Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Technologia żywności i żywienie człowieka (N2)

Sylabus przedmiotu Indywidualna przedsiębiorczość w przemyśle spożywczym:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia żywności i żywienie człowieka
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Indywidualna przedsiębiorczość w przemyśle spożywczym
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Technologii Mięsa
Nauczyciel odpowiedzialny Małgorzata Sobczak <Malgorzata.Sobczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Arkadiusz Żych <Arkadiusz.Zych@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA1 12 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student rozpoczynający zajęcia z przedmiotu powinień znac podstawy ekonomi, zarządzania, prawa i ochrony własności intelektualnej.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie tworzenia prowadzenia i rozwijania różnych form działalności gospodarczej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Cel przedmiotu, treści programowe, efekty i kompetencje1
T-A-2Akty prawne ważne przy prowadzeniu działalności gospodarczej. Zapoznanie z formami prowadzenia dzialaności gospodarczej. Zalety i wady poszczególnych form.2
T-A-3Jak założyć działalność gospodarcza- 5 kroków do własnej firmy.4
T-A-4Jak przygotować wiarygodny Biznes Plan2
T-A-5Dofinansowanie krajowe i Unii Europejskiej dla rozpoczynających działalność gospodarcza. Firma w Unii Europejskiej1
T-A-6Formy opodatkowania działaności gospodarczej - ich wady i zalety.1
T-A-7Podsumowanie1
12

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Udział w zajęciach.12
A-A-2Konsultacje6
A-A-3Samodzielna realizacja zadania projektowego.12
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład problemowy
M-2Wykład konwersatoryjny
M-3Metoda przypadków
M-4Gry dydaktyczne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Praktyczne przygotowanie zestawu dokumentów niezbędnych otwarcia, prowadzenia i rozwijania określonej formy działalności gospodarczej.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_2A_C4_W01
Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie tworzenia i rozwijania różnych form działalności gospodarczej.
TZZ_2A_W17C-1T-A-6, T-A-5, T-A-4, T-A-3, T-A-1, T-A-2, T-A-7M-4, M-1, M-3, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_2A_C4_U01
W sposób poprawny przygotowuje dokumentację niezbędną do rozpoczęcia różnych form działalności gospodarczej. Potrafi przygotowac uproszczony Biznes Plan oraz podstawowe dokumenty do ZUS i US.
TZZ_2A_U01, TZZ_2A_U02, TZZ_2A_U05C-1T-A-4, T-A-3M-4, M-1, M-3, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_2A_C4_K01
Potrafi myślec i działac w sposób przedsiębiorczy. Ma świadomoś potrzeby ciągłego dokształacania się i poszerzania swojej wiedzy oraz odpowiedzialności za własną pracę. Potzrafi przyją rolę lidera.
TZZ_2A_K01, TZZ_2A_K03, TZZ_2A_K04C-1T-A-6, T-A-5, T-A-4, T-A-3, T-A-1, T-A-2, T-A-7M-4, M-1, M-3, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZZ_2A_C4_W01
Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie tworzenia i rozwijania różnych form działalności gospodarczej.
2,0
3,0Student opanował większośc zagadnień związanych z tworzeniem i rozwijaniem form działaności gospodarczej
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZZ_2A_C4_U01
W sposób poprawny przygotowuje dokumentację niezbędną do rozpoczęcia różnych form działalności gospodarczej. Potrafi przygotowac uproszczony Biznes Plan oraz podstawowe dokumenty do ZUS i US.
2,0
3,0Student opanował większośc zagadnień związanych z tworzeniem i rozwojem prowadzenia różnych form działalności gospodarczej. Potrafi w sposób samodzielby przygotowa dokumenty niezbędne do rozpoczęcia prowadzenia wybranej formy działalności gospodarczej.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZZ_2A_C4_K01
Potrafi myślec i działac w sposób przedsiębiorczy. Ma świadomoś potrzeby ciągłego dokształacania się i poszerzania swojej wiedzy oraz odpowiedzialności za własną pracę. Potzrafi przyją rolę lidera.
2,0
3,0Student wykazuje umarkowane zaangażowanie w proces nauki. Wykazuje minimalne zaangażowanie w proces pracy zespołowej. Przywiązuje mało uwagi do jakości przygotowywanych dokumentów.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Ustawa o swobodzie działalności gospodarczej., 2012
  2. Ustawa Kodeks cywilny, 2012
  3. Ustawa o podatku od towarów i usług, 2012
  4. Ustawa o podatku od osób fizycznych, 2012
  5. Ustawa ordynacja podatkowa, 2011
  6. Ustawa Kodeks pracy, 2011
  7. Ustawa o podatku dochodowym od osób prawnych, 2012
  8. Ustawa Kodeks spółek handlowych, 2012

Literatura dodatkowa

  1. www.mojafirma.infor.pl, 2012
  2. Dzennik Gazeta Prawna, 2012
  3. Rzeczpospolita, 2012

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Cel przedmiotu, treści programowe, efekty i kompetencje1
T-A-2Akty prawne ważne przy prowadzeniu działalności gospodarczej. Zapoznanie z formami prowadzenia dzialaności gospodarczej. Zalety i wady poszczególnych form.2
T-A-3Jak założyć działalność gospodarcza- 5 kroków do własnej firmy.4
T-A-4Jak przygotować wiarygodny Biznes Plan2
T-A-5Dofinansowanie krajowe i Unii Europejskiej dla rozpoczynających działalność gospodarcza. Firma w Unii Europejskiej1
T-A-6Formy opodatkowania działaności gospodarczej - ich wady i zalety.1
T-A-7Podsumowanie1
12

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Udział w zajęciach.12
A-A-2Konsultacje6
A-A-3Samodzielna realizacja zadania projektowego.12
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_2A_C4_W01Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie tworzenia i rozwijania różnych form działalności gospodarczej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_2A_W17Zna zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości oraz podstaw rachunkowości.
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie tworzenia prowadzenia i rozwijania różnych form działalności gospodarczej.
Treści programoweT-A-6Formy opodatkowania działaności gospodarczej - ich wady i zalety.
T-A-5Dofinansowanie krajowe i Unii Europejskiej dla rozpoczynających działalność gospodarcza. Firma w Unii Europejskiej
T-A-4Jak przygotować wiarygodny Biznes Plan
T-A-3Jak założyć działalność gospodarcza- 5 kroków do własnej firmy.
T-A-1Cel przedmiotu, treści programowe, efekty i kompetencje
T-A-2Akty prawne ważne przy prowadzeniu działalności gospodarczej. Zapoznanie z formami prowadzenia dzialaności gospodarczej. Zalety i wady poszczególnych form.
T-A-7Podsumowanie
Metody nauczaniaM-4Gry dydaktyczne
M-1Wykład problemowy
M-3Metoda przypadków
M-2Wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Praktyczne przygotowanie zestawu dokumentów niezbędnych otwarcia, prowadzenia i rozwijania określonej formy działalności gospodarczej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student opanował większośc zagadnień związanych z tworzeniem i rozwijaniem form działaności gospodarczej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_2A_C4_U01W sposób poprawny przygotowuje dokumentację niezbędną do rozpoczęcia różnych form działalności gospodarczej. Potrafi przygotowac uproszczony Biznes Plan oraz podstawowe dokumenty do ZUS i US.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_2A_U01Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z literatury, baz danych i innych źródeł. Potrafi uzyskane informacje integrować, dokonać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie.
TZZ_2A_U02Potrafi pracować indywidualnie i w zespole, umie oszacować czas potrzebny na realizację zleconego zadania, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminów.
TZZ_2A_U05Ma umiejętność samokształcenia się m.in. w celu podnoszenia kompetencji zawodowych.
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie tworzenia prowadzenia i rozwijania różnych form działalności gospodarczej.
Treści programoweT-A-4Jak przygotować wiarygodny Biznes Plan
T-A-3Jak założyć działalność gospodarcza- 5 kroków do własnej firmy.
Metody nauczaniaM-4Gry dydaktyczne
M-1Wykład problemowy
M-3Metoda przypadków
M-2Wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Praktyczne przygotowanie zestawu dokumentów niezbędnych otwarcia, prowadzenia i rozwijania określonej formy działalności gospodarczej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student opanował większośc zagadnień związanych z tworzeniem i rozwojem prowadzenia różnych form działalności gospodarczej. Potrafi w sposób samodzielby przygotowa dokumenty niezbędne do rozpoczęcia prowadzenia wybranej formy działalności gospodarczej.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_2A_C4_K01Potrafi myślec i działac w sposób przedsiębiorczy. Ma świadomoś potrzeby ciągłego dokształacania się i poszerzania swojej wiedzy oraz odpowiedzialności za własną pracę. Potzrafi przyją rolę lidera.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_2A_K01Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy.
TZZ_2A_K03Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszeniu odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie. Potrafi przyjąć rolę lidera.
TZZ_2A_K04Ma świadomość potrzeby ciągłego dokształcania, poszerzania i aktualizowania swojej wiedzy.
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie tworzenia prowadzenia i rozwijania różnych form działalności gospodarczej.
Treści programoweT-A-6Formy opodatkowania działaności gospodarczej - ich wady i zalety.
T-A-5Dofinansowanie krajowe i Unii Europejskiej dla rozpoczynających działalność gospodarcza. Firma w Unii Europejskiej
T-A-4Jak przygotować wiarygodny Biznes Plan
T-A-3Jak założyć działalność gospodarcza- 5 kroków do własnej firmy.
T-A-1Cel przedmiotu, treści programowe, efekty i kompetencje
T-A-2Akty prawne ważne przy prowadzeniu działalności gospodarczej. Zapoznanie z formami prowadzenia dzialaności gospodarczej. Zalety i wady poszczególnych form.
T-A-7Podsumowanie
Metody nauczaniaM-4Gry dydaktyczne
M-1Wykład problemowy
M-3Metoda przypadków
M-2Wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Praktyczne przygotowanie zestawu dokumentów niezbędnych otwarcia, prowadzenia i rozwijania określonej formy działalności gospodarczej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student wykazuje umarkowane zaangażowanie w proces nauki. Wykazuje minimalne zaangażowanie w proces pracy zespołowej. Przywiązuje mało uwagi do jakości przygotowywanych dokumentów.
3,5
4,0
4,5
5,0