Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (S1)

Sylabus przedmiotu Specjalistyczne projektowanie krajobrazu:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura krajobrazu
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Specjalistyczne projektowanie krajobrazu
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Krajobrazu
Nauczyciel odpowiedzialny Magdalena Rzeszotarska-Pałka <Magdalena.Rzeszotarska-Palka@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Marta Kościńska <Marta.Koscinska@zut.edu.pl>, Paweł Nowak <pawel.nowak@zut.edu.pl>, Aleksandra Pilarczyk <Aleksandra.Pilarczyk@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP6 30 2,00,50zaliczenie
wykładyW6 18 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1wiedza z przedmiotów: Materiałoznawstwo, Konstrukcje architektoniczne, Budownictwo i prawo budowlane, Wstęp do projektowania krajobrazu – ogród przydomowy

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studenta z podstawowymi wiadomościami z zakresu projektowania obiektów architektury krajobrazu o specjalnym przeznaczeniu, a w szczególności projektowania takich obiektów jak: ogrody przy obiektach służby zdrowia, ogrody hortiterapeutyczne, ogrody sensoryczne, ogrody dydaktyczne i szkolne, nadwodne obiekty architektury krajobrazu, ogrody sakralne, obiekty architektury krajobrazu sportowo – rekreacyjne, założenia targowe i wystawiennicze, itp.
C-2Nabycie przez studenta umiejętności opracowania projektu zagospodarowania terenu wybranego obiektu architektury krajobrazu o specjalnym przeznaczeniu, w tym: elementów poziomych (nawierzchnie i materiały) i pionowych, doboru małej architektury, elementów wodnych, oświetlenia oraz roślin.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Analiza przedprojektowa wytycznych miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub decyzji o warunkach zabudowy oraz istniejącego stanu zagospodarowania działki. Inwentaryzacja terenu, wizja lokalna. Analizy przedprojektowe.6
T-P-2Opracowanie schematu funkcjonalno-przestrzennego wybranego obiektu architektury krajobrazu.4
T-P-3Przegląd międzysemestralny2
T-P-4Opracowanie koncepcji zagospodarowania wybranego obiektu architektury krajobrazu o specjalnym przeznaczeniu.8
T-P-5Opracowanie projektu szczegółowego zagospodarowania terenu wybranego obiektu architektury krajobrazu o specjalnym przeznaczeniu. Elementy poziome (nawierzchnie i materiały) i pionowe. Dobór małej architektury. Elementy wodne. Oświetlenie terenu. Dobór gatunkowy roślin.10
30
wykłady
T-W-1Współczesne obiekty architektury krajobrazu specjalnego przeznaczenia – wprowadzenie.2
T-W-2Typologia specjalistycznych obiektów architektury krajobrazu ze względu na ich funkcję, symbolikę i formę.2
T-W-3Charakterystyka poszczególnych rodzajów obiektów architektury krajobrazu. Omówienie przykładów i zasad projektowania obiektów architektury krajobrazu o charakterze modelowym: - ogrody przy obiektach służby zdrowia, ogrody hortiterapeutyczne, ogrody sensoryczne, - ogrody dydaktyczne i szkolne, - nadwodne obiekty architektury krajobrazu (promenady, przystanie, itp.), - ogrody sakralne, - obiekty architektury krajobrazu sportowo – rekreacyjne, - założenia targowe i wystawiennicze.6
T-W-4Zasady projektowania wybranych obiektów architektury krajobrazu specjalnego przeznaczenia.6
T-W-5zaliczenie wykładów2
18

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach30
A-P-2praca nad opracowaniem projektu poza zajęciami10
A-P-3praca nad wykonaniem rysunków10
A-P-4przygotowanie do przeglądu5
A-P-5konsultacje5
60
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach18
A-W-2przegląd wskazanej literatury6
A-W-3przygotowanie do zaliczenia wykładów6
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny
M-2analiza przypadku
M-3ćwiczenia projektowe
M-4dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: przegląd międzysemetralny
S-2Ocena podsumowująca: ocena projektu zagospodarowania terenu wybranego obiektu architektury krajobrazu o specjalnym przeznaczeniu
S-3Ocena podsumowująca: zaliczenie wykładów

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_C26_W01
Ma podstawowe wiadomości z zakresu projektowania obiektów architektury krajobrazu o specjalnym przeznaczeniu, a w szczególności projektowania takich obiektów jak: ogrody przy obiektach służby zdrowia, ogrody hortiterapeutyczne, ogrody sensoryczne, ogrody dydaktyczne i szkolne, nadwodne obiekty architektury krajobrazu, ogrody sakralne, obiekty architektury krajobrazu sportowo – rekreacyjne, założenia targowe i wystawiennicze, itp.
AK_1A_W12, AK_1A_W14C-1T-W-2, T-W-1, T-W-3M-1, M-2, M-4S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_C26_U01
Potrafi wykonać projekt szczegółowy zagospodarowania terenu wybranego obiektu architektury krajobrazu o specjalnym przeznaczeniu. Jest świadomy potrzeby stałego doształcania w zakresie projektowania współczesnych obiektów architektury krajobrazu i śledzenia aktualnych tendencji w architekturze ktajobrazu.
AK_1A_U06, AK_1A_U02, AK_1A_U07C-2T-P-5, T-P-2, T-W-4, T-P-3, T-P-1, T-P-4M-3, M-4S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_C26_K01
Ma świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem i użytkownikiem w celu prawidłowego określenia potrzeb i oczekiwań przyszłego użytkownika dotyczących projektowanego obiektu
AK_1A_K04C-2T-P-4, T-P-3, T-P-2, T-P-5, T-P-1M-3, M-4S-1
AK_1A_C26_K02
Ma świadomość odpowiedzialności projektanta za decyzje podjęte w procesie projektowym oraz ważności przestrzegania zasad etyki zawodowej
AK_1A_K08C-1, C-2T-P-5, T-W-4, T-P-4, T-P-1, T-P-2, T-P-3M-4S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AK_1A_C26_W01
Ma podstawowe wiadomości z zakresu projektowania obiektów architektury krajobrazu o specjalnym przeznaczeniu, a w szczególności projektowania takich obiektów jak: ogrody przy obiektach służby zdrowia, ogrody hortiterapeutyczne, ogrody sensoryczne, ogrody dydaktyczne i szkolne, nadwodne obiekty architektury krajobrazu, ogrody sakralne, obiekty architektury krajobrazu sportowo – rekreacyjne, założenia targowe i wystawiennicze, itp.
2,0Student nie ma wiadomości z zakresu projektowania wybranych obiektów architektury krajobrazu o specjalnym przeznaczeniu
3,0Student posiada ogólne wiadomości z zakresu projektowania wybranych obiektów architektury krajobrazu o specjalnym przeznaczeniu
3,5Student posiada wybrane wiadomości z zakresu projektowania wybranych obiektów architektury krajobrazu o specjalnym przeznaczeniu
4,0Student ma podstawowe wiadomości z zakresu projektowania wybranych obiektów architektury krajobrazu o specjalnym przeznaczeniu z zakresu projektowania wybranych obiektów architektury krajobrazu o specjalnym przeznaczeniu, takich jak: ogrody przy obiektach służby zdrowia, ogrody hortiterapeutyczne, ogrody sensoryczne, ogrody dydaktyczne i szkolne, nadwodne obiekty architektury krajobrazu (promenady, przystanie, itp.), ogrody sakralne, obiekty architektury krajobrazu sportowo – rekreacyjne, założenia targowe i wystawiennicze
4,5Student posiada ugruntowaną wiedzę z zakresu projektowania wybranych obiektów architektury krajobrazu o specjalnym przeznaczeniu, takich jak: ogrody przy obiektach służby zdrowia, ogrody hortiterapeutyczne, ogrody sensoryczne, ogrody dydaktyczne i szkolne, nadwodne obiekty architektury krajobrazu (promenady, przystanie, itp.), ogrody sakralne, obiekty architektury krajobrazu sportowo – rekreacyjne, założenia targowe i wystawiennicze
5,0Student posiada szeroką wiedzę z zakresu projektowania wybranych obiektów architektury krajobrazu o specjalnym przeznaczeniu, takich jak: ogrody przy obiektach służby zdrowia, ogrody hortiterapeutyczne, ogrody sensoryczne, ogrody dydaktyczne i szkolne, nadwodne obiekty architektury krajobrazu (promenady, przystanie, itp.), ogrody sakralne, obiekty architektury krajobrazu sportowo – rekreacyjne, założenia targowe i wystawiennicze

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AK_1A_C26_U01
Potrafi wykonać projekt szczegółowy zagospodarowania terenu wybranego obiektu architektury krajobrazu o specjalnym przeznaczeniu. Jest świadomy potrzeby stałego doształcania w zakresie projektowania współczesnych obiektów architektury krajobrazu i śledzenia aktualnych tendencji w architekturze ktajobrazu.
2,0Student nie potrafi wykonać projektu zagospodarowania terenu wybranego obiektu architektury krajobrazu o specjalnym przeznaczeniu.
3,0Student potrafi wykonać elementy projektu zagospodarowania terenu wybranego obiektu architektury krajobrazu o specjalnym przeznaczeniu.
3,5Student potrafi wykonać projekt szczegółowy zagospodarowania terenu wybranego obiektu architektury krajobrazu o specjalnym przeznaczeniu z dużą pomocą nauczyciela
4,0Student potrafi wykonać projekt szczegółowy zagospodarowania terenu wybranego obiektu architektury krajobrazu o specjalnym przeznaczeniu przy niewielkiej pomocy nauczyciela
4,5Student potrafi wykonać projekt szczegółowy zagospodarowania terenu wybranego obiektu architektury krajobrazu o specjalnym przeznaczeniu samodzielnie
5,0Student potrafi wykonać projekt szczegółowy zagospodarowania terenu wybranego obiektu architektury krajobrazu o specjalnym przeznaczeniu samodzielnie wykorzystując niestandardowe rozwiązania funkcjonalno-kompozycyjne

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AK_1A_C26_K01
Ma świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem i użytkownikiem w celu prawidłowego określenia potrzeb i oczekiwań przyszłego użytkownika dotyczących projektowanego obiektu
2,0Student nie ma świadomości znaczenia zawodowego komunikacji z klientem i użytkownikiem w celu prawidłowego określenia potrzeb i oczekiwań przyszłego użytkownika dotyczących projektowanego obiektu
3,0Student ma elementarną świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem i użytkownikiem w celu prawidłowego określenia potrzeb i oczekiwań przyszłego użytkownika dotyczących projektowanego obiektu
3,5Student ma dostateczną świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem i użytkownikiem w celu prawidłowego określenia potrzeb i oczekiwań przyszłego użytkownika dotyczących projektowanego obiektu
4,0Student ma świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem i użytkownikiem w celu prawidłowego określenia potrzeb i oczekiwań przyszłego użytkownika dotyczących projektowanego obiektu
4,5Student ma pełną świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem i użytkownikiem w celu prawidłowego określenia potrzeb i oczekiwań przyszłego użytkownika dotyczących projektowanego obiektu. Potrafi komunikować się z potencjalnym klientem i pozyskiwać niezbędne informacje.
5,0Student ma ugruntowaną świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem i użytkownikiem w celu prawidłowego określenia potrzeb i oczekiwań przyszłego użytkownika dotyczących projektowanego obiektu. Potrafi bardzo dobrze komunikować się z potencjalnym klientem i pozyskiwać niezbędne informacje.
AK_1A_C26_K02
Ma świadomość odpowiedzialności projektanta za decyzje podjęte w procesie projektowym oraz ważności przestrzegania zasad etyki zawodowej
2,0Student nie ma świadomości odpowiedzialności projektanta za decyzje podjęte w procesie projektowym oraz ważności przestrzegania zasad etyki zawodowej
3,0Student ma elementarną świadomość odpowiedzialności projektanta za decyzje podjęte w procesie projektowym oraz ważności przestrzegania zasad etyki zawodowej
3,5Student ma dostateczną świadomość odpowiedzialności projektanta za decyzje podjęte w procesie projektowym oraz ważności przestrzegania zasad etyki zawodowej
4,0Student ma świadomość odpowiedzialności projektanta za decyzje podjęte w procesie projektowym oraz ważności przestrzegania zasad etyki zawodowej
4,5Student ma pełną świadomość odpowiedzialności projektanta za decyzje podjęte w procesie projektowym oraz ważności przestrzegania zasad etyki zawodowej
5,0Student ma ugruntowaną świadomość odpowiedzialności projektanta za decyzje podjęte w procesie projektowym oraz ważności przestrzegania zasad etyki zawodowej

Literatura podstawowa

  1. Prawo budowlane, z dn. 7 lipca 1994 – Dz. U. 1994 Nr 89
  2. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, z dn. 12 kwietnia 2002 – Dz. U. 2002 Nr 75, 2011
  3. Płoszaj-Witkowska B. (red), Hortiterapia, Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, Olsztyn, 2016
  4. Płoszaj-Witkowska B (red.), Hortiterapia – terapia wspomagająca rehabilitację dzieci i dorosłych, Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, Olsztyn, 2016
  5. Latoch P., Rośliny ozdobne w architekturze krajobrazu, Hortipress sp. z o.o., 2016
  6. Siwiec A., Pokorski J., Kształtowanie terenów zieleni, Wyd. Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa, 1998

Literatura dodatkowa

  1. www.muratordom.pl
  2. Filipczak J. (red.), Katalog roślin. Drzewa, krzewy, byliny polecane przez Związek Szkółkarzy Polskich, Agencja Promocji Zieleni, Warszawa, 2006
  3. Plomin B., Barwy w ogrodzie, Arkady, Warszawa, 2012

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Analiza przedprojektowa wytycznych miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub decyzji o warunkach zabudowy oraz istniejącego stanu zagospodarowania działki. Inwentaryzacja terenu, wizja lokalna. Analizy przedprojektowe.6
T-P-2Opracowanie schematu funkcjonalno-przestrzennego wybranego obiektu architektury krajobrazu.4
T-P-3Przegląd międzysemestralny2
T-P-4Opracowanie koncepcji zagospodarowania wybranego obiektu architektury krajobrazu o specjalnym przeznaczeniu.8
T-P-5Opracowanie projektu szczegółowego zagospodarowania terenu wybranego obiektu architektury krajobrazu o specjalnym przeznaczeniu. Elementy poziome (nawierzchnie i materiały) i pionowe. Dobór małej architektury. Elementy wodne. Oświetlenie terenu. Dobór gatunkowy roślin.10
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Współczesne obiekty architektury krajobrazu specjalnego przeznaczenia – wprowadzenie.2
T-W-2Typologia specjalistycznych obiektów architektury krajobrazu ze względu na ich funkcję, symbolikę i formę.2
T-W-3Charakterystyka poszczególnych rodzajów obiektów architektury krajobrazu. Omówienie przykładów i zasad projektowania obiektów architektury krajobrazu o charakterze modelowym: - ogrody przy obiektach służby zdrowia, ogrody hortiterapeutyczne, ogrody sensoryczne, - ogrody dydaktyczne i szkolne, - nadwodne obiekty architektury krajobrazu (promenady, przystanie, itp.), - ogrody sakralne, - obiekty architektury krajobrazu sportowo – rekreacyjne, - założenia targowe i wystawiennicze.6
T-W-4Zasady projektowania wybranych obiektów architektury krajobrazu specjalnego przeznaczenia.6
T-W-5zaliczenie wykładów2
18

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach30
A-P-2praca nad opracowaniem projektu poza zajęciami10
A-P-3praca nad wykonaniem rysunków10
A-P-4przygotowanie do przeglądu5
A-P-5konsultacje5
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach18
A-W-2przegląd wskazanej literatury6
A-W-3przygotowanie do zaliczenia wykładów6
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_1A_C26_W01Ma podstawowe wiadomości z zakresu projektowania obiektów architektury krajobrazu o specjalnym przeznaczeniu, a w szczególności projektowania takich obiektów jak: ogrody przy obiektach służby zdrowia, ogrody hortiterapeutyczne, ogrody sensoryczne, ogrody dydaktyczne i szkolne, nadwodne obiekty architektury krajobrazu, ogrody sakralne, obiekty architektury krajobrazu sportowo – rekreacyjne, założenia targowe i wystawiennicze, itp.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_W12ma podstawową wiedzę dotyczącą wykonywania zawodu architekta krajobrazu, w tym: przepisów prawnych, zasad sporządzania dokumentacji projektowej a w wykonawstwie podstawowych zasad bhp
AK_1A_W14zna podstawowe uwarunkowania prawne dotyczące projektowania różnych kategorii obiektów; zna procedury związane z procesem projektowym i realizacją obiektów architektury krajobrazu; zna podstawowe zasady sporządzania kosztorysów w zakresie obiektów architektury krajobrazu
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z podstawowymi wiadomościami z zakresu projektowania obiektów architektury krajobrazu o specjalnym przeznaczeniu, a w szczególności projektowania takich obiektów jak: ogrody przy obiektach służby zdrowia, ogrody hortiterapeutyczne, ogrody sensoryczne, ogrody dydaktyczne i szkolne, nadwodne obiekty architektury krajobrazu, ogrody sakralne, obiekty architektury krajobrazu sportowo – rekreacyjne, założenia targowe i wystawiennicze, itp.
Treści programoweT-W-2Typologia specjalistycznych obiektów architektury krajobrazu ze względu na ich funkcję, symbolikę i formę.
T-W-1Współczesne obiekty architektury krajobrazu specjalnego przeznaczenia – wprowadzenie.
T-W-3Charakterystyka poszczególnych rodzajów obiektów architektury krajobrazu. Omówienie przykładów i zasad projektowania obiektów architektury krajobrazu o charakterze modelowym: - ogrody przy obiektach służby zdrowia, ogrody hortiterapeutyczne, ogrody sensoryczne, - ogrody dydaktyczne i szkolne, - nadwodne obiekty architektury krajobrazu (promenady, przystanie, itp.), - ogrody sakralne, - obiekty architektury krajobrazu sportowo – rekreacyjne, - założenia targowe i wystawiennicze.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2analiza przypadku
M-4dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: ocena projektu zagospodarowania terenu wybranego obiektu architektury krajobrazu o specjalnym przeznaczeniu
S-3Ocena podsumowująca: zaliczenie wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma wiadomości z zakresu projektowania wybranych obiektów architektury krajobrazu o specjalnym przeznaczeniu
3,0Student posiada ogólne wiadomości z zakresu projektowania wybranych obiektów architektury krajobrazu o specjalnym przeznaczeniu
3,5Student posiada wybrane wiadomości z zakresu projektowania wybranych obiektów architektury krajobrazu o specjalnym przeznaczeniu
4,0Student ma podstawowe wiadomości z zakresu projektowania wybranych obiektów architektury krajobrazu o specjalnym przeznaczeniu z zakresu projektowania wybranych obiektów architektury krajobrazu o specjalnym przeznaczeniu, takich jak: ogrody przy obiektach służby zdrowia, ogrody hortiterapeutyczne, ogrody sensoryczne, ogrody dydaktyczne i szkolne, nadwodne obiekty architektury krajobrazu (promenady, przystanie, itp.), ogrody sakralne, obiekty architektury krajobrazu sportowo – rekreacyjne, założenia targowe i wystawiennicze
4,5Student posiada ugruntowaną wiedzę z zakresu projektowania wybranych obiektów architektury krajobrazu o specjalnym przeznaczeniu, takich jak: ogrody przy obiektach służby zdrowia, ogrody hortiterapeutyczne, ogrody sensoryczne, ogrody dydaktyczne i szkolne, nadwodne obiekty architektury krajobrazu (promenady, przystanie, itp.), ogrody sakralne, obiekty architektury krajobrazu sportowo – rekreacyjne, założenia targowe i wystawiennicze
5,0Student posiada szeroką wiedzę z zakresu projektowania wybranych obiektów architektury krajobrazu o specjalnym przeznaczeniu, takich jak: ogrody przy obiektach służby zdrowia, ogrody hortiterapeutyczne, ogrody sensoryczne, ogrody dydaktyczne i szkolne, nadwodne obiekty architektury krajobrazu (promenady, przystanie, itp.), ogrody sakralne, obiekty architektury krajobrazu sportowo – rekreacyjne, założenia targowe i wystawiennicze
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_1A_C26_U01Potrafi wykonać projekt szczegółowy zagospodarowania terenu wybranego obiektu architektury krajobrazu o specjalnym przeznaczeniu. Jest świadomy potrzeby stałego doształcania w zakresie projektowania współczesnych obiektów architektury krajobrazu i śledzenia aktualnych tendencji w architekturze ktajobrazu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_U06stosuje podstawowe zasady projektowania przestrzeni o różnej funkcji z zastosowaniem odpowiednich materiałów; ma świadomość potrzeby dokształcania przez całe życie i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
AK_1A_U02wykonuje przestrzenne wizualizacje idei i projektów z wykorzystaniem zasad geometrii wykreślnej i technik komputerowych
AK_1A_U07sporządza uproszczoną dokumentację projektową zgodnie z wymogami formalnymi i przedstawia ją w formie rysunkowej i opisowej
Cel przedmiotuC-2Nabycie przez studenta umiejętności opracowania projektu zagospodarowania terenu wybranego obiektu architektury krajobrazu o specjalnym przeznaczeniu, w tym: elementów poziomych (nawierzchnie i materiały) i pionowych, doboru małej architektury, elementów wodnych, oświetlenia oraz roślin.
Treści programoweT-P-5Opracowanie projektu szczegółowego zagospodarowania terenu wybranego obiektu architektury krajobrazu o specjalnym przeznaczeniu. Elementy poziome (nawierzchnie i materiały) i pionowe. Dobór małej architektury. Elementy wodne. Oświetlenie terenu. Dobór gatunkowy roślin.
T-P-2Opracowanie schematu funkcjonalno-przestrzennego wybranego obiektu architektury krajobrazu.
T-W-4Zasady projektowania wybranych obiektów architektury krajobrazu specjalnego przeznaczenia.
T-P-3Przegląd międzysemestralny
T-P-1Analiza przedprojektowa wytycznych miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub decyzji o warunkach zabudowy oraz istniejącego stanu zagospodarowania działki. Inwentaryzacja terenu, wizja lokalna. Analizy przedprojektowe.
T-P-4Opracowanie koncepcji zagospodarowania wybranego obiektu architektury krajobrazu o specjalnym przeznaczeniu.
Metody nauczaniaM-3ćwiczenia projektowe
M-4dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: ocena projektu zagospodarowania terenu wybranego obiektu architektury krajobrazu o specjalnym przeznaczeniu
S-1Ocena formująca: przegląd międzysemetralny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykonać projektu zagospodarowania terenu wybranego obiektu architektury krajobrazu o specjalnym przeznaczeniu.
3,0Student potrafi wykonać elementy projektu zagospodarowania terenu wybranego obiektu architektury krajobrazu o specjalnym przeznaczeniu.
3,5Student potrafi wykonać projekt szczegółowy zagospodarowania terenu wybranego obiektu architektury krajobrazu o specjalnym przeznaczeniu z dużą pomocą nauczyciela
4,0Student potrafi wykonać projekt szczegółowy zagospodarowania terenu wybranego obiektu architektury krajobrazu o specjalnym przeznaczeniu przy niewielkiej pomocy nauczyciela
4,5Student potrafi wykonać projekt szczegółowy zagospodarowania terenu wybranego obiektu architektury krajobrazu o specjalnym przeznaczeniu samodzielnie
5,0Student potrafi wykonać projekt szczegółowy zagospodarowania terenu wybranego obiektu architektury krajobrazu o specjalnym przeznaczeniu samodzielnie wykorzystując niestandardowe rozwiązania funkcjonalno-kompozycyjne
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_1A_C26_K01Ma świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem i użytkownikiem w celu prawidłowego określenia potrzeb i oczekiwań przyszłego użytkownika dotyczących projektowanego obiektu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_K04rozumie architekturę krajobrazu w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych, materialnych i społecznych
Cel przedmiotuC-2Nabycie przez studenta umiejętności opracowania projektu zagospodarowania terenu wybranego obiektu architektury krajobrazu o specjalnym przeznaczeniu, w tym: elementów poziomych (nawierzchnie i materiały) i pionowych, doboru małej architektury, elementów wodnych, oświetlenia oraz roślin.
Treści programoweT-P-4Opracowanie koncepcji zagospodarowania wybranego obiektu architektury krajobrazu o specjalnym przeznaczeniu.
T-P-3Przegląd międzysemestralny
T-P-2Opracowanie schematu funkcjonalno-przestrzennego wybranego obiektu architektury krajobrazu.
T-P-5Opracowanie projektu szczegółowego zagospodarowania terenu wybranego obiektu architektury krajobrazu o specjalnym przeznaczeniu. Elementy poziome (nawierzchnie i materiały) i pionowe. Dobór małej architektury. Elementy wodne. Oświetlenie terenu. Dobór gatunkowy roślin.
T-P-1Analiza przedprojektowa wytycznych miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub decyzji o warunkach zabudowy oraz istniejącego stanu zagospodarowania działki. Inwentaryzacja terenu, wizja lokalna. Analizy przedprojektowe.
