Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Technologia żywności i żywienie człowieka (S1)
specjalność: technologia żywności pochodzenia wodnego

Sylabus przedmiotu Logistyka w przechowalnictwie i transporcie żywności:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia żywności i żywienie człowieka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Logistyka w przechowalnictwie i transporcie żywności
Specjalność technologia i żywienie
Jednostka prowadząca Katedra Toksykologii, Technologii Mleczarskiej i Przechowalnictwa Żywności
Nauczyciel odpowiedzialny Izabela Dmytrów <Izabela.Dmytrow@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Anna Mituniewicz-Małek <Anna.Mituniewicz-Malek@zut.edu.pl>, Katarzyna Szkolnicka <kskryplonek@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 7 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL5 15 1,00,50zaliczenie
wykładyW5 20 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Chłodnictwo żywności
W-2Technologie branżowe

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie procesów przechowalniczych i transportowych żywności

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Omówienie zakresu zajęć oraz zapoznanie z warunkami wykonywania ćwiczeń2
T-L-2Organizacja zaopatrzenia w surowce i materiały oraz planowanie dostaw produktów w zakładach przetwórstwa spożywczego. Technologia załadunku i wyładunku kontenerów i towarów żywnościowych.2
T-L-3Kontrola i rejestracja temperatury i wilgotności w czasie przechowywania surowców i produktów żywnościowych oraz w czasie transportu i przeładunku. Obliczenia związane z kosztami transportu i czasem pracy kierowcy.2
T-L-4Zalecenia magazynowe i transportowe dla poszczególnych grup produktów. Dokumentacja magazynowa. Etykietowanie towarów. Komplementacja dostaw.2
T-L-5Dokumentacja towarów żywnościowych i techniczna w czasie transportu. Dokumentacja Dobrych Praktyk Transportowych z analizą zagrożeń przy weryfikacji łańcucha chłodniczego. Karty kontrolne.2
T-L-6Wpływ warunków magazynowania na cechy jakościowe przechowywanej żywności – na przykładzie jaj konsumpcyjnych.3
T-L-7Ćwiczenie zaliczeniowe2
15
wykłady
T-W-1Wprowadzenie do przedmiotu i omówienie podstawowej terminologii związanej z logistyką2
T-W-2Działania logistyczne. Kierunki rozwoju logistyki i jej obszary. Fazy logistyki i zakres ich działań2
T-W-3Infrastruktura logistyczna i transportowa2
T-W-4Podstawy gospodarki magazynowej i jej organizacja. Technologia magazynowania.3
T-W-5Bezpieczeństwo i higiena pracy w magazynach. Warunki przechowywania żywności - wymagania dotyczące obiektu i procesu magazynowania3
T-W-6Wymagania prawne dotyczące transportu chłodniczego towarów żywnościowych. Łańcuch chłodniczy żywności. Przygotowanie żywności do przewozu, załadunek i rozmieszczenie, zabezpieczenie ładunku, czas przewozu, trwałość transportowa żywności3
T-W-7Warunki higieniczno-sanitarne środków transportu. Dobre praktyki transportowe. Systemy weryfikacji jakości i bezpieczeństwa zdrowotnego w czasie dystrybucji żywności3
T-W-8Zaliczenie wykładów2
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Udział w ćwiczeniach15
A-L-2Konsultacje z nauczycielem akademickim3
A-L-3Przygotowanie do zajęć3
A-L-4Przygotowanie do kolokwium5
26
wykłady
A-W-1Udział w wykładach20
A-W-2Analiza wskazanej literatury3
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia2
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Nie podlega ocenie zdefiniowanej w formie stopnia
S-2Ocena formująca: Kolokwium pisemne
S-3Ocena formująca: Odpowiedź ustna
S-4Ocena podsumowująca: Opracowanie projektu

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_1A_PO1-3_W01
Zna i rozumie w stopniu zaawansowanym metody transportu i przechowywania, w tym chłodniczego i zamrazalniczego, żywności.
TZZ_1A_W18C-1T-W-5, T-W-2, T-W-6, T-W-1, T-W-4, T-W-7, T-W-3M-2, M-1S-4, S-3, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_1A_PO1-3_U01
Potrafi wyszukiwać i wykorzystywać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł. Potrafi uzyskane informacje integrować, dokonać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie.
TZZ_1A_U01C-1T-W-5, T-W-2, T-W-1, T-W-4, T-W-3M-2, M-1S-4, S-3, S-2
TZZ_1A_PO1-3_U02
Potrafi pracować indywidualnie i w zespole, potrafi zrealizować zadanie w wyznaczonym terminie
TZZ_1A_U02C-1T-L-6, T-L-5, T-L-3, T-L-1M-2, M-1S-4, S-3, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_1A_PO1-3_K01
Ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności. Rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia. Wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia (studia drugiego i trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy).
TZZ_1A_K01C-1T-W-5, T-W-2, T-W-6, T-W-1, T-W-4, T-W-7, T-W-3M-2, M-1S-4, S-3, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZZ_1A_PO1-3_W01
Zna i rozumie w stopniu zaawansowanym metody transportu i przechowywania, w tym chłodniczego i zamrazalniczego, żywności.
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu transportu i przechowywania żywności
3,0Student posiada zadowalającą wiedzę z zakresu transportu i przechowywania żywności
3,5Student posiada zadowalającą wiedzę z zakresu transportu i przechowywania żywności
4,0Student posiada dobrą wiedzę z zakresu transportu i przechowywania żywności
4,5Student posiada bardzo dobrą wiedzę z zakresu transportu i przechowywania żywności
5,0Student posiada znakomitą wiedzę z zakresu transportu i przechowywania żywności

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZZ_1A_PO1-3_U01
Potrafi wyszukiwać i wykorzystywać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł. Potrafi uzyskane informacje integrować, dokonać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie.
2,0Student nie posiada umiejętności wyszukania, zrozumienia oraz analizy problemu dotyczącego planowania i sprawnego przepływu surowców i zywności chłodniczo i zamrażalniczo przechowywanej, zinterpretowania informacji i wyciągnięcia właściwych wniosków
3,0Student posiada zadowalającą umiejętność wyszukania, zrozumienia, analizy problemu dotyczącego planowania i sprawnego przepływu surowców i zywności chłodniczo i zamrażalniczo przechowywane, zinterpretowania informacji i wyciągnięcia właściwych wniosków, ale z licznymi nieprawidłowościami
3,5Student posiada zadowalającą umiejętność wyszukania, zrozumienia, analizy problemu dotyczącego planowania i sprawnego przepływu surowców i zywności chłodniczo i zamrażalniczo przechowywane, zinterpretowania informacji i wyciągnięcia właściwych wniosków
4,0Student posiada dobrą umiejętność wyszukania, zrozumienia, analizy problemu dotyczącego planowania i sprawnego przepływu surowców i zywności chłodniczo i zamrażalniczo przechowywane, zinterpretowania informacji i wyciągnięcia właściwych wniosków
4,5Student posiada bardzo dobrą umiejętność wyszukania, zrozumienia, analizy problemu dotyczącego planowania i sprawnego przepływu surowców i zywności chłodniczo i zamrażalniczo przechowywane, zinterpretowania informacji i wyciągnięcia właściwych wniosków
5,0Student posiada znakomitą umiejętność wyszukania, zrozumienia, analizy problemu dotyczącego planowania i sprawnego przepływu surowców i zywności chłodniczo i zamrażalniczo przechowywane, zinterpretowania informacji i wyciągnięcia właściwych wniosków
TZZ_1A_PO1-3_U02
Potrafi pracować indywidualnie i w zespole, potrafi zrealizować zadanie w wyznaczonym terminie
2,0Student nie posiada umiejętności pracy indywidualnej i w zespole, zrealizacji zadania w wyznaczonym terminie
3,0Student posiada zadowalającą umiejętność pracy indywidualnej i w zespole, zrealizacji zadania w wyznaczonym terminie ale z licznymi nieprawidłowościami
3,5Student posiada zadowalającą umiejętność pracy indywidualnej i w zespole, zrealizacji zadania w wyznaczonym terminie
4,0Student posiada dobrą umiejętność pracy indywidualnej i w zespole, zrealizacji zadania w wyznaczonym terminie
4,5Student posiada bardzo dobrą umiejętność pracy indywidualnej i w zespole, zrealizacji zadania w wyznaczonym terminie
5,0Student posiada znakomitą umiejętność pracy indywidualnej i w zespole, zrealizacji zadania w wyznaczonym terminie

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZZ_1A_PO1-3_K01
Ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności. Rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia. Wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia (studia drugiego i trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy).
2,0Student nie ma świadomości swojej wiedzy i umiejętności, nie rozumie potrzeby i nie zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia, nie wyznacza kierunków własnego rozwoju i kształcenia
3,0Student ma częściową świadomość swojej wiedzy i umiejętności, częściowo rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia oraz wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia
3,5Student ma zadowalającą świadomość swojej wiedzy i umiejętności, zadowalająco rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia oraz wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia
4,0Student ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności, dobrze rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia oraz wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia
4,5Student ma znaczną świadomość swojej wiedzy i umiejętności, bardzo dobrze rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia oraz wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia
5,0Student ma pełną świadomość swojej wiedzy i umiejętności, znakomicie rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia oraz wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia

Literatura podstawowa

  1. Gaziński B., Technika chłodnicza dla praktyków. Przechowalnictwo i transport., Wyd. Systherm, Poznań, 2011
  2. Dani S., Zarządzanie łańcuchem dostaw żywności., PWN, Warszawa, 2015
  3. Januła E., Kasińska M., Kwiatkiewicz P., Laskowski M., Zapasy i magazynowanie, As Pik, 2020

Literatura dodatkowa

  1. Fodemski T., Domowe i handlowe urządzenia chłodnicze - Poradnik, Wyd. Nauk.-Techn, W-wa, 2000
  2. Zina M., Utrwalanie i przechowywanie żywności, Wyd. Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów, 2008

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Omówienie zakresu zajęć oraz zapoznanie z warunkami wykonywania ćwiczeń2
T-L-2Organizacja zaopatrzenia w surowce i materiały oraz planowanie dostaw produktów w zakładach przetwórstwa spożywczego. Technologia załadunku i wyładunku kontenerów i towarów żywnościowych.2
T-L-3Kontrola i rejestracja temperatury i wilgotności w czasie przechowywania surowców i produktów żywnościowych oraz w czasie transportu i przeładunku. Obliczenia związane z kosztami transportu i czasem pracy kierowcy.2
T-L-4Zalecenia magazynowe i transportowe dla poszczególnych grup produktów. Dokumentacja magazynowa. Etykietowanie towarów. Komplementacja dostaw.2
T-L-5Dokumentacja towarów żywnościowych i techniczna w czasie transportu. Dokumentacja Dobrych Praktyk Transportowych z analizą zagrożeń przy weryfikacji łańcucha chłodniczego. Karty kontrolne.2
T-L-6Wpływ warunków magazynowania na cechy jakościowe przechowywanej żywności – na przykładzie jaj konsumpcyjnych.3
T-L-7Ćwiczenie zaliczeniowe2
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie do przedmiotu i omówienie podstawowej terminologii związanej z logistyką2
T-W-2Działania logistyczne. Kierunki rozwoju logistyki i jej obszary. Fazy logistyki i zakres ich działań2
T-W-3Infrastruktura logistyczna i transportowa2
T-W-4Podstawy gospodarki magazynowej i jej organizacja. Technologia magazynowania.3
T-W-5Bezpieczeństwo i higiena pracy w magazynach. Warunki przechowywania żywności - wymagania dotyczące obiektu i procesu magazynowania3
T-W-6Wymagania prawne dotyczące transportu chłodniczego towarów żywnościowych. Łańcuch chłodniczy żywności. Przygotowanie żywności do przewozu, załadunek i rozmieszczenie, zabezpieczenie ładunku, czas przewozu, trwałość transportowa żywności3
T-W-7Warunki higieniczno-sanitarne środków transportu. Dobre praktyki transportowe. Systemy weryfikacji jakości i bezpieczeństwa zdrowotnego w czasie dystrybucji żywności3
T-W-8Zaliczenie wykładów2
20

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Udział w ćwiczeniach15
A-L-2Konsultacje z nauczycielem akademickim3
A-L-3Przygotowanie do zajęć3
A-L-4Przygotowanie do kolokwium5
26
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach20
A-W-2Analiza wskazanej literatury3
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_1A_PO1-3_W01Zna i rozumie w stopniu zaawansowanym metody transportu i przechowywania, w tym chłodniczego i zamrazalniczego, żywności.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_1A_W18Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu pozatechniczne uwarunkowania działalności inżynierskiej, zna zasady BHP obowiązujące w przemyśle spożywczym.
Cel przedmiotuC-1Poznanie procesów przechowalniczych i transportowych żywności
Treści programoweT-W-5Bezpieczeństwo i higiena pracy w magazynach. Warunki przechowywania żywności - wymagania dotyczące obiektu i procesu magazynowania
T-W-2Działania logistyczne. Kierunki rozwoju logistyki i jej obszary. Fazy logistyki i zakres ich działań
T-W-6Wymagania prawne dotyczące transportu chłodniczego towarów żywnościowych. Łańcuch chłodniczy żywności. Przygotowanie żywności do przewozu, załadunek i rozmieszczenie, zabezpieczenie ładunku, czas przewozu, trwałość transportowa żywności
T-W-1Wprowadzenie do przedmiotu i omówienie podstawowej terminologii związanej z logistyką
T-W-4Podstawy gospodarki magazynowej i jej organizacja. Technologia magazynowania.
T-W-7Warunki higieniczno-sanitarne środków transportu. Dobre praktyki transportowe. Systemy weryfikacji jakości i bezpieczeństwa zdrowotnego w czasie dystrybucji żywności
T-W-3Infrastruktura logistyczna i transportowa
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: Opracowanie projektu
S-3Ocena formująca: Odpowiedź ustna
S-2Ocena formująca: Kolokwium pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu transportu i przechowywania żywności
3,0Student posiada zadowalającą wiedzę z zakresu transportu i przechowywania żywności
3,5Student posiada zadowalającą wiedzę z zakresu transportu i przechowywania żywności
4,0Student posiada dobrą wiedzę z zakresu transportu i przechowywania żywności
4,5Student posiada bardzo dobrą wiedzę z zakresu transportu i przechowywania żywności
5,0Student posiada znakomitą wiedzę z zakresu transportu i przechowywania żywności
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_1A_PO1-3_U01Potrafi wyszukiwać i wykorzystywać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł. Potrafi uzyskane informacje integrować, dokonać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_1A_U01Potrafi wyszukiwać, analizować, interpretować i wykorzystywać informacje pochodzące z różnych źródeł literaturowych. Potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego oraz zaprezentować rezultaty w formie pisemnej i ustnej w języku polskim i obcym. Potrafi posługiwać się językiem obcym na poziomie B2.
Cel przedmiotuC-1Poznanie procesów przechowalniczych i transportowych żywności
Treści programoweT-W-5Bezpieczeństwo i higiena pracy w magazynach. Warunki przechowywania żywności - wymagania dotyczące obiektu i procesu magazynowania
T-W-2Działania logistyczne. Kierunki rozwoju logistyki i jej obszary. Fazy logistyki i zakres ich działań
T-W-1Wprowadzenie do przedmiotu i omówienie podstawowej terminologii związanej z logistyką
T-W-4Podstawy gospodarki magazynowej i jej organizacja. Technologia magazynowania.
T-W-3Infrastruktura logistyczna i transportowa
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: Opracowanie projektu
S-3Ocena formująca: Odpowiedź ustna
S-2Ocena formująca: Kolokwium pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada umiejętności wyszukania, zrozumienia oraz analizy problemu dotyczącego planowania i sprawnego przepływu surowców i zywności chłodniczo i zamrażalniczo przechowywanej, zinterpretowania informacji i wyciągnięcia właściwych wniosków
3,0Student posiada zadowalającą umiejętność wyszukania, zrozumienia, analizy problemu dotyczącego planowania i sprawnego przepływu surowców i zywności chłodniczo i zamrażalniczo przechowywane, zinterpretowania informacji i wyciągnięcia właściwych wniosków, ale z licznymi nieprawidłowościami
3,5Student posiada zadowalającą umiejętność wyszukania, zrozumienia, analizy problemu dotyczącego planowania i sprawnego przepływu surowców i zywności chłodniczo i zamrażalniczo przechowywane, zinterpretowania informacji i wyciągnięcia właściwych wniosków
4,0Student posiada dobrą umiejętność wyszukania, zrozumienia, analizy problemu dotyczącego planowania i sprawnego przepływu surowców i zywności chłodniczo i zamrażalniczo przechowywane, zinterpretowania informacji i wyciągnięcia właściwych wniosków
4,5Student posiada bardzo dobrą umiejętność wyszukania, zrozumienia, analizy problemu dotyczącego planowania i sprawnego przepływu surowców i zywności chłodniczo i zamrażalniczo przechowywane, zinterpretowania informacji i wyciągnięcia właściwych wniosków
5,0Student posiada znakomitą umiejętność wyszukania, zrozumienia, analizy problemu dotyczącego planowania i sprawnego przepływu surowców i zywności chłodniczo i zamrażalniczo przechowywane, zinterpretowania informacji i wyciągnięcia właściwych wniosków
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_1A_PO1-3_U02Potrafi pracować indywidualnie i w zespole, potrafi zrealizować zadanie w wyznaczonym terminie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_1A_U02Potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie. Potrafi planować i organizować pracę indywidualną i w zespole.
Cel przedmiotuC-1Poznanie procesów przechowalniczych i transportowych żywności
Treści programoweT-L-6Wpływ warunków magazynowania na cechy jakościowe przechowywanej żywności – na przykładzie jaj konsumpcyjnych.
T-L-5Dokumentacja towarów żywnościowych i techniczna w czasie transportu. Dokumentacja Dobrych Praktyk Transportowych z analizą zagrożeń przy weryfikacji łańcucha chłodniczego. Karty kontrolne.
T-L-3Kontrola i rejestracja temperatury i wilgotności w czasie przechowywania surowców i produktów żywnościowych oraz w czasie transportu i przeładunku. Obliczenia związane z kosztami transportu i czasem pracy kierowcy.
T-L-1Omówienie zakresu zajęć oraz zapoznanie z warunkami wykonywania ćwiczeń
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: Opracowanie projektu
S-3Ocena formująca: Odpowiedź ustna
S-2Ocena formująca: Kolokwium pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada umiejętności pracy indywidualnej i w zespole, zrealizacji zadania w wyznaczonym terminie
3,0Student posiada zadowalającą umiejętność pracy indywidualnej i w zespole, zrealizacji zadania w wyznaczonym terminie ale z licznymi nieprawidłowościami
3,5Student posiada zadowalającą umiejętność pracy indywidualnej i w zespole, zrealizacji zadania w wyznaczonym terminie
4,0Student posiada dobrą umiejętność pracy indywidualnej i w zespole, zrealizacji zadania w wyznaczonym terminie
4,5Student posiada bardzo dobrą umiejętność pracy indywidualnej i w zespole, zrealizacji zadania w wyznaczonym terminie
5,0Student posiada znakomitą umiejętność pracy indywidualnej i w zespole, zrealizacji zadania w wyznaczonym terminie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_1A_PO1-3_K01Ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności. Rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia. Wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia (studia drugiego i trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy).
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_1A_K01Jest gotów do zastosowania zdobytej wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych.
Cel przedmiotuC-1Poznanie procesów przechowalniczych i transportowych żywności
Treści programoweT-W-5Bezpieczeństwo i higiena pracy w magazynach. Warunki przechowywania żywności - wymagania dotyczące obiektu i procesu magazynowania
T-W-2Działania logistyczne. Kierunki rozwoju logistyki i jej obszary. Fazy logistyki i zakres ich działań
T-W-6Wymagania prawne dotyczące transportu chłodniczego towarów żywnościowych. Łańcuch chłodniczy żywności. Przygotowanie żywności do przewozu, załadunek i rozmieszczenie, zabezpieczenie ładunku, czas przewozu, trwałość transportowa żywności
T-W-1Wprowadzenie do przedmiotu i omówienie podstawowej terminologii związanej z logistyką
T-W-4Podstawy gospodarki magazynowej i jej organizacja. Technologia magazynowania.
T-W-7Warunki higieniczno-sanitarne środków transportu. Dobre praktyki transportowe. Systemy weryfikacji jakości i bezpieczeństwa zdrowotnego w czasie dystrybucji żywności
T-W-3Infrastruktura logistyczna i transportowa
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: Opracowanie projektu
S-3Ocena formująca: Odpowiedź ustna
S-2Ocena formująca: Kolokwium pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości swojej wiedzy i umiejętności, nie rozumie potrzeby i nie zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia, nie wyznacza kierunków własnego rozwoju i kształcenia
3,0Student ma częściową świadomość swojej wiedzy i umiejętności, częściowo rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia oraz wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia
3,5Student ma zadowalającą świadomość swojej wiedzy i umiejętności, zadowalająco rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia oraz wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia
4,0Student ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności, dobrze rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia oraz wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia
4,5Student ma znaczną świadomość swojej wiedzy i umiejętności, bardzo dobrze rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia oraz wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia
5,0Student ma pełną świadomość swojej wiedzy i umiejętności, znakomicie rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia oraz wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia