Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (S1)

Sylabus przedmiotu Techniki prezentacji:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura krajobrazu
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Techniki prezentacji
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Krajobrazu
Nauczyciel odpowiedzialny Ewa Miśkiewicz-Żebrowska <Ewa.Miskiewicz-Zebrowska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Ewa Miśkiewicz-Żebrowska <Ewa.Miskiewicz-Zebrowska@zut.edu.pl>, Hubert Romanowski <Hubert-Romanowski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 16 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczony przedmiot Rysunek i rzeźba. Minimalna wiedza i umiejętności z zakresu kompozycji.
W-2Posiadanie podstawowej wiedzy w zakresie obsługi komuterów, instalowania i obsługi popularnych programów graficznych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie zasad kompozycji na płaszczyźnie. Wprowadzenie do liternictwa ręcznego i mechanicznego oraz komputerowego.
C-2Edytowanie tekstu. Celowe i świadome formatowanie tekstu, tworzenie tabel, wykresów i in
C-3Nabycie umiejętności edytowania obrazów, fotografii i rysunków. Poznanie podstawowych programów graficznych. Formatowanie i wklejanie ilustracji do tekstu.
C-4Nabycie umiejętności graficznego opracowania projektów, plansz, posterów. Podstawy wizualizacji i animacji komputerowej. Poznanie programów prezentacji, pokazu slajdów i diaporamy.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Zasady kompozycji na płaszczyźnie. Wprowadzenie do liternictwa.1
T-W-2Pismo odręczne, szablonowe, drukarskie i komputerowe2
T-W-3Edytory tekstu. Formatowanie tekstu, tabele, wykresy i in.2
T-W-4Praca nad obrazem.Programy graficzne. Formatowanie i wklejanie ilustracji do tekstu.2
T-W-5Wprowadzenie do grafiki prezentacyjnej: Kompozycja jedno- i wielostronicowa.2
T-W-6Opracowanie graficzne projektów, plansze, wizualizacje. Animacje komputerowe.5
T-W-7Zaliczenie1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Przygotowanie prezentacji5
A-W-3Wykonanie prac domowych10
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie
M-2Metody eksponujące: film, ekspozycja, pokaz połączony z przeżyciem
M-3Metody programowane: z użyciem komputera
M-4Metody praktyczne: pokaz, ćwiczenia przedmiotowe, ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Sprawdzian identyfikacji ewentualnych braków w wiedzy i umiejętności
S-2Ocena formująca: W wypadku negatywnym można by próbować usiłować rozwiązywać ten problem
S-3Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie przeglądu wykonanych prac i prezentacji

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_O16.1_W02
opisuje podstawowe elementy budowy rysunku, perpektywy, proporcji i przestrzeni oraz podstawowe metody kształtowania kompozycji
AK_1A_W02C-1, C-2, C-3, C-4T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-4, T-W-6, T-W-1, T-W-7M-1, M-2, M-3, M-4S-3, S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_O16.1_U03
dokonuje analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie oraz wykorzystuje powszechnie znane narzędzia i metody do sporządzania prezentacji projektów
AK_1A_U03, AK_1A_U04C-1, C-2, C-3, C-4T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-4, T-W-6, T-W-1, T-W-7M-1, M-2, M-3, M-4S-3, S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_O16.1_K02
jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej
AK_1A_K02C-1, C-2, C-3, C-4T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-4, T-W-6, T-W-1, T-W-7M-1, M-2, M-3, M-4S-3, S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AK_1A_O16.1_W02
opisuje podstawowe elementy budowy rysunku, perpektywy, proporcji i przestrzeni oraz podstawowe metody kształtowania kompozycji
2,0Student nie umie opisać podstawowych elementów budowy rysunku, perpektywy, proporcji i przestrzeni oraz podstawowych metod kształtowania kompozycji
3,0Student poprawnie wykorzystuje zaledwie kilka podstawowych elementów budowy rysunku, perpektywy, proporcji i przestrzeni oraz podstawowych metod kształtowania kompozycji
3,5Student poprawnie wykorzystuje większość podstawowych elementów budowy rysunku, perpektywy, proporcji i przestrzeni oraz podstawowych metod kształtowania kompozycji
4,0Student poprawnie wykorzystuje wszystkie z podstawowych elementów budowy rysunku,perpektywy, proporcji i przestrzeni oraz podstawowych metod kształtowania kompozycji
4,5Student nie tylko poprawnie wykorzystuje wszystkie z podstawowych elementów budowy rysunku, perpektywy, proporcji i przestrzeni oraz podstawowych metod kształtowania kompozycji, ale również potrafi w analityczny sposób je porównać
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AK_1A_O16.1_U03
dokonuje analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie oraz wykorzystuje powszechnie znane narzędzia i metody do sporządzania prezentacji projektów
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób dokonać analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie
3,0Student z trudem potrafi dokonać analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie
3,5Student nie tylko efektywnie potrafi dokonać analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie, ale również dokonuje ich estetyzacji
4,0Student nie tylko efektywnie potrafi dokonać analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie, ale również potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach
4,5Student nie tylko efektywnie potrafi dokonać analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie, ale również dokonuje ich estetyzacji, potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach
5,0Student nie tylko efektywnie potrafi dokonać analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie, ale również dokonuje ich estetyzacji, potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AK_1A_O16.1_K02
jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej
2,0Student nie jest wrażliwy na przejawy sztuki
3,0Student w ograniczonym zakresie jest wrażliwy na przejawy sztuki
3,5Student jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości
4,0Student jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej
4,5Student jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, potrafi ją wykorzystać do budowania własnej postawy twórczej, jest aktywny w kontakcie ze sztuką
5,0Student jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, potrafi ją wykorzystać do budowania własnej postawy twórczej, jest aktywny w kontakcie ze sztuką, potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy

Literatura podstawowa

  1. Lunden Bjorn, Rosell Lennart, Techniki prezentacji, BL Info Polska, Warszawa, 2006
  2. Perzycka Elżbieta, Edukacja informacyjna : neomedia w społeczeństwie wiedzy, ZAPOL, Szczecin, 2009
  3. Opisy programów: Microsoft Word, Sketchup , Corel Draw, Corel Paint, Adobe Photoshop, Power Point (Impress)

Literatura dodatkowa

  1. Żuchelkowska Krystyna, Zestawy multimedialne w wielostronnym kształceniu studentów, Bydgoszcz, 1995

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Zasady kompozycji na płaszczyźnie. Wprowadzenie do liternictwa.1
T-W-2Pismo odręczne, szablonowe, drukarskie i komputerowe2
T-W-3Edytory tekstu. Formatowanie tekstu, tabele, wykresy i in.2
T-W-4Praca nad obrazem.Programy graficzne. Formatowanie i wklejanie ilustracji do tekstu.2
T-W-5Wprowadzenie do grafiki prezentacyjnej: Kompozycja jedno- i wielostronicowa.2
T-W-6Opracowanie graficzne projektów, plansze, wizualizacje. Animacje komputerowe.5
T-W-7Zaliczenie1
15

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Przygotowanie prezentacji5
A-W-3Wykonanie prac domowych10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_1A_O16.1_W02opisuje podstawowe elementy budowy rysunku, perpektywy, proporcji i przestrzeni oraz podstawowe metody kształtowania kompozycji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_W02opisuje podstawowe elementy budowy rysunku, perpektywy, proporcji i przestrzeni oraz podstawowe metody kształtowania kompozycji
Cel przedmiotuC-1Poznanie zasad kompozycji na płaszczyźnie. Wprowadzenie do liternictwa ręcznego i mechanicznego oraz komputerowego.
C-2Edytowanie tekstu. Celowe i świadome formatowanie tekstu, tworzenie tabel, wykresów i in
C-3Nabycie umiejętności edytowania obrazów, fotografii i rysunków. Poznanie podstawowych programów graficznych. Formatowanie i wklejanie ilustracji do tekstu.
C-4Nabycie umiejętności graficznego opracowania projektów, plansz, posterów. Podstawy wizualizacji i animacji komputerowej. Poznanie programów prezentacji, pokazu slajdów i diaporamy.
Treści programoweT-W-2Pismo odręczne, szablonowe, drukarskie i komputerowe
T-W-3Edytory tekstu. Formatowanie tekstu, tabele, wykresy i in.
T-W-5Wprowadzenie do grafiki prezentacyjnej: Kompozycja jedno- i wielostronicowa.
T-W-4Praca nad obrazem.Programy graficzne. Formatowanie i wklejanie ilustracji do tekstu.
T-W-6Opracowanie graficzne projektów, plansze, wizualizacje. Animacje komputerowe.
T-W-1Zasady kompozycji na płaszczyźnie. Wprowadzenie do liternictwa.
T-W-7Zaliczenie
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie
M-2Metody eksponujące: film, ekspozycja, pokaz połączony z przeżyciem
M-3Metody programowane: z użyciem komputera
M-4Metody praktyczne: pokaz, ćwiczenia przedmiotowe, ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie przeglądu wykonanych prac i prezentacji
S-1Ocena formująca: Sprawdzian identyfikacji ewentualnych braków w wiedzy i umiejętności
S-2Ocena formująca: W wypadku negatywnym można by próbować usiłować rozwiązywać ten problem
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie opisać podstawowych elementów budowy rysunku, perpektywy, proporcji i przestrzeni oraz podstawowych metod kształtowania kompozycji
3,0Student poprawnie wykorzystuje zaledwie kilka podstawowych elementów budowy rysunku, perpektywy, proporcji i przestrzeni oraz podstawowych metod kształtowania kompozycji
3,5Student poprawnie wykorzystuje większość podstawowych elementów budowy rysunku, perpektywy, proporcji i przestrzeni oraz podstawowych metod kształtowania kompozycji
4,0Student poprawnie wykorzystuje wszystkie z podstawowych elementów budowy rysunku,perpektywy, proporcji i przestrzeni oraz podstawowych metod kształtowania kompozycji
4,5Student nie tylko poprawnie wykorzystuje wszystkie z podstawowych elementów budowy rysunku, perpektywy, proporcji i przestrzeni oraz podstawowych metod kształtowania kompozycji, ale również potrafi w analityczny sposób je porównać
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_1A_O16.1_U03dokonuje analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie oraz wykorzystuje powszechnie znane narzędzia i metody do sporządzania prezentacji projektów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_U03dokonuje analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie
AK_1A_U04wykorzystuje powszechnie znane narzędzia i metody do sporządzania i prezentacji projektów; ma świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem
Cel przedmiotuC-1Poznanie zasad kompozycji na płaszczyźnie. Wprowadzenie do liternictwa ręcznego i mechanicznego oraz komputerowego.
C-2Edytowanie tekstu. Celowe i świadome formatowanie tekstu, tworzenie tabel, wykresów i in
C-3Nabycie umiejętności edytowania obrazów, fotografii i rysunków. Poznanie podstawowych programów graficznych. Formatowanie i wklejanie ilustracji do tekstu.
C-4Nabycie umiejętności graficznego opracowania projektów, plansz, posterów. Podstawy wizualizacji i animacji komputerowej. Poznanie programów prezentacji, pokazu slajdów i diaporamy.
Treści programoweT-W-2Pismo odręczne, szablonowe, drukarskie i komputerowe
T-W-3Edytory tekstu. Formatowanie tekstu, tabele, wykresy i in.
T-W-5Wprowadzenie do grafiki prezentacyjnej: Kompozycja jedno- i wielostronicowa.
T-W-4Praca nad obrazem.Programy graficzne. Formatowanie i wklejanie ilustracji do tekstu.
T-W-6Opracowanie graficzne projektów, plansze, wizualizacje. Animacje komputerowe.
T-W-1Zasady kompozycji na płaszczyźnie. Wprowadzenie do liternictwa.
T-W-7Zaliczenie
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie
M-2Metody eksponujące: film, ekspozycja, pokaz połączony z przeżyciem
M-3Metody programowane: z użyciem komputera
M-4Metody praktyczne: pokaz, ćwiczenia przedmiotowe, ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie przeglądu wykonanych prac i prezentacji
S-1Ocena formująca: Sprawdzian identyfikacji ewentualnych braków w wiedzy i umiejętności
S-2Ocena formująca: W wypadku negatywnym można by próbować usiłować rozwiązywać ten problem
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób dokonać analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie
3,0Student z trudem potrafi dokonać analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie
3,5Student nie tylko efektywnie potrafi dokonać analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie, ale również dokonuje ich estetyzacji
4,0Student nie tylko efektywnie potrafi dokonać analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie, ale również potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach
4,5Student nie tylko efektywnie potrafi dokonać analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie, ale również dokonuje ich estetyzacji, potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach
5,0Student nie tylko efektywnie potrafi dokonać analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie, ale również dokonuje ich estetyzacji, potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_1A_O16.1_K02jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_K02jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej
Cel przedmiotuC-1Poznanie zasad kompozycji na płaszczyźnie. Wprowadzenie do liternictwa ręcznego i mechanicznego oraz komputerowego.
C-2Edytowanie tekstu. Celowe i świadome formatowanie tekstu, tworzenie tabel, wykresów i in
C-3Nabycie umiejętności edytowania obrazów, fotografii i rysunków. Poznanie podstawowych programów graficznych. Formatowanie i wklejanie ilustracji do tekstu.
C-4Nabycie umiejętności graficznego opracowania projektów, plansz, posterów. Podstawy wizualizacji i animacji komputerowej. Poznanie programów prezentacji, pokazu slajdów i diaporamy.
Treści programoweT-W-2Pismo odręczne, szablonowe, drukarskie i komputerowe
T-W-3Edytory tekstu. Formatowanie tekstu, tabele, wykresy i in.
T-W-5Wprowadzenie do grafiki prezentacyjnej: Kompozycja jedno- i wielostronicowa.
T-W-4Praca nad obrazem.Programy graficzne. Formatowanie i wklejanie ilustracji do tekstu.
T-W-6Opracowanie graficzne projektów, plansze, wizualizacje. Animacje komputerowe.
T-W-1Zasady kompozycji na płaszczyźnie. Wprowadzenie do liternictwa.
T-W-7Zaliczenie
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie
M-2Metody eksponujące: film, ekspozycja, pokaz połączony z przeżyciem
M-3Metody programowane: z użyciem komputera
M-4Metody praktyczne: pokaz, ćwiczenia przedmiotowe, ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie przeglądu wykonanych prac i prezentacji
S-1Ocena formująca: Sprawdzian identyfikacji ewentualnych braków w wiedzy i umiejętności
S-2Ocena formująca: W wypadku negatywnym można by próbować usiłować rozwiązywać ten problem
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest wrażliwy na przejawy sztuki
3,0Student w ograniczonym zakresie jest wrażliwy na przejawy sztuki
3,5Student jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości
4,0Student jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej
4,5Student jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, potrafi ją wykorzystać do budowania własnej postawy twórczej, jest aktywny w kontakcie ze sztuką
5,0Student jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, potrafi ją wykorzystać do budowania własnej postawy twórczej, jest aktywny w kontakcie ze sztuką, potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy