Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (S1)

Sylabus przedmiotu Rewitalizacja przestrzeni śródmiejskiej:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura krajobrazu
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Rewitalizacja przestrzeni śródmiejskiej
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Krajobrazu
Nauczyciel odpowiedzialny Eliza Sochacka-Sutkowska <Eliza.Sochacka-Sutkowska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Marcin Kubus <Marcin.Kubus@zut.edu.pl>, Ewa Miśkiewicz-Żebrowska <Ewa.Miskiewicz-Zebrowska@zut.edu.pl>, Grzegorz Nowak <Grzegorz.Nowak@zut.edu.pl>, Eliza Sochacka-Sutkowska <Eliza.Sochacka-Sutkowska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 8 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 20 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1student posiada podstawowe wiadomości z zakresu urbanistyki

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznania studenta z uwarunkowaniami, celami i metodami rewitalizacji przestrzeni śródmiejskich.
C-2Ukształtowanie umiejętności rozpoznania i określenia czynników degradacji przestrzeni miejskiej oraz poszukiwania rozwiązań i metod jej rewitalizacji.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Struktura i cechy miasta. Współczesne tendencje rozwoju struktur miejskich. Procesy degradacji miast, przyczyny i skutki - wymiar społeczny, przestrzenny i ekonomiczny. Typy i specyfika przestrzeni zdegradowanej w miastach. Pojęcia i cele rewitalizacji, rewaloryzacji, rekultywacji i modernizacji.6
T-W-2Społeczny aspekt rewitalizacji. Kryteria i wskaźniki społeczne degradacji przestrzeni, problemy demograficzne w miastach, marginalizacja społeczna, segregacja społeczno-przestrzenna. Pojęcie gentryfikacji. Formy partycypacji społecznej w procesach rewitalizacji.4
T-W-3Zagadnienia kształtowania zieleni w ramach rewitalizacji przestrzeni śródmiejskiej. Rola zieleni miejskiej w procesach rewitalizacji.2
T-W-4Uwarunkowania prawne i zasady organizacji procesów rewitalizacji w Polsce. Strategie i modele planowania i wdrożenia działań rewitalizacyjnych na poziomie lokjalnym w Polsce. Przykłady wdrażania programów rewitalizacji dla przestrzeni śródmiejskiej w miastach Polskich.4
T-W-5Tożsamość miasta. Dziedzictwo kulturowe przestrzeni śródmiejskiwej i formy jego ochrony. Rola przestrzeni publicznej w procesach rewitalizacji, zasady jej kształtowania.4
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach20
A-W-2Praca własna20
A-W-3Konsultacje10
A-W-4Studiowanie literatury10
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny
M-2wykład problemowy
M-3dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Prezentacja przedstawiająca charakterystykę wybranego zdegradowanego obszaru śródmiejskiego oraz pożądane kierunki działań.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_O09.1_W01
Student określa i definiuje uwarunkowania i specyfikę procesów degradacji przestrzeni miejskiej w zależności od typów i lokalizacji tych przestrzeni oraz zna narzędzia i metody jej rewitalizacji, proponuje rozwiązania poprawy jakości przestrzeni.
AK_1A_W09C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_O09.1_U01
Student rozpoznaje walory przestrzeni i korzysta z nich jako potencjału dla jej rozwoju w procesie rewitalizacji, a dostrzegając słabości funkcjonowania obszaru, rozumie ich przyczyny i potrafi ograniczyć wynikające z nich zagrożenia.
AK_1A_U16C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-1, M-2, M-3S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_O09.1_K01
Student ma świadomość złożoności i długofalowości procesów rewitalizacji, potrafi określić priorytety programu rewitalizacyjnego.
AK_1A_K04C-2, C-1T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-W-5, T-W-4M-1, M-3, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AK_1A_O09.1_W01
Student określa i definiuje uwarunkowania i specyfikę procesów degradacji przestrzeni miejskiej w zależności od typów i lokalizacji tych przestrzeni oraz zna narzędzia i metody jej rewitalizacji, proponuje rozwiązania poprawy jakości przestrzeni.
2,0Student nie potrafi wskazać uwarunkowań i specyfiki procesów degradacji przestrzeni ani podać metod jej rewitalizacji.
3,0Student wskazuje podstawowe uwarunkowania i specyfikę procesów degradacji przestrzeni, ale nie potrafi ich scharakteryzować. Zna pobieżnie metody i narzędzia rewitalizacji.
3,5Student wskazuje uwarunkowania i specyfikę procesów degradacji przestrzeni, rozróżniając typy przestrzeni zdegradowanych i częściowo je charakteryzując. Zna niektóre metody i narzędzia rewitalizacji.
4,0Student wskazuje i charakteryzuje uwarunkowania i specyfikę procesów degradacji przestrzeni, rozróżniając typy przestrzeni zdegradowanych. Zna główne metody i narzędzia rewitalizacji. Proponuje spójne i trafne rozwiązania projektowe z zakresu rewitalizacji.
4,5Student wskazuje i charakteryzuje uwarunkowania i specyfikę procesów degradacji przestrzeni, rozróżniając typy przestrzeni zdegradowanych. Zna metody i narzędzia rewitalizacji. Proponuje spójne i trafne rozwiązania projektowe z zakresu rewitalizacji, cechujące się jakością przestrzenną, atrakcyjnością społeczną i realnością wdrożenia.
5,0Student wskazuje i charakteryzuje uwarunkowania i specyfikę procesów degradacji przestrzeni, rozróżniając typy przestrzeni zdegradowanych. Zna metody i narzędzia rewitalizacji. Proponuje spójne i trafne rozwiązania projektowe z zakresu rewitalizacji, cechujące się bardzo wysoką jakością przestrzenną, atrakcyjnością społeczną i realnością wdrożenia.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AK_1A_O09.1_U01
Student rozpoznaje walory przestrzeni i korzysta z nich jako potencjału dla jej rozwoju w procesie rewitalizacji, a dostrzegając słabości funkcjonowania obszaru, rozumie ich przyczyny i potrafi ograniczyć wynikające z nich zagrożenia.
2,0Student nie potrafi dokonać analizy przestrzeni pod kątem wymagań rewitalizacyjnych, nie zna metod ani narządzi rewitalizacji.
3,0Student poprawnie rozpoznaje walory i słabości przestrzeni, w niewielkim stopniu podpotrafi je odnieść do wymagań rewitalizacyjnych.
3,5Student poprawnie rozpoznaje walory i słabości przestrzeni, potrafi odpowiednio wykorzystać je jako potencjał rewitalizacyjny oraz wskazać możliwość ograniczenia zagrożenia realizując projekt rewitalizacyjny.
4,0Student poprawnie rozpoznaje walory i słabości przestrzeni, dobrze potrafi odpowiednio wykorzystać je jako potencjał rewitalizacyjny oraz wskazać możliwość ograniczenia zagrożeń jakie niosą. Projektuje dobre, spójne rozwiązania naprawcze.
4,5Student poprawnie rozpoznaje walory i słabości przestrzeni, dobrze potrafi odpowiednio wykorzystać je jako potencjał rewitalizacyjny oraz wskazać możliwość ograniczenia zagrożeń jakie niosą. Projektuje dobre, spójne rozwiązania naprawcze.
5,0Student doskonale rozpoznaje walory przestrzeni i korzysta z nich jako potencjału dla jej rozwoju w procesie rewitalizacji, a diagnozując słabości funkcjonowania obszaru, rozumie ich przyczyny i potrafi ograniczyć wynikające z nich zagrożenia. Projektowane rozwiązania rewitalizacyjne cechują się wysoką jakością merytoryczną, indywidualnością, kreatywnością i realnością wdrożenia.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AK_1A_O09.1_K01
Student ma świadomość złożoności i długofalowości procesów rewitalizacji, potrafi określić priorytety programu rewitalizacyjnego.
2,0Student wykazuje znikomą świadomość złożoności i długofalowości procesów rewitalizacyjnych. Nie potrafi określić priorytetów programu rewitalizacyjnego.
3,0Student ma podstawową świadomość złożoności i długofalowości procesów rewitalizacyjnych, ale nie potrafi określić priorytetów programu rewitalizacyjnego.
3,5Student ma podstawową świadomość złożoności i długofalowości procesów rewitalizacyjnych oraz potrafi w ograniczonym stopniu określić priorytety programu rewitalizacyjnego
4,0Student ma świadomość złożoności i długofalowości procesów rewitalizacyjnych, wykazuje oraz potrafi poprawnie określić priorytety rewitalizacyjne.
4,5Student ma pełną świadomość złożoności i długofalowości procesów rewitalizacyjnych, wykazuje wrażliwość na potrzebę poprawy sytuacji obszaru oraz potrafi poprawnie określić priorytety rewitalizacyjne.
5,0Student ma pełną świadomość złożoności i długofalowości procesów rewitalizacyjnych, wykazuje wrażliwość na potrzebę poprawy sytuacji obszaru oraz potrafi określić priorytety rewitalizacyjne, wykazując się etyką i dużą kreatywnością.

