Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu Engineering Graphics:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Engineering Graphics | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Mechaniki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jacek Zapłata <Jacek.Zaplata@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | The course does not require any previous knowledge. The common knowledge of geometry and trigonometry would be helpful. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | The participating students gain knowledge in subject of engineering graphics. |
C-2 | The participating students gain ability to create technical drawings. |
C-3 | The participating students practice teamwork. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Orthographic sketching: first angle projection | 5 |
T-P-2 | Pictorial sketching: isometric projection | 5 |
T-P-3 | Creating technical drawings of 5 elements (as the students’ skills grow - the difficulty of elements increases). Practicing the abilities of drawing: views, sectional views, dimensions, threads. | 20 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Principles of projection: first angle projection, third angle projection, isometric projection, oblique projection | 2 |
T-W-2 | Lines and lettering | 1 |
T-W-3 | Types of drawings (component, assembly, detail drawings, graphs) | 1 |
T-W-4 | Views, auxiliary views, sectional views | 4 |
T-W-5 | Principles of dimensioning and tolerances | 4 |
T-W-6 | Intersection of surfaces | 1 |
T-W-7 | Presenting threads and welds | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Class attendance | 30 |
A-P-2 | Creating the technical drawings | 10 |
A-P-3 | Checking and consulting the drawings | 10 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in lectures | 15 |
A-W-2 | Studying literature | 5 |
A-W-3 | Preparation to the final test | 5 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture, Tutorial, Self-study |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Regular checking-up of students technical drawings |
S-2 | Ocena podsumowująca: Written end-of-term test |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WIMiM_1-_??_W01 Student has knowledge allowing to read and create technical drawings. | — | — | C-3, C-1, C-2 | T-W-1, T-W-3, T-P-1, T-W-4, T-P-3, T-W-7, T-P-2, T-W-5, T-W-6, T-W-2 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WIMiM_1-_??_U01 Student can read technical drawings. Student can make technical drawings of mechanical parts of medium difficulty. | — | — | C-2 | T-W-1, T-P-2, T-W-4, T-W-7, T-W-2, T-P-1, T-W-3, T-P-3, T-W-5, T-W-6 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WIMiM_1-_??_K01 Student is able to cooperate in team. | — | — | C-3 | T-P-3 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WIMiM_1-_??_W01 Student has knowledge allowing to read and create technical drawings. | 2,0 | |
3,0 | Student has basic knowledge allowing to read and create technical drawings. Student achieved the intended learning outcomes on the grade 3,0 | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WIMiM_1-_??_U01 Student can read technical drawings. Student can make technical drawings of mechanical parts of medium difficulty. | 2,0 | |
3,0 | Student has basic knowledge on reading and creating technical drawings. Student achieved the intended learning outcomes on the grade 3,0 | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WIMiM_1-_??_K01 Student is able to cooperate in team. | 2,0 | |
3,0 | Student can effectively work in team | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Thomas E. French, Carles J. Vierck, The fundamentals of engineering drawings & graphic technology, McGraw-Hill Book Company
- Colin H. Simmons, Dennis E. Maguire, N. Phelps, Manual of Engineering Drawing, Elsevier
- K. Venkata Reddy, Textbook of Engineering Drawing, BS Publications
- David A. Madsen, David P. Madsen, Engineering Drawing and design, Delmar Cengage Learning
Literatura dodatkowa
- ISO Standards, International Organization for Standardization, 2011