Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Chemical Engineering (S1)

Sylabus przedmiotu Mathematics II:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Chemical Engineering
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Mathematics II
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Matematyki
Nauczyciel odpowiedzialny Stanisław Ewert-Krzemieniewski <Stanislaw.Ewert-Krzemieniewski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Stanisław Ewert-Krzemieniewski <Stanislaw.Ewert-Krzemieniewski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 6,0 ECTS (formy) 6,0
Forma zaliczenia egzamin Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 30 4,00,50egzamin
ćwiczenia audytoryjneA2 30 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student knows the basics of high school mathematics.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Consolidation of knowledge related to mathematics.
C-2Developing student’s ability to solve mathematical problems.
C-3Improving student’s awareness of the need for continuous education and professional development.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Solving tasks in the field of knowledge presented at lectures.30
30
wykłady
T-W-1CONTENT A: 1) Introduction to functions of more than one variable and partial differentiation. 2) Vector differential calculus. 3) Vector integral calculus. 4) Series and approximation. B: 1) Complex numbers. 2) Algebra of matrices. 3) Systems of linear equations. 4) Vectors in n-dimensional space, dot product. 5) Cross product. 6) A line and a plane in 3-dimensional space. 7) Basic curves and surfaces in a 3-dimensional space. 8) Eigenvalues and eigenvectors.30
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Participation in classes30
A-A-2Self-study of the literature26
A-A-3Consultations4
60
wykłady
A-W-1Participation in lectures30
A-W-2Self-study of the literature76
A-W-3Written and oral exam4
A-W-4Consultations10
120

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Lecture
M-2Classes

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Lecture - written exam
S-2Ocena podsumowująca: Lecture - oral exam
S-3Ocena formująca: Classes - written tests

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ChEn_1A_B01b_W01
LEARNING OUTCOMES On successful completion of the course students shoul be able to: 1. Demonstrate competence to study further technical university level mathematics as required in their program of study. 2. Demonstrate mathematical knowledge and skills in the areas of calculus, functions, vectors and complex numbers. 3. Demonstrate improved analytical ability, in particular their skills at problem-solving.
ChEn_1A_W01C-1T-W-1M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ChEn_1A_B01b_U01
Student can use the acquired knowledge to solve mathematical problems.
ChEn_1A_U01, ChEn_1A_U05, ChEn_1A_U11C-2T-A-1M-2S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ChEn_1A_B01b_K01
Student is aware of the need for continuous education and professional development in the field of mathematics.
ChEn_1A_K02C-3T-W-1, T-A-1M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ChEn_1A_B01b_W01
LEARNING OUTCOMES On successful completion of the course students shoul be able to: 1. Demonstrate competence to study further technical university level mathematics as required in their program of study. 2. Demonstrate mathematical knowledge and skills in the areas of calculus, functions, vectors and complex numbers. 3. Demonstrate improved analytical ability, in particular their skills at problem-solving.
2,0
3,0Student demonstrates basic knowledge of mathematics.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ChEn_1A_B01b_U01
Student can use the acquired knowledge to solve mathematical problems.
2,0
3,0Student is able to use the acquired knowledge at a basic level to solve mathematical problems.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ChEn_1A_B01b_K01
Student is aware of the need for continuous education and professional development in the field of mathematics.
2,0
3,0The student understands the need for continuous education and training at a basic level.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Jeffrey, Alan, Advanced Engineering Mathematics, Harcour/Academic Press, any edition

Literatura dodatkowa

  1. Glyn, James, Advanced modern engineering mathematics, Prentice Hall, 2011
  2. Croft, Tony, Mathematics for engineers, Pearson Prentice Hall, 2015

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Solving tasks in the field of knowledge presented at lectures.30
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1CONTENT A: 1) Introduction to functions of more than one variable and partial differentiation. 2) Vector differential calculus. 3) Vector integral calculus. 4) Series and approximation. B: 1) Complex numbers. 2) Algebra of matrices. 3) Systems of linear equations. 4) Vectors in n-dimensional space, dot product. 5) Cross product. 6) A line and a plane in 3-dimensional space. 7) Basic curves and surfaces in a 3-dimensional space. 8) Eigenvalues and eigenvectors.30
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Participation in classes30
A-A-2Self-study of the literature26
A-A-3Consultations4
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Participation in lectures30
A-W-2Self-study of the literature76
A-W-3Written and oral exam4
A-W-4Consultations10
120
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięChEn_1A_B01b_W01LEARNING OUTCOMES On successful completion of the course students shoul be able to: 1. Demonstrate competence to study further technical university level mathematics as required in their program of study. 2. Demonstrate mathematical knowledge and skills in the areas of calculus, functions, vectors and complex numbers. 3. Demonstrate improved analytical ability, in particular their skills at problem-solving.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówChEn_1A_W01Has knowledge within the scope of mathematics on a higher level necessary for describing and analyzing engineering problems, modelling and calculations within the scope of chemical engineering and technology.
Cel przedmiotuC-1Consolidation of knowledge related to mathematics.
Treści programoweT-W-1CONTENT A: 1) Introduction to functions of more than one variable and partial differentiation. 2) Vector differential calculus. 3) Vector integral calculus. 4) Series and approximation. B: 1) Complex numbers. 2) Algebra of matrices. 3) Systems of linear equations. 4) Vectors in n-dimensional space, dot product. 5) Cross product. 6) A line and a plane in 3-dimensional space. 7) Basic curves and surfaces in a 3-dimensional space. 8) Eigenvalues and eigenvectors.
Metody nauczaniaM-1Lecture
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Lecture - written exam
S-2Ocena podsumowująca: Lecture - oral exam
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student demonstrates basic knowledge of mathematics.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięChEn_1A_B01b_U01Student can use the acquired knowledge to solve mathematical problems.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówChEn_1A_U01Is able to obtain information from literature, data bases and other sources related to chemical engineering and technology as well as related areas; is able to integrate the obtained information, interpret it, draw proper conclusions and formulate opinions with their justification.
ChEn_1A_U05Has the ability to learn, e.g. to raise professional competences.
ChEn_1A_U11Is able to notice systemic and non-technical aspects while formulating and solving engineering tasks.
Cel przedmiotuC-2Developing student’s ability to solve mathematical problems.
Treści programoweT-A-1Solving tasks in the field of knowledge presented at lectures.
Metody nauczaniaM-2Classes
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Classes - written tests
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student is able to use the acquired knowledge at a basic level to solve mathematical problems.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięChEn_1A_B01b_K01Student is aware of the need for continuous education and professional development in the field of mathematics.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówChEn_1A_K02Is aware of their importance and understands non-technical aspects and consequences of engineering activity, including its influence on the environment and the related responsibility for the decisions taken.
Cel przedmiotuC-3Improving student’s awareness of the need for continuous education and professional development.
Treści programoweT-W-1CONTENT A: 1) Introduction to functions of more than one variable and partial differentiation. 2) Vector differential calculus. 3) Vector integral calculus. 4) Series and approximation. B: 1) Complex numbers. 2) Algebra of matrices. 3) Systems of linear equations. 4) Vectors in n-dimensional space, dot product. 5) Cross product. 6) A line and a plane in 3-dimensional space. 7) Basic curves and surfaces in a 3-dimensional space. 8) Eigenvalues and eigenvectors.
T-A-1Solving tasks in the field of knowledge presented at lectures.
Metody nauczaniaM-1Lecture
M-2Classes
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Lecture - written exam
S-2Ocena podsumowująca: Lecture - oral exam
S-3Ocena formująca: Classes - written tests
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0The student understands the need for continuous education and training at a basic level.
3,5
4,0
4,5
5,0