Metody nauczaniaM-3ćwiczenia projektowe
M-4dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: przegląd międzysemetralny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości znaczenia zawodowego komunikacji z klientem i użytkownikiem w celu prawidłowego określenia potrzeb i oczekiwań przyszłego użytkownika dotyczących projektowanego obiektu
3,0Student ma elementarną świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem i użytkownikiem w celu prawidłowego określenia potrzeb i oczekiwań przyszłego użytkownika dotyczących projektowanego obiektu
3,5Student ma dostateczną świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem i użytkownikiem w celu prawidłowego określenia potrzeb i oczekiwań przyszłego użytkownika dotyczących projektowanego obiektu
4,0Student ma świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem i użytkownikiem w celu prawidłowego określenia potrzeb i oczekiwań przyszłego użytkownika dotyczących projektowanego obiektu
4,5Student ma pełną świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem i użytkownikiem w celu prawidłowego określenia potrzeb i oczekiwań przyszłego użytkownika dotyczących projektowanego obiektu. Potrafi komunikować się z potencjalnym klientem i pozyskiwać niezbędne informacje.
5,0Student ma ugruntowaną świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem i użytkownikiem w celu prawidłowego określenia potrzeb i oczekiwań przyszłego użytkownika dotyczących projektowanego obiektu. Potrafi bardzo dobrze komunikować się z potencjalnym klientem i pozyskiwać niezbędne informacje.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_1A_C26_K02Ma świadomość odpowiedzialności projektanta za decyzje podjęte w procesie projektowym oraz ważności przestrzegania zasad etyki zawodowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_K08ma świadomość funkcjonowania ograniczeń formalno-prawnych i odpowiedzialności projektanta za decyzje podjęte w procesie projektowym i wykonawstwie; ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z podstawowymi wiadomościami z zakresu projektowania obiektów architektury krajobrazu o specjalnym przeznaczeniu, a w szczególności projektowania takich obiektów jak: ogrody przy obiektach służby zdrowia, ogrody hortiterapeutyczne, ogrody sensoryczne, ogrody dydaktyczne i szkolne, nadwodne obiekty architektury krajobrazu, ogrody sakralne, obiekty architektury krajobrazu sportowo – rekreacyjne, założenia targowe i wystawiennicze, itp.
C-2Nabycie przez studenta umiejętności opracowania projektu zagospodarowania terenu wybranego obiektu architektury krajobrazu o specjalnym przeznaczeniu, w tym: elementów poziomych (nawierzchnie i materiały) i pionowych, doboru małej architektury, elementów wodnych, oświetlenia oraz roślin.
Treści programoweT-P-5Opracowanie projektu szczegółowego zagospodarowania terenu wybranego obiektu architektury krajobrazu o specjalnym przeznaczeniu. Elementy poziome (nawierzchnie i materiały) i pionowe. Dobór małej architektury. Elementy wodne. Oświetlenie terenu. Dobór gatunkowy roślin.
T-W-4Zasady projektowania wybranych obiektów architektury krajobrazu specjalnego przeznaczenia.
T-P-4Opracowanie koncepcji zagospodarowania wybranego obiektu architektury krajobrazu o specjalnym przeznaczeniu.
T-P-1Analiza przedprojektowa wytycznych miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub decyzji o warunkach zabudowy oraz istniejącego stanu zagospodarowania działki. Inwentaryzacja terenu, wizja lokalna. Analizy przedprojektowe.
T-P-2Opracowanie schematu funkcjonalno-przestrzennego wybranego obiektu architektury krajobrazu.
T-P-3Przegląd międzysemestralny
Metody nauczaniaM-4dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: przegląd międzysemetralny
S-2Ocena podsumowująca: ocena projektu zagospodarowania terenu wybranego obiektu architektury krajobrazu o specjalnym przeznaczeniu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości odpowiedzialności projektanta za decyzje podjęte w procesie projektowym oraz ważności przestrzegania zasad etyki zawodowej
3,0Student ma elementarną świadomość odpowiedzialności projektanta za decyzje podjęte w procesie projektowym oraz ważności przestrzegania zasad etyki zawodowej
3,5Student ma dostateczną świadomość odpowiedzialności projektanta za decyzje podjęte w procesie projektowym oraz ważności przestrzegania zasad etyki zawodowej
4,0Student ma świadomość odpowiedzialności projektanta za decyzje podjęte w procesie projektowym oraz ważności przestrzegania zasad etyki zawodowej
4,5Student ma pełną świadomość odpowiedzialności projektanta za decyzje podjęte w procesie projektowym oraz ważności przestrzegania zasad etyki zawodowej
5,0Student ma ugruntowaną świadomość odpowiedzialności projektanta za decyzje podjęte w procesie projektowym oraz ważności przestrzegania zasad etyki zawodowej