Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | O_1A_B09_U01 | Student powinien wykazać się umiejętnościami opracowania dokumentacji przeprowadzonych eksperymentów prezentujących otrzymane wyniki i umożliwiające ich interpretację oraz rozwiązywania zadań inżynierskich z wykorzystaniem technik komputerowych |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | O_1A_U04 | potrafi opracować dokumentację w postaci rysunków i opisów projektowanych i inwentaryzowanych obiektów technicznych wykorzystując narzędzia komputerowego wspomagania projektowania i wytwarzania |
---|
O_1A_U06 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
O_1A_U12 | potrafi dobrać metody i narzędzia do rozwiązania zadań inżynierskich charakterystycznych dla oceanotechniki, w tym szczególnie wykorzystać narzędzia komputerowe w modelowaniu i obliczeniach, projektowaniu obiektów technicznych, sterowaniu procesami technologicznymi |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U03 | potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów |
---|
T1A_U06 | ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Cel przedmiotu | C-4 | Umiejętność praktycznego zarządzania zasobami danych. |
---|
C-1 | Umiejętność rozwiązywania zadań optymalizacyjnych z wykorzystaniem zaawansowanych narzędzi arkusza kalkulacyjnego. |
C-3 | Umiejętność rozwiązywania zadań inżynierskich z wykorzystaniem zaawansowanych funcji arkusza kalkulacyjnego. |
C-2 | Umiejętność opracowania dokumentacji przeprowadzonych eksperymentów prezentujących otrzymane wyniki i umożliwiające ich interpretację. |
Treści programowe | T-L-2 | Tworzenie dokumentów tekstowych prezentujących otrzymane wyniki eksperymentów z wykorzystaniem technik umieszczanie obiektów tworzonych w innych aplikacjach. |
---|
T-L-4 | Realacyjne bazy danych (projektowanie, tworzenie w postaci aplikacji) do przechowywania i wykorzystywania informacji dotyczących obiektów oceanotechnicznych. |
T-L-3 | Rozwiązywania zadań inżynierskich z wykorzystaniem zaawansowanych funcji arkusza kalkulacyjnego w zakresie modelowania i optymalizacji obiektów oceanotechnikcznych. |
T-L-1 | Sposoby wprowadzania danych otrzymanych wyników eksperymentów (import daych).Tworzenie różnych typów wykresów do prezentacji i interpretacji otrzymanych wyników oraz błędów pomiarów. Analiza regresyjna. |
Metody nauczania | M-1 | Ćwiczenia laboratoryjne przy stanowisku komputerowym |
---|
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie z użyciem komputera |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie posiada umiejętności opracowania dokumentacji przeprowadzonych eksperymentów prezentujących wyniki oraz rozwiązywania zadań inżynierskich z wykorzystaniem technik komputerowych. |
3,0 | Student potrafi wykorzystać postawowe typy wykresów, opracowawć dokument prezentujący wyniki z otrzymanych eksperymentów bez możliwości ich analizy, stworzyć rezacyjną bazę danych według wskazanego projektu, rozwiązywać proste zadania inżynierskie. |
3,5 | Student potrafi wykorzystać różne typy wykresów, opracowawć dokument prezentujący wyniki z otrzymanych eksperymentów z możliwości ich analizy, stworzyć rezacyjną bazę danych według wskazanego projektu oraz wykorzystać zawarte w niej informacje, rozwiązywać proste zadania inżynierskie, w tym optymalizacyjne. |
4,0 | Student potrafi wykorzystać różne typy wykresów i możliwości ich formatowania, opracowawć dokument prezentujący wyniki z otrzymanych eksperymentów z możliwości ich analizy, zaprojektować i stworzyć rezacyjną bazę danych i wykorzystać zawarte w niej informacje, rozwiązywać zadania inżynierskie, w tym optymalizacyjne. |
4,5 | Student potrafi wykorzystać różne typy wykresów i możliwości ich formatowania, opracowawć dokument prezentujący wyniki i błędy z otrzymanych eksperymentów z możliwości ich analizy, zaprojektować i stworzyć rezacyjną bazę danych w postaci aplikacji oraz wykorzystać i zaprezentować zawarte w niej informacje, rozwiązywać zadania inżynierskie, w tym optymalizacyjne z samodzielnym tworzeniem modelu obiektu. |
5,0 | Student potrafi w pełni wykorzystać różne typy wykresów i możliwości ich formatowania, opracowawć dokument prezentujący wyniki i błędy z otrzymanych eksperymentów z możliwości ich analizy, zaprojektować i stworzyć rezacyjną bazę danych w postaci aplikacji oraz wykorzystać i zaprezentować zawarte w niej informacje, rozwiązywać zadania inżynierskie, w tym optymalizacyjne z samodzielnym tworzeniem modelu obiektu. |