Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Ogrodnictwo (N2)
specjalność: Rośliny ozdobne i kształtowanie terenów zieleni
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ogrodnictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ogrodnictwa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Dorota Jadczak <Dorota.Jadczak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Piotr Chełpiński <Piotr.Chelpinski@zut.edu.pl>, Monika Grzeszczuk <Monika.Grzeszczuk@zut.edu.pl>, Grzegorz Mikiciuk <Grzegorz.Mikiciuk@zut.edu.pl>, Ireneusz Ochmian <Ireneusz.Ochmian@zut.edu.pl>, Piotr Salachna <Piotr.Salachna@zut.edu.pl>, Agnieszka Zawadzińska <Agnieszka.Zawadzinska@zut.edu.pl>, Piotr Żurawik <Piotr.Zurawik@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student posiada podstawowe wiadomości z zakresu nauk przyrodniczych. |
W-2 | Student posiada podstawowe wiadomości i umiejętności z zakresu statystyki i informatyki. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studenta z budową i strukturą standardowej pracy magisterskiej z zakresu ogrodnictwa. |
C-2 | Zapoznanie z właściwym doborem i cytowaniem fachowej literatury przedmiotu, w tym pozycji obcojęzycznych. |
C-3 | Zapoznanie z metodami stosowanymi w pracach eksperymentalnych. |
C-4 | Zapoznanie z metodami statystycznego opracowania uzyskanych wyników badań i ich interpretacją. |
C-5 | Zapoznanie z zasadami redagowania pracy magisterskiej oraz sposobami prezentacji uzyskanych wyników badań. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Opracowanie wyników badań - tworzenie tabel, rysunków, dokumentacja fotograficzna. | 6 |
T-S-2 | Interpretacja i dyskusja wyników badań. | 4 |
T-S-3 | Prezentacja multimedialna uzyskanych wyników badań. | 2 |
12 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Ogólne zasady pisania prac magisterskich, charakterystyka wybranego marteriału badawczego i metod badań stosowanych w pracach magisterskich. | 6 |
6 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Dobór fachowej literatury przedmiotu przy opracowywaniu pracy magisterskiej, zasady cytowania i zapisu źródłowego. | 6 |
T-S-2 | Metody weryfikacji statystycznej wyników badań. | 6 |
12 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | Konsultacje u promotora pracy | 20 |
A-S-2 | Opracowanie wyników badań i redagowanie pracy magisterskiej. | 18 |
A-S-3 | uczestnictwo w zajęciach | 12 |
50 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | uczestnictwo w zajęciach | 6 |
A-S-2 | Konsultacje związane z tematyką badań. | 10 |
A-S-3 | Studiowanie fachopwej literatury związanej z tematyką pracy magisterskiej | 10 |
26 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | uczestnictwo w zajęciach | 12 |
A-S-2 | Przygotowanie opisu metod badań i charakterystyki materiału badawczego. | 12 |
A-S-3 | Konsultacje związane z tematyką badań u promotora pracy. | 15 |
A-S-4 | Studiowanie fachowej literatury związanej z tematyką pracy magisterskiej. | 12 |
51 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające - pogadanka, opis, wyjaśnienie |
M-2 | Metody problemowe - dyskusja dydaktyczna |
M-3 | Metody programowe z użyciem komputera |
M-4 | Metody praktyczne - pokaz |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Praca kontrolna w formie prezentacji multimedialnej |
S-2 | Ocena formująca: Sprawozdanie częściowe z postępów przy wykonywanej pracy. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Sprawozdanie końcowe z wykonanej pracy dyplomowej. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OG_2A_C14_W01 Seminarium dyplomowe OG_2A_C10_W01 Student zna strukturę i układ pracy magisterskiej, metody badań stosowanych w pracach magisterskich na wybrany temat. | OG_2A_W02 | — | — | C-4, C-1, C-2, C-5, C-3 | T-S-1, T-S-1, T-S-2, T-S-3 | M-3, M-1, M-2, M-4 | S-3, S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OG_2A_C14_U01 Student zna strukturę i układ pracy magisterskiej, metody badań stosowanych w pracach magisterskich i praktycznie je stosuje w wykonywanej pracy dyplomowej. | OG_2A_U01 | — | — | C-1, C-3 | T-S-1, T-S-1, T-S-2, T-S-1, T-S-2, T-S-3 | M-1, M-2, M-4 | S-2 |
OG_2A_C14_U02 Student posiada umiejętność pisania pracy w języku polskim, włącznie z cytowaniem fachowej literatury krajowej i zagranicznej, zestawia i interpretuje wyniki badań. | OG_2A_U01 | — | — | C-4, C-2, C-5 | T-S-1, T-S-1, T-S-2, T-S-3 | M-3, M-2, M-4 | S-3, S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OG_2A_C14_K01 Student potrafi kreatywnie pracować w zespole jako osoba odpowiedzialne za końcowy wynik pracy. | OG_2A_K05 | — | — | C-4, C-5, C-3 | T-S-1, T-S-1, T-S-2 | M-3, M-2 | S-3, S-1, S-2 |
OG_2A_C14_K02 Student potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy przy realizacji zadań związanych z produkcją ogrodniczą. | OG_2A_K07 | — | — | C-4, C-2, C-5, C-3 | T-S-1, T-S-1, T-S-2, T-S-3 | M-3, M-1, M-2, M-4 | S-3, S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OG_2A_C14_W01 Seminarium dyplomowe OG_2A_C10_W01 Student zna strukturę i układ pracy magisterskiej, metody badań stosowanych w pracach magisterskich na wybrany temat. | 2,0 | |
3,0 | Student opanował wymaganą wiedzę w stopniu podstawowym. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OG_2A_C14_U01 Student zna strukturę i układ pracy magisterskiej, metody badań stosowanych w pracach magisterskich i praktycznie je stosuje w wykonywanej pracy dyplomowej. | 2,0 | |
3,0 | Student zadowalająco posiadł umiejętność opracowania pracy magisterskiej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
OG_2A_C14_U02 Student posiada umiejętność pisania pracy w języku polskim, włącznie z cytowaniem fachowej literatury krajowej i zagranicznej, zestawia i interpretuje wyniki badań. | 2,0 | |
3,0 | Student ma problemy z właściwym redagowaniem pracy magisterskiej, cytowaniem literatury fachowej, zestawianiem i interpretowaniem wyników badań. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OG_2A_C14_K01 Student potrafi kreatywnie pracować w zespole jako osoba odpowiedzialne za końcowy wynik pracy. | 2,0 | |
3,0 | Student biernie uczestniczy w pracy zespołowej, nie wykazuje własnej inicjatywy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
OG_2A_C14_K02 Student potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy przy realizacji zadań związanych z produkcją ogrodniczą. | 2,0 | |
3,0 | Student biernie uczestniczy w zajęciach, przy wykonywaniu badań i redagowaniu pracy magisterskiej nie wykazuje własnej inicjatywy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Kaszyńska A., Jak napisać, przepisać i z sukcesem obronić pracę dyplonową., Złote Myśli, 2006
- Węglińska N., Jak pisać pracę magisterską. Poradnik dla studentów., Oficyna Wydawnicza IMPULS, 2010
Literatura dodatkowa
- Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską., TAWPN Universitates, Kraków, 2006