Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Architektura i urbanistyka (S2)

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe KAWTIMP:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura i urbanistyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe KAWTIMP
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Współczesnej, Teorii i Metodologii Projektowania
Nauczyciel odpowiedzialny Adam Szymski <szymski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 1 Grupa obieralna 4

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP3 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczone projektowanie przeddyplomowe
W-2Uzgodniony z promotorem temat pracy dyplomowej
W-3Uzyskanie zaliczeń wszystkich przedmiotów na semestrze II studiów magisterskich

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1kompetencje nieodzowne na stanowisku projektanta odpowiedzialnego: - za wymianę doświadczeń i poglądów uzyskiwanych w trakcie opracowywania projektów architektoniczno-urbanistycznych (w tym projektu dyplomowego) o znacznym stopniu złożoności, - za doskonalenie sposobu prezentacji oraz obrony przedstawianych poglądów i rozwiązań, - za rozszerzanie, pogłębienie, porządkowanie, ograniczenie i uproszczenie tematyki złożonych prac projektowych (w tym dyplomowych) dzięki przeprowadzonej dyskusji oraz wnioskom z niej wypływających - za wdrożenie zasad samodzielnego rozwiazywania zadań projektowych z dziedziny architektury i urbanistyki

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Omówienie zasad wykonania pracy dyplomowej na kierunku architektura i urbanistyka, w tym wymagań dotyczacych zakresu i formy opracowania części rysunkowej , opisowej oraz makiety, zgodnie z wymaganym zakresem pracy dyplomowej magisterskiej i obowiązującą procedurą prawną. Zapoznanie studentów z metodyką pracy dyplomowej. Omówienie metod i selekcji informacji przy użyciu współczesnych metod naukowych. Metodyka prowadzenia studiów analitycznych. Zagadnienia różnicy pomiędzy inspiracją i plagiatem. Bieżąca korekta postępu prac oraz ich prezentacja w kolejnych etapach formułowaniakoncepcji i uszczegółowienia rozwiązań projektowych przy udziale wszystkich dyplomantów realizujacych prace dyplomowe w KAWTiMP. Dyskusja nad przedstawionymi zagadnieniami ideowymi i koncepcyjnymi.30
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach30
A-P-2indywidualna praca studenta30
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Prace analityczne, odpowiednie do potrzeb tematyki określonej zakresem pracy dyplomowej. Merytoryczna dyskusja nad przedstawianymi koncepcjami rozwiązań tematów dyplomowych z uwzględnieniem określonych uwarunkowań zewnętrznych, programu funkcjonalno-przestrzennego i założeń wstępnych. Minimum dwukrotna prezentacja wyników pracy nad projektem dyplomowym przez kazdego studenta podczas trwania semestru, zarówno w fazie analiz przedprojektowych, jak i w fazie opracowania i uszczegółowienia koncepcji projektowej. Prezentacje multimedialne połaczone z dyskusją nad zaproponowanymi rozwiązaniami i ich ewentualna korektą.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: student ma wykazać się na seminarium: - umiejętnością samodzielnego rozwiązywania zadań projektowych z dziedziny architektury, urbanistyki i planowania przestrzennego o znacznym stopniu złożoności oraz - umiejętnością uzasadnienia przyjętego rozwiązania w dyskusji (dzięki wymianie argumentów i kontrargumentów). Oceniane są: - opracowanie harmonogramu wykonania poszczególnych elementów pracy dyplomowej w uzgodnieniu z promotorem - prezentacja i obrona wykonanych już elementów pracy dyplomowej - aktywny udział dyplomanta we wszystkich fazach dyskusji dydaktycznej - obecność na seminariach

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
A_2A_A-III/3D_W04
posiada własne, określone poglądy estetyczne z zakresu teorii architektury i urbanistyki
A_2A_W04T2A_W04InzA2_W03C-1T-P-1M-1S-1
A_2A_A-III/3D_W06
w kompozycji rozumie powiązania przestrzenne i zagadnienia proporcji oraz skali (także: skali człowieka)
A_2A_W06T2A_W04InzA2_W03C-1T-P-1M-1S-1
A_2A_A-III/3D_W07
posiada szeroki obraz ewolucji architektury i urbanistyki europejskiej wzbogacony o przykłady światowe
A_2A_W07T2A_W03, T2A_W04, T2A_W06InzA2_W01, InzA2_W03C-1T-P-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
A_2A_A-III/3D_U13
w projektowaniu i planowaniu trafnie odczytuje związki funkcjonalne i formalne w przestrzeni, har-monijnie włącza autorskie rozwiązania w istniejące struktury
A_2A_U13T2A_U15, T2A_U17InzA2_U03C-1T-P-1M-1S-1
A_2A_A-III/3D_U17
ma umiejętność samokształcenia się, w swoich opracowaniach wykorzystuje informację techniczną, różnego rodzaju bazy danych, Internet itd.
A_2A_U17T2A_U01, T2A_U05, T2A_U07, T2A_U18C-1T-P-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
A_2A_A-III/3D_K06
w myśleniu i działaniu wykazuje się inicjatywą i innowacyjnością
A_2A_K06T2A_K06InzA2_K02C-1T-P-1M-1S-1
A_2A_A-III/3D_K07
jest otwarty i komunikatywny, wyraża swoje poglądy, prezentuje rozwiązania i dyskutuje w śro-dowisku branżowym, na forum publicznym i w kontaktach z mediami
A_2A_K07T2A_K04, T2A_K07InzA2_K02C-1T-P-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
A_2A_A-III/3D_W04
posiada własne, określone poglądy estetyczne z zakresu teorii architektury i urbanistyki
2,0
3,0posiada własne, określone poglądy estetyczne z zakresu teorii architektury i urbanistyki i potrafi je artykułować w dostatecznym stopniu
3,5
4,0
4,5
5,0
A_2A_A-III/3D_W06
w kompozycji rozumie powiązania przestrzenne i zagadnienia proporcji oraz skali (także: skali człowieka)
2,0
3,0w kompozycji rozumie w stopniu dostatecznym powiązania przestrzenne i zagadnienia proporcji oraz skali (także: skali człowieka)
3,5
4,0
4,5
5,0
A_2A_A-III/3D_W07
posiada szeroki obraz ewolucji architektury i urbanistyki europejskiej wzbogacony o przykłady światowe
2,0
3,0posiada średnio zaawansowany obraz ewolucji architektury i urbanistyki europejskiej wzbogacony o nieliczne przykłady światowe
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
A_2A_A-III/3D_U13
w projektowaniu i planowaniu trafnie odczytuje związki funkcjonalne i formalne w przestrzeni, har-monijnie włącza autorskie rozwiązania w istniejące struktury
2,0
3,0w projektowaniu i planowaniu dostatecznie trafnie odczytuje związki funkcjonalne i formalne w przestrzeni, poprawnie włącza autorskie rozwiązania w istniejące struktury
3,5
4,0
4,5
5,0
A_2A_A-III/3D_U17
ma umiejętność samokształcenia się, w swoich opracowaniach wykorzystuje informację techniczną, różnego rodzaju bazy danych, Internet itd.
2,0
3,0ma średnie umiejętność samokształcenia się, w swoich opracowaniach sporadycznie wykorzystuje informację techniczną, różnego rodzaju bazy danych, Internet itd.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
A_2A_A-III/3D_K06
w myśleniu i działaniu wykazuje się inicjatywą i innowacyjnością
2,0
3,0w myśleniu i działaniu wykazuje się średnią inicjatywą i innowacyjnością
3,5
4,0
4,5
5,0
A_2A_A-III/3D_K07
jest otwarty i komunikatywny, wyraża swoje poglądy, prezentuje rozwiązania i dyskutuje w śro-dowisku branżowym, na forum publicznym i w kontaktach z mediami
2,0
3,0w dostateczny sposób jest otwarty i komunikatywny, wyraża swoje poglądy, prezentuje rozwiązania i dyskutuje w środowisku branżowym, na forum publicznym i w kontaktach z mediami
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Literatura odpowiadająca tematowi pracy dyplomowej - dobór konsultowany z promotorem

Literatura dodatkowa

  1. Wybrane strony internetowe

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Omówienie zasad wykonania pracy dyplomowej na kierunku architektura i urbanistyka, w tym wymagań dotyczacych zakresu i formy opracowania części rysunkowej , opisowej oraz makiety, zgodnie z wymaganym zakresem pracy dyplomowej magisterskiej i obowiązującą procedurą prawną. Zapoznanie studentów z metodyką pracy dyplomowej. Omówienie metod i selekcji informacji przy użyciu współczesnych metod naukowych. Metodyka prowadzenia studiów analitycznych. Zagadnienia różnicy pomiędzy inspiracją i plagiatem. Bieżąca korekta postępu prac oraz ich prezentacja w kolejnych etapach formułowaniakoncepcji i uszczegółowienia rozwiązań projektowych przy udziale wszystkich dyplomantów realizujacych prace dyplomowe w KAWTiMP. Dyskusja nad przedstawionymi zagadnieniami ideowymi i koncepcyjnymi.30
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach30
A-P-2indywidualna praca studenta30
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_A-III/3D_W04posiada własne, określone poglądy estetyczne z zakresu teorii architektury i urbanistyki
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_W04posiada własne, określone poglądy estetyczne z zakresu teorii architektury i urbanistyki
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1kompetencje nieodzowne na stanowisku projektanta odpowiedzialnego: - za wymianę doświadczeń i poglądów uzyskiwanych w trakcie opracowywania projektów architektoniczno-urbanistycznych (w tym projektu dyplomowego) o znacznym stopniu złożoności, - za doskonalenie sposobu prezentacji oraz obrony przedstawianych poglądów i rozwiązań, - za rozszerzanie, pogłębienie, porządkowanie, ograniczenie i uproszczenie tematyki złożonych prac projektowych (w tym dyplomowych) dzięki przeprowadzonej dyskusji oraz wnioskom z niej wypływających - za wdrożenie zasad samodzielnego rozwiazywania zadań projektowych z dziedziny architektury i urbanistyki
Treści programoweT-P-1Omówienie zasad wykonania pracy dyplomowej na kierunku architektura i urbanistyka, w tym wymagań dotyczacych zakresu i formy opracowania części rysunkowej , opisowej oraz makiety, zgodnie z wymaganym zakresem pracy dyplomowej magisterskiej i obowiązującą procedurą prawną. Zapoznanie studentów z metodyką pracy dyplomowej. Omówienie metod i selekcji informacji przy użyciu współczesnych metod naukowych. Metodyka prowadzenia studiów analitycznych. Zagadnienia różnicy pomiędzy inspiracją i plagiatem. Bieżąca korekta postępu prac oraz ich prezentacja w kolejnych etapach formułowaniakoncepcji i uszczegółowienia rozwiązań projektowych przy udziale wszystkich dyplomantów realizujacych prace dyplomowe w KAWTiMP. Dyskusja nad przedstawionymi zagadnieniami ideowymi i koncepcyjnymi.
Metody nauczaniaM-1Prace analityczne, odpowiednie do potrzeb tematyki określonej zakresem pracy dyplomowej. Merytoryczna dyskusja nad przedstawianymi koncepcjami rozwiązań tematów dyplomowych z uwzględnieniem określonych uwarunkowań zewnętrznych, programu funkcjonalno-przestrzennego i założeń wstępnych. Minimum dwukrotna prezentacja wyników pracy nad projektem dyplomowym przez kazdego studenta podczas trwania semestru, zarówno w fazie analiz przedprojektowych, jak i w fazie opracowania i uszczegółowienia koncepcji projektowej. Prezentacje multimedialne połaczone z dyskusją nad zaproponowanymi rozwiązaniami i ich ewentualna korektą.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: student ma wykazać się na seminarium: - umiejętnością samodzielnego rozwiązywania zadań projektowych z dziedziny architektury, urbanistyki i planowania przestrzennego o znacznym stopniu złożoności oraz - umiejętnością uzasadnienia przyjętego rozwiązania w dyskusji (dzięki wymianie argumentów i kontrargumentów). Oceniane są: - opracowanie harmonogramu wykonania poszczególnych elementów pracy dyplomowej w uzgodnieniu z promotorem - prezentacja i obrona wykonanych już elementów pracy dyplomowej - aktywny udział dyplomanta we wszystkich fazach dyskusji dydaktycznej - obecność na seminariach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0posiada własne, określone poglądy estetyczne z zakresu teorii architektury i urbanistyki i potrafi je artykułować w dostatecznym stopniu
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_A-III/3D_W06w kompozycji rozumie powiązania przestrzenne i zagadnienia proporcji oraz skali (także: skali człowieka)
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_W06w kompozycji rozumie powiązania przestrzenne i zagadnienia proporcji oraz skali (także: skali człowieka)
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1kompetencje nieodzowne na stanowisku projektanta odpowiedzialnego: - za wymianę doświadczeń i poglądów uzyskiwanych w trakcie opracowywania projektów architektoniczno-urbanistycznych (w tym projektu dyplomowego) o znacznym stopniu złożoności, - za doskonalenie sposobu prezentacji oraz obrony przedstawianych poglądów i rozwiązań, - za rozszerzanie, pogłębienie, porządkowanie, ograniczenie i uproszczenie tematyki złożonych prac projektowych (w tym dyplomowych) dzięki przeprowadzonej dyskusji oraz wnioskom z niej wypływających - za wdrożenie zasad samodzielnego rozwiazywania zadań projektowych z dziedziny architektury i urbanistyki
Treści programoweT-P-1Omówienie zasad wykonania pracy dyplomowej na kierunku architektura i urbanistyka, w tym wymagań dotyczacych zakresu i formy opracowania części rysunkowej , opisowej oraz makiety, zgodnie z wymaganym zakresem pracy dyplomowej magisterskiej i obowiązującą procedurą prawną. Zapoznanie studentów z metodyką pracy dyplomowej. Omówienie metod i selekcji informacji przy użyciu współczesnych metod naukowych. Metodyka prowadzenia studiów analitycznych. Zagadnienia różnicy pomiędzy inspiracją i plagiatem. Bieżąca korekta postępu prac oraz ich prezentacja w kolejnych etapach formułowaniakoncepcji i uszczegółowienia rozwiązań projektowych przy udziale wszystkich dyplomantów realizujacych prace dyplomowe w KAWTiMP. Dyskusja nad przedstawionymi zagadnieniami ideowymi i koncepcyjnymi.
Metody nauczaniaM-1Prace analityczne, odpowiednie do potrzeb tematyki określonej zakresem pracy dyplomowej. Merytoryczna dyskusja nad przedstawianymi koncepcjami rozwiązań tematów dyplomowych z uwzględnieniem określonych uwarunkowań zewnętrznych, programu funkcjonalno-przestrzennego i założeń wstępnych. Minimum dwukrotna prezentacja wyników pracy nad projektem dyplomowym przez kazdego studenta podczas trwania semestru, zarówno w fazie analiz przedprojektowych, jak i w fazie opracowania i uszczegółowienia koncepcji projektowej. Prezentacje multimedialne połaczone z dyskusją nad zaproponowanymi rozwiązaniami i ich ewentualna korektą.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: student ma wykazać się na seminarium: - umiejętnością samodzielnego rozwiązywania zadań projektowych z dziedziny architektury, urbanistyki i planowania przestrzennego o znacznym stopniu złożoności oraz - umiejętnością uzasadnienia przyjętego rozwiązania w dyskusji (dzięki wymianie argumentów i kontrargumentów). Oceniane są: - opracowanie harmonogramu wykonania poszczególnych elementów pracy dyplomowej w uzgodnieniu z promotorem - prezentacja i obrona wykonanych już elementów pracy dyplomowej - aktywny udział dyplomanta we wszystkich fazach dyskusji dydaktycznej - obecność na seminariach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0w kompozycji rozumie w stopniu dostatecznym powiązania przestrzenne i zagadnienia proporcji oraz skali (także: skali człowieka)
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_A-III/3D_W07posiada szeroki obraz ewolucji architektury i urbanistyki europejskiej wzbogacony o przykłady światowe
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_W07posiada szeroki obraz ewolucji architektury i urbanistyki europejskiej wzbogacony o przykłady światowe
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1kompetencje nieodzowne na stanowisku projektanta odpowiedzialnego: - za wymianę doświadczeń i poglądów uzyskiwanych w trakcie opracowywania projektów architektoniczno-urbanistycznych (w tym projektu dyplomowego) o znacznym stopniu złożoności, - za doskonalenie sposobu prezentacji oraz obrony przedstawianych poglądów i rozwiązań, - za rozszerzanie, pogłębienie, porządkowanie, ograniczenie i uproszczenie tematyki złożonych prac projektowych (w tym dyplomowych) dzięki przeprowadzonej dyskusji oraz wnioskom z niej wypływających - za wdrożenie zasad samodzielnego rozwiazywania zadań projektowych z dziedziny architektury i urbanistyki
Treści programoweT-P-1Omówienie zasad wykonania pracy dyplomowej na kierunku architektura i urbanistyka, w tym wymagań dotyczacych zakresu i formy opracowania części rysunkowej , opisowej oraz makiety, zgodnie z wymaganym zakresem pracy dyplomowej magisterskiej i obowiązującą procedurą prawną. Zapoznanie studentów z metodyką pracy dyplomowej. Omówienie metod i selekcji informacji przy użyciu współczesnych metod naukowych. Metodyka prowadzenia studiów analitycznych. Zagadnienia różnicy pomiędzy inspiracją i plagiatem. Bieżąca korekta postępu prac oraz ich prezentacja w kolejnych etapach formułowaniakoncepcji i uszczegółowienia rozwiązań projektowych przy udziale wszystkich dyplomantów realizujacych prace dyplomowe w KAWTiMP. Dyskusja nad przedstawionymi zagadnieniami ideowymi i koncepcyjnymi.
Metody nauczaniaM-1Prace analityczne, odpowiednie do potrzeb tematyki określonej zakresem pracy dyplomowej. Merytoryczna dyskusja nad przedstawianymi koncepcjami rozwiązań tematów dyplomowych z uwzględnieniem określonych uwarunkowań zewnętrznych, programu funkcjonalno-przestrzennego i założeń wstępnych. Minimum dwukrotna prezentacja wyników pracy nad projektem dyplomowym przez kazdego studenta podczas trwania semestru, zarówno w fazie analiz przedprojektowych, jak i w fazie opracowania i uszczegółowienia koncepcji projektowej. Prezentacje multimedialne połaczone z dyskusją nad zaproponowanymi rozwiązaniami i ich ewentualna korektą.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: student ma wykazać się na seminarium: - umiejętnością samodzielnego rozwiązywania zadań projektowych z dziedziny architektury, urbanistyki i planowania przestrzennego o znacznym stopniu złożoności oraz - umiejętnością uzasadnienia przyjętego rozwiązania w dyskusji (dzięki wymianie argumentów i kontrargumentów). Oceniane są: - opracowanie harmonogramu wykonania poszczególnych elementów pracy dyplomowej w uzgodnieniu z promotorem - prezentacja i obrona wykonanych już elementów pracy dyplomowej - aktywny udział dyplomanta we wszystkich fazach dyskusji dydaktycznej - obecność na seminariach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0posiada średnio zaawansowany obraz ewolucji architektury i urbanistyki europejskiej wzbogacony o nieliczne przykłady światowe
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_A-III/3D_U13w projektowaniu i planowaniu trafnie odczytuje związki funkcjonalne i formalne w przestrzeni, har-monijnie włącza autorskie rozwiązania w istniejące struktury
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_U13w projektowaniu i planowaniu trafnie odczytuje związki funkcjonalne i formalne w przestrzeni, har-monijnie włącza autorskie rozwiązania w istniejące struktury
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U15potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T2A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
Cel przedmiotuC-1kompetencje nieodzowne na stanowisku projektanta odpowiedzialnego: - za wymianę doświadczeń i poglądów uzyskiwanych w trakcie opracowywania projektów architektoniczno-urbanistycznych (w tym projektu dyplomowego) o znacznym stopniu złożoności, - za doskonalenie sposobu prezentacji oraz obrony przedstawianych poglądów i rozwiązań, - za rozszerzanie, pogłębienie, porządkowanie, ograniczenie i uproszczenie tematyki złożonych prac projektowych (w tym dyplomowych) dzięki przeprowadzonej dyskusji oraz wnioskom z niej wypływających - za wdrożenie zasad samodzielnego rozwiazywania zadań projektowych z dziedziny architektury i urbanistyki
Treści programoweT-P-1Omówienie zasad wykonania pracy dyplomowej na kierunku architektura i urbanistyka, w tym wymagań dotyczacych zakresu i formy opracowania części rysunkowej , opisowej oraz makiety, zgodnie z wymaganym zakresem pracy dyplomowej magisterskiej i obowiązującą procedurą prawną. Zapoznanie studentów z metodyką pracy dyplomowej. Omówienie metod i selekcji informacji przy użyciu współczesnych metod naukowych. Metodyka prowadzenia studiów analitycznych. Zagadnienia różnicy pomiędzy inspiracją i plagiatem. Bieżąca korekta postępu prac oraz ich prezentacja w kolejnych etapach formułowaniakoncepcji i uszczegółowienia rozwiązań projektowych przy udziale wszystkich dyplomantów realizujacych prace dyplomowe w KAWTiMP. Dyskusja nad przedstawionymi zagadnieniami ideowymi i koncepcyjnymi.
Metody nauczaniaM-1Prace analityczne, odpowiednie do potrzeb tematyki określonej zakresem pracy dyplomowej. Merytoryczna dyskusja nad przedstawianymi koncepcjami rozwiązań tematów dyplomowych z uwzględnieniem określonych uwarunkowań zewnętrznych, programu funkcjonalno-przestrzennego i założeń wstępnych. Minimum dwukrotna prezentacja wyników pracy nad projektem dyplomowym przez kazdego studenta podczas trwania semestru, zarówno w fazie analiz przedprojektowych, jak i w fazie opracowania i uszczegółowienia koncepcji projektowej. Prezentacje multimedialne połaczone z dyskusją nad zaproponowanymi rozwiązaniami i ich ewentualna korektą.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: student ma wykazać się na seminarium: - umiejętnością samodzielnego rozwiązywania zadań projektowych z dziedziny architektury, urbanistyki i planowania przestrzennego o znacznym stopniu złożoności oraz - umiejętnością uzasadnienia przyjętego rozwiązania w dyskusji (dzięki wymianie argumentów i kontrargumentów). Oceniane są: - opracowanie harmonogramu wykonania poszczególnych elementów pracy dyplomowej w uzgodnieniu z promotorem - prezentacja i obrona wykonanych już elementów pracy dyplomowej - aktywny udział dyplomanta we wszystkich fazach dyskusji dydaktycznej - obecność na seminariach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0w projektowaniu i planowaniu dostatecznie trafnie odczytuje związki funkcjonalne i formalne w przestrzeni, poprawnie włącza autorskie rozwiązania w istniejące struktury
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_A-III/3D_U17ma umiejętność samokształcenia się, w swoich opracowaniach wykorzystuje informację techniczną, różnego rodzaju bazy danych, Internet itd.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_U17ma umiejętność samokształcenia się, w swoich opracowaniach wykorzystuje informację techniczną, różnego rodzaju bazy danych, Internet itd.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
T2A_U05potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia
T2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
Cel przedmiotuC-1kompetencje nieodzowne na stanowisku projektanta odpowiedzialnego: - za wymianę doświadczeń i poglądów uzyskiwanych w trakcie opracowywania projektów architektoniczno-urbanistycznych (w tym projektu dyplomowego) o znacznym stopniu złożoności, - za doskonalenie sposobu prezentacji oraz obrony przedstawianych poglądów i rozwiązań, - za rozszerzanie, pogłębienie, porządkowanie, ograniczenie i uproszczenie tematyki złożonych prac projektowych (w tym dyplomowych) dzięki przeprowadzonej dyskusji oraz wnioskom z niej wypływających - za wdrożenie zasad samodzielnego rozwiazywania zadań projektowych z dziedziny architektury i urbanistyki
Treści programoweT-P-1Omówienie zasad wykonania pracy dyplomowej na kierunku architektura i urbanistyka, w tym wymagań dotyczacych zakresu i formy opracowania części rysunkowej , opisowej oraz makiety, zgodnie z wymaganym zakresem pracy dyplomowej magisterskiej i obowiązującą procedurą prawną. Zapoznanie studentów z metodyką pracy dyplomowej. Omówienie metod i selekcji informacji przy użyciu współczesnych metod naukowych. Metodyka prowadzenia studiów analitycznych. Zagadnienia różnicy pomiędzy inspiracją i plagiatem. Bieżąca korekta postępu prac oraz ich prezentacja w kolejnych etapach formułowaniakoncepcji i uszczegółowienia rozwiązań projektowych przy udziale wszystkich dyplomantów realizujacych prace dyplomowe w KAWTiMP. Dyskusja nad przedstawionymi zagadnieniami ideowymi i koncepcyjnymi.
Metody nauczaniaM-1Prace analityczne, odpowiednie do potrzeb tematyki określonej zakresem pracy dyplomowej. Merytoryczna dyskusja nad przedstawianymi koncepcjami rozwiązań tematów dyplomowych z uwzględnieniem określonych uwarunkowań zewnętrznych, programu funkcjonalno-przestrzennego i założeń wstępnych. Minimum dwukrotna prezentacja wyników pracy nad projektem dyplomowym przez kazdego studenta podczas trwania semestru, zarówno w fazie analiz przedprojektowych, jak i w fazie opracowania i uszczegółowienia koncepcji projektowej. Prezentacje multimedialne połaczone z dyskusją nad zaproponowanymi rozwiązaniami i ich ewentualna korektą.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: student ma wykazać się na seminarium: - umiejętnością samodzielnego rozwiązywania zadań projektowych z dziedziny architektury, urbanistyki i planowania przestrzennego o znacznym stopniu złożoności oraz - umiejętnością uzasadnienia przyjętego rozwiązania w dyskusji (dzięki wymianie argumentów i kontrargumentów). Oceniane są: - opracowanie harmonogramu wykonania poszczególnych elementów pracy dyplomowej w uzgodnieniu z promotorem - prezentacja i obrona wykonanych już elementów pracy dyplomowej - aktywny udział dyplomanta we wszystkich fazach dyskusji dydaktycznej - obecność na seminariach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0ma średnie umiejętność samokształcenia się, w swoich opracowaniach sporadycznie wykorzystuje informację techniczną, różnego rodzaju bazy danych, Internet itd.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_A-III/3D_K06w myśleniu i działaniu wykazuje się inicjatywą i innowacyjnością
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_K06w myśleniu i działaniu wykazuje się inicjatywą i innowacyjnością
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1kompetencje nieodzowne na stanowisku projektanta odpowiedzialnego: - za wymianę doświadczeń i poglądów uzyskiwanych w trakcie opracowywania projektów architektoniczno-urbanistycznych (w tym projektu dyplomowego) o znacznym stopniu złożoności, - za doskonalenie sposobu prezentacji oraz obrony przedstawianych poglądów i rozwiązań, - za rozszerzanie, pogłębienie, porządkowanie, ograniczenie i uproszczenie tematyki złożonych prac projektowych (w tym dyplomowych) dzięki przeprowadzonej dyskusji oraz wnioskom z niej wypływających - za wdrożenie zasad samodzielnego rozwiazywania zadań projektowych z dziedziny architektury i urbanistyki
Treści programoweT-P-1Omówienie zasad wykonania pracy dyplomowej na kierunku architektura i urbanistyka, w tym wymagań dotyczacych zakresu i formy opracowania części rysunkowej , opisowej oraz makiety, zgodnie z wymaganym zakresem pracy dyplomowej magisterskiej i obowiązującą procedurą prawną. Zapoznanie studentów z metodyką pracy dyplomowej. Omówienie metod i selekcji informacji przy użyciu współczesnych metod naukowych. Metodyka prowadzenia studiów analitycznych. Zagadnienia różnicy pomiędzy inspiracją i plagiatem. Bieżąca korekta postępu prac oraz ich prezentacja w kolejnych etapach formułowaniakoncepcji i uszczegółowienia rozwiązań projektowych przy udziale wszystkich dyplomantów realizujacych prace dyplomowe w KAWTiMP. Dyskusja nad przedstawionymi zagadnieniami ideowymi i koncepcyjnymi.
Metody nauczaniaM-1Prace analityczne, odpowiednie do potrzeb tematyki określonej zakresem pracy dyplomowej. Merytoryczna dyskusja nad przedstawianymi koncepcjami rozwiązań tematów dyplomowych z uwzględnieniem określonych uwarunkowań zewnętrznych, programu funkcjonalno-przestrzennego i założeń wstępnych. Minimum dwukrotna prezentacja wyników pracy nad projektem dyplomowym przez kazdego studenta podczas trwania semestru, zarówno w fazie analiz przedprojektowych, jak i w fazie opracowania i uszczegółowienia koncepcji projektowej. Prezentacje multimedialne połaczone z dyskusją nad zaproponowanymi rozwiązaniami i ich ewentualna korektą.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: student ma wykazać się na seminarium: - umiejętnością samodzielnego rozwiązywania zadań projektowych z dziedziny architektury, urbanistyki i planowania przestrzennego o znacznym stopniu złożoności oraz - umiejętnością uzasadnienia przyjętego rozwiązania w dyskusji (dzięki wymianie argumentów i kontrargumentów). Oceniane są: - opracowanie harmonogramu wykonania poszczególnych elementów pracy dyplomowej w uzgodnieniu z promotorem - prezentacja i obrona wykonanych już elementów pracy dyplomowej - aktywny udział dyplomanta we wszystkich fazach dyskusji dydaktycznej - obecność na seminariach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0w myśleniu i działaniu wykazuje się średnią inicjatywą i innowacyjnością
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_A-III/3D_K07jest otwarty i komunikatywny, wyraża swoje poglądy, prezentuje rozwiązania i dyskutuje w śro-dowisku branżowym, na forum publicznym i w kontaktach z mediami
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_K07jest otwarty i komunikatywny, wyraża swoje poglądy, prezentuje rozwiązania i dyskutuje w śro-dowisku branżowym, na forum publicznym i w kontaktach z mediami
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T2A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opnie w sposób powszechnie zrozumiały, z uzasadnieniem różnych punktów widzenia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1kompetencje nieodzowne na stanowisku projektanta odpowiedzialnego: - za wymianę doświadczeń i poglądów uzyskiwanych w trakcie opracowywania projektów architektoniczno-urbanistycznych (w tym projektu dyplomowego) o znacznym stopniu złożoności, - za doskonalenie sposobu prezentacji oraz obrony przedstawianych poglądów i rozwiązań, - za rozszerzanie, pogłębienie, porządkowanie, ograniczenie i uproszczenie tematyki złożonych prac projektowych (w tym dyplomowych) dzięki przeprowadzonej dyskusji oraz wnioskom z niej wypływających - za wdrożenie zasad samodzielnego rozwiazywania zadań projektowych z dziedziny architektury i urbanistyki
Treści programoweT-P-1Omówienie zasad wykonania pracy dyplomowej na kierunku architektura i urbanistyka, w tym wymagań dotyczacych zakresu i formy opracowania części rysunkowej , opisowej oraz makiety, zgodnie z wymaganym zakresem pracy dyplomowej magisterskiej i obowiązującą procedurą prawną. Zapoznanie studentów z metodyką pracy dyplomowej. Omówienie metod i selekcji informacji przy użyciu współczesnych metod naukowych. Metodyka prowadzenia studiów analitycznych. Zagadnienia różnicy pomiędzy inspiracją i plagiatem. Bieżąca korekta postępu prac oraz ich prezentacja w kolejnych etapach formułowaniakoncepcji i uszczegółowienia rozwiązań projektowych przy udziale wszystkich dyplomantów realizujacych prace dyplomowe w KAWTiMP. Dyskusja nad przedstawionymi zagadnieniami ideowymi i koncepcyjnymi.
Metody nauczaniaM-1Prace analityczne, odpowiednie do potrzeb tematyki określonej zakresem pracy dyplomowej. Merytoryczna dyskusja nad przedstawianymi koncepcjami rozwiązań tematów dyplomowych z uwzględnieniem określonych uwarunkowań zewnętrznych, programu funkcjonalno-przestrzennego i założeń wstępnych. Minimum dwukrotna prezentacja wyników pracy nad projektem dyplomowym przez kazdego studenta podczas trwania semestru, zarówno w fazie analiz przedprojektowych, jak i w fazie opracowania i uszczegółowienia koncepcji projektowej. Prezentacje multimedialne połaczone z dyskusją nad zaproponowanymi rozwiązaniami i ich ewentualna korektą.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: student ma wykazać się na seminarium: - umiejętnością samodzielnego rozwiązywania zadań projektowych z dziedziny architektury, urbanistyki i planowania przestrzennego o znacznym stopniu złożoności oraz - umiejętnością uzasadnienia przyjętego rozwiązania w dyskusji (dzięki wymianie argumentów i kontrargumentów). Oceniane są: - opracowanie harmonogramu wykonania poszczególnych elementów pracy dyplomowej w uzgodnieniu z promotorem - prezentacja i obrona wykonanych już elementów pracy dyplomowej - aktywny udział dyplomanta we wszystkich fazach dyskusji dydaktycznej - obecność na seminariach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0w dostateczny sposób jest otwarty i komunikatywny, wyraża swoje poglądy, prezentuje rozwiązania i dyskutuje w środowisku branżowym, na forum publicznym i w kontaktach z mediami
3,5
4,0
4,5
5,0