Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Technologia żywności i żywienie człowieka (N2)
specjalność: technologia rybna

Sylabus przedmiotu Wybrane działy w technologii produktów roślinnych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia żywności i żywienie człowieka
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Wybrane działy w technologii produktów roślinnych
Specjalność technologia i biotechnologia żywności
Jednostka prowadząca Katedra Technologii Rybnej, Roślinnej i Gastronomicznej
Nauczyciel odpowiedzialny Grzegorz Tokarczyk <Grzegorz.Tokarczyk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Iwona Adamska <Iwona.Adamska@zut.edu.pl>, Katarzyna Felisiak <Katarzyna.Felisiak@zut.edu.pl>, Agnieszka Hrebień-Filisińska <Agnieszka.Filisinska@zut.edu.pl>, Sylwia Przybylska <sylwia.przybylska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL1 18 1,50,50zaliczenie
wykładyW1 18 1,50,50egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość wiedzy z zakresu technologii roślinnej, technologii ogólnej, biochemii i inżynierii procesowej.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przekazanie wiedzy w zakresie wybranych technologii przetwórstwa surowców roślinnych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Ocena jakości i sposób parzenia wybranych herbat dostępnych na rynku krajowym.2
T-L-2Ocena ziarna kawowca, kaw w postaci sypkiej i po sporządzeniu naparu.2
T-L-3Wpływ procesu zagęszcznia na jakość produktu pomidorowego.2
T-L-4Porównanie jakości gotowych suszy owocowych i warzywnych w zależności od zastosowanej do ich produkcji metody suszenia.2
T-L-5Porównanie i ocena jakości dostępnych na rynku krajowym napoi typu "instant".2
T-L-6Ocena jakości wybranych asortymentów czekolad i produkcja wafli z masą czekoladową.2
T-L-7Jakość sensoryczna wybranych zup i kisieli typu instant.2
T-L-8Charakterystyka owoców runa leśnego z uwzględnieniem produkcji batonów prozdrowotnych z dodatkiem żurawiny i orzechów laskowych.2
T-L-9Ocena jakości ziół świezych i wykorzystanie wybranych metod w ich utrwalaniu.2
18
wykłady
T-W-1Charakterystyka i technologia produkcji herbat.3
T-W-2Charakterystyka i technologi produkcji kawy.2
T-W-3Zastosowanie kriokoncentracji w przetwórstwie surowców roślinych.2
T-W-4Charakterystyka i technologia produkcji kakao.2
T-W-5Charakterystyka, wartość odżywcza i wykorzystanie owoców runa leśnego.2
T-W-6Substancje antyżywieniowe produktów roślinnych i metody ich inaktywacji.2
T-W-7Charkterystyka i technologia produkcji czekolad.2
T-W-8Charakterystyka i znaczenie nutraceutyków w żywności.3
18

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Aktywny udział w ćwiczeniach laboratoryjnych18
A-L-2Przygotowanie się do kolokwium18
A-L-3Godziny kontaktowe z nauczycielem2
38
wykłady
A-W-1Aktywny udział w wykładach18
A-W-2Godziny kontaktowe z nauczycielem2
A-W-3Przygotowanie do egzaminu16
A-W-4Udział w egzaminie pisemnym2
38

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład z użyciem metod audiowizualnych
M-2Ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Wykład - egzamin w formie wypowiedzi pisemnych (ilość zagadnień - 5).
S-2Ocena formująca: Ćwiczenia laboratoryjne - ocena końcowa ustalana na podstawie średniej z ocen 4 pisemnych kolokwiów.
S-3Ocena formująca: ocena prezentacji
S-4Ocena formująca: Ocena postawy na zajęciach.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_2A_C7tibz_W01
Zna i rozumie wykorzystanie procesów mikrobiologicznych w przetwórstwie roślinnym w stopniu zaawansowanym, zna i rozumie stosowanie nowoczesnych metod przetwórczych oraz zasady projektowania żywności pochodzenia roślinnego.
TZZ_2A_W05, TZZ_2A_W11C-1T-L-4, T-W-8M-1, M-2S-1, S-2, S-3
TZZ_2A_C7tibz_W02
Zna i rozumie cechy fizykochemiczne i wartość odżywczą surowców roślinnych w zaawansowanym stopniu.
TZZ_2A_W12C-1T-L-5, T-L-8, T-L-9, T-L-1, T-L-2, T-L-4, T-L-6M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_2A_C7tibz_U01
Posiada umiejętność wykorzystywania informacji źródłowych pracując samodzielnie i w zespole, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac.
TZZ_2A_U01, TZZ_2A_U02C-1T-L-7, T-L-3, T-L-5, T-L-8, T-L-9, T-L-1, T-L-2, T-L-4, T-L-6, T-W-7, T-W-6M-1, M-2S-3
TZZ_2A_C7tibz_U02
Ma umiejętność samokształcenia, potrafi opracować procedury produkcji i dokumentację technologiczną produktów roślinnych. Potrafi zastosować w praktyce nowe metody uszlachatniania produktów roślinnych.
TZZ_2A_U05, TZZ_2A_U13, TZZ_2A_U15C-1T-L-3, T-L-4, T-W-3, T-W-7, T-W-2, T-W-1, T-W-6, T-W-8M-1, M-2S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_2A_C7tibz_K01
Potrafi działać w sposób przedsiębiorczy, rozumie potrzebę informowania społeczeństwa w zakresie problematyki żywieniowej, ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną i rozumie potrzebę ciągłego dokształcania.
TZZ_2A_K02, TZZ_2A_K01, TZZ_2A_K03, TZZ_2A_K04C-1T-L-7, T-L-3, T-L-5, T-L-8, T-L-9, T-L-1, T-L-2, T-L-4, T-L-6, T-W-3, T-W-5, T-W-7, T-W-2, T-W-4, T-W-1, T-W-6, T-W-8M-1, M-2S-4

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZZ_2A_C7tibz_W01
Zna i rozumie wykorzystanie procesów mikrobiologicznych w przetwórstwie roślinnym w stopniu zaawansowanym, zna i rozumie stosowanie nowoczesnych metod przetwórczych oraz zasady projektowania żywności pochodzenia roślinnego.
2,0Wiedza na temat wykorzystania procesów mikrobiologicznych w przetwórstwie roślinnym, stosowania nowoczesnych metod przetwórczych oraz zasad projektowania żywności pochodzenia roślinnego jest niewystarczająca.
3,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria.
3,5Zasób wiedzy studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadowalający, ale ze znaczącymi brakami.
4,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów.
4,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami.
5,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej standardu.
TZZ_2A_C7tibz_W02
Zna i rozumie cechy fizykochemiczne i wartość odżywczą surowców roślinnych w zaawansowanym stopniu.
2,0Wiedza w zakresie surowców roślinnych ich cech fizykochemicznych i wartości odżywczej jest niewystarczająca.
3,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria.
3,5Zasób wiedzy studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadowalający, ale ze znaczącymi brakami.
4,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów.
4,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami.
5,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej standardu.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZZ_2A_C7tibz_U01
Posiada umiejętność wykorzystywania informacji źródłowych pracując samodzielnie i w zespole, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac.
2,0Umiejętność wykorzystywania informacji źródłowych pracując samodzielnie i w zespole, opravowania i zrealizacji harmonogramów prac jest niewystarczająca.
3,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria.
3,5Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadowalający, ale ze znaczącymi brakami.
4,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów.
4,5Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami.
5,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej standardu.
TZZ_2A_C7tibz_U02
Ma umiejętność samokształcenia, potrafi opracować procedury produkcji i dokumentację technologiczną produktów roślinnych. Potrafi zastosować w praktyce nowe metody uszlachatniania produktów roślinnych.
2,0Umiejętność samokształcenia, opracowania procedur produkcji i dokumentacji technologicznej produktów roślinnych oraz zastosowania w praktyce nowych metod uszlachatniania produktów roślinnych jest niewystarczająca.
3,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria.
3,5Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadowalający, ale ze znaczącymi brakami.
4,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów.
4,5Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami.
5,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej standardu.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZZ_2A_C7tibz_K01
Potrafi działać w sposób przedsiębiorczy, rozumie potrzebę informowania społeczeństwa w zakresie problematyki żywieniowej, ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną i rozumie potrzebę ciągłego dokształcania.
2,0Świadomość działań w sposób przedsiębiorczy, potrzeby informowania społeczeństwa w zakresie problematyki żywieniowej, ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz potrzeby ciągłego dokształcania jest niewystarczająca.
3,0Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria.
3,5Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadowalający, ale ze znaczącymi brakami.
4,0Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów.
4,5Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami.
5,0Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej standardu.

