Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo (S2)
specjalność: Budownictwo Hydrotechniczne

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe06:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe06
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Teorii Konstrukcji
Nauczyciel odpowiedzialny Tomasz Wróblewski <Tomasz.Wroblewski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 5 Grupa obieralna 6

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminaria dyplomoweSD3 45 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Brak wymagań wstępnych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przypomnienie zasad pisania prac dyplomowych z zakresu budownictwa
C-2Rozwinięcie umiejętności korzystania z obcych opracowań technicznych, przy zachowaniu praw autorskich i zasad etyki zawodowej.
C-3Rozwinięcie umiejętności przygotowania dokumentacji pracy oraz prezentacji ogólnych zagadnień technicznych i samej pracy dyplomowej.
C-4Rozwinięcie umiejętności przygotowania koncepcji i realizacji projektów a także prowadzenia badań technicznych.
C-5Rozwinięcie umiejętności opracowania analizy zbiorczej i formułowania wniosków końcowych z przygotowanej pracy dyplomowej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria dyplomowe
T-SD-1Praca dyplomowa: struktura i obrona3
T-SD-2Przegląd profesjonalnych technik komputerowych3
T-SD-3Praca dyplomowa i co dalej? Szerokie spojrzenie na środowisko zawodowe.12
T-SD-4Analiza tematyki realizowanych prac dyplomowych9
T-SD-5Prezentacja prac przez dyplomantów wraz z dyskusją12
T-SD-6Podsumowanie i ukierunkowanie prac6
45

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria dyplomowe
A-SD-1Udział w seminarium45
A-SD-2Przygotowanie i dokonanie prezentacji pracy40
A-SD-3Konsultacje2
A-SD-4Zaliczenie seminarium3
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Opis zadania, jakim jest wykonanie pracy dyplomowej
M-2Dyskusja dydaktyczna
M-3Wizytacja wybranych obiektów lub firm
M-4Prezentacje zaproszonych gości ze środowiska zawodowego

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Dyskusja nad prezentowanymi fragmentami lub całością pracy dyplomowej