Literatura podstawowa

  1. Lorens P., Martyniuk-Pęczek J. (red.), Wybrane zagadnienia rewitalizacji miast, Wydawnictwo Urbanista, Gdańsk, 2009
  2. Janas K., Jarczewski W., Wańkowicz W., Rewitalizacja miast polskich. T.10 Model rewitalizacji miast., IRM, Kraków, 2010
  3. Gehl J., Zycie między budynkami. Użytkowanie przestrzeni publicznych., RAM, Kraków, 2009
  4. Wojnarowska A., Rewitalizacja zdegradowanych obszarów miejskich. Przykłady praktyczne., WUŁ, Łódz, 2011
  5. Kopeć M., Rozwój miasta przez pryzmat procesów rewitalizacji. Przykład Krakowa 2004-2017, C.H.Beck, Kraków, 2018

Literatura dodatkowa

  1. Gehl J., Gamzoe L., New city life, The Danish Architectural Press, Kopenhaga, 2006
  2. Ziobrowski Z., Jarczewski W. (red.), Rewitalizacja miast polskich - diagnoza. T. 8, IRM, Kraków, 2010
  3. Zachariasz A., Zieleń jako współczesny czynnik miastotwórczy ze szczególnym uwzględnieniem roli parków publicznych. Monografia 336, seria Architektura, WPK, Kraków, 2006, Monografia 336, seria Architektura

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Struktura i cechy miasta. Współczesne tendencje rozwoju struktur miejskich. Procesy degradacji miast, przyczyny i skutki - wymiar społeczny, przestrzenny i ekonomiczny. Typy i specyfika przestrzeni zdegradowanej w miastach. Pojęcia i cele rewitalizacji, rewaloryzacji, rekultywacji i modernizacji.6
T-W-2Społeczny aspekt rewitalizacji. Kryteria i wskaźniki społeczne degradacji przestrzeni, problemy demograficzne w miastach, marginalizacja społeczna, segregacja społeczno-przestrzenna. Pojęcie gentryfikacji. Formy partycypacji społecznej w procesach rewitalizacji.4
T-W-3Zagadnienia kształtowania zieleni w ramach rewitalizacji przestrzeni śródmiejskiej. Rola zieleni miejskiej w procesach rewitalizacji.2
T-W-4Uwarunkowania prawne i zasady organizacji procesów rewitalizacji w Polsce. Strategie i modele planowania i wdrożenia działań rewitalizacyjnych na poziomie lokjalnym w Polsce. Przykłady wdrażania programów rewitalizacji dla przestrzeni śródmiejskiej w miastach Polskich.4
T-W-5Tożsamość miasta. Dziedzictwo kulturowe przestrzeni śródmiejskiwej i formy jego ochrony. Rola przestrzeni publicznej w procesach rewitalizacji, zasady jej kształtowania.4
20

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach20
A-W-2Praca własna20
A-W-3Konsultacje10
A-W-4Studiowanie literatury10
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_1A_O09.1_W01Student określa i definiuje uwarunkowania i specyfikę procesów degradacji przestrzeni miejskiej w zależności od typów i lokalizacji tych przestrzeni oraz zna narzędzia i metody jej rewitalizacji, proponuje rozwiązania poprawy jakości przestrzeni.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_W09posiada podstawową wiedzę w zakresie urbanistyki i planowania przestrzennego
Cel przedmiotuC-1Zapoznania studenta z uwarunkowaniami, celami i metodami rewitalizacji przestrzeni śródmiejskich.
C-2Ukształtowanie umiejętności rozpoznania i określenia czynników degradacji przestrzeni miejskiej oraz poszukiwania rozwiązań i metod jej rewitalizacji.
Treści programoweT-W-1Struktura i cechy miasta. Współczesne tendencje rozwoju struktur miejskich. Procesy degradacji miast, przyczyny i skutki - wymiar społeczny, przestrzenny i ekonomiczny. Typy i specyfika przestrzeni zdegradowanej w miastach. Pojęcia i cele rewitalizacji, rewaloryzacji, rekultywacji i modernizacji.
T-W-2Społeczny aspekt rewitalizacji. Kryteria i wskaźniki społeczne degradacji przestrzeni, problemy demograficzne w miastach, marginalizacja społeczna, segregacja społeczno-przestrzenna. Pojęcie gentryfikacji. Formy partycypacji społecznej w procesach rewitalizacji.
T-W-3Zagadnienia kształtowania zieleni w ramach rewitalizacji przestrzeni śródmiejskiej. Rola zieleni miejskiej w procesach rewitalizacji.
T-W-4Uwarunkowania prawne i zasady organizacji procesów rewitalizacji w Polsce. Strategie i modele planowania i wdrożenia działań rewitalizacyjnych na poziomie lokjalnym w Polsce. Przykłady wdrażania programów rewitalizacji dla przestrzeni śródmiejskiej w miastach Polskich.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Prezentacja przedstawiająca charakterystykę wybranego zdegradowanego obszaru śródmiejskiego oraz pożądane kierunki działań.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wskazać uwarunkowań i specyfiki procesów degradacji przestrzeni ani podać metod jej rewitalizacji.
3,0Student wskazuje podstawowe uwarunkowania i specyfikę procesów degradacji przestrzeni, ale nie potrafi ich scharakteryzować. Zna pobieżnie metody i narzędzia rewitalizacji.
3,5Student wskazuje uwarunkowania i specyfikę procesów degradacji przestrzeni, rozróżniając typy przestrzeni zdegradowanych i częściowo je charakteryzując. Zna niektóre metody i narzędzia rewitalizacji.
4,0Student wskazuje i charakteryzuje uwarunkowania i specyfikę procesów degradacji przestrzeni, rozróżniając typy przestrzeni zdegradowanych. Zna główne metody i narzędzia rewitalizacji. Proponuje spójne i trafne rozwiązania projektowe z zakresu rewitalizacji.
4,5Student wskazuje i charakteryzuje uwarunkowania i specyfikę procesów degradacji przestrzeni, rozróżniając typy przestrzeni zdegradowanych. Zna metody i narzędzia rewitalizacji. Proponuje spójne i trafne rozwiązania projektowe z zakresu rewitalizacji, cechujące się jakością przestrzenną, atrakcyjnością społeczną i realnością wdrożenia.
5,0Student wskazuje i charakteryzuje uwarunkowania i specyfikę procesów degradacji przestrzeni, rozróżniając typy przestrzeni zdegradowanych. Zna metody i narzędzia rewitalizacji. Proponuje spójne i trafne rozwiązania projektowe z zakresu rewitalizacji, cechujące się bardzo wysoką jakością przestrzenną, atrakcyjnością społeczną i realnością wdrożenia.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_1A_O09.1_U01Student rozpoznaje walory przestrzeni i korzysta z nich jako potencjału dla jej rozwoju w procesie rewitalizacji, a dostrzegając słabości funkcjonowania obszaru, rozumie ich przyczyny i potrafi ograniczyć wynikające z nich zagrożenia.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_U16ocenia na podstawowym poziomie wartość kulturową krajobrazu i jego składowych
Cel przedmiotuC-1Zapoznania studenta z uwarunkowaniami, celami i metodami rewitalizacji przestrzeni śródmiejskich.
C-2Ukształtowanie umiejętności rozpoznania i określenia czynników degradacji przestrzeni miejskiej oraz poszukiwania rozwiązań i metod jej rewitalizacji.
Treści programoweT-W-1Struktura i cechy miasta. Współczesne tendencje rozwoju struktur miejskich. Procesy degradacji miast, przyczyny i skutki - wymiar społeczny, przestrzenny i ekonomiczny. Typy i specyfika przestrzeni zdegradowanej w miastach. Pojęcia i cele rewitalizacji, rewaloryzacji, rekultywacji i modernizacji.
T-W-2Społeczny aspekt rewitalizacji. Kryteria i wskaźniki społeczne degradacji przestrzeni, problemy demograficzne w miastach, marginalizacja społeczna, segregacja społeczno-przestrzenna. Pojęcie gentryfikacji. Formy partycypacji społecznej w procesach rewitalizacji.
T-W-3Zagadnienia kształtowania zieleni w ramach rewitalizacji przestrzeni śródmiejskiej. Rola zieleni miejskiej w procesach rewitalizacji.
T-W-4Uwarunkowania prawne i zasady organizacji procesów rewitalizacji w Polsce. Strategie i modele planowania i wdrożenia działań rewitalizacyjnych na poziomie lokjalnym w Polsce. Przykłady wdrażania programów rewitalizacji dla przestrzeni śródmiejskiej w miastach Polskich.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2wykład problemowy
M-3dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Prezentacja przedstawiająca charakterystykę wybranego zdegradowanego obszaru śródmiejskiego oraz pożądane kierunki działań.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi dokonać analizy przestrzeni pod kątem wymagań rewitalizacyjnych, nie zna metod ani narządzi rewitalizacji.
3,0Student poprawnie rozpoznaje walory i słabości przestrzeni, w niewielkim stopniu podpotrafi je odnieść do wymagań rewitalizacyjnych.
