Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Ogrodnictwo (N2)
specjalność: Rośliny ozdobne i kształtowanie terenów zieleni
Sylabus przedmiotu Język angielski:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ogrodnictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Język angielski | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Języków Obcych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Andrzej Obstawski <Andrzej.Obstawski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Joanna Buńka <Joanna.Bunka@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | 4 | Grupa obieralna | 1 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość języka na poziomie B2 potwierdzona egzaminem uczelnianym bądź certyfikatem językowym na wymaganym poziomie. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego. |
C-2 | Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
T-LK-1 | Budowa roślin i ich rozmnażanie.( The parts of a plant ,plant propagation) Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure) | 2 |
T-LK-2 | Nawożenie i mulczowanie. (Fertiling and mulching) Budowa zdań w tekstach fachowych. Strona bierna i formy pokrewne. (Sentece structure in professional texts. Passive and related forms). | 2 |
T-LK-3 | Walka z chwastami i chorobami roślin. (The control of weeds and plant diseases.) Zdania złożone, spójniki i łączniki międzyzdaniowe. (Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs.) | 2 |
T-LK-4 | Rośliny żyjące w zgodzie i wspomagająca rola ziół. (Companion Planting and herbs) Zdania względne (Relative sentences) | 2 |
T-LK-5 | Sprzęt ogrodniczy.( Equipment for Horticultural Production) | 2 |
T-LK-6 | Uprawy szklarniowe.( Greenhouses) Związki frazeologiczne w publikacjach naukowych (Collocations and idioms in scientific papers) | 2 |
T-LK-7 | Drzewa, żywopłoty i trawniki.( Trees,hedges, lawns) | 2 |
T-LK-8 | Ogrody kwiatowe. Ogrody wodne.( Water and flower gardens) | 2 |
T-LK-9 | Uprawa drzew i krzewów owocowych. ( Fruit farming) Prezentacja i ewaluacja w formie pytań, dyskusji i uzasadniania swojego stanowiska. Rozważanie zalet i wad przedstawionego rozwiązania. (Presentation and evaluation of one’s viewpoint conducted in the form of questions and discussion. Speculation on the advantages and disadvantages of the demonstrated solution.) | 2 |
T-LK-10 | Uprawa warzyw.( Vegetable farming) | 2 |
20 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
A-LK-1 | Zajęcia praktyczne. | 20 |
A-LK-2 | Przygotowanie się do zajęć. | 40 |
A-LK-3 | Udział w konsultacjach. | 2 |
A-LK-4 | Przygotowanie się do egzaminu. | 11 |
A-LK-5 | Egzamin | 2 |
75 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | zajęcia praktyczne |
M-2 | praca w grupach |
M-3 | prezentacja |
M-4 | dyskusja |
M-5 | praca z tekstem |
M-6 | słuchanie ze zrozumieniem |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: prezentacja (F) |
S-2 | Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P) |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OG_2A_A03-A_U01 potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością | OG_2A_U08 | — | — | C-1 | T-LK-6, T-LK-9, T-LK-3, T-LK-2, T-LK-10, T-LK-1, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-4, T-LK-5 | M-2, M-4, M-6, M-3, M-1 | S-2, S-1 |
OG_2A_A03-A_U02 posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny | OG_2A_U08 | — | — | C-2 | T-LK-6, T-LK-9, T-LK-3, T-LK-2, T-LK-10, T-LK-1, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-4, T-LK-5 | M-1, M-5 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OG_2A_A03-A_K01 ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych | OG_2A_K01 | — | — | C-2 | T-LK-6, T-LK-9, T-LK-3, T-LK-2, T-LK-10, T-LK-1, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-4, T-LK-5 | M-3, M-1 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OG_2A_A03-A_U01 potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
OG_2A_A03-A_U02 posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny | 2,0 | |
3,0 | Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OG_2A_A03-A_K01 ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych | 2,0 | |
3,0 | Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Alan Mountford, English in Agriculture., Oxford University Press, 1977, Seria: English in Focus.
- Drugged bees go missing, The Journal of Experimental Biology
- Neonicitinoid Pesticide Reduces Bumble Bee Colony Growth and Queen Production, Science vol. 336 .20 April 2012, 2012, vol. 336 .20
- Elżbieta Kloc, English for Students of Horticulture autor, Wydawnictwo Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie, 2009, ISBN 978-83-60633-28-1 (czytelnia główna ZUT)
Literatura dodatkowa
- Holden Rocert and Liversedge Jamie, Construction for Landscape Architecture, Laurence King Publishing, London, 2011, Portfolio skills: Lanscape Architecture
- Environmental Protection Magazine (online), 2011, www.eponline.com
- 2011, www. gardenvisit.com
- Landscape Architecture Magazine, 2011, www.worldlandscapearchitect.com
- Archives of Environmental Protection, 2011, www.ipis.zabrze.pl
- Agroturism to cutivate new direct sales, The Medowlark Helard, 2012, vol. 3, issuue 8
- Biuso Emily, Down on the Farm with Your Sleeves Rolled up, New York Times, 2007, Nov.23,2007, Retrived 2009.07.04
- Diaci Jurij, Kerr Gary and O'hara Kevin, Twenty First Century Forestry: integrating ecollogically based uneven-aged sulviculture with increased demands on forests, Forestry, 2011, Vol. 84, Issue 5, p. 463-465, www.forestry.oxfordjournals.org
- Słownik Agro-Bio-Techniczny, Polskie Towarzystwo Nauk Agrotechnicznych, Lublin, 1992
- Czekierda Krzysztof, Słownik Ochrony Srodowiska i Ochrony Przyrody, Wydawnictwo Ekonomia i Srodowisko, 1996, polsko-angielski (1996) i angielsko-polski (1995)
- Lane Sarah, Instant Academic Skills, Cambridge University Press, 2011
- XYZ, Chelsea Flower Show, Materiały z Internetu