Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Uzdatnianie wody i oczyszczanie ścieków

Sylabus przedmiotu Podstawy projektowania stacji uzdatniania wód i oczyszczalni ścieków. Autocad:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Uzdatnianie wody i oczyszczanie ścieków
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom podyplomowe
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil
Moduł
Przedmiot Podstawy projektowania stacji uzdatniania wód i oczyszczalni ścieków. Autocad
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Inni
Nauczyciel odpowiedzialny Marcin Szneider <Marcin.Szneider@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 6 1,50,62zaliczenie
projektyP1 14 2,50,38zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ukończone studia wyższe
W-2Podstawowa wiedza na temat rysunku technicznego.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie umiejętności posługiwania się programem AutoCAD przy projektowaniu i eksploatacji prostych układów stacji uzdatniania i oczyszczalni ścieków.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Zadania do samodzielnego wykonania ściśle zwiazane z zakresem wykładów (tematycznie zbliżone do zadań rozwiązywanych przez prowadzącego ćwiczenia).14
14
wykłady
T-W-1Najważniejsze cechy przedmiotu. Podstawy tworzenia rysunku. Układy wspórzędnych. Sposoby przeglądania dokumentacji i korzystania z systemu pomocy. Modtfikowanie obiektów i cofanie nieudanych operacji. Narzędzia dorysowania: kreskowanie, linie, napisy, wymiarowanie obiektów. Korzystanie z warstw i bloków. Malarz formatów i menadżer własności. Wstawianie mapy do programu AutoCAD, skalowanie i wprowadzanie do układu współrzednych geodezyjnych.6
6

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach16
A-P-2Samodzielne rozwiązywanie zadań30
A-P-3Przygotowanie do zaliczenia28
74
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach8
A-W-2Opanowanie treści wkładowych20
A-W-3Samodzielne studiowanie literatury przedmiotowej16
44

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Metoda projektów z użyciem komputera i podręcznika

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena okresowej pracy słuchacza.
S-2Ocena podsumowująca: Podsumowanie osiągnientego efektu uczenia sie.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
UWOS_10A_A05_W01
Słuchacz Studiów Podyplomowych definiuje podstawowe pojęcia programu komputerowego AutoCAD w zastosowaniu do projektowania i eksploatacji stacji uzdatniania i oczyszczalni ściekow. Rozróżnia takie pojęcia jak precyzję i wykonania rysunku w programie AutoCAD. Charakteryzuje etapy procesu projektowania i wykonania danego obiektu.
UWOS_10A_W01C-1T-W-1, T-P-1M-2, M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
UWOS_10A_A05_U01
Słuchacz dobiera, nakreśla i objaśnia metodę wykonania poszczególnych elementów obiektu. Wyszukuje i stosuje praktycznie cała gamę narzedzi rysunkowych do wykonania zadania. Rozpoznaje i ocenia błędy występujące w zaprojektowanym obiekcie. Przeprowadza samodzielnie oraz w grupie analizę wykonanego zadania.
UWOS_10A_U02C-1T-W-1, T-P-1M-2, M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
UWOS_10A_A05_K01
Słuchacz zdolny jest określić priorytety służące do realizacji określonego przez siebie lub innych zadania projektowego, oraz w sposób zorganizowany wykonuje pracę na swoim stanowisku. Jest kreatywny i zdeterminowany w rozwiązywaniu problemów. Jest zdolny zarówno do zarządzania jak i aktywnego współdziałania z grupą. Potrafi przyjąć krytyczne uwagi i w sposób komunikacyjny predstawić swoje poglądy.
UWOS_10A_K02, UWOS_10A_K04C-1T-W-1, T-P-1M-2, M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
UWOS_10A_A05_W01
Słuchacz Studiów Podyplomowych definiuje podstawowe pojęcia programu komputerowego AutoCAD w zastosowaniu do projektowania i eksploatacji stacji uzdatniania i oczyszczalni ściekow. Rozróżnia takie pojęcia jak precyzję i wykonania rysunku w programie AutoCAD. Charakteryzuje etapy procesu projektowania i wykonania danego obiektu.
2,0
3,0Ocena jaką uzyska Słuchacz Studiów Podyplomowych z wykładów jest uzależniona od procentu dobrych odpowiedzi udzielonych w teście, a ćwiczeń od procentu prawidłowo rozwiazanych zadań. W obu przypadkach 95% odpowiada ocenie bardzo dobrej, a 60% ocenie dostatecznej.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
UWOS_10A_A05_U01
Słuchacz dobiera, nakreśla i objaśnia metodę wykonania poszczególnych elementów obiektu. Wyszukuje i stosuje praktycznie cała gamę narzedzi rysunkowych do wykonania zadania. Rozpoznaje i ocenia błędy występujące w zaprojektowanym obiekcie. Przeprowadza samodzielnie oraz w grupie analizę wykonanego zadania.
2,0
3,0Ocena jaką uzyska Słuchacz Studiów Podyplomowych z wykładów jest uzależniona od procentu dobrych odpowiedzi udzielonych w teście, a ćwiczeń od procentu prawidłowo rozwiazanych zadań. W obu przypadkach 95% odpowiada ocenie bardzo dobrej, a 60% ocenie dostatecznej.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
UWOS_10A_A05_K01
Słuchacz zdolny jest określić priorytety służące do realizacji określonego przez siebie lub innych zadania projektowego, oraz w sposób zorganizowany wykonuje pracę na swoim stanowisku. Jest kreatywny i zdeterminowany w rozwiązywaniu problemów. Jest zdolny zarówno do zarządzania jak i aktywnego współdziałania z grupą. Potrafi przyjąć krytyczne uwagi i w sposób komunikacyjny predstawić swoje poglądy.
2,0
3,0Ocena jaką uzyska Słuchacz Studiów Podyplomowych z wykładów jest uzależniona od procentu dobrych odpowiedzi udzielonych w teście, a ćwiczeń od procentu prawidłowo rozwiazanych zadań. W obu przypadkach 95% odpowiada ocenie bardzo dobrej, a 60% ocenie dostatecznej.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Pikoń A., AutoCAD 2009 PL Pierwsze kroki, Helion, Gliwice, 2009, ISBN: 8324624589/83-246-2458-9
  2. Pikoń A., AutoCAD 2010 PL Pierwsze kroki, Helion, Gliwice, 2010, ISBN:8324626085/83-246-2608-5

