Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Transport (S1)
specjalność: Transport chłodniczy i paliw
Sylabus przedmiotu Podstawy spedycji:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Transport | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Podstawy spedycji | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jolanta Sułek <Jolanta.Sulek@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość zagadnień z ekonomiki transportu oraz infrastruktury transportu |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zdolność organizowania przewozu ładunku w relacjach krajowych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Ogólne pojęcia spedycj | 1 |
T-W-2 | Historia spedycji | 1 |
T-W-3 | Charakterystyka spedytora | 1 |
T-W-4 | Umowy i zlecdenia spedycyjne | 1 |
T-W-5 | Organizacja procesu transportowego | 1 |
T-W-6 | Ubezpieczenia w spedycji | 1 |
T-W-7 | Zagadnienia celne | 1 |
T-W-8 | Ogólne Polskie Warunki Spedycji | 1 |
T-W-9 | Gestia transportowa | 1 |
T-W-10 | Opakowanie i oznakowanie ładunków w spedycji | 1 |
T-W-11 | Uczestnicy rynku spedycyjnego | 2 |
T-W-12 | Międzynarodowe instytucje i organizacje w spedycji | 1 |
T-W-13 | Dokumentacja transportowa | 1 |
T-W-14 | Zaliczenie treści wykładowych | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w wykładach | 15 |
A-W-2 | Studiowanie literatury | 6 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia treści wykładowych | 4 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Podsumowująca . Zaliczenie pisemne treści wykładowych |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR_1A_C23_W01 Student ma podstawową wiedzę z zakresu rozwoju spedycji, organizacji procesu transportowego oraz charakteru pracy spedytora. | TR_1A_W12 | — | — | C-1 | T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-4, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-6 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR_1A_C23_U01 Umiejętości w organizowaniu procesu transportowego róznego rodzaju ładunków. | TR_1A_U06 | — | — | C-1 | T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-4, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-6 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR_1A_C23_K01 Świadomość ważności posiadanej wiedzy w zakresie spedycji. | TR_1A_K03 | — | — | C-1 | T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-4, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-6 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TR_1A_C23_W01 Student ma podstawową wiedzę z zakresu rozwoju spedycji, organizacji procesu transportowego oraz charakteru pracy spedytora. | 2,0 | Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia. |
3,0 | Student wykazuje elementarną wiedzę do efektu kształcenia. | |
3,5 | Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymagane przez efekt z zakresu kształcenia. | |
4,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,5 | Student wykazuje pełną wiedzę i potrafi wykorzystać ją do rozwiązania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
5,0 | Student wykazuje pełną wiedzę i potrafi wykorzystać ją do rozwiązania problemu a także proponuje modyfikację rozwiązań w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TR_1A_C23_U01 Umiejętości w organizowaniu procesu transportowego róznego rodzaju ładunków. | 2,0 | Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia. |
3,0 | Student wykazuje elementarną wiedzę do efektu kształcenia. | |
3,5 | Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymagane przez efekt z zakresu kształcenia. | |
4,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,5 | Student wykazuje pełną wiedzę i potrafi wykorzystać ją do rozwiązania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
5,0 | Student wykazuje pełną wiedzę i potrafi wykorzystać ją do rozwiązania problemu a także proponuje modyfikację rozwiązań w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TR_1A_C23_K01 Świadomość ważności posiadanej wiedzy w zakresie spedycji. | 2,0 | Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia. |
3,0 | Student wykazuje elementarną wiedzę do efektu kształcenia. | |
3,5 | Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymagane przez efekt z zakresu kształcenia. | |
4,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,5 | Student wykazuje pełną wiedzę i potrafi wykorzystać ją do rozwiązania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
5,0 | Student wykazuje pełną wiedzę i potrafi wykorzystać ją do rozwiązania problemu a także proponuje modyfikację rozwiązań w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
Literatura podstawowa
- Sikorski P.M., Spedycja w praktyce - wiek XXI, Polskie Wydawnictwo Transportowe, Warszawa, 2008
- Salamon A., Spedycja - teoria, przykłady, ćwiczenia, Wydawnictwo Akademii Morskiej w Gdyni, Gdynia, 2011