3,5Student poprawnie rozpoznaje walory i słabości przestrzeni, potrafi odpowiednio wykorzystać je jako potencjał rewitalizacyjny oraz wskazać możliwość ograniczenia zagrożenia realizując projekt rewitalizacyjny.
4,0Student poprawnie rozpoznaje walory i słabości przestrzeni, dobrze potrafi odpowiednio wykorzystać je jako potencjał rewitalizacyjny oraz wskazać możliwość ograniczenia zagrożeń jakie niosą. Projektuje dobre, spójne rozwiązania naprawcze.
4,5Student poprawnie rozpoznaje walory i słabości przestrzeni, dobrze potrafi odpowiednio wykorzystać je jako potencjał rewitalizacyjny oraz wskazać możliwość ograniczenia zagrożeń jakie niosą. Projektuje dobre, spójne rozwiązania naprawcze.
5,0Student doskonale rozpoznaje walory przestrzeni i korzysta z nich jako potencjału dla jej rozwoju w procesie rewitalizacji, a diagnozując słabości funkcjonowania obszaru, rozumie ich przyczyny i potrafi ograniczyć wynikające z nich zagrożenia. Projektowane rozwiązania rewitalizacyjne cechują się wysoką jakością merytoryczną, indywidualnością, kreatywnością i realnością wdrożenia.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_1A_O09.1_K01Student ma świadomość złożoności i długofalowości procesów rewitalizacji, potrafi określić priorytety programu rewitalizacyjnego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_K04rozumie architekturę krajobrazu w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych, materialnych i społecznych
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności rozpoznania i określenia czynników degradacji przestrzeni miejskiej oraz poszukiwania rozwiązań i metod jej rewitalizacji.
C-1Zapoznania studenta z uwarunkowaniami, celami i metodami rewitalizacji przestrzeni śródmiejskich.
Treści programoweT-W-2Społeczny aspekt rewitalizacji. Kryteria i wskaźniki społeczne degradacji przestrzeni, problemy demograficzne w miastach, marginalizacja społeczna, segregacja społeczno-przestrzenna. Pojęcie gentryfikacji. Formy partycypacji społecznej w procesach rewitalizacji.
T-W-1Struktura i cechy miasta. Współczesne tendencje rozwoju struktur miejskich. Procesy degradacji miast, przyczyny i skutki - wymiar społeczny, przestrzenny i ekonomiczny. Typy i specyfika przestrzeni zdegradowanej w miastach. Pojęcia i cele rewitalizacji, rewaloryzacji, rekultywacji i modernizacji.
T-W-3Zagadnienia kształtowania zieleni w ramach rewitalizacji przestrzeni śródmiejskiej. Rola zieleni miejskiej w procesach rewitalizacji.
T-W-5Tożsamość miasta. Dziedzictwo kulturowe przestrzeni śródmiejskiwej i formy jego ochrony. Rola przestrzeni publicznej w procesach rewitalizacji, zasady jej kształtowania.
T-W-4Uwarunkowania prawne i zasady organizacji procesów rewitalizacji w Polsce. Strategie i modele planowania i wdrożenia działań rewitalizacyjnych na poziomie lokjalnym w Polsce. Przykłady wdrażania programów rewitalizacji dla przestrzeni śródmiejskiej w miastach Polskich.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-3dyskusja dydaktyczna
M-2wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Prezentacja przedstawiająca charakterystykę wybranego zdegradowanego obszaru śródmiejskiego oraz pożądane kierunki działań.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student wykazuje znikomą świadomość złożoności i długofalowości procesów rewitalizacyjnych. Nie potrafi określić priorytetów programu rewitalizacyjnego.
3,0Student ma podstawową świadomość złożoności i długofalowości procesów rewitalizacyjnych, ale nie potrafi określić priorytetów programu rewitalizacyjnego.
3,5Student ma podstawową świadomość złożoności i długofalowości procesów rewitalizacyjnych oraz potrafi w ograniczonym stopniu określić priorytety programu rewitalizacyjnego
4,0Student ma świadomość złożoności i długofalowości procesów rewitalizacyjnych, wykazuje oraz potrafi poprawnie określić priorytety rewitalizacyjne.
4,5Student ma pełną świadomość złożoności i długofalowości procesów rewitalizacyjnych, wykazuje wrażliwość na potrzebę poprawy sytuacji obszaru oraz potrafi poprawnie określić priorytety rewitalizacyjne.
5,0Student ma pełną świadomość złożoności i długofalowości procesów rewitalizacyjnych, wykazuje wrażliwość na potrzebę poprawy sytuacji obszaru oraz potrafi określić priorytety rewitalizacyjne, wykazując się etyką i dużą kreatywnością.