Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (S1)

Sylabus przedmiotu Dobór i zastosowanie roślin w ogrodach specjalnych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura krajobrazu
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Dobór i zastosowanie roślin w ogrodach specjalnych
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Ogrodnictwa
Nauczyciel odpowiedzialny Piotr Salachna <Piotr.Salachna@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Agnieszka Zawadzińska <Agnieszka.Zawadzinska@zut.edu.pl>, Piotr Żurawik <Piotr.Zurawik@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 17 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW7 20 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student powinien posiadać znajomość podstawowego asortymentu roślin ozdobnych stosowanych w terenach zieleni
W-2Student powinien znać rośliny ozdobne pod kątem ich wymagań siedliskowych oraz walorów dekoracyjnych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z możliwością wielostronnego i wielofunkcyjnego zastosowania roślin ozdobnych w terenach zieleni
C-2Przygotowanie studentów do wykonania koncepcji zagospodarowania terenu zieleni o sprecyzowanej funkcji i tematyce

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Podział i funkcje ogrodów specjalnego przeznaczenia (tematycznych).2
T-W-2Ogrody monokulturowe i różane.2
T-W-3Ogrody o charakterze naturalistycznym - ogrody leśne i wrzosowiska.3
T-W-4Ogrody wiejskie oraz ich funkcja w agroturystyce.2
T-W-5Ogrody zmysłów i ogrody dla niepełnosprawnych.3
T-W-6Ogrody dydaktyczne.2
T-W-7Ogrody wertykalne i na dachach - budowa, zakładanie i dobór gatunków4
T-W-8Ogrody we wnętrzach – ogrody zimowe.2
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1uczestnictwo w wykładach20
A-W-2samodzielne studiowanie treści wykładów10
A-W-3przygotowanie pracy zaliczeniowej15
A-W-4udział w konsultacjach5
A-W-5studiowanie wskazanej literatury10
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1metoda podająca - wykład informacyjny
M-2metoda problemowa - wykład problemowy, wykład konwersatoryjny

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: praca zaliczeniowa podsumowująca osiągnięte efekty kształcenia

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_O17.2_W01
student zna podstawowy asortyment roślin ozdobnych stosowanych do nasadzeń w różnych obiektach architektury krajobrazu
AK_1A_W08C-1, C-2T-W-2, T-W-4, T-W-8, T-W-1, T-W-7, T-W-3, T-W-5, T-W-6M-1, M-2S-1
AK_1A_O17.2_W02
student ma podstawową wiedzę na temat możliwości zastosowania oraz uprawy i pielęgnacji roślin ozdobnych w różnych obiektach architektury krajobrazu
AK_1A_W18C-1, C-2T-W-2, T-W-4, T-W-8, T-W-1, T-W-7, T-W-3, T-W-5, T-W-6M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_O17.2_U01
student potrafi rozpoznać i zinwentaryzować rośliny ozdobne na opracowywanym terenie, a także dobrać odpowiednie gatunki i odmiany uwzględniając ich wymagania siedliskowe i cechy plastyczne
AK_1A_U14C-1, C-2T-W-2, T-W-4, T-W-8, T-W-1, T-W-7, T-W-3, T-W-5, T-W-6M-1, M-2S-1
AK_1A_O17.2_U02
student potrafi praktycznie określić potrzeby i wytyczne w zakresie prac projektowych, a także tych związanych z doborem roślin, ich wprowadzeniem, uprawą oraz pielęgnacją w ogrodach tematycznych
AK_1A_U18C-1, C-2T-W-2, T-W-4, T-W-8, T-W-1, T-W-7, T-W-3, T-W-5, T-W-6M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_O17.2_K01
student ma świadomość potrzeby znajomości procesów kształtowania się różnego typu ogrodów specjlanych
AK_1A_K05C-1, C-2T-W-2, T-W-4, T-W-8, T-W-1, T-W-7, T-W-3, T-W-5, T-W-6M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AK_1A_O17.2_W01
student zna podstawowy asortyment roślin ozdobnych stosowanych do nasadzeń w różnych obiektach architektury krajobrazu
2,0student nie zna podstawowego asortymentu roślin ozdobnych stosowanych do nasadzeń w obiektach architektury krajobrazu
3,0student zna wybrane gatunki z asortymentu roślin ozdobnych stosowanych do nasadzeń w nielicznych z omawianych obiektach architektury krajobrazu
3,5student zna wybrane gatunki z asortymentu roślin ozdobnych stosowanych do nasadzeń w omawianych obiektach architektury krajobrazu
4,0student zna asortyment roślin ozdobnych stosowanych do nasadzeń w omawianych obiektach architektury krajobrazu, potrafi tworzyć kompozycje z roślin zgodnie z przeznaczeniem czy tematyką danego terenu
4,5student zna asortyment roślin ozdobnych stosowanych do nasadzeń w omawianych obiektach architektury krajobrazu, potrafi tworzyć kompozycje z roślin zgodnie z przeznaczeniem czy tematyką danego terenu, a także uzasadnić swój wybór
5,0student zna asortyment roślin ozdobnych stosowanych do nasadzeń w omawianych obiektach architektury krajobrazu, potrafi tworzyć kompozycje z roślin zgodnie z przeznaczeniem czy tematyką danego terenu, tworzyć ich modyfikacje oraz dyskutować o swoim wyborze
AK_1A_O17.2_W02
student ma podstawową wiedzę na temat możliwości zastosowania oraz uprawy i pielęgnacji roślin ozdobnych w różnych obiektach architektury krajobrazu
2,0student nie posiada podstawowej wiedzy na temat możliwości zastosowania roślin ozdobnych oraz ich uprawy i pielęgnacji w obiektach architektury krajobrazu
3,0student posiada niewielką wiedzę na temat możliwości zastosowania roślin ozdobnych w obiektach architektury krajobrazu, zna niektóre metody ich uprawy oraz pielęgnacji
3,5student ma podstawową wiedzę na temat możliwości zastosowania roślin ozdobnych w obiektach architektury krajobrazu, zna wybrane metody ich uprawy oraz pielęgnacji
4,0student ma podstawową wiedzę na temat możliwości zastosowania roślin ozdobnych, ich uprawy oraz pielęgnacji w obiektach architektury krajobrazu, potrafi je także porównać z sposób analityczny
4,5student ma podstawową wiedzę na temat możliwości zastosowania roślin ozdobnych oraz ich uprawy i pielęgnacji w obiektach architektury krajobrazu,potrafi porównać ich efektywność
5,0student ma podstawową wiedzę na temat możliwości zastosowania roślin ozdobnych oraz ich uprawy i pielęgnacji w obiektach architektury krajobrazu,potrafi porównać ich efektywność, a także zaproponować alternatywne rozwiązania

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AK_1A_O17.2_U01
student potrafi rozpoznać i zinwentaryzować rośliny ozdobne na opracowywanym terenie, a także dobrać odpowiednie gatunki i odmiany uwzględniając ich wymagania siedliskowe i cechy plastyczne
2,0student nie potrafi rozpoznać i zinwentaryzować roślin ozdobnych na opracowywanym terenie, nie potrafi także dobrać odpowiednich gatunków i odmian z uwzględnieniem ich wymagań siedliskowych i cech plastycznych
3,0student potrafi rozpoznać i zinwentaryzować niewiele gatunków roślin ozdobnych na opracowywanym terenie, potrafi dobrać jedynie kilka gatunków z uwzględnieniem ich wymagań siedliskowych i cech plastycznych
3,5student potrafi rozpoznać i zinwentaryzować niewiele gatunków roślin ozdobnych na opracowywanym terenie, potrafi jednak dobrać wiele z poznanych gatunków z uwzględnieniem ich wymagań siedliskowych i cech plastycznych
4,0student potrafi rozpoznać i zinwentaryzować większość gatunków roślin ozdobnych na opracowywanym terenie, potrafi także dobrać wiele z poznanych gatunków i odmian z uwzględnieniem ich wymagań siedliskowych i cech plastycznych
4,5student potrafi rozpoznać i zinwentaryzować większość gatunków roślin ozdobnych na opracowywanym terenie, potrafi także dobrać poznane gatunki i odmiany z uwzględnieniem ich wymagań siedliskowych i cech plastycznych, potrafi uzasadnić swój wybór
5,0student potrafi rozpoznać i zinwentaryzować większość gatunków roślin ozdobnych na opracowywanym terenie, potrafi także dobrać poznane gatunki i odmiany z uwzględnieniem ich wymagań siedliskowych i cech plastycznych, potrafi uzasadnić swój wybór, proponuje alternatywne rozwiązania
AK_1A_O17.2_U02
student potrafi praktycznie określić potrzeby i wytyczne w zakresie prac projektowych, a także tych związanych z doborem roślin, ich wprowadzeniem, uprawą oraz pielęgnacją w ogrodach tematycznych
2,0student nie potrafi praktycznie określić potrzeb i wytycznych w zakresie prac projektowych, a także tych związanych z doborem roślin, ich wprowadzeniem, uprawą oraz pielęgnacją w ogrodach tematycznych
3,0student w bardzo małym stopniu potrafi określić potrzeby i wytyczne w zakresie prac projektowych, a także tych związanych z doborem roślin, ich wprowadzeniem, uprawą oraz pielęgnacją w ogrodach tematycznych
3,5student w małym stopniu potrafi określić potrzeby i wytyczne w zakresie prac projektowych, a także tych związanych z doborem roślin, ich wprowadzeniem, uprawą oraz pielęgnacją w ogrodach tematycznych
4,0student w dużym stopniu potrafi określić potrzeby i wytyczne w zakresie prac projektowych, a także tych związanych z doborem roślin, ich wprowadzeniem, uprawą oraz pielęgnacją w ogrodach tematycznych
4,5student w pełni potrafi określić potrzeby i wytyczne w zakresie prac projektowych, a także tych związanych z doborem roślin, ich wprowadzeniem, uprawą oraz pielęgnacją w ogrodach tematycznych
5,0student w pełni potrafi określić potrzeby i wytyczne w zakresie prac projektowych, a także tych związanych z doborem roślin, ich wprowadzeniem, uprawą oraz pielęgnacją w ogrodach tematycznych, umie uzasadnić swoje wybory oraz wprowadzać modyfikacje

