Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (N2)
specjalność: grafika komputerowa i systemy multimedialne

Sylabus przedmiotu Zaawansowane techniki programowania C#:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauki techniczne
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zaawansowane techniki programowania C#
Specjalność inżynieria oprogramowania
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Oprogramowania
Nauczyciel odpowiedzialny Valery Rogoza <wrogoza@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Valery Rogoza <wrogoza@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 10 1,00,62egzamin
laboratoriaL1 10 1,00,38zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ukończony kurs z Podstaw programowania
W-2Ukończony kurs programowania obiektowego

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z zasobami platformy Visual Studio do tworzenia, debugowania i uruchamiania kodów programowych w języku C#
C-2Ukształtowanie umiejętności tworzenia klas (w tym hierarchii klas), obiektów i metod w realizacjach projektów programowych w języku C#
C-3Zdobycie wiedzy, umiejętności i nawyków posługiwania się zaawansowanymi technikami tworzenia kodów programowych w języku C#, w tym : przeciążaniem operatorów, indeksatorami i właściwościami, interfejsami, tworzeniem i obsługiwaniem wyjątków, wykorzystaniem zasobów wejścia-wyścia, delegatami i zdarzeniami oraz wątkami i komunikacją sieciową

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Techniki tworzenia i posługiwania się uogólnieniami2
T-L-2Techniki posługiwania się hierarchją klas uogólnających, przeciążaniem metod wirtualnych w klasie uogólnającej, kowariancją i kontrawariancją parametrów typu uogólnającego2
T-L-3Zapoznanie się z podstawowymi technikami technologii LINQ: tworzenie zapytań, posługiwanie się operatorem "where", sortowanie wyników zapytania, posługiwania się operatorami "select", "from", "group", " into", "let" oraz "join"2
T-L-4Metody wykorzystania technologii LINQ: tworzenie typów anonimowych, tworzenie połaczenia grupowego, tworzenie zapytań, wykorzystanie drzew wyrażeń i metod rozszerzenia2
T-L-5Badania zagadnień powiązanych z konicznością tworzenia kodów niebezpiecznych: posługiwanie się wskaźnikamii i typami zerowanymi2
10
wykłady
T-W-1Uogólnienia: klasy, struktury, metody i delegaty i interfejsy uogólnające2
T-W-2Zaawansowane techniki programowania z wykorzystaniem uogólnień: posługiwanie się hierarchją klas uogólnających, przeciążanie metod wirtualnych w klasie uogólnającej, kowariancja i kontrawariancja parametrów typu uogólnającego, tworzenie instancji obiektów typów uogólnających2
T-W-3Podsatwy technologii LINQ: Tworzenie zapytań, posługiwanie się operatorem "where", sortowanie wyników zapytania, techniki posługiwania się operatorami "select", "from", "group", " into", "let" oraz "join"2
T-W-4Zaawansowane techniki zastosowania technologii LINQ: typy anonimowe, tworzenie połaczenia grupowego, metody tworzenia zapytań, drzewa wyrażeń, metody rozszerzenia, PLINQ2
T-W-5Kody niebezpieczne, wskaźniki, typy zerowane i słowa kluczowe2
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Wykonanie programów poza zajęciami8
A-L-3Przygotowanie się do zajęć laboratoryjnych4
27
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Samodzielne studiowanie tematyki wykładów8
A-W-3Konsultacje2
A-W-4Przygotowanie do egzaminu5
A-W-5Udzial w egzaminie2
27

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny.
M-2Ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena poprawności wykonania zadania programistycznego realizowanego na zajęciach.
S-2Ocena formująca: Ocena poprawności wykonania zadań programistycznych realizowanych poza zajęciami
S-3Ocena podsumowująca: Testowy egzamin pisemny

