Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (S2)
specjalność: Systemy elektroenergetyczne

Sylabus przedmiotu Inteligentne systemy wbudowane:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Elektrotechnika
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Inteligentne systemy wbudowane
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Zespół Dydaktyczny Elektrotechniki Przemysłowej
Nauczyciel odpowiedzialny Zbigniew Frąckiewicz <Zbigniew.Frackiewicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 6 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 10 0,40,56zaliczenie
projektyP3 15 0,60,44zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Elektrotechnika, Elektronika i Enegoelektonika, Mikrokontrolery i ich programowanie

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie budowy, działania i opogramwania ISW
C-2Poznanie metod biometrycznych i wykorzystania ich w ISB

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Założenia projektowe2
T-P-2Normy i przepisy2
T-P-3Innowacje i wynalazki - systemy wbudowane2
T-P-4Wykonanie projektu wwybanego ISW7
T-P-5Prezentacja wykonanych projektów2
15
wykłady
T-W-1Defincja i zastosowania systemów wbudowanych2
T-W-2Podstawy biometrii2
T-W-3Biometria w inteligentnych systemach wbudowanych2
T-W-4Budowa systemów wbudowanych2
T-W-5Oprogramowanie systemów wbudowanych2
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach15
15
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach10
10

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda tradycyjna - tablica, kreda.
M-2Rzutnik pisma.
M-3Rzutnik komputerowy.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Aktywność podczas zajęć,
S-2Ocena podsumowująca: Test.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena projektu.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_2A_C15.5_W01
Nabycie wiedzy o metodach biometrycznych i inteligentnych urządzeniach i systemach wbudowanych z elementami biometrii.
EL_2A_W01, EL_2A_W08C-1, C-2T-W-5, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-3, M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_2A_C15.5_U01
Student umie zdefiniować sytem biometryczny i odrożnić od ISB. Potrzfi zaprojektować ISB.
EL_2A_U01, EL_2A_U03, EL_2A_U04C-1T-P-1, T-P-4, T-P-2, T-P-3, T-P-5M-2S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_2A_C15.5_K01
Ma potrafić określić cel i możliwości wykorzystania biometrii w ISW
EL_2A_K03C-1T-P-2, T-W-4, T-P-3, T-P-1, T-W-5, T-P-4, T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-P-5M-1S-1, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_2A_C15.5_W01
Nabycie wiedzy o metodach biometrycznych i inteligentnych urządzeniach i systemach wbudowanych z elementami biometrii.
2,0Student nie wie co to jest system wbudowany ani też co to jest intteligentny systemu wbudowany.. Nie zna podstawowych metod biometrycznych ani możliwości ich wykorzystania w ISW.
3,0Student słabo ale wie co to jest system wbudowany i czym się różni od intteligentnego systemu wbudowanego.. Zna podstawowe metody biometryczne i możliwości ich wykorzystania w ISW.
3,5Student wie co to jest system wbudowany i czym się różni od intteligentnego systemu wbudowanego.. Zna podstawowe metody biometryczne i możliwości ich wykorzystania w ISW.
4,0Student dobrze zna metody biometryczne i wie jak je zastosować w inteligentnych systemach wbudowanycch.
4,5Student lepiej niż dobrze zna metody biometryczne i wie jak je zastosować w inteligentnych systemach wbudowanycch.
5,0Student bardo dobrze zna metody biometryczne i wie jak je zastosować w inteligentnych systemach wbudowanycch.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_2A_C15.5_U01
Student umie zdefiniować sytem biometryczny i odrożnić od ISB. Potrzfi zaprojektować ISB.
2,0Student nie potrafi zdefiniować i rozróżnić systemów wbudowanych od inteligentnych systemów wbudowanych. Nie umie zaprojektować prostego ISW.
3,0Student potrafi zdefiniować i rozróżnić systemy wbudowane od inteligentnych systemów wbudowanych. Umie zaprojektować prosty ISW.
3,5Student potrafi zdefiniować i rozróżnić systemy wbudowane od inteligentnych systemów wbudowanych. Umie zaprojektować ISW.
4,0Student potrafi dobrze zdefiniować i rozróżnić systemy wbudowane od inteligentnych systemów wbudowanych. Dobrze umie zaprojektować prosty ISW.
4,5Student leiej niż dobrze potrafi zdefiniować i rozróżnić systemy wbudowane od inteligentnych systemów wbudowanych. Umie lepiej niż dobrze zaprojektować ISW.
5,0Student bardzo dobrze potrafi zdefiniować i rozróżnić systemy wbudowane od inteligentnych systemów wbudowanych. Umie bardzo dobrze zaprojektować złożony ISW.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_2A_C15.5_K01
Ma potrafić określić cel i możliwości wykorzystania biometrii w ISW
2,0Student nie potrafi określić celów społecznych ani możliwości wykorzystania biometrii w ISW dla komfortu i bezpieczeństwa człowieka.
3,0Student potrafi określić podstawowe cele społeczne i możliwości wykorzystania biometrii w ISW dla komfortu i bezpieczeństwa człowieka.
3,5Student potrafi określić cele społeczne i możliwości wykorzystania biometrii w ISW dla komfortu i bezpieczństwa człowieka..
4,0Student potrafi dobrze określić cele społeczne i możliwości wykorzystania biometrii w ISW dla komfortu i bezpieczeństwa człowieka.
4,5Student potrafi lepiej niż dobrze określić cele społeczne i możliwości wykorzystania biometrii w ISW dla komfortu i bezpieczeństwa człowieka..
5,0Student bardzo dobrze potrafi określić cele społeczne i możliwości wykorzystania biometrii w ISW dla komfortu i bezpieczeństwa człowieka.

Literatura podstawowa

  1. Ruud M. Bolle, Jonathan H. Connell, Biometria, Wydawnictwa Naukowo - Tecchniczne, Warszawa, 2008

Literatura dodatkowa

  1. Internet, 2019

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Założenia projektowe2
T-P-2Normy i przepisy2
T-P-3Innowacje i wynalazki - systemy wbudowane2
T-P-4Wykonanie projektu wwybanego ISW7
T-P-5Prezentacja wykonanych projektów2
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Defincja i zastosowania systemów wbudowanych2
T-W-2Podstawy biometrii2
T-W-3Biometria w inteligentnych systemach wbudowanych2
T-W-4Budowa systemów wbudowanych2
T-W-5Oprogramowanie systemów wbudowanych2
10

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach15
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach10
10
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_2A_C15.5_W01Nabycie wiedzy o metodach biometrycznych i inteligentnych urządzeniach i systemach wbudowanych z elementami biometrii.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_2A_W01Ma poszerzoną i pogłębioną wiedzę w zakresie niektórych działów fizyki technicznej, matematyki i metod numerycznych niezbędnych do: - modelowania i analizy działania zaawansowanych elementów oraz układów elektrycznych oraz zjawisk fizycznych w nich występujących; - opisu i analizy działania zaawansowanych maszyn, przekształtników energoelektronicznych; - syntezy złożonych układów elektrycznych, w tym systemów diagnostyki; - opisu, analizy i syntezy algorytmów przetwarzania sygnałów analogowych i cyfrowych charakterystycznych dla układów elektrycznych
EL_2A_W08Ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach w zakresie elektrotechniki, elektroenergetyki, energoelektroniki i - w mniejszym stopniu – elektroniki, telekomunikacji, informatyki i automatyki oraz rozumie społeczne, ekonomiczne, prawne i inne pozatechniczne uwarunkowania działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Poznanie budowy, działania i opogramwania ISW
C-2Poznanie metod biometrycznych i wykorzystania ich w ISB
Treści programoweT-W-5Oprogramowanie systemów wbudowanych
T-W-1Defincja i zastosowania systemów wbudowanych
T-W-2Podstawy biometrii
T-W-3Biometria w inteligentnych systemach wbudowanych
T-W-4Budowa systemów wbudowanych
Metody nauczaniaM-3Rzutnik komputerowy.
M-1Metoda tradycyjna - tablica, kreda.
M-2Rzutnik pisma.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Aktywność podczas zajęć,
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wie co to jest system wbudowany ani też co to jest intteligentny systemu wbudowany.. Nie zna podstawowych metod biometrycznych ani możliwości ich wykorzystania w ISW.
3,0Student słabo ale wie co to jest system wbudowany i czym się różni od intteligentnego systemu wbudowanego.. Zna podstawowe metody biometryczne i możliwości ich wykorzystania w ISW.
3,5Student wie co to jest system wbudowany i czym się różni od intteligentnego systemu wbudowanego.. Zna podstawowe metody biometryczne i możliwości ich wykorzystania w ISW.
4,0Student dobrze zna metody biometryczne i wie jak je zastosować w inteligentnych systemach wbudowanycch.
4,5Student lepiej niż dobrze zna metody biometryczne i wie jak je zastosować w inteligentnych systemach wbudowanycch.
5,0Student bardo dobrze zna metody biometryczne i wie jak je zastosować w inteligentnych systemach wbudowanycch.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_2A_C15.5_U01Student umie zdefiniować sytem biometryczny i odrożnić od ISB. Potrzfi zaprojektować ISB.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_2A_U01Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł, potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
EL_2A_U03Potrafi opracować szczegółową dokumentację wyników realizacji eksperymentu, zadania projektowego lub badawczego, potrafi przygotować opracowanie zawierające omówienie tych wyników
EL_2A_U04Potrafi przygotować i przedstawić prezentację na temat realizacji zadania projektowego lub badawczego oraz poprowadzić dyskusję dotyczącą przedstawionej prezentacji (w języku polskim i języku obcym)
Cel przedmiotuC-1Poznanie budowy, działania i opogramwania ISW
Treści programoweT-P-1Założenia projektowe
T-P-4Wykonanie projektu wwybanego ISW
T-P-2Normy i przepisy
T-P-3Innowacje i wynalazki - systemy wbudowane
T-P-5Prezentacja wykonanych projektów
Metody nauczaniaM-2Rzutnik pisma.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Test.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi zdefiniować i rozróżnić systemów wbudowanych od inteligentnych systemów wbudowanych. Nie umie zaprojektować prostego ISW.
3,0Student potrafi zdefiniować i rozróżnić systemy wbudowane od inteligentnych systemów wbudowanych. Umie zaprojektować prosty ISW.
3,5Student potrafi zdefiniować i rozróżnić systemy wbudowane od inteligentnych systemów wbudowanych. Umie zaprojektować ISW.
4,0Student potrafi dobrze zdefiniować i rozróżnić systemy wbudowane od inteligentnych systemów wbudowanych. Dobrze umie zaprojektować prosty ISW.
4,5Student leiej niż dobrze potrafi zdefiniować i rozróżnić systemy wbudowane od inteligentnych systemów wbudowanych. Umie lepiej niż dobrze zaprojektować ISW.
5,0Student bardzo dobrze potrafi zdefiniować i rozróżnić systemy wbudowane od inteligentnych systemów wbudowanych. Umie bardzo dobrze zaprojektować złożony ISW.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_2A_C15.5_K01Ma potrafić określić cel i możliwości wykorzystania biometrii w ISW
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_2A_K03Potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie i innych zadania współdziałając i pracując w grupie, przyjmując w niej różne role
Cel przedmiotuC-1Poznanie budowy, działania i opogramwania ISW
Treści programoweT-P-2Normy i przepisy
T-W-4Budowa systemów wbudowanych
T-P-3Innowacje i wynalazki - systemy wbudowane
T-P-1Założenia projektowe
T-W-5Oprogramowanie systemów wbudowanych
T-P-4Wykonanie projektu wwybanego ISW
T-W-3Biometria w inteligentnych systemach wbudowanych
T-W-1Defincja i zastosowania systemów wbudowanych
T-W-2Podstawy biometrii
T-P-5Prezentacja wykonanych projektów
Metody nauczaniaM-1Metoda tradycyjna - tablica, kreda.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Aktywność podczas zajęć,
S-3Ocena podsumowująca: Ocena projektu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi określić celów społecznych ani możliwości wykorzystania biometrii w ISW dla komfortu i bezpieczeństwa człowieka.
3,0Student potrafi określić podstawowe cele społeczne i możliwości wykorzystania biometrii w ISW dla komfortu i bezpieczeństwa człowieka.
3,5Student potrafi określić cele społeczne i możliwości wykorzystania biometrii w ISW dla komfortu i bezpieczństwa człowieka..
4,0Student potrafi dobrze określić cele społeczne i możliwości wykorzystania biometrii w ISW dla komfortu i bezpieczeństwa człowieka.
4,5Student potrafi lepiej niż dobrze określić cele społeczne i możliwości wykorzystania biometrii w ISW dla komfortu i bezpieczeństwa człowieka..
5,0Student bardzo dobrze potrafi określić cele społeczne i możliwości wykorzystania biometrii w ISW dla komfortu i bezpieczeństwa człowieka.