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AK_1A_O17.2_K01
student ma świadomość potrzeby znajomości procesów kształtowania się różnego typu ogrodów specjlanych
2,0student nie ma świadomości potrzeby dokształcania się i nie jest przygotowany do pracy w zespole
3,0student ma niewielką świadomość potrzeby dokształcania się i jest słabo przygotowany do pracy w zespole
3,5student ma dużą świadomość potrzeby dokształcania się i jest dobrze przygotowany do pracy w zespole
4,0student ma świadomość potrzeby dokształcania się i jest przygotowany do pracy w zespole
4,5student ma świadomość potrzeby dokształcania się i jest przygotowany do pracy w zespole, potrafi podejmować decyzje
5,0student ma świadomość potrzeby dokształcania się, uwzględnia pozytywne i negatywne aspekty wprowadzania nowych rozwiązań, jest przygotowany do pracy w zespole, potrafi podejmować decyzje i o nich dyskutować

Literatura podstawowa

  1. R.Williams, Piękne ogrody. Projektowanie i urządzanie, Wydawnictwo Arkady, Warszawa, 1996
  2. F. Hoogvelt, Styl twojego ogrodu, GEMINIS, Warszawa, 1996
  3. U. Kruger, Ogrody rustykalne, Agencja Wydawnicza MOREX, Warszawa, 1997
  4. J. Frantz, S. Hanke, M. Krampen, D. Schempp, Ogród zimowy, Arkady, Warszawa, 2000, I
  5. A. Leute, Róże w ogrodzie, DELTA, Warszawa

Literatura dodatkowa

  1. M. E. Drozdek (red.), Rośliny do zadań specjalnych, Oficyna Wydawnicza PWSZ w Sulechowie, Sulechów, 2011
  2. A. Łukaszewicz, Rośliny okrywowe, PWRiL, Poznań, 2003, I
  3. G. Hale, Ogród Feng Shui, Wydawnictwo "bis", Warszawa, 1999

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podział i funkcje ogrodów specjalnego przeznaczenia (tematycznych).2
T-W-2Ogrody monokulturowe i różane.2
T-W-3Ogrody o charakterze naturalistycznym - ogrody leśne i wrzosowiska.3
T-W-4Ogrody wiejskie oraz ich funkcja w agroturystyce.2
T-W-5Ogrody zmysłów i ogrody dla niepełnosprawnych.3
T-W-6Ogrody dydaktyczne.2
T-W-7Ogrody wertykalne i na dachach - budowa, zakładanie i dobór gatunków4
T-W-8Ogrody we wnętrzach – ogrody zimowe.2
20