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_A/04-8_W01
Posiada zna i rozumie wiedzę związaną z zaawansowanymi zagadnieniami bazującą na pogłębionych podstawach teoretycznych, uwzględniającą typowe i nowoczesne technologie z jednoczesną świadomością skutków oddziaływania na środowisko i powiązań z innymi obszarami działań człowieka oraz wiedzę o istotnych trendach rozwojowych w budownictwie z pełnym zrozumieniem podstaw ochrony własności intelektualnej.
B_2A_W05, B_2A_W06, B_2A_W02, B_2A_W13, B_2A_W15C-3, C-1, C-2, C-4, C-5T-SD-4, T-SD-6, T-SD-1, T-SD-2, T-SD-5, T-SD-3M-1, M-2, M-3, M-4S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_A/04-8_U01
Student potrafi wybrać lub stworzyć odpowiednie narzędzia do rozwiązania problemów zawartych w pracy dyplomowej wykorzystując dostępne technologie informacyjne i inne źródła, w tym obcojęzyczne, w celu rozwiązania postawionego zadania inzynierskiego. Ma umiejętność samodzielnego przygotowania dokumentacji związanej z wykonywaną pracą oraz opracowania prezentacji i zreferowania problemów rozwiązywanych w pracy dyplomowej. Samodzielny wysiłek rozwija umiejętność samokształcenia się wyrażającą się także świadomym wyborem kierunków działań.
B_2A_U11, B_2A_U27, B_2A_U01, B_2A_U03, B_2A_U05, B_2A_U04C-3, C-1, C-2, C-4, C-5T-SD-4, T-SD-6, T-SD-1, T-SD-2, T-SD-5, T-SD-3M-1, M-2, M-3S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_A/04-8_K01
Student, uwzględniając wpływ działalności inżynierskiej na środowisko, jest gotów do profesjonalnego i etycznego rozwiązania zawartego w pracy dyplomowej zagadnienia.
B_2A_K06, B_2A_K07, B_2A_K01C-3, C-1, C-2, C-4, C-5T-SD-4, T-SD-6, T-SD-1, T-SD-2, T-SD-5, T-SD-3M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_2A_A/04-8_W01
Posiada zna i rozumie wiedzę związaną z zaawansowanymi zagadnieniami bazującą na pogłębionych podstawach teoretycznych, uwzględniającą typowe i nowoczesne technologie z jednoczesną świadomością skutków oddziaływania na środowisko i powiązań z innymi obszarami działań człowieka oraz wiedzę o istotnych trendach rozwojowych w budownictwie z pełnym zrozumieniem podstaw ochrony własności intelektualnej.
2,0
3,0Student jest w stanie prawidłowo przedstawić główne założenia oraz osiągane/osiągnięte rezultaty swojej pracy prezentując je publicznie z zachowaniem reguł publicznej prezentacji i rozumienia uwarunkowań środowiskowych swoich działań.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_2A_A/04-8_U01
Student potrafi wybrać lub stworzyć odpowiednie narzędzia do rozwiązania problemów zawartych w pracy dyplomowej wykorzystując dostępne technologie informacyjne i inne źródła, w tym obcojęzyczne, w celu rozwiązania postawionego zadania inzynierskiego. Ma umiejętność samodzielnego przygotowania dokumentacji związanej z wykonywaną pracą oraz opracowania prezentacji i zreferowania problemów rozwiązywanych w pracy dyplomowej. Samodzielny wysiłek rozwija umiejętność samokształcenia się wyrażającą się także świadomym wyborem kierunków działań.
2,0
3,0Student jest w stanie prawidłowo przedstawić główne założenia oraz osiągane/osiągnięte rezultaty swojej pracy prezentując je publicznie z zachowaniem reguł publicznej prezentacji i rozumienia szerokich uwarunkowań swojej pracy
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_2A_A/04-8_K01
Student, uwzględniając wpływ działalności inżynierskiej na środowisko, jest gotów do profesjonalnego i etycznego rozwiązania zawartego w pracy dyplomowej zagadnienia.
2,0
3,0Potrafi opracować i przedstawić plan rozwiązania prostego problemu inżynierskiego.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Szablon pracy dyplomowej z wydziałowej strony internetowej, WBiIS, Szczecin, 2020, https://wbiis.zut.edu.pl/strona-dla-studentow/dyplomy.html
  2. Dokumenty związane z pracą dyplomową i egzaminem dyplomowym dostępne na stronie wydziałowej, WBiIS, Szczecin, 2020, https://wbiis.zut.edu.pl/strona-dla-studentow/dyplomy.html
  3. Szkutnik, Z., Metodyka pisania pracy dyplomowej., Wydawnictwo Poznańskie, 2005
  4. PIOTEREK P., ZIELENIECKA, Technika pisania prac dyplomowych, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej, Poznań, 1997
  5. PIASECKI J., Jak redagować prace dyplomowe i referaty techniczne, Politechnika Gdańska, Gdańsk, 1973

Literatura dodatkowa

  1. Paczkowska T., Paczkowski W., Wróblewski T., Nośność stropów zespolonych z wykorzystaniem kształtowników walcowanych., Inżynieria i Budownictwo, Warszawa, 2003, 11, s. 604-609
  2. Paczkowski W., Skibicki S., Wróblewski T., Skanowanie laserowe stalowej konstrukcji elektrowni węglowej, Builder, Warszawa, 2020, Tom: 273, Zeszyt: 4, s. 22-25

Treści programowe - seminaria dyplomowe

KODTreść programowaGodziny
T-SD-1Praca dyplomowa: struktura i obrona3
T-SD-2Przegląd profesjonalnych technik komputerowych3
T-SD-3Praca dyplomowa i co dalej? Szerokie spojrzenie na środowisko zawodowe.12
T-SD-4Analiza tematyki realizowanych prac dyplomowych9
T-SD-5Prezentacja prac przez dyplomantów wraz z dyskusją12
T-SD-6Podsumowanie i ukierunkowanie prac6
45

Formy aktywności - seminaria dyplomowe

KODForma aktywnościGodziny
A-SD-1Udział w seminarium45
A-SD-2Przygotowanie i dokonanie prezentacji pracy40
A-SD-3Konsultacje2
A-SD-4Zaliczenie seminarium3
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_2A_A/04-8_W01Posiada zna i rozumie wiedzę związaną z zaawansowanymi zagadnieniami bazującą na pogłębionych podstawach teoretycznych, uwzględniającą typowe i nowoczesne technologie z jednoczesną świadomością skutków oddziaływania na środowisko i powiązań z innymi obszarami działań człowieka oraz wiedzę o istotnych trendach rozwojowych w budownictwie z pełnym zrozumieniem podstaw ochrony własności intelektualnej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_W05Zna i rozumie zaawansowaną wiedzę ogólną z zakresu wybranych zagadnień związanych z budownictwem
B_2A_W06Zna i rozumie zaawansowaną wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia przyporządkowane do kierunku budownictwo
B_2A_W02Zna i rozumie zaawansowaną wiedzę ogólną w zakresie budownictwa. Zna specjalistyczną terminologię w języku obcym, zgodną ze studiowanym kierunkiem
B_2A_W13Zna i rozumie zaawansowaną wiedzę ogólną o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach w budownictwie. Zna i rozumie podstawowe zasady tworzenia i rozwoju indywidualnej przedsiębiorczości w zakresie budownictwa
B_2A_W15Zna i rozumie zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej oraz prawa autorskiego
Cel przedmiotuC-3Rozwinięcie umiejętności przygotowania dokumentacji pracy oraz prezentacji ogólnych zagadnień technicznych i samej pracy dyplomowej.
C-1Przypomnienie zasad pisania prac dyplomowych z zakresu budownictwa
C-2Rozwinięcie umiejętności korzystania z obcych opracowań technicznych, przy zachowaniu praw autorskich i zasad etyki zawodowej.
C-4Rozwinięcie umiejętności przygotowania koncepcji i realizacji projektów a także prowadzenia badań technicznych.
C-5Rozwinięcie umiejętności opracowania analizy zbiorczej i formułowania wniosków końcowych z przygotowanej pracy dyplomowej.
Treści programoweT-SD-4Analiza tematyki realizowanych prac dyplomowych
T-SD-6Podsumowanie i ukierunkowanie prac
T-SD-1Praca dyplomowa: struktura i obrona
T-SD-2Przegląd profesjonalnych technik komputerowych
T-SD-5Prezentacja prac przez dyplomantów wraz z dyskusją
T-SD-3Praca dyplomowa i co dalej? Szerokie spojrzenie na środowisko zawodowe.
Metody nauczaniaM-1Opis zadania, jakim jest wykonanie pracy dyplomowej
M-2Dyskusja dydaktyczna
M-3Wizytacja wybranych obiektów lub firm
M-4Prezentacje zaproszonych gości ze środowiska zawodowego
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Dyskusja nad prezentowanymi fragmentami lub całością pracy dyplomowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student jest w stanie prawidłowo przedstawić główne założenia oraz osiągane/osiągnięte rezultaty swojej pracy prezentując je publicznie z zachowaniem reguł publicznej prezentacji i rozumienia uwarunkowań środowiskowych swoich działań.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_2A_A/04-8_U01Student potrafi wybrać lub stworzyć odpowiednie narzędzia do rozwiązania problemów zawartych w pracy dyplomowej wykorzystując dostępne technologie informacyjne i inne źródła, w tym obcojęzyczne, w celu rozwiązania postawionego zadania inzynierskiego. Ma umiejętność samodzielnego przygotowania dokumentacji związanej z wykonywaną pracą oraz opracowania prezentacji i zreferowania problemów rozwiązywanych w pracy dyplomowej. Samodzielny wysiłek rozwija umiejętność samokształcenia się wyrażającą się także świadomym wyborem kierunków działań.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_U11Potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, powiązanych z budownictwem oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
B_2A_U27Potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie i ukierunkowywać innych w tym zakresie
B_2A_U01Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku obcym; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
B_2A_U03Potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
B_2A_U05Potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia
B_2A_U04Potrafi przygotować oraz przedstawić w języku polskim i obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku. Potrafi nawiązać kontakt ze słuchaczami
Cel przedmiotuC-3Rozwinięcie umiejętności przygotowania dokumentacji pracy oraz prezentacji ogólnych zagadnień technicznych i samej pracy dyplomowej.
C-1Przypomnienie zasad pisania prac dyplomowych z zakresu budownictwa
C-2Rozwinięcie umiejętności korzystania z obcych opracowań technicznych, przy zachowaniu praw autorskich i zasad etyki zawodowej.
C-4Rozwinięcie umiejętności przygotowania koncepcji i realizacji projektów a także prowadzenia badań technicznych.
C-5Rozwinięcie umiejętności opracowania analizy zbiorczej i formułowania wniosków końcowych z przygotowanej pracy dyplomowej.
Treści programoweT-SD-4Analiza tematyki realizowanych prac dyplomowych
T-SD-6Podsumowanie i ukierunkowanie prac
T-SD-1Praca dyplomowa: struktura i obrona
T-SD-2Przegląd profesjonalnych technik komputerowych
T-SD-5Prezentacja prac przez dyplomantów wraz z dyskusją
T-SD-3Praca dyplomowa i co dalej? Szerokie spojrzenie na środowisko zawodowe.
Metody nauczaniaM-1Opis zadania, jakim jest wykonanie pracy dyplomowej
M-2Dyskusja dydaktyczna
M-3Wizytacja wybranych obiektów lub firm
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Dyskusja nad prezentowanymi fragmentami lub całością pracy dyplomowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student jest w stanie prawidłowo przedstawić główne założenia oraz osiągane/osiągnięte rezultaty swojej pracy prezentując je publicznie z zachowaniem reguł publicznej prezentacji i rozumienia szerokich uwarunkowań swojej pracy
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_2A_A/04-8_K01Student, uwzględniając wpływ działalności inżynierskiej na środowisko, jest gotów do profesjonalnego i etycznego rozwiązania zawartego w pracy dyplomowej zagadnienia.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_K06Jest gotów do podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, samodzielnie uzupełnia i poszerza wiedzę w zakresie nowoczesnych procesów, technologii oraz metod zarządzania w budownictwie
B_2A_K07Jest gotów do identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu, ma świadomość postępowania zgodnie z zasadami etyki
B_2A_K01Jest gotów do samodzielnego integrowania nabytej wiedzy oraz podejmowania w zorganizowany sposób nowych i kompleksowych działań służących realizacji podjętego zadania inżynierskiego, także w warunkach ograniczonego dostępu do potrzebnych informacji
Cel przedmiotuC-3Rozwinięcie umiejętności przygotowania dokumentacji pracy oraz prezentacji ogólnych zagadnień technicznych i samej pracy dyplomowej.
C-1Przypomnienie zasad pisania prac dyplomowych z zakresu budownictwa
C-2Rozwinięcie umiejętności korzystania z obcych opracowań technicznych, przy zachowaniu praw autorskich i zasad etyki zawodowej.
C-4Rozwinięcie umiejętności przygotowania koncepcji i realizacji projektów a także prowadzenia badań technicznych.
C-5Rozwinięcie umiejętności opracowania analizy zbiorczej i formułowania wniosków końcowych z przygotowanej pracy dyplomowej.
Treści programoweT-SD-4Analiza tematyki realizowanych prac dyplomowych
T-SD-6Podsumowanie i ukierunkowanie prac
T-SD-1Praca dyplomowa: struktura i obrona
T-SD-2Przegląd profesjonalnych technik komputerowych
T-SD-5Prezentacja prac przez dyplomantów wraz z dyskusją
T-SD-3Praca dyplomowa i co dalej? Szerokie spojrzenie na środowisko zawodowe.
Metody nauczaniaM-1Opis zadania, jakim jest wykonanie pracy dyplomowej
M-2Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Dyskusja nad prezentowanymi fragmentami lub całością pracy dyplomowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi opracować i przedstawić plan rozwiązania prostego problemu inżynierskiego.
3,5
4,0
4,5
5,0