Wydział Budownictwa i Architektury - Architektura i urbanistyka (S2)
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe KAWTIMP:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architektura i urbanistyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe KAWTIMP | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Architektury Współczesnej, Teorii i Metodologii Projektowania | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Adam Szymski <szymski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 1 | Grupa obieralna | 4 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczone projektowanie przeddyplomowe |
W-2 | Uzgodniony z promotorem temat pracy dyplomowej |
W-3 | Uzyskanie zaliczeń wszystkich przedmiotów na semestrze II studiów magisterskich |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | kompetencje nieodzowne na stanowisku projektanta odpowiedzialnego: - za wymianę doświadczeń i poglądów uzyskiwanych w trakcie opracowywania projektów architektoniczno-urbanistycznych (w tym projektu dyplomowego) o znacznym stopniu złożoności, - za doskonalenie sposobu prezentacji oraz obrony przedstawianych poglądów i rozwiązań, - za rozszerzanie, pogłębienie, porządkowanie, ograniczenie i uproszczenie tematyki złożonych prac projektowych (w tym dyplomowych) dzięki przeprowadzonej dyskusji oraz wnioskom z niej wypływających - za wdrożenie zasad samodzielnego rozwiazywania zadań projektowych z dziedziny architektury i urbanistyki |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Omówienie zasad wykonania pracy dyplomowej na kierunku architektura i urbanistyka, w tym wymagań dotyczacych zakresu i formy opracowania części rysunkowej , opisowej oraz makiety, zgodnie z wymaganym zakresem pracy dyplomowej magisterskiej i obowiązującą procedurą prawną. Zapoznanie studentów z metodyką pracy dyplomowej. Omówienie metod i selekcji informacji przy użyciu współczesnych metod naukowych. Metodyka prowadzenia studiów analitycznych. Zagadnienia różnicy pomiędzy inspiracją i plagiatem. Bieżąca korekta postępu prac oraz ich prezentacja w kolejnych etapach formułowaniakoncepcji i uszczegółowienia rozwiązań projektowych przy udziale wszystkich dyplomantów realizujacych prace dyplomowe w KAWTiMP. Dyskusja nad przedstawionymi zagadnieniami ideowymi i koncepcyjnymi. | 30 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-P-2 | indywidualna praca studenta | 30 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Prace analityczne, odpowiednie do potrzeb tematyki określonej zakresem pracy dyplomowej. Merytoryczna dyskusja nad przedstawianymi koncepcjami rozwiązań tematów dyplomowych z uwzględnieniem określonych uwarunkowań zewnętrznych, programu funkcjonalno-przestrzennego i założeń wstępnych. Minimum dwukrotna prezentacja wyników pracy nad projektem dyplomowym przez kazdego studenta podczas trwania semestru, zarówno w fazie analiz przedprojektowych, jak i w fazie opracowania i uszczegółowienia koncepcji projektowej. Prezentacje multimedialne połaczone z dyskusją nad zaproponowanymi rozwiązaniami i ich ewentualna korektą. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: student ma wykazać się na seminarium: - umiejętnością samodzielnego rozwiązywania zadań projektowych z dziedziny architektury, urbanistyki i planowania przestrzennego o znacznym stopniu złożoności oraz - umiejętnością uzasadnienia przyjętego rozwiązania w dyskusji (dzięki wymianie argumentów i kontrargumentów). Oceniane są: - opracowanie harmonogramu wykonania poszczególnych elementów pracy dyplomowej w uzgodnieniu z promotorem - prezentacja i obrona wykonanych już elementów pracy dyplomowej - aktywny udział dyplomanta we wszystkich fazach dyskusji dydaktycznej - obecność na seminariach |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
A_2A_A-III/3D_W04 posiada własne, określone poglądy estetyczne z zakresu teorii architektury i urbanistyki | A_2A_W04 | T2A_W04 | InzA2_W03 | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
A_2A_A-III/3D_W06 w kompozycji rozumie powiązania przestrzenne i zagadnienia proporcji oraz skali (także: skali człowieka) | A_2A_W06 | T2A_W04 | InzA2_W03 | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
A_2A_A-III/3D_W07 posiada szeroki obraz ewolucji architektury i urbanistyki europejskiej wzbogacony o przykłady światowe | A_2A_W07 | T2A_W03, T2A_W04, T2A_W06 | InzA2_W01, InzA2_W03 | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
A_2A_A-III/3D_U13 w projektowaniu i planowaniu trafnie odczytuje związki funkcjonalne i formalne w przestrzeni, har-monijnie włącza autorskie rozwiązania w istniejące struktury | A_2A_U13 | T2A_U15, T2A_U17 | InzA2_U03 | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
A_2A_A-III/3D_U17 ma umiejętność samokształcenia się, w swoich opracowaniach wykorzystuje informację techniczną, różnego rodzaju bazy danych, Internet itd. | A_2A_U17 | T2A_U01, T2A_U05, T2A_U07, T2A_U18 | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
A_2A_A-III/3D_K06 w myśleniu i działaniu wykazuje się inicjatywą i innowacyjnością | A_2A_K06 | T2A_K06 | InzA2_K02 | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
A_2A_A-III/3D_K07 jest otwarty i komunikatywny, wyraża swoje poglądy, prezentuje rozwiązania i dyskutuje w śro-dowisku branżowym, na forum publicznym i w kontaktach z mediami | A_2A_K07 | T2A_K04, T2A_K07 | InzA2_K02 | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
A_2A_A-III/3D_W04 posiada własne, określone poglądy estetyczne z zakresu teorii architektury i urbanistyki | 2,0 | |
3,0 | posiada własne, określone poglądy estetyczne z zakresu teorii architektury i urbanistyki i potrafi je artykułować w dostatecznym stopniu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
A_2A_A-III/3D_W06 w kompozycji rozumie powiązania przestrzenne i zagadnienia proporcji oraz skali (także: skali człowieka) | 2,0 | |
3,0 | w kompozycji rozumie w stopniu dostatecznym powiązania przestrzenne i zagadnienia proporcji oraz skali (także: skali człowieka) | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
A_2A_A-III/3D_W07 posiada szeroki obraz ewolucji architektury i urbanistyki europejskiej wzbogacony o przykłady światowe | 2,0 | |
3,0 | posiada średnio zaawansowany obraz ewolucji architektury i urbanistyki europejskiej wzbogacony o nieliczne przykłady światowe | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
A_2A_A-III/3D_U13 w projektowaniu i planowaniu trafnie odczytuje związki funkcjonalne i formalne w przestrzeni, har-monijnie włącza autorskie rozwiązania w istniejące struktury | 2,0 | |
3,0 | w projektowaniu i planowaniu dostatecznie trafnie odczytuje związki funkcjonalne i formalne w przestrzeni, poprawnie włącza autorskie rozwiązania w istniejące struktury | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
A_2A_A-III/3D_U17 ma umiejętność samokształcenia się, w swoich opracowaniach wykorzystuje informację techniczną, różnego rodzaju bazy danych, Internet itd. | 2,0 | |
3,0 | ma średnie umiejętność samokształcenia się, w swoich opracowaniach sporadycznie wykorzystuje informację techniczną, różnego rodzaju bazy danych, Internet itd. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
A_2A_A-III/3D_K06 w myśleniu i działaniu wykazuje się inicjatywą i innowacyjnością | 2,0 | |
3,0 | w myśleniu i działaniu wykazuje się średnią inicjatywą i innowacyjnością | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
A_2A_A-III/3D_K07 jest otwarty i komunikatywny, wyraża swoje poglądy, prezentuje rozwiązania i dyskutuje w śro-dowisku branżowym, na forum publicznym i w kontaktach z mediami | 2,0 | |
3,0 | w dostateczny sposób jest otwarty i komunikatywny, wyraża swoje poglądy, prezentuje rozwiązania i dyskutuje w środowisku branżowym, na forum publicznym i w kontaktach z mediami | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Literatura odpowiadająca tematowi pracy dyplomowej - dobór konsultowany z promotorem
Literatura dodatkowa
- Wybrane strony internetowe