Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Ogrodnictwo (N2)
specjalność: Produkcja owoców, warzyw i ziół

Sylabus przedmiotu Przygotowanie pracy magisterskiej i do egzaminu dyplomowego:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ogrodnictwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Przygotowanie pracy magisterskiej i do egzaminu dyplomowego
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Genetyki, Hodowli i Biotechnologii Roślin
Nauczyciel odpowiedzialny Paweł Milczarski <Pawel.Milczarski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 20,0 ECTS (formy) 20,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
praca dyplomowaPD4 0 20,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ukończone szkolenie biblioteczne.
W-2Umiejętność edytowania tekstu.
W-3Znajomość i umiejętność zastosowania metod statystycznych w naukach przyrodniczych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przygotowanie pracy magisterskiej i do egzaminu dyplomowego.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
praca dyplomowa
T-PD-1Przygotowanie założen metodycznych i prowadzenie badan związanych z tematyką pracy magisterskiej. Tematyka pracy dyplomowej zapewnia udział w badaniach naukowych.0
T-PD-2Student przygotowuje sie do prezentacji ustnej wyników pracy magisterskiej0
0

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
praca dyplomowa
A-PD-1Udział w konsultacjach związanych z tematyką pracy inżynierskiej.70
A-PD-2Wyszukiwanie pismiennictwa w zasobach baz danych bibliotek, czasopism naukowych i stron www, analiza zebranego pismiennictwa związanego z tematyką pracy dyplomowej.110
A-PD-3Prowadzenie doświadczenia związanego z tematem pracy.100
A-PD-4Opracowanie statystyczne wyników badań, tworzenie tabel i rysunków.80
A-PD-5Pisanie pracy dyplomowej.60
A-PD-6Przygotowywanie pracy do druku.30
A-PD-7Przygotowanie się do egzaminu dyplomowego i obrony pracy magisterskiej. Przygotowanie prezentacji pracy podczas obrony.60
510

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Samodzielna praca studenta koordynowana przez promotora podczas godzin konsultacyjnych.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena ciagła postepów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji z promotorem pracy.
S-2Ocena podsumowująca: Egzamin dyplomowy i obrona pracy magisterskiej.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_2A_C18_W01
Student wie jak samodzielnie wykonać doświadczenie, zebrać wymagane doniesienia literaturowe, opracować wyniki a na ich podstawie napisać pracę magisterską i przygotować się do egzaminu dyplomowego.
OG_2A_W10C-1T-PD-1M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_2A_C18_U01
Student potrafi przeprowadzić doświadczenie związane z tematyką pracy magisterskiej, oracować wyniki badań i napisać pracę magisterską.
OG_2A_U02, OG_2A_U06C-1T-PD-2, T-PD-1M-1S-2, S-1
OG_2A_C18_U02
Student ma umiejetność przekazywania uporzadkowanej i krytycznie ocenionej wiedzy z zakresu ogrodnictwa.
OG_2A_U01C-1T-PD-2M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_2A_C18_K01
Student wykazuje otwartą i poszukujacą postawę w kierunku kształcenia się i samodoskonalenia w zakresie najnowszych technologii w ogrodnictwie w oparciu o naukowe zródła informacji. Jest gotowy do analizy własnych osiągnięć z dziedziny ogrodnictwa na tle najnowszych doniesień naukowych.
OG_2A_K04, OG_2A_K06C-1T-PD-2, T-PD-1M-1S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
OG_2A_C18_W01
Student wie jak samodzielnie wykonać doświadczenie, zebrać wymagane doniesienia literaturowe, opracować wyniki a na ich podstawie napisać pracę magisterską i przygotować się do egzaminu dyplomowego.
2,0
3,0Student zna w stopniu podstawowym zasady pisania prac dyplomowych, wykazuje małą samodzielność w jej realizacji.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
OG_2A_C18_U01
Student potrafi przeprowadzić doświadczenie związane z tematyką pracy magisterskiej, oracować wyniki badań i napisać pracę magisterską.
2,0Student wykazuje duze braki merytoryczne w wybranej przez siebie dziedzinie. Nie potrafi samodzielnie przeprowadzić badań ani opracować i zaprezentowac swojej pracy magisterskiej.
3,0Student wykazuje braki merytoryczne w wybranej przez siebie dziedzinie. Podczas badań i opracowywania pracy magisterskiej wymaga bardzo dużej pomocy promotora.
3,5Student posiada wiedzę z wybranej przez siebie dziedziny, lecz pracę magisterską wykonuje z duza pomoca promotora.
4,0Student posiada duzą wiedze z wybranej przez siebie dziedziny, pracę magisterską realizuje z niewielką pomocą promotora.
4,5Student posiada bardzo duzą wiedze z wybranej przez siebie dziedziny, prace magisterską realizuje z niewielką pomocą promotora.
5,0Student posiada bardzo duza wiedze z wybranej przez siebie dziedziny, samodzielnie wybiera temat pracy magisterskiej, potrafi do jej wyboru przekonać promotora, pracę realizuje z niewielka pomocą promotora.
OG_2A_C18_U02
Student ma umiejetność przekazywania uporzadkowanej i krytycznie ocenionej wiedzy z zakresu ogrodnictwa.
2,0
3,0Student otrzyma pozytywne recenzje pracy, podchodzi do egzaminu dyplomowego.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
OG_2A_C18_K01
Student wykazuje otwartą i poszukujacą postawę w kierunku kształcenia się i samodoskonalenia w zakresie najnowszych technologii w ogrodnictwie w oparciu o naukowe zródła informacji. Jest gotowy do analizy własnych osiągnięć z dziedziny ogrodnictwa na tle najnowszych doniesień naukowych.
2,0Student nie wykazuje zainteresowania informacjami naukowymi z dziedziny ogrodnictwa.
3,0Student wykazuje niewielkie zainteresowanie informacjami naukowymi z dziedziny ogrodnictwa.
3,5Student wykazuje zainteresowanie informacjami naukowymi z dziedziny ogrodnictwa.
4,0Student wykazuje zainteresowanie informacjami naukowymi z dziedziny ogrodnictwa. Jest gotowy do analizy własnych osiągnięć na tle doniesień naukowych.
4,5Student wykazuje duże zainteresowanie najnowszymi informacjami naukowymi z dziedziny ogrodnictwa. Jest gotowy do analizy własnych osiągnięć na tle doniesień naukowych.
5,0Student wykazuje bardzo duże zainteresowanie informacjami naukowymi z dziedziny ogrodnictwa na poziomie literatury światowej. Jest gotowy i otwarty do analizy własnych osiągnięć na tle najnowszych doniesień naukowych.

Literatura podstawowa

  1. Gambarelli G., Łucki Zb., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską, Universitas, Kraków, 1996, Universitas, Kraków, 1996
  2. Weiner J., Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych, PWN, Warszawa, 2009

Literatura dodatkowa

  1. Woyke J., Woyke H., Jak nie nalezy pisać prac naukowych, http://jerzy_woyke.users.sggw.pl/jakniepisac.html, Warszawa, 2011

Treści programowe - praca dyplomowa

KODTreść programowaGodziny
T-PD-1Przygotowanie założen metodycznych i prowadzenie badan związanych z tematyką pracy magisterskiej. Tematyka pracy dyplomowej zapewnia udział w badaniach naukowych.0
T-PD-2Student przygotowuje sie do prezentacji ustnej wyników pracy magisterskiej0
0

Formy aktywności - praca dyplomowa

KODForma aktywnościGodziny
A-PD-1Udział w konsultacjach związanych z tematyką pracy inżynierskiej.70
A-PD-2Wyszukiwanie pismiennictwa w zasobach baz danych bibliotek, czasopism naukowych i stron www, analiza zebranego pismiennictwa związanego z tematyką pracy dyplomowej.110
A-PD-3Prowadzenie doświadczenia związanego z tematem pracy.100
A-PD-4Opracowanie statystyczne wyników badań, tworzenie tabel i rysunków.80
A-PD-5Pisanie pracy dyplomowej.60
A-PD-6Przygotowywanie pracy do druku.30
A-PD-7Przygotowanie się do egzaminu dyplomowego i obrony pracy magisterskiej. Przygotowanie prezentacji pracy podczas obrony.60
510
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięOG_2A_C18_W01Student wie jak samodzielnie wykonać doświadczenie, zebrać wymagane doniesienia literaturowe, opracować wyniki a na ich podstawie napisać pracę magisterską i przygotować się do egzaminu dyplomowego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_2A_W10student posiada rozszerzoną, w stosunku do studiów pierwszego stopnia, wiedzę z zakresu produkcji i znajomości roślin ogrodniczych
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie pracy magisterskiej i do egzaminu dyplomowego.
Treści programoweT-PD-1Przygotowanie założen metodycznych i prowadzenie badan związanych z tematyką pracy magisterskiej. Tematyka pracy dyplomowej zapewnia udział w badaniach naukowych.
Metody nauczaniaM-1Samodzielna praca studenta koordynowana przez promotora podczas godzin konsultacyjnych.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Egzamin dyplomowy i obrona pracy magisterskiej.
S-1Ocena formująca: Ocena ciagła postepów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji z promotorem pracy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna w stopniu podstawowym zasady pisania prac dyplomowych, wykazuje małą samodzielność w jej realizacji.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięOG_2A_C18_U01Student potrafi przeprowadzić doświadczenie związane z tematyką pracy magisterskiej, oracować wyniki badań i napisać pracę magisterską.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_2A_U02student potrafi projektować nasadzenia ogrodnicze, z uwzględnieniem zasad integrowanej i ekologicznej produkcji oraz przedstawić projekt w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
OG_2A_U06student samodzielnie planuje, przeprowadza, analizuje i ocenia zadania z zakresu szeroko rozumianego ogrodnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski oraz rozwija te umiejętności przez całe życie
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie pracy magisterskiej i do egzaminu dyplomowego.
Treści programoweT-PD-2Student przygotowuje sie do prezentacji ustnej wyników pracy magisterskiej
T-PD-1Przygotowanie założen metodycznych i prowadzenie badan związanych z tematyką pracy magisterskiej. Tematyka pracy dyplomowej zapewnia udział w badaniach naukowych.
Metody nauczaniaM-1Samodzielna praca studenta koordynowana przez promotora podczas godzin konsultacyjnych.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Egzamin dyplomowy i obrona pracy magisterskiej.
S-1Ocena formująca: Ocena ciagła postepów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji z promotorem pracy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student wykazuje duze braki merytoryczne w wybranej przez siebie dziedzinie. Nie potrafi samodzielnie przeprowadzić badań ani opracować i zaprezentowac swojej pracy magisterskiej.
3,0Student wykazuje braki merytoryczne w wybranej przez siebie dziedzinie. Podczas badań i opracowywania pracy magisterskiej wymaga bardzo dużej pomocy promotora.
3,5Student posiada wiedzę z wybranej przez siebie dziedziny, lecz pracę magisterską wykonuje z duza pomoca promotora.
4,0Student posiada duzą wiedze z wybranej przez siebie dziedziny, pracę magisterską realizuje z niewielką pomocą promotora.
4,5Student posiada bardzo duzą wiedze z wybranej przez siebie dziedziny, prace magisterską realizuje z niewielką pomocą promotora.
5,0Student posiada bardzo duza wiedze z wybranej przez siebie dziedziny, samodzielnie wybiera temat pracy magisterskiej, potrafi do jej wyboru przekonać promotora, pracę realizuje z niewielka pomocą promotora.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięOG_2A_C18_U02Student ma umiejetność przekazywania uporzadkowanej i krytycznie ocenionej wiedzy z zakresu ogrodnictwa.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_2A_U01student posiada umiejętność wyszukiwania i analizy potrzebnych informacji w celu sporządzenia wykonawczego i eksploatacyjnego opracowania z zakresu ogrodnictwa zrównoważonego
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie pracy magisterskiej i do egzaminu dyplomowego.
Treści programoweT-PD-2Student przygotowuje sie do prezentacji ustnej wyników pracy magisterskiej
Metody nauczaniaM-1Samodzielna praca studenta koordynowana przez promotora podczas godzin konsultacyjnych.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Egzamin dyplomowy i obrona pracy magisterskiej.
S-1Ocena formująca: Ocena ciagła postepów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji z promotorem pracy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student otrzyma pozytywne recenzje pracy, podchodzi do egzaminu dyplomowego.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięOG_2A_C18_K01Student wykazuje otwartą i poszukujacą postawę w kierunku kształcenia się i samodoskonalenia w zakresie najnowszych technologii w ogrodnictwie w oparciu o naukowe zródła informacji. Jest gotowy do analizy własnych osiągnięć z dziedziny ogrodnictwa na tle najnowszych doniesień naukowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_2A_K04student ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki społeczne wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego ogrodnictwa z uwzględnieniem jego wpływu na środowisko
OG_2A_K06student potrafi prawidłowo określać oraz rozwiązywać problemy związane z planowaniem i realizacją produkcji ogrodniczej
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie pracy magisterskiej i do egzaminu dyplomowego.
Treści programoweT-PD-2Student przygotowuje sie do prezentacji ustnej wyników pracy magisterskiej
T-PD-1Przygotowanie założen metodycznych i prowadzenie badan związanych z tematyką pracy magisterskiej. Tematyka pracy dyplomowej zapewnia udział w badaniach naukowych.
Metody nauczaniaM-1Samodzielna praca studenta koordynowana przez promotora podczas godzin konsultacyjnych.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Egzamin dyplomowy i obrona pracy magisterskiej.
S-1Ocena formująca: Ocena ciagła postepów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji z promotorem pracy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje zainteresowania informacjami naukowymi z dziedziny ogrodnictwa.
3,0Student wykazuje niewielkie zainteresowanie informacjami naukowymi z dziedziny ogrodnictwa.
3,5Student wykazuje zainteresowanie informacjami naukowymi z dziedziny ogrodnictwa.
4,0Student wykazuje zainteresowanie informacjami naukowymi z dziedziny ogrodnictwa. Jest gotowy do analizy własnych osiągnięć na tle doniesień naukowych.
4,5Student wykazuje duże zainteresowanie najnowszymi informacjami naukowymi z dziedziny ogrodnictwa. Jest gotowy do analizy własnych osiągnięć na tle doniesień naukowych.
5,0Student wykazuje bardzo duże zainteresowanie informacjami naukowymi z dziedziny ogrodnictwa na poziomie literatury światowej. Jest gotowy i otwarty do analizy własnych osiągnięć na tle najnowszych doniesień naukowych.