Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Chemical Engineering (S1)

Sylabus przedmiotu Entrepreneurship for Engineers:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Chemical Engineering
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Entrepreneurship for Engineers
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Jednostka zewnętrzna
Nauczyciel odpowiedzialny Paweł Żebrowski <Pawel.Zebrowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny 10 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW7 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student knows the basics of high school mathematics.
W-2Economy
W-3Engineering
W-4Basics of Enterpreneurship

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Consolidation of knowledge related to the entrepreneurship for engineers.
C-2Developing student’s ability to recognize the basic concepts of entrepreneurship for engineers.
C-3Improving student’s awareness of the need for continuous education and professional development.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Enerpreneurship Basics. Startups formation. Key successes and failures of young companies. Technological companies. Procedures of forming company. Entrepreneurship Economy. Business models. Strategy, mission and vision. Finding partners and building competitive advantages. Intellectual Property Rights.15
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Participation in lecture15
A-W-2Preparation to the lecture.5
A-W-3Independent study of the subject matter of the classes5
A-W-4Individual consultation5
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Lecture

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Written test

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ChEn_1A_C26a_W01
Student has theory-based knowledge within the scope of entrepreneurship for engineers.
ChEn_1A_W16, ChEn_1A_W17C-1T-W-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ChEn_1A_C26a_U01
Student can use the acquired knowledge to recognize the basic concepts of entrepreneurship for engineers.
ChEn_1A_U05, ChEn_1A_U11, ChEn_1A_U13C-2T-W-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ChEn_1A_C26a_K01
Student is aware of the need for continuous education and professional development in the field of entrepreneurship for engineers.
ChEn_1A_K02, ChEn_1A_K06C-3T-W-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ChEn_1A_C26a_W01
Student has theory-based knowledge within the scope of entrepreneurship for engineers.
2,0
3,0Student demonstrates basic knowledge of entrepreneurship for engineers.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ChEn_1A_C26a_U01
Student can use the acquired knowledge to recognize the basic concepts of entrepreneurship for engineers.
2,0
3,0Student is able to use the acquired knowledge at a basic level to recognize the basic concepts of entrepreneurship for engineers.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ChEn_1A_C26a_K01
Student is aware of the need for continuous education and professional development in the field of entrepreneurship for engineers.
2,0
3,0The student understands the need for continuous education and training at a basic level in the field of entrepreneurship for engineers.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Uchino Kenji, Entrepreneurship for engineers., CRC Press, 2009
  2. Kenji Uchino, Entrepreneurship for Engineers, 2011
  3. Kohlert, Helmut; Fadai, Dawud; Sachs, Hans-Ulrich, Entrepreneurship for Engineers, OLDENBOURG WISSENSCHAFTSVERLAG, 2013

Literatura dodatkowa

  1. Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, Business Model Generation, 2011

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Enerpreneurship Basics. Startups formation. Key successes and failures of young companies. Technological companies. Procedures of forming company. Entrepreneurship Economy. Business models. Strategy, mission and vision. Finding partners and building competitive advantages. Intellectual Property Rights.15
15

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Participation in lecture15
A-W-2Preparation to the lecture.5
A-W-3Independent study of the subject matter of the classes5
A-W-4Individual consultation5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięChEn_1A_C26a_W01Student has theory-based knowledge within the scope of entrepreneurship for engineers.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówChEn_1A_W16Has knowledge necessary to understand non-technical conditions of engineering activity.
ChEn_1A_W17Has basic knowledge concerning management, including quality management, conducting business activity and transfer of technologies.
Cel przedmiotuC-1Consolidation of knowledge related to the entrepreneurship for engineers.
Treści programoweT-W-1Enerpreneurship Basics. Startups formation. Key successes and failures of young companies. Technological companies. Procedures of forming company. Entrepreneurship Economy. Business models. Strategy, mission and vision. Finding partners and building competitive advantages. Intellectual Property Rights.
Metody nauczaniaM-1Lecture
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Written test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student demonstrates basic knowledge of entrepreneurship for engineers.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięChEn_1A_C26a_U01Student can use the acquired knowledge to recognize the basic concepts of entrepreneurship for engineers.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówChEn_1A_U05Has the ability to learn, e.g. to raise professional competences.
ChEn_1A_U11Is able to notice systemic and non-technical aspects while formulating and solving engineering tasks.
ChEn_1A_U13Is able to perform an initial economic analysis of undertaken engineering activities.
Cel przedmiotuC-2Developing student’s ability to recognize the basic concepts of entrepreneurship for engineers.
Treści programoweT-W-1Enerpreneurship Basics. Startups formation. Key successes and failures of young companies. Technological companies. Procedures of forming company. Entrepreneurship Economy. Business models. Strategy, mission and vision. Finding partners and building competitive advantages. Intellectual Property Rights.
Metody nauczaniaM-1Lecture
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Written test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student is able to use the acquired knowledge at a basic level to recognize the basic concepts of entrepreneurship for engineers.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięChEn_1A_C26a_K01Student is aware of the need for continuous education and professional development in the field of entrepreneurship for engineers.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówChEn_1A_K02Is aware of their importance and understands non-technical aspects and consequences of engineering activity, including its influence on the environment and the related responsibility for the decisions taken.
ChEn_1A_K06Is able to think and act in a creative, innovative and enterprising manner.
Cel przedmiotuC-3Improving student’s awareness of the need for continuous education and professional development.
Treści programoweT-W-1Enerpreneurship Basics. Startups formation. Key successes and failures of young companies. Technological companies. Procedures of forming company. Entrepreneurship Economy. Business models. Strategy, mission and vision. Finding partners and building competitive advantages. Intellectual Property Rights.
Metody nauczaniaM-1Lecture
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Written test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0The student understands the need for continuous education and training at a basic level in the field of entrepreneurship for engineers.
3,5
4,0
4,5
5,0