Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Materials Science and Engineering (S1)

Sylabus przedmiotu Innovation Teams:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Materials Science and Engineering
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Innovation Teams
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca RCIiTT
Nauczyciel odpowiedzialny Paweł Żebrowski <Pawel.Zebrowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny 9 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW7 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student knows the basics of high school mathematics

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Consolidation of knowledge related to the innovation management.
C-2Developing student’s ability to recognize the basic concepts of innovation management.
C-3Improving student’s awareness of the need for continuous education and professional development.
C-4cquiring knowledge on fundamentals of innovation team formation, work and delivering outcomes

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Product, business process, and organizational innovation. Innovation management. Innovation management tools.5
T-W-2Creating multi-functional development teams. Leadership for innovation; Innovation team design and roles.5
T-W-3Managing team interactions; Design Thinking to drive innovation; Creating innovation strategy; Measuring innovation success5
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Participation in lectures15
A-W-2Self-study of the literature10
A-W-3Consultations5
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Lecture

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Written test

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MSE_1A_C24b_W01
Student has theory-based knowledge within the scope of innovation management.
MSE_1A_W11C-3, C-1, C-4, C-2T-W-1, T-W-3, T-W-2M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MSE_1A_C24b_U01
Student can use the acquired knowledge to solve and evaluate selected problems in the field of innovation management.
MSE_1A_U11C-3, C-4, C-2, C-1T-W-3, T-W-1, T-W-2M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MSE_1A_C24b_K01
Student is aware of the need for continuous education and professional development in the field of innovation management.
MSE_1A_K03C-1, C-2, C-3, C-4T-W-1, T-W-3, T-W-2M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
MSE_1A_C24b_W01
Student has theory-based knowledge within the scope of innovation management.
2,0
3,0Student demonstrates basic knowledge of innovation management.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
MSE_1A_C24b_U01
Student can use the acquired knowledge to solve and evaluate selected problems in the field of innovation management.
2,0
3,0Student is able to use the acquired knowledge at a basic level to solve and evaluate selected problems in the field of innovation management.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
MSE_1A_C24b_K01
Student is aware of the need for continuous education and professional development in the field of innovation management.
2,0
3,0The student understands the need for continuous education and training at a basic level in the field of innovation management.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Scott Anthony, Build an Innovation Engine in 90 Days, Harvard Business Review, 2011
  2. Roni Reiter-Palmon, Team Creativity and Innovation, 2011
  3. Paul S Chinowsky, James E Meredith, Strategic Corporate Management for Engineering, Oxford University Press, 2000

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Product, business process, and organizational innovation. Innovation management. Innovation management tools.5
T-W-2Creating multi-functional development teams. Leadership for innovation; Innovation team design and roles.5
T-W-3Managing team interactions; Design Thinking to drive innovation; Creating innovation strategy; Measuring innovation success5
15

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Participation in lectures15
A-W-2Self-study of the literature10
A-W-3Consultations5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięMSE_1A_C24b_W01Student has theory-based knowledge within the scope of innovation management.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMSE_1A_W11knows the general principles of creating and developing various forms of individual entrepreneurship
Cel przedmiotuC-3Improving student’s awareness of the need for continuous education and professional development.
C-1Consolidation of knowledge related to the innovation management.
C-4cquiring knowledge on fundamentals of innovation team formation, work and delivering outcomes
C-2Developing student’s ability to recognize the basic concepts of innovation management.
Treści programoweT-W-1Product, business process, and organizational innovation. Innovation management. Innovation management tools.
T-W-3Managing team interactions; Design Thinking to drive innovation; Creating innovation strategy; Measuring innovation success
T-W-2Creating multi-functional development teams. Leadership for innovation; Innovation team design and roles.
Metody nauczaniaM-1Lecture
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Written test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student demonstrates basic knowledge of innovation management.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięMSE_1A_C24b_U01Student can use the acquired knowledge to solve and evaluate selected problems in the field of innovation management.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMSE_1A_U11can communicate using specialist terminology in the field of materials engineering and can take part in the debale - present, evaluate and discuss various opinions and positions
Cel przedmiotuC-3Improving student’s awareness of the need for continuous education and professional development.
C-4cquiring knowledge on fundamentals of innovation team formation, work and delivering outcomes
C-2Developing student’s ability to recognize the basic concepts of innovation management.
C-1Consolidation of knowledge related to the innovation management.
Treści programoweT-W-3Managing team interactions; Design Thinking to drive innovation; Creating innovation strategy; Measuring innovation success
T-W-1Product, business process, and organizational innovation. Innovation management. Innovation management tools.
T-W-2Creating multi-functional development teams. Leadership for innovation; Innovation team design and roles.
Metody nauczaniaM-1Lecture
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Written test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student is able to use the acquired knowledge at a basic level to solve and evaluate selected problems in the field of innovation management.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięMSE_1A_C24b_K01Student is aware of the need for continuous education and professional development in the field of innovation management.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMSE_1A_K03is ready to fulfill social obligations, to co-organize activities for the social environment, to initiate activities for the public interest, thinking and acting in an entrepreneurial manner
Cel przedmiotuC-1Consolidation of knowledge related to the innovation management.
C-2Developing student’s ability to recognize the basic concepts of innovation management.
C-3Improving student’s awareness of the need for continuous education and professional development.
C-4cquiring knowledge on fundamentals of innovation team formation, work and delivering outcomes
Treści programoweT-W-1Product, business process, and organizational innovation. Innovation management. Innovation management tools.
T-W-3Managing team interactions; Design Thinking to drive innovation; Creating innovation strategy; Measuring innovation success
T-W-2Creating multi-functional development teams. Leadership for innovation; Innovation team design and roles.
Metody nauczaniaM-1Lecture
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Written test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0The student understands the need for continuous education and training at a basic level in the field of innovation management.
3,5
4,0
4,5
5,0