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_D14/4_W01
Student potrafi zdefiniować problem i wskazać jego prawidłowe rozwiązanie w postaci utworzonej aplikacji
I_2A_W02, I_2A_W04, I_2A_W05, I_2A_W06, I_2A_W07, I_2A_W08, I_2A_W09, I_2A_W10, I_2A_W11C-3, C-2, C-1T-W-4, T-W-5, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-L-4, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-5M-2, M-1S-2, S-1, S-3
I_2A_D14/4_W02
Posługuje się zaawansowanymi zasobami języka C# oraz środowiskiem Visual Studio do tworzenia programów w języku C#
I_2A_W04, I_2A_W07, I_2A_W08, I_2A_W09, I_2A_W10C-3, C-2T-W-4, T-W-5, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-L-4, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-5M-2, M-1S-2, S-1, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_D14/4_U01
Student potrafi od podstaw rozwiązać, zaprojektować i zaimplementować dany problem w postaci programu.
I_2A_U01, I_2A_U02, I_2A_U03, I_2A_U04, I_2A_U05, I_2A_U06, I_2A_U07, I_2A_U08, I_2A_U09, I_2A_U10, I_2A_U11, I_2A_U12, I_2A_U13, I_2A_U14, I_2A_U15, I_2A_U16C-3, C-2, C-1T-W-4, T-W-5, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-L-4, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-5M-2, M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_D14/4_K01
Wykazuje kreatywność i zdolność do optymalizacji metod rozwiązania sformułowanych problemów
I_2A_K01, I_2A_K02, I_2A_K03, I_2A_K04, I_2A_K05, I_2A_K06C-3, C-2T-W-4, T-W-5, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-L-4, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-5M-2, M-1S-2, S-1, S-3
I_2A_D14/4_K02
W wyniku przprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: kreatywność w tworzeniu programów, zdolność do posługiwania się dokumentacją techniczną języka programowania, zdolność do pracy w grupie.
I_2A_K01, I_2A_K02, I_2A_K03, I_2A_K04, I_2A_K05, I_2A_K06C-3, C-2, C-1T-W-4, T-W-5, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-L-4, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-5M-2, M-1S-2, S-1, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_2A_D14/4_W01
Student potrafi zdefiniować problem i wskazać jego prawidłowe rozwiązanie w postaci utworzonej aplikacji
2,0nie potrafi wymienić i opisać podstawowych składowych języka C#
3,0wie co to jest klasa, umie opisać pojęcie obiektu, zmiennych i funkcji
3,5potrafi opisać klasę i obiekt oraz wyjaśnić pojęcie polimofrim
4,0ma wiedzę na 3.5 i umie opisać dziedziczenie
4,5ma wiedzę na 4.0 i biegle operuje terminami programowania obiektowego
5,0ma wiedzę na 4.5 i umie wykorzystać wiedzę do rozwiązania danego problemu
I_2A_D14/4_W02
Posługuje się zaawansowanymi zasobami języka C# oraz środowiskiem Visual Studio do tworzenia programów w języku C#
2,0nie zna podstawywych operacji w środdowisku Visual C#
3,0zna mechanizmy C# do stworzenia prostego programu
3,5zna mechanizmy C# do stworzenia złożonego programu
4,0zna mechanizmy C# do stworzenia złożonego programu i testowania
4,5zna mechanizmy C# do stworzenia złożonego programu, testowania oraz debugowania
5,0zna mechanizmy C# do stworzenia złożonego programu, testowania oraz debugowania oraz optymalizacji

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_2A_D14/4_U01
Student potrafi od podstaw rozwiązać, zaprojektować i zaimplementować dany problem w postaci programu.
2,0nie zna podstawywych operacji w środdowisku Visual C#
3,0umie uruchomić środowiski i stworzyć w nim program rozwiązujący proste zagadnienie
3,5umie uruchomić środowiski i stworzyć w nim program rozwiązujący zaawansowane zagadnienie
4,0umie uruchomić środowiski i stworzyć w nim program rozwiązujący zaawansowane zagadnienie i go przetestesować
4,5umie uruchomić środowiski i stworzyć w nim program rozwiązujący zaawansowane zagadnienie i go przetestesować oraz debugować
5,0umie uruchomić środowiski i stworzyć w nim program rozwiązujący zaawansowane zagadnienie i go przetestesować oraz debugować i optymalizować

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_2A_D14/4_K01
Wykazuje kreatywność i zdolność do optymalizacji metod rozwiązania sformułowanych problemów
2,0nie potrafi dobrać metod do napisania programu
3,0umie napisać program za pomocą podstawowych technik
3,5umie napisać program za pomocą odpowiednich technik
4,0umie napisać program za pomocą odpowiednich technik i zweryfikować jego jakość
4,5umie napisać program za pomocą odpowiednich technik i zweryfikować jego jakość oraz opracować dokumentację
5,0umie napisać program za pomocą odpowiednich technik i zweryfikować jego jakość oraz opracować dokumentację oraz zooptymalizować kod i opis techniczny
I_2A_D14/4_K02
W wyniku przprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: kreatywność w tworzeniu programów, zdolność do posługiwania się dokumentacją techniczną języka programowania, zdolność do pracy w grupie.
2,0nie umie współpracować z grupą w zakresie projektu pisania aplikacji i dokumentacji orazjego weryfikacji
3,0umie współpracować w grupą w zakresie programowania
3,5umie współpracować w grupą w zakresie programowania i testowania
4,0umie współpracować w grupą w zakresie programowania i testowania oraz prjektowania
4,5umie współpracować w grupą w zakresie programowania i testowania oraz prjektowania i pisania dokumentacji
5,0posiada kompetencje na 4.5 oraz potrafi przewodniczyć umiejętnie grupą w celu wykonania poprawnie zamierzonego projektu

Literatura podstawowa

  1. John Sharp, C# 2010, Microsoft Press, Warszawa, 2010
  2. Charles Petzold, Prgramowanie Microsofw Windows w języku C#, RM, Warszawa, 2008
  3. Ian Griggiths, Programowanie C# 5.0, Helion, Gliwice, 2013

Literatura dodatkowa

  1. Klaus Michelsen, Szkoła programowania. Język C#, Helion, Gliwice, 2007
  2. Andrew Troelsen, Język C# i platforma .NET, MIKOM, Warszawa, 2006

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Techniki tworzenia i posługiwania się uogólnieniami2
T-L-2Techniki posługiwania się hierarchją klas uogólnających, przeciążaniem metod wirtualnych w klasie uogólnającej, kowariancją i kontrawariancją parametrów typu uogólnