Wydział Elektryczny - Teleinformatyka (S1)
Sylabus przedmiotu Sieci dostępowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Teleinformatyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Sieci dostępowe | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Przetwarzania Sygnałów i Inżynierii Multimedialnej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Lech <Piotr.Lech@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Patryk Urban <patryk.urban@zut.edu.pl>, Grzegorz Żegliński <Grzegorz.Zeglinski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy matematyki z zakresu szkoły średniej. |
W-2 | Podstawy fizyki z zakresu szkoły średniej. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z zasadami funkcjonowania sieci dostępowych. |
C-2 | Zapoznanie z wybranymi elementami sieci (nadajniki, odbiorniki, media transmisyjne). |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Zajęcia organizacyjne | 1 |
T-L-2 | Układy nadawczo-odbiorcze. Kodowanie i modulacja w sieciach dostępowych dla internetu optycznego. | 2 |
T-L-3 | Badanie jakości transmisji w sieci dostępowej. | 2 |
T-L-4 | Media transmisyjne. | 2 |
T-L-5 | Pokaz działania optycznej sieci dostępowej | 2 |
T-L-6 | Pokaz elementów pasywnych i aktywnych sieci dostępowych. | 2 |
T-L-7 | Technologie bezprzewodowych sieci dostępowych w symulatorze typu Riverbed - testy wydajnościowe. | 2 |
T-L-8 | Zaliczenie. | 2 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie do tematyki sieci dostępowych. Zagadnienie ostatniej mili. Co napędza rozwój sieci dostępowych - zapotrzebowanie na pasmo w obszarze sieci dostępowych. | 1 |
T-W-2 | Wstęp do architektury i topologie sieci. | 1 |
T-W-3 | Media transmisyjne. | 1 |
T-W-4 | Przegląd kablowych standardów cyfrowego dostępu abonenckiego. | 3 |
T-W-5 | Architektury i topologie optycznych sieci dostępowych oraz najważniejsze standardy systemów dostępowych. | 2 |
T-W-6 | Podsystemy i komponenty optycznych sieci dostępowych. | 3 |
T-W-7 | Przegląd bezprzewodowych standardów cyfrowego dostępu abonenckiego.Systemy komórkowe, sieć IEEE 802.16d/e, sieć wifi, sieć satelitarna. | 3 |
T-W-8 | Zaliczenie. | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-L-2 | Przygotowanie do zajęć. | 5 |
A-L-3 | Przygotowanie rozliczenia ćwiczeń. | 5 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Praca własna z materiałami z zajęć | 5 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 5 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | pokaz |
M-3 | ćwiczenie labolatoryjne |
M-4 | symulacja |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena testu |
S-2 | Ocena formująca: Ocena stopnia realizacji założonych celów |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TI_1A_C04_W01 Zapoznanie studenta z budową sieci dostępowej, budową toru transmisyjnego, rodzajami mediów transmisyjnych sieciach dostępowych. | TI_1A_W14, TI_1A_W13 | — | — | C-2, C-1 | T-W-3, T-W-1, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-4, T-W-2 | M-2, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TI_1A_C04_U01 Student nabywa podstawowe umiejętności analizowania struktór sieci dostępowych, analizuje wpływ parametrów układów nadawczych i odbiorczych na pracę systemu dostępowego. | TI_1A_U09, TI_1A_U04, TI_1A_U03 | — | — | C-2, C-1 | T-L-1, T-L-3, T-L-2, T-L-4, T-L-6, T-L-5, T-L-7 | M-2, M-4, M-3 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TI_1A_C04_W01 Zapoznanie studenta z budową sieci dostępowej, budową toru transmisyjnego, rodzajami mediów transmisyjnych sieciach dostępowych. | 2,0 | Nie spełnia wymogu uzyskania oceny 3.0 uzyskując poniżej 50% punktacji z testu obejmującego wiedzę z przypisanego efektu kształcenia. |
3,0 | Spełnia wymogi uzyskania oceny 3.0 uzyskując 50% - 60% punktacji z testu obejmującego wiedzę z przypisanego efektu kształcenia. | |
3,5 | Spełnia wymogi uzyskania oceny 3.5 uzyskując 61% - 70% punktacji z testu obejmującego wiedzę z przypisanego efektu kształcenia. | |
4,0 | Spełnia wymogi uzyskania oceny 4.0 uzyskując 71% - 80% punktacji z testu obejmującego wiedzę z przypisanego efektu kształcenia. | |
4,5 | Spełnia wymogi uzyskania oceny 4.5 uzyskując 81% - 90% punktacji z testu obejmującego wiedzę zprzypisanego efektu kształcenia. | |
5,0 | Spełnia wymogi uzyskania oceny 5.0 uzyskując 91% - 100% punktacji z testu obejmującego wiedzę ze przypisanego efektu kształcenia. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TI_1A_C04_U01 Student nabywa podstawowe umiejętności analizowania struktór sieci dostępowych, analizuje wpływ parametrów układów nadawczych i odbiorczych na pracę systemu dostępowego. | 2,0 | Nie spełnia wymogów uzyskania oceny 3.0 uzyskując poniżej 50% sumarycznej punktacji z ocen związanych z ćwiczeniami laboratoryjnymi obejmujących swym zakresem przyporządkowany efekt kształcenia. |
3,0 | Spełnia wymogi uzyskania oceny 3.0 uzyskując 50% - 60% sumarycznej punktacji z ocen związanych z ćwiczeniami laboratoryjnymi obejmujących swym zakresem przyporządkowany efekt kształcenia. | |
3,5 | Spełnia wymogi uzyskania oceny 3.5 uzyskując 61% - 70% sumarycznej punktacji z ocen związanych z ćwiczeniami laboratoryjnymi obejmujących swym zakresem przyporządkowany efekt kształcenia. | |
4,0 | Spełnia wymogi uzyskania oceny 4.0 uzyskując 71% - 80% sumarycznej punktacji z ocen związanych z ćwiczeniami laboratoryjnymi obejmujących swym zakresem przyporządkowany efekt kształcenia. | |
4,5 | Spełnia wymogi uzyskania oceny 4.5 uzyskując 81% - 90% sumarycznej punktacji z ocen związanych z ćwiczeniami laboratoryjnymi obejmujących swym zakresem przyporządkowany efekt kształcenia. | |
5,0 | Spełnia wymogi uzyskania oceny 5.0 uzyskując 91% - 100% sumarycznej punktacji z ocen związanych z ćwiczeniami laboratoryjnymi obejmujących swym zakresem przyporządkowany efekt kształcenia. |
Literatura podstawowa
- Siuzdak Jerzy, Systemy i sieci fotoniczne, Wydawnictwa Komunikacji i Łączności WKŁ
- Slawomir Kula, Systemy i sieci dostępowe x DSL, WKŁ
- Gajewski Piotr, Wszelak Stanisław, Technologie bezprzewodowe sieci teleinformatycznych, WKŁ
- Jerzy Kołakowski, Jacek Cichocki, UMTS - system telefonii komórkowej trzeciej generacji, WKŁ
Literatura dodatkowa
- Wojciech Kabaciński, Mariusz Żal, Sieci telekomunikacyjne, WKŁ, ISBN: 978-83-206-1716-0