanie w literaturze10
A-W-3studiowanie bieżącego tematu15
A-W-4udział w prezentacji zadanego tematu2
57
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_D/7_W01Wie jak formułować i rozwiązywać zadania dotycząca tematyki wykładanej na przedmiocie Teoria Niezawodności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_W01Ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki i innych obszarów nauki, przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu budownictwa
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W01ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Dwie trzecie zadań lub odpowiedzi poprawnie.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_D/7_U01Umie tworzyć algorytmy numeryczne stosownie do rozwiązywanego zadania w zakresie przedmiotu Teoria NIezawodności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_U10Potrafi wykorzystać metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich oraz prostych problemów badawczych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne