Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Materials Science and Engineering (S1)
Sylabus przedmiotu Mathematics 2:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Materials Science and Engineering | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Mathematics 2 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Matematyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ilona Iglewska-Nowak <Ilona.Iglewska-Nowak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Stanisław Ewert-Krzemieniewski <Stanislaw.Ewert-Krzemieniewski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Mathematics I. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | The target is that the students have knowledge and abilities to use mathematical methods to describing physical and chemical processes, as well as kowledge about basic mathematical tools necessary for further studies. |
C-2 | Awareness of the need of fair and systematic work. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Exercise solving and problem discussion regarding topics from the lecture. | 26 |
T-A-2 | Tests. | 4 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Ordinary differential equations of the first order: Bernoulli equation. Second order linear ODE with constant coefficients. | 4 |
T-W-2 | Differentiation of functions of many variables. | 2 |
T-W-3 | Partial differential equations of the first and second order with constant coefficients. | 6 |
T-W-4 | Linear algebra: operations on vectors and matrices, solving linear equation systems. | 8 |
T-W-5 | Dimensional analysis. | 2 |
T-W-6 | Error function. | 2 |
T-W-7 | Probability, standard distributions, variance, standard deviation, regression, correlation. | 6 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Participation in recitations | 30 |
A-A-2 | Individual work: exercise solving and test preparation. | 24 |
A-A-3 | Consultation. | 4 |
A-A-4 | Final test. | 2 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Lecture participation | 30 |
A-W-2 | Individual study of lecture notes and given literature. | 14 |
A-W-3 | Consultations. | 7 |
A-W-4 | Preparation for the exam | 8 |
A-W-5 | The exam. | 2 |
61 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture. Presentation of theory and sample exercises. |
M-2 | Training. Exercise solving, problem discussion. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Written exam. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Exercise tests. |
S-3 | Ocena formująca: Lecture: based on discussions. Training: based on solved exercises. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MSE_1A_B01b_W01 Knows the basic definitions, theorem and calculation methods. | MSE_1A_W01 | — | — | C-1 | T-W-4 | M-1 | S-1, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MSE_1A_B01b_U01 Is able to apply the methods taught in the course and found in the litarature to various problems. | MSE_1A_U02 | — | — | C-1 | T-A-1, T-W-4 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MSE_1A_B01b_K01 Is aware of the need of further study and systematic work. | MSE_1A_K02 | — | — | C-2 | T-A-1, T-W-4 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MSE_1A_B01b_W01 Knows the basic definitions, theorem and calculation methods. | 2,0 | |
3,0 | Student demonstrates basic knowledge of mathematics. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MSE_1A_B01b_U01 Is able to apply the methods taught in the course and found in the litarature to various problems. | 2,0 | |
3,0 | Student is able to use the acquired knowledge at a basic level to solve mathematical problems. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MSE_1A_B01b_K01 Is aware of the need of further study and systematic work. | 2,0 | |
3,0 | The student understands the need for continuous education and training at a basic level. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Tom M. Apostol, Calculus Vol. I, Juohn Wiley & Sons, https://www.doraci.com.br/downloads/matematica/Apostol_Calculus_vol-1.pdf
- Jeffrey R. Chasnov, Differential Equations for Engineers, https://www.math.ust.hk/~machas/differential-equations-for-engineers.pdf
- Volker Simon, Bernhard Weigand, and Hassan Gomaa, Dimensional Analysis for Engineers, file:///C:/Users/sm/Downloads/2017_Book_DimensionalAnalysisForEngineer.pdf
- Douglas C. Montgomery, George C. Runger, Applied Statistics and Probability for Engineers, http://www.um.edu.ar/math/montgomery.pdf