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Zadania do samodzielnego wykonania ściśle zwiazane z zakresem wykładów (tematycznie zbliżone do zadań rozwiązywanych przez prowadzącego ćwiczenia).14
14

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Najważniejsze cechy przedmiotu. Podstawy tworzenia rysunku. Układy wspórzędnych. Sposoby przeglądania dokumentacji i korzystania z systemu pomocy. Modtfikowanie obiektów i cofanie nieudanych operacji. Narzędzia dorysowania: kreskowanie, linie, napisy, wymiarowanie obiektów. Korzystanie z warstw i bloków. Malarz formatów i menadżer własności. Wstawianie mapy do programu AutoCAD, skalowanie i wprowadzanie do układu współrzednych geodezyjnych.6
6

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach16
A-P-2Samodzielne rozwiązywanie zadań30
A-P-3Przygotowanie do zaliczenia28
74
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach8
A-W-2Opanowanie treści wkładowych20
A-W-3Samodzielne studiowanie literatury przedmiotowej16
44
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięUWOS_10A_A05_W01Słuchacz Studiów Podyplomowych definiuje podstawowe pojęcia programu komputerowego AutoCAD w zastosowaniu do projektowania i eksploatacji stacji uzdatniania i oczyszczalni ściekow. Rozróżnia takie pojęcia jak precyzję i wykonania rysunku w programie AutoCAD. Charakteryzuje etapy procesu projektowania i wykonania danego obiektu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówUWOS_10A_W01Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu jakie są możliwości projektowania obiektów stacji uzdataniania wody i oczyszczania scieków w oparciu o techniki komputerowe. Charakteryzuje etapy procesu ich projektowania i wykonania używając odpowiednio dobranych metod, technik i narzędzi.
Cel przedmiotuC-1Nabycie umiejętności posługiwania się programem AutoCAD przy projektowaniu i eksploatacji prostych układów stacji uzdatniania i oczyszczalni ścieków.
Treści programoweT-W-1Najważniejsze cechy przedmiotu. Podstawy tworzenia rysunku. Układy wspórzędnych. Sposoby przeglądania dokumentacji i korzystania z systemu pomocy. Modtfikowanie obiektów i cofanie nieudanych operacji. Narzędzia dorysowania: kreskowanie, linie, napisy, wymiarowanie obiektów. Korzystanie z warstw i bloków. Malarz formatów i menadżer własności. Wstawianie mapy do programu AutoCAD, skalowanie i wprowadzanie do układu współrzednych geodezyjnych.
T-P-1Zadania do samodzielnego wykonania ściśle zwiazane z zakresem wykładów (tematycznie zbliżone do zadań rozwiązywanych przez prowadzącego ćwiczenia).
Metody nauczaniaM-2Metoda projektów z użyciem komputera i podręcznika
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena okresowej pracy słuchacza.
S-2Ocena podsumowująca: Podsumowanie osiągnientego efektu uczenia sie.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Ocena jaką uzyska Słuchacz Studiów Podyplomowych z wykładów jest uzależniona od procentu dobrych odpowiedzi udzielonych w teście, a ćwiczeń od procentu prawidłowo rozwiazanych zadań. W obu przypadkach 95% odpowiada ocenie bardzo dobrej, a 60% ocenie dostatecznej.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięUWOS_10A_A05_U01Słuchacz dobiera, nakreśla i objaśnia metodę wykonania poszczególnych elementów obiektu. Wyszukuje i stosuje praktycznie cała gamę narzedzi rysunkowych do wykonania zadania. Rozpoznaje i ocenia błędy występujące w zaprojektowanym obiekcie. Przeprowadza samodzielnie oraz w grupie analizę wykonanego zadania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówUWOS_10A_U02Słuchacz potrafi posłużyć się właściwie dobranymi technikami komputerowymi w celu zaprojektowania poszczególne elementy stacji uzdataniania wody i oczyszczabnia ścieków.
Cel przedmiotuC-1Nabycie umiejętności posługiwania się programem AutoCAD przy projektowaniu i eksploatacji prostych układów stacji uzdatniania i oczyszczalni ścieków.
Treści programoweT-W-1Najważniejsze cechy przedmiotu. Podstawy tworzenia rysunku. Układy wspórzędnych. Sposoby przeglądania dokumentacji i korzystania z systemu pomocy. Modtfikowanie obiektów i cofanie nieudanych operacji. Narzędzia dorysowania: kreskowanie, linie, napisy, wymiarowanie obiektów. Korzystanie z warstw i bloków. Malarz formatów i menadżer własności. Wstawianie mapy do programu AutoCAD, skalowanie i wprowadzanie do układu współrzednych geodezyjnych.
T-P-1Zadania do samodzielnego wykonania ściśle zwiazane z zakresem wykładów (tematycznie zbliżone do zadań rozwiązywanych przez prowadzącego ćwiczenia).
Metody nauczaniaM-2Metoda projektów z użyciem komputera i podręcznika
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena okresowej pracy słuchacza.
S-2Ocena podsumowująca: Podsumowanie osiągnientego efektu uczenia sie.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Ocena jaką uzyska Słuchacz Studiów Podyplomowych z wykładów jest uzależniona od procentu dobrych odpowiedzi udzielonych w teście, a ćwiczeń od procentu prawidłowo rozwiazanych zadań. W obu przypadkach 95% odpowiada ocenie bardzo dobrej, a 60% ocenie dostatecznej.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięUWOS_10A_A05_K01Słuchacz zdolny jest określić priorytety służące do realizacji określonego przez siebie lub innych zadania projektowego, oraz w sposób zorganizowany wykonuje pracę na swoim stanowisku. Jest kreatywny i zdeterminowany w rozwiązywaniu problemów. Jest zdolny zarówno do zarządzania jak i aktywnego współdziałania z grupą. Potrafi przyjąć krytyczne uwagi i w sposób komunikacyjny predstawić swoje poglądy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówUWOS_10A_K02Jest przygotowany do kreatywnego rozwiązywania problemów w sposób przedsiębiorczy
UWOS_10A_K04Jest gotowy do utrzymania właściwych relacji i promowania zasad etycznych w środowisku zawodowym
Cel przedmiotuC-1Nabycie umiejętności posługiwania się programem AutoCAD przy projektowaniu i eksploatacji prostych układów stacji uzdatniania i oczyszczalni ścieków.
Treści programoweT-W-1Najważniejsze cechy przedmiotu. Podstawy tworzenia rysunku. Układy wspórzędnych. Sposoby przeglądania dokumentacji i korzystania z systemu pomocy. Modtfikowanie obiektów i cofanie nieudanych operacji. Narzędzia dorysowania: kreskowanie, linie, napisy, wymiarowanie obiektów. Korzystanie z warstw i bloków. Malarz formatów i menadżer własności. Wstawianie mapy do programu AutoCAD, skalowanie i wprowadzanie do układu współrzednych geodezyjnych.
T-P-1Zadania do samodzielnego wykonania ściśle zwiazane z zakresem wykładów (tematycznie zbliżone do zadań rozwiązywanych przez prowadzącego ćwiczenia).
Metody nauczaniaM-2Metoda projektów z użyciem komputera i podręcznika
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena okresowej pracy słuchacza.
S-2Ocena podsumowująca: Podsumowanie osiągnientego efektu uczenia sie.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Ocena jaką uzyska Słuchacz Studiów Podyplomowych z wykładów jest uzależniona od procentu dobrych odpowiedzi udzielonych w teście, a ćwiczeń od procentu prawidłowo rozwiazanych zadań. W obu przypadkach 95% odpowiada ocenie bardzo dobrej, a 60% ocenie dostatecznej.
3,5
4,0
4,5
5,0