Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Chemical Engineering (S1)
Sylabus przedmiotu Mathematics I:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Chemical Engineering | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Mathematics I | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Matematyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Stanisław Ewert-Krzemieniewski <Stanislaw.Ewert-Krzemieniewski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Stanisław Ewert-Krzemieniewski <Stanislaw.Ewert-Krzemieniewski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student knows the basics of high school mathematics. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Consolidation of knowledge related to mathematics. |
C-2 | Developing student’s ability to solve mathematical problems. |
C-3 | Improving student’s awareness of the need for continuous education and professional development. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Solving tasks in the field of knowledge presented at lectures. | 30 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | CONTENT 1) Function and the inverse of a function. Existence. 2) Limits of sequences. 3) Exponential, logarithmic, hyperbolic trigonometric and cyclometric functions. 4) Curves on a plane. 5) Limits of functions. 6) Differential calculus in one variable and its applications. 7) Indefinite integral. 8) Techniques of integration. 9) Riemann integral and its application. 10) Improper integrals. | 30 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Participation in classes | 30 |
A-A-2 | Consultations | 10 |
A-A-3 | Self-study of the literature | 20 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in lectures | 30 |
A-W-2 | Self-study of the literature | 66 |
A-W-3 | Written and oral exam | 4 |
A-W-4 | Consultations | 20 |
120 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture |
M-2 | Classes |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Lecture - written exam |
S-2 | Ocena podsumowująca: Lecture - oral exam |
S-3 | Ocena formująca: Classes - written tests |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ChEn_1A_B01_W01 LEARNING OUTCOMES On successful completion of the course students shouldl be able to: 1. Demonstrate a practical foundation in calculus and its applications including making calculations at suitable level; 2. Demonstrate an understanding of the basic notions in calculus. | ChEn_1A_W01 | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ChEn_1A_B01_U01 Student can use the acquired knowledge to solve mathematical problems. | ChEn_1A_U01, ChEn_1A_U05, ChEn_1A_U11 | — | — | C-2 | T-A-1 | M-2 | S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ChEn_1A_B01_K01 Student is aware of the need for continuous education and professional development in the field of mathematics. | ChEn_1A_K02 | — | — | C-3 | T-W-1, T-A-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChEn_1A_B01_W01 LEARNING OUTCOMES On successful completion of the course students shouldl be able to: 1. Demonstrate a practical foundation in calculus and its applications including making calculations at suitable level; 2. Demonstrate an understanding of the basic notions in calculus. | 2,0 | |
3,0 | Student demonstrates basic knowledge of mathematics | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChEn_1A_B01_U01 Student can use the acquired knowledge to solve mathematical problems. | 2,0 | |
3,0 | Student is able to use the acquired knowledge at a basic level to solve mathematical problems. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChEn_1A_B01_K01 Student is aware of the need for continuous education and professional development in the field of mathematics. | 2,0 | |
3,0 | The student understands the need for continuous education and training at a basic level. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Glyn, James, Modern engineering mathematics, Prentice Hall, 2015
- Jordan, D.W., Smith, P., Mathematical techniques: an introduction for the engineering, physical, and mathematical sciences, Oxford University Press, 2008
Literatura dodatkowa
- Crofton, Tony, Engineering mathematics: a foundation for electronic,electrical, communications, and system engineers, Pearson