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w wykładach20
A-W-2samodzielne studiowanie treści wykładów10
A-W-3przygotowanie pracy zaliczeniowej15
A-W-4udział w konsultacjach5
A-W-5studiowanie wskazanej literatury10
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_1A_O17.2_W01student zna podstawowy asortyment roślin ozdobnych stosowanych do nasadzeń w różnych obiektach architektury krajobrazu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_W08zna systematykę i nomenklaturę roślin; charakteryzuje rośliny pod względem ich podstawowych cech budowy, wymagań siedliskowych i możliwości zastosowania w projektowaniu obiektów zieleni
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z możliwością wielostronnego i wielofunkcyjnego zastosowania roślin ozdobnych w terenach zieleni
C-2Przygotowanie studentów do wykonania koncepcji zagospodarowania terenu zieleni o sprecyzowanej funkcji i tematyce
Treści programoweT-W-2Ogrody monokulturowe i różane.
T-W-4Ogrody wiejskie oraz ich funkcja w agroturystyce.
T-W-8Ogrody we wnętrzach – ogrody zimowe.
T-W-1Podział i funkcje ogrodów specjalnego przeznaczenia (tematycznych).
T-W-7Ogrody wertykalne i na dachach - budowa, zakładanie i dobór gatunków
T-W-3Ogrody o charakterze naturalistycznym - ogrody leśne i wrzosowiska.
T-W-5Ogrody zmysłów i ogrody dla niepełnosprawnych.
T-W-6Ogrody dydaktyczne.
Metody nauczaniaM-1metoda podająca - wykład informacyjny
M-2metoda problemowa - wykład problemowy, wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: praca zaliczeniowa podsumowująca osiągnięte efekty kształcenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie zna podstawowego asortymentu roślin ozdobnych stosowanych do nasadzeń w obiektach architektury krajobrazu
3,0student zna wybrane gatunki z asortymentu roślin ozdobnych stosowanych do nasadzeń w nielicznych z omawianych obiektach architektury krajobrazu
3,5student zna wybrane gatunki z asortymentu roślin ozdobnych stosowanych do nasadzeń w omawianych obiektach architektury krajobrazu
4,0student zna asortyment roślin ozdobnych stosowanych do nasadzeń w omawianych obiektach architektury krajobrazu, potrafi tworzyć kompozycje z roślin zgodnie z przeznaczeniem czy tematyką danego terenu
4,5student zna asortyment roślin ozdobnych stosowanych do nasadzeń w omawianych obiektach architektury krajobrazu, potrafi tworzyć kompozycje z roślin zgodnie z przeznaczeniem czy tematyką danego terenu, a także uzasadnić swój wybór
5,0student zna asortyment roślin ozdobnych stosowanych do nasadzeń w omawianych obiektach architektury krajobrazu, potrafi tworzyć kompozycje z roślin zgodnie z przeznaczeniem czy tematyką danego terenu, tworzyć ich modyfikacje oraz dyskutować o swoim wyborze
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_1A_O17.2_W02student ma podstawową wiedzę na temat możliwości zastosowania oraz uprawy i pielęgnacji roślin ozdobnych w różnych obiektach architektury krajobrazu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_W18ma elementarną wiedzę w zakresie uprawy i ochrony roślin
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z możliwością wielostronnego i wielofunkcyjnego zastosowania roślin ozdobnych w terenach zieleni
C-2Przygotowanie studentów do wykonania koncepcji zagospodarowania terenu zieleni o sprecyzowanej funkcji i tematyce
Treści programoweT-W-2Ogrody monokulturowe i różane.
T-W-4Ogrody wiejskie oraz ich funkcja w agroturystyce.
T-W-8Ogrody we wnętrzach – ogrody zimowe.
T-W-1Podział i funkcje ogrodów specjalnego przeznaczenia (tematycznych).
T-W-7Ogrody wertykalne i na dachach - budowa, zakładanie i dobór gatunków
T-W-3Ogrody o charakterze naturalistycznym - ogrody leśne i wrzosowiska.
T-W-5Ogrody zmysłów i ogrody dla niepełnosprawnych.
T-W-6Ogrody dydaktyczne.
Metody nauczaniaM-1metoda podająca - wykład informacyjny
M-2metoda problemowa - wykład problemowy, wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: praca zaliczeniowa podsumowująca osiągnięte efekty kształcenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie posiada podstawowej wiedzy na temat możliwości zastosowania roślin ozdobnych oraz ich uprawy i pielęgnacji w obiektach architektury krajobrazu
