Szkoła Doktorska - ZUT Doctoral School
Sylabus przedmiotu Advanced issues in the field of agricultural sciences II:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | ZUT Doctoral School | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Advanced issues in the field of agricultural sciences II | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Rafał Rakoczy <Rafal.Rakoczy@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 4 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | The scope of knowledge resulting from the study program of a selected scientific discipline. Knowledge of a modern foreign language (English) in order to use the foreign-language sources of scientific information. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | To acquaint doctoral students with the latest research trends in the disciplines in which they prepare doctoral dissertations. Deepening the knowledge of doctoral students about the latest achievements in the disciplines in which education is carried out at the Doctoral School. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | A series of lectures given by specialists from ZUT presenting the latest achievements in the disciplines conducted at the Doctoral School. | 30 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | Participation in classes | 30 |
A-S-2 | Studying literature thematically related to classes | 30 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Feeding methods. Activating methods. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Participation in classes |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISDE_4-_S05b_W01 PhD student has in-depth knowledge related to the world scientific achievements in the field and discipline he leads research. PhD student knows the latest achievements in the field and discipline in which he conducts research. | ISDE_4-_W01, ISDE_4-_W03, ISDE_4-_W04, ISDE_4-_W07, ISDE_4-_W08 | — | C-1 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISDE_4-_S05b_U01 PhD student can think analytically and synthetically as well as creatively and innovatively. PhD student can quickly adapt, assimilate new knowledge, abstract thinking within the field in which he conducts research and related fields. | ISDE_4-_U06 | — | C-1 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISDE_4-_S05b_K01 PhD student has the competence to critically assess the obtained inas part of the doctoral dissertation, the results of research work considering the latest trends in the represented field and discipline as well as related disciplines. | ISDE_4-_K01, ISDE_4-_K04 | — | C-1 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISDE_4-_S05b_W01 PhD student has in-depth knowledge related to the world scientific achievements in the field and discipline he leads research. PhD student knows the latest achievements in the field and discipline in which he conducts research. | 2,0 | |
3,0 | participation in classes | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISDE_4-_S05b_U01 PhD student can think analytically and synthetically as well as creatively and innovatively. PhD student can quickly adapt, assimilate new knowledge, abstract thinking within the field in which he conducts research and related fields. | 2,0 | |
3,0 | participation in classes | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISDE_4-_S05b_K01 PhD student has the competence to critically assess the obtained inas part of the doctoral dissertation, the results of research work considering the latest trends in the represented field and discipline as well as related disciplines. | 2,0 | |
3,0 | participation in classes | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |