Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Rolnictwo (S1)
Sylabus przedmiotu Eksploatacja pojazów rolniczych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Rolnictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Eksploatacja pojazów rolniczych | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Odnawialnych Źródeł Energii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Adam Koniuszy <Adam.Koniuszy@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Adam Koniuszy <Adam.Koniuszy@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 15 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | podstawowa wiedza z zakresu fizyki i mechaniki |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | poznanie budowy, zasady działania i podstaw eksploatacji pojazdów rolniczych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Układy przeniesienia napędu | 3 |
T-A-2 | Podnośnik hydrauliczny | 3 |
T-A-3 | Systemy sterowania ruchem pojazdu i pracą narzędzi | 4 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Rodzaje i ogólna budowa pojazdów rolniczych | 4 |
T-W-2 | Rodzaje i budowa silników wykorzystywanych do napędu pojazdów rolniczych | 4 |
T-W-3 | Zasady prawidłowej eksploatacji pojazdów rolniczych | 3 |
T-W-4 | Wpływ pojazdów rolniczych na środowisko przyrodnicze | 4 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-A-2 | przygotowania do zajęć | 20 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | przygotowanie do zajęć | 15 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | objaśnienie lub wyjaśnienie |
M-3 | opis |
M-4 | wykład problemowy |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: aktywność na zajęciach |
S-2 | Ocena podsumowująca: zaliczenie ustne/pisemne |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ROL_1A_O12-2_W02 ma podstawową wiedzę z zakresu eksploatacji pojazdów rolniczych | ROL_1A_W14 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-A-1, T-A-2, T-A-3 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ROL_1A_O12-2_U02 ma podstawowe umiejętności w zakresie eksploatacji pojazdów rolniczych | ROL_1A_U08 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-A-1, T-A-2, T-A-3 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ROL_1A_O12-2_K02 ma świadomość posiadanej wiedzy oraz odpowiedzialności za produkcję wysokiej jakości żywności | ROL_1A_K03, ROL_1A_K05 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-A-1, T-A-2, T-A-3 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_1A_O12-2_W02 ma podstawową wiedzę z zakresu eksploatacji pojazdów rolniczych | 2,0 | nie ma podstawowej wiedzy z zakresu eksploatacji pojazdów rolniczych |
3,0 | orientuje się tylko w niektórych zagadnieniach z zakresu eksploatacji pojazdów rolniczych | |
3,5 | ma podstawową wiedzę z zakresu eksploatacji pojazdów rolniczych | |
4,0 | ma poszerzoną wiedzę z zakresu eksploatacji pojazdów rolniczych | |
4,5 | ma rozbudowaną wiedzę z zakresu eksploatacji pojazdów rolniczych | |
5,0 | ma wszechstronną wiedzę z zakresu eksploatacji pojazdów rolniczych |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_1A_O12-2_U02 ma podstawowe umiejętności w zakresie eksploatacji pojazdów rolniczych | 2,0 | nie ma umiejętności w zakresie eksploatacji pojazdów rolniczych |
3,0 | ma znikome umiejętności w zakresie eksploatacji pojazdów rolniczych | |
3,5 | ma wystarczające umiejętności w zakresie eksploatacji pojazdów rolniczych | |
4,0 | ma gruntowne umiejętności w zakresie eksploatacji pojazdów rolniczych | |
4,5 | ma poszerzone umiejętności w zakresie eksploatacji pojazdów rolniczych | |
5,0 | ma wszechstronne umiejętności w zakresie eksploatacji pojazdów rolniczych |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_1A_O12-2_K02 ma świadomość posiadanej wiedzy oraz odpowiedzialności za produkcję wysokiej jakości żywności | 2,0 | nie ma świadomości posiadanej wiedzy oraz odpowiedzialności za produkcję wysokiej jakości żywności |
3,0 | ma znikomą świadomość posiadanej wiedzy oraz odpowiedzialność za produkcję wysokiej jakości żywności | |
3,5 | ma wystarczającą świadomość posiadanej wiedzy oraz odpowiedzialność za produkcję wysokiej jakości żywności | |
4,0 | ma gruntowną świadomość posiadanej wiedzy oraz odpowiedzialność za produkcję wysokiej jakości żywności | |
4,5 | ma poszerzoną świadomość posiadanej wiedzy oraz odpowiedzialność za produkcję wysokiej jakości żywności | |
5,0 | ma doskonałą świadomość posiadanej wiedzy oraz odpowiedzialność za produkcję wysokiej jakości żywności |
Literatura podstawowa
- Alojzy Skrobacki, Adam Ekielski, Pojazdy i ciągniki rolnicze, Wieś Jutra, Warszawa, 2006