3,0student posiada niewielką wiedzę na temat możliwości zastosowania roślin ozdobnych w obiektach architektury krajobrazu, zna niektóre metody ich uprawy oraz pielęgnacji
3,5student ma podstawową wiedzę na temat możliwości zastosowania roślin ozdobnych w obiektach architektury krajobrazu, zna wybrane metody ich uprawy oraz pielęgnacji
4,0student ma podstawową wiedzę na temat możliwości zastosowania roślin ozdobnych, ich uprawy oraz pielęgnacji w obiektach architektury krajobrazu, potrafi je także porównać z sposób analityczny
4,5student ma podstawową wiedzę na temat możliwości zastosowania roślin ozdobnych oraz ich uprawy i pielęgnacji w obiektach architektury krajobrazu,potrafi porównać ich efektywność
5,0student ma podstawową wiedzę na temat możliwości zastosowania roślin ozdobnych oraz ich uprawy i pielęgnacji w obiektach architektury krajobrazu,potrafi porównać ich efektywność, a także zaproponować alternatywne rozwiązania
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_1A_O17.2_U01student potrafi rozpoznać i zinwentaryzować rośliny ozdobne na opracowywanym terenie, a także dobrać odpowiednie gatunki i odmiany uwzględniając ich wymagania siedliskowe i cechy plastyczne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_U14rozpoznaje i charakteryzuje zbiorowiska roślinne i ich siedliska przy użyciu odpowiednich metod badawczych; potrafi wykonać inwentaryzację szaty roślinnej wraz z jej waloryzacją
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z możliwością wielostronnego i wielofunkcyjnego zastosowania roślin ozdobnych w terenach zieleni
C-2Przygotowanie studentów do wykonania koncepcji zagospodarowania terenu zieleni o sprecyzowanej funkcji i tematyce
Treści programoweT-W-2Ogrody monokulturowe i różane.
T-W-4Ogrody wiejskie oraz ich funkcja w agroturystyce.
T-W-8Ogrody we wnętrzach – ogrody zimowe.
T-W-1Podział i funkcje ogrodów specjalnego przeznaczenia (tematycznych).
T-W-7Ogrody wertykalne i na dachach - budowa, zakładanie i dobór gatunków
T-W-3Ogrody o charakterze naturalistycznym - ogrody leśne i wrzosowiska.
T-W-5Ogrody zmysłów i ogrody dla niepełnosprawnych.
T-W-6Ogrody dydaktyczne.
Metody nauczaniaM-1metoda podająca - wykład informacyjny
M-2metoda problemowa - wykład problemowy, wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: praca zaliczeniowa podsumowująca osiągnięte efekty kształcenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie potrafi rozpoznać i zinwentaryzować roślin ozdobnych na opracowywanym terenie, nie potrafi także dobrać odpowiednich gatunków i odmian z uwzględnieniem ich wymagań siedliskowych i cech plastycznych
3,0student potrafi rozpoznać i zinwentaryzować niewiele gatunków roślin ozdobnych na opracowywanym terenie, potrafi dobrać jedynie kilka gatunków z uwzględnieniem ich wymagań siedliskowych i cech plastycznych
3,5student potrafi rozpoznać i zinwentaryzować niewiele gatunków roślin ozdobnych na opracowywanym terenie, potrafi jednak dobrać wiele z poznanych gatunków z uwzględnieniem ich wymagań siedliskowych i cech plastycznych
4,0student potrafi rozpoznać i zinwentaryzować większość gatunków roślin ozdobnych na opracowywanym terenie, potrafi także dobrać wiele z poznanych gatunków i odmian z uwzględnieniem ich wymagań siedliskowych i cech plastycznych
4,5student potrafi rozpoznać i zinwentaryzować większość gatunków roślin ozdobnych na opracowywanym terenie, potrafi także dobrać poznane gatunki i odmiany z uwzględnieniem ich wymagań siedliskowych i cech plastycznych, potrafi uzasadnić swój wybór
5,0student potrafi rozpoznać i zinwentaryzować większość gatunków roślin ozdobnych na opracowywanym terenie, potrafi także dobrać poznane gatunki i odmiany z uwzględnieniem ich wymagań siedliskowych i cech plastycznych, potrafi uzasadnić swój wybór, proponuje alternatywne rozwiązania
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_1A_O17.2_U02student potrafi praktycznie określić potrzeby i wytyczne w zakresie prac projektowych, a także tych związanych z doborem roślin, ich wprowadzeniem, uprawą oraz pielęgnacją w ogrodach tematycznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_U18praktycznie stosuje zasady uprawy oraz ochrony roślin
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z możliwością wielostronnego i wielofunkcyjnego zastosowania roślin ozdobnych w terenach zieleni
C-2Przygotowanie studentów do wykonania koncepcji zagospodarowania terenu zieleni o sprecyzowanej funkcji i tematyce
Treści programoweT-W-2Ogrody monokulturowe i różane.
T-W-4Ogrody wiejskie oraz ich funkcja w agroturystyce.
T-W-8Ogrody we wnętrzach – ogrody zimowe.
T-W-1Podział i funkcje ogrodów specjalnego przeznaczenia (tematycznych).
T-W-7Ogrody wertykalne i na dachach - budowa, zakładanie i dobór gatunków
T-W-3Ogrody o charakterze naturalistycznym - ogrody leśne i wrzosowiska.
T-W-5Ogrody zmysłów i ogrody dla niepełnosprawnych.
T-W-6Ogrody dydaktyczne.
Metody nauczaniaM-1metoda podająca - wykład informacyjny
M-2metoda problemowa - wykład problemowy, wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: praca zaliczeniowa podsumowująca osiągnięte efekty kształcenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie potrafi praktycznie określić potrzeb i wytycznych w zakresie prac projektowych, a także tych związanych z doborem roślin, ich wprowadzeniem, uprawą oraz pielęgnacją w ogrodach tematycznych
3,0student w bardzo małym stopniu potrafi określić potrzeby i wytyczne w zakresie prac projektowych, a także tych związanych z doborem roślin, ich wprowadzeniem, uprawą oraz pielęgnacją w ogrodach tematycznych
3,5student w małym stopniu potrafi określić potrzeby i wytyczne w zakresie prac projektowych, a także tych związanych z doborem roślin, ich wprowadzeniem, uprawą oraz pielęgnacją w ogrodach tematycznych
4,0student w dużym stopniu potrafi określić potrzeby i wytyczne w zakresie prac projektowych, a także tych związanych z doborem roślin, ich wprowadzeniem, uprawą oraz pielęgnacją w ogrodach tematycznych
4,5student w pełni potrafi określić potrzeby i wytyczne w zakresie prac projektowych, a także tych związanych z doborem roślin, ich wprowadzeniem, uprawą oraz pielęgnacją w ogrodach tematycznych
5,0student w pełni potrafi określić potrzeby i wytyczne w zakresie prac projektowych, a także tych związanych z doborem roślin, ich wprowadzeniem, uprawą oraz pielęgnacją w ogrodach tematycznych, umie uzasadnić swoje wybory oraz wprowadzać modyfikacje
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_1A_O17.2_K01student ma świadomość potrzeby znajomości procesów kształtowania się różnego typu ogrodów specjlanych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_K05wykorzystuje znajomość procesu kształtowana się sztuki ogrodowej i jego podłoża w budowaniu własnej postawy twórczej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z możliwością wielostronnego i wielofunkcyjnego zastosowania roślin ozdobnych w terenach zieleni
C-2Przygotowanie studentów do wykonania koncepcji zagospodarowania terenu zieleni o sprecyzowanej funkcji i tematyce
Treści programoweT-W-2Ogrody monokulturowe i różane.
T-W-4Ogrody wiejskie oraz ich funkcja w agroturystyce.
T-W-8Ogrody we wnętrzach – ogrody zimowe.
T-W-1Podział i funkcje ogrodów specjalnego przeznaczenia (tematycznych).
T-W-7Ogrody wertykalne i na dachach - budowa, zakładanie i dobór gatunków
T-W-3Ogrody o charakterze naturalistycznym - ogrody leśne i wrzosowiska.
T-W-5Ogrody zmysłów i ogrody dla niepełnosprawnych.
T-W-6Ogrody dydaktyczne.
Metody nauczaniaM-1metoda podająca - wykład informacyjny
M-2metoda problemowa - wykład problemowy, wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: praca zaliczeniowa podsumowująca osiągnięte efekty kształcenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie ma świadomości potrzeby dokształcania się i nie jest przygotowany do pracy w zespole
3,0student ma niewielką świadomość potrzeby dokształcania się i jest słabo przygotowany do pracy w zespole
3,5student ma dużą świadomość potrzeby dokształcania się i jest dobrze przygotowany do pracy w zespole
4,0student ma świadomość potrzeby dokształcania się i jest przygotowany do pracy w zespole
4,5student ma świadomość potrzeby dokształcania się i jest przygotowany do pracy w zespole, potrafi podejmować decyzje
5,0student ma świadomość potrzeby dokształcania się, uwzględnia pozytywne i negatywne aspekty wprowadzania nowych rozwiązań, jest przygotowany do pracy w zespole, potrafi podejmować decyzje i o nich dyskutować