Literatura podstawowa

  1. Gawęcki J., Czapski J., Warzywa i owoce. Przetwórstwo i rola w żywieniu człowieka., WUP, Poznań, 2017
  2. Świderski F., Towaroznawstwo żywności przetworzonej z elementami technologii., SGGW, Warszawa, 2010
  3. Lewicki P., Inżynieria procesowa i aparatura przemysłu spożywczego., WNT, Warszawa, 2017
  4. Czasopismo branżowe: Przemysł Fermentacyjny i Owocowo-Warzywny., SIGMA-NOT, Warszawa

Literatura dodatkowa

  1. Czasopismo branżowe: Przemysł Spożywczy, SIGMA-NOT, Warszawa
  2. Czasopismo: Foods

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Ocena jakości i sposób parzenia wybranych herbat dostępnych na rynku krajowym.2
T-L-2Ocena ziarna kawowca, kaw w postaci sypkiej i po sporządzeniu naparu.2
T-L-3Wpływ procesu zagęszcznia na jakość produktu pomidorowego.2
T-L-4Porównanie jakości gotowych suszy owocowych i warzywnych w zależności od zastosowanej do ich produkcji metody suszenia.2
T-L-5Porównanie i ocena jakości dostępnych na rynku krajowym napoi typu "instant".2
T-L-6Ocena jakości wybranych asortymentów czekolad i produkcja wafli z masą czekoladową.2
T-L-7Jakość sensoryczna wybranych zup i kisieli typu instant.2
T-L-8Charakterystyka owoców runa leśnego z uwzględnieniem produkcji batonów prozdrowotnych z dodatkiem żurawiny i orzechów laskowych.2
T-L-9Ocena jakości ziół świezych i wykorzystanie wybranych metod w ich utrwalaniu.2
18

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Charakterystyka i technologia produkcji herbat.3
T-W-2Charakterystyka i technologi produkcji kawy.2
T-W-3Zastosowanie kriokoncentracji w przetwórstwie surowców roślinych.2
T-W-4Charakterystyka i technologia produkcji kakao.2
T-W-5Charakterystyka, wartość odżywcza i wykorzystanie owoców runa leśnego.2
T-W-6Substancje antyżywieniowe produktów roślinnych i metody ich inaktywacji.2
T-W-7Charkterystyka i technologia produkcji czekolad.2
T-W-8Charakterystyka i znaczenie nutraceutyków w żywności.3
18

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Aktywny udział w ćwiczeniach laboratoryjnych18
A-L-2Przygotowanie się do kolokwium18
A-L-3Godziny kontaktowe z nauczycielem2
38
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Aktywny udział w wykładach18
A-W-2Godziny kontaktowe z nauczycielem2
A-W-3Przygotowanie do egzaminu16
A-W-4Udział w egzaminie pisemnym2
38
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_2A_C7tibz_W01Zna i rozumie wykorzystanie procesów mikrobiologicznych w przetwórstwie roślinnym w stopniu zaawansowanym, zna i rozumie stosowanie nowoczesnych metod przetwórczych oraz zasady projektowania żywności pochodzenia roślinnego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_2A_W05Zna i rozumie w pogłębionym stopniu procesy mikrobiologiczne prowadzące do uzyskania określonego produktu spożywczego oraz metody badawcze stosowane do monitorowania tych procesów. Zna i rozumie w pogłębionym stopniu efekty technologiczne wykorzystania kultur starterowych w przetwórstwie spożywczym.
TZZ_2A_W11Zna i rozumie w pogłębionym stopniu wiedzę w zakresie innowacyjnych surowców pochodzenia roślinnego i zwierzęcego.
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy w zakresie wybranych technologii przetwórstwa surowców roślinnych.
Treści programoweT-L-4Porównanie jakości gotowych suszy owocowych i warzywnych w zależności od zastosowanej do ich produkcji metody suszenia.
T-W-8Charakterystyka i znaczenie nutraceutyków w żywności.
Metody nauczaniaM-1Wykład z użyciem metod audiowizualnych
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Wykład - egzamin w formie wypowiedzi pisemnych (ilość zagadnień - 5).
S-2Ocena formująca: Ćwiczenia laboratoryjne - ocena końcowa ustalana na podstawie średniej z ocen 4 pisemnych kolokwiów.
S-3Ocena formująca: ocena prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Wiedza na temat wykorzystania procesów mikrobiologicznych w przetwórstwie roślinnym, stosowania nowoczesnych metod przetwórczych oraz zasad projektowania żywności pochodzenia roślinnego jest niewystarczająca.
3,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria.
3,5Zasób wiedzy studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadowalający, ale ze znaczącymi brakami.
4,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów.
4,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami.
5,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej standardu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_2A_C7tibz_W02Zna i rozumie cechy fizykochemiczne i wartość odżywczą surowców roślinnych w zaawansowanym stopniu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_2A_W12Zna i rozumie w pogłębionym stopniu zasady projektowania produktów spożywczych, linii technologicznych w tym systemów pakowania.
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy w zakresie wybranych technologii przetwórstwa surowców roślinnych.
Treści programoweT-L-5Porównanie i ocena jakości dostępnych na rynku krajowym napoi typu "instant".
T-L-8Charakterystyka owoców runa leśnego z uwzględnieniem produkcji batonów prozdrowotnych z dodatkiem żurawiny i orzechów laskowych.
T-L-9Ocena jakości ziół świezych i wykorzystanie wybranych metod w ich utrwalaniu.
T-L-1Ocena jakości i sposób parzenia wybranych herbat dostępnych na rynku krajowym.
T-L-2Ocena ziarna kawowca, kaw w postaci sypkiej i po sporządzeniu naparu.
T-L-4Porównanie jakości gotowych suszy owocowych i warzywnych w zależności od zastosowanej do ich produkcji metody suszenia.
T-L-6Ocena jakości wybranych asortymentów czekolad i produkcja wafli z masą czekoladową.
Metody nauczaniaM-1Wykład z użyciem metod audiowizualnych
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Wykład - egzamin w formie wypowiedzi pisemnych (ilość zagadnień - 5).
S-2Ocena formująca: Ćwiczenia laboratoryjne - ocena końcowa ustalana na podstawie średniej z ocen 4 pisemnych kolokwiów.
S-3Ocena formująca: ocena prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Wiedza w zakresie surowców roślinnych ich cech fizykochemicznych i wartości odżywczej jest niewystarczająca.
3,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria.
3,5Zasób wiedzy studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadowalający, ale ze znaczącymi brakami.
4,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów.
4,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami.
5,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej standardu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_2A_C7tibz_U01Posiada umiejętność wykorzystywania informacji źródłowych pracując samodzielnie i w zespole, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_2A_U01Potrafi, w oparciu o krytyczną analizę literatury, rozwiązywać złożone nietypowe problemy technologiczne.
TZZ_2A_U02Potrafi pracować z innymi osobami w ramach prac zespołowych i podejmować wiodącą rolę w zespołach, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminów.
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy w zakresie wybranych technologii przetwórstwa surowców roślinnych.
Treści programoweT-L-7Jakość sensoryczna wybranych zup i kisieli typu instant.
T-L-3Wpływ procesu zagęszcznia na jakość produktu pomidorowego.
T-L-5Porównanie i ocena jakości dostępnych na rynku krajowym napoi typu "instant".
T-L-8Charakterystyka owoców runa leśnego z uwzględnieniem produkcji batonów prozdrowotnych z dodatkiem żurawiny i orzechów laskowych.
T-L-9Ocena jakości ziół świezych i wykorzystanie wybranych metod w ich utrwalaniu.
T-L-1Ocena jakości i sposób parzenia wybranych herbat dostępnych na rynku krajowym.
T-L-2Ocena ziarna kawowca, kaw w postaci sypkiej i po sporządzeniu naparu.
T-L-4Porównanie jakości gotowych suszy owocowych i warzywnych w zależności od zastosowanej do ich produkcji metody suszenia.
T-L-6Ocena jakości wybranych asortymentów czekolad i produkcja wafli z masą czekoladową.
T-W-7Charkterystyka i technologia produkcji czekolad.
T-W-6Substancje antyżywieniowe produktów roślinnych i metody ich inaktywacji.
Metody nauczaniaM-1Wykład z użyciem metod audiowizualnych
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: ocena prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Umiejętność wykorzystywania informacji źródłowych pracując samodzielnie i w zespole, opravowania i zrealizacji harmonogramów prac jest niewystarczająca.
3,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria.
3,5Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadowalający, ale ze znaczącymi brakami.
4,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów.
4,5Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami.
5,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej standardu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_2A_C7tibz_U02Ma umiejętność samokształcenia, potrafi opracować procedury produkcji i dokumentację technologiczną produktów roślinnych. Potrafi zastosować w praktyce nowe metody uszlachatniania produktów roślinnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_2A_U05Potrafi samodzielnie rozwijać dorobek zawodowy, stale podnosić kompetencje i ukierunkowywać innych w tym zakresie.
TZZ_2A_U13Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do opracowania procedury produkcji i dokumentacji technologicznej produktów roślinnych i zwierzęcych.
TZZ_2A_U15Potrafi w praktyce wykorzystać posiadaną wiedzę do opracowywania metod uszlachetniania produktów spożywczych.
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy w zakresie wybranych technologii przetwórstwa surowców roślinnych.
Treści programoweT-L-3Wpływ procesu zagęszcznia na jakość produktu pomidorowego.
T-L-4Porównanie jakości gotowych suszy owocowych i warzywnych w zależności od zastosowanej do ich produkcji metody suszenia.
T-W-3Zastosowanie kriokoncentracji w przetwórstwie surowców roślinych.
T-W-7Charkterystyka i technologia produkcji czekolad.
T-W-2Charakterystyka i technologi produkcji kawy.
T-W-1Charakterystyka i technologia produkcji herbat.
T-W-6Substancje antyżywieniowe produktów roślinnych i metody ich inaktywacji.
T-W-8Charakterystyka i znaczenie nutraceutyków w żywności.
Metody nauczaniaM-1Wykład z użyciem metod audiowizualnych
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: ocena prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Umiejętność samokształcenia, opracowania procedur produkcji i dokumentacji technologicznej produktów roślinnych oraz zastosowania w praktyce nowych metod uszlachatniania produktów roślinnych jest niewystarczająca.
3,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria.
3,5Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadowalający, ale ze znaczącymi brakami.
4,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów.
4,5Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami.
5,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej standardu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_2A_C7tibz_K01Potrafi działać w sposób przedsiębiorczy, rozumie potrzebę informowania społeczeństwa w zakresie problematyki żywieniowej, ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną i rozumie potrzebę ciągłego dokształcania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_2A_K02Jest gotów do formułowania i przekazywania społeczeństwu – m.in. poprzez środki masowego przekazu – informacji i opinii dotyczących szerokorozumianej problematyki żywieniowej i innych aspektów działalności z zakresu technologii żywności.
TZZ_2A_K01Jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy.
TZZ_2A_K03Jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązywaniem problemów.
TZZ_2A_K04Jest gotów do odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych z uwzględnieniem zmieniających się potrzeb społecznych, ciągłego dokształcania się i rozwijania dorobku zawodowego.
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy w zakresie wybranych technologii przetwórstwa surowców roślinnych.
Treści programoweT-L-7Jakość sensoryczna wybranych zup i kisieli typu instant.
T-L-3Wpływ procesu zagęszcznia na jakość produktu pomidorowego.
T-L-5Porównanie i ocena jakości dostępnych na rynku krajowym napoi typu "instant".
T-L-8Charakterystyka owoców runa leśnego z uwzględnieniem produkcji batonów prozdrowotnych z dodatkiem żurawiny i orzechów laskowych.
T-L-9Ocena jakości ziół świezych i wykorzystanie wybranych metod w ich utrwalaniu.
T-L-1Ocena jakości i sposób parzenia wybranych herbat dostępnych na rynku krajowym.
T-L-2Ocena ziarna kawowca, kaw w postaci sypkiej i po sporządzeniu naparu.
T-L-4Porównanie jakości gotowych suszy owocowych i warzywnych w zależności od zastosowanej do ich produkcji metody suszenia.
T-L-6Ocena jakości wybranych asortymentów czekolad i produkcja wafli z masą czekoladową.
T-W-3Zastosowanie kriokoncentracji w przetwórstwie surowców roślinych.
T-W-5Charakterystyka, wartość odżywcza i wykorzystanie owoców runa leśnego.
T-W-7Charkterystyka i technologia produkcji czekolad.
T-W-2Charakterystyka i technologi produkcji kawy.
T-W-4Charakterystyka i technologia produkcji kakao.
T-W-1Charakterystyka i technologia produkcji herbat.
T-W-6Substancje antyżywieniowe produktów roślinnych i metody ich inaktywacji.
T-W-8Charakterystyka i znaczenie nutraceutyków w żywności.
Metody nauczaniaM-1Wykład z użyciem metod audiowizualnych
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: Ocena postawy na zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Świadomość działań w sposób przedsiębiorczy, potrzeby informowania społeczeństwa w zakresie problematyki żywieniowej, ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz potrzeby ciągłego dokształcania jest niewystarczająca.
3,0Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria.
3,5Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadowalający, ale ze znaczącymi brakami.
4,0Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów.
4,5Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami.
5,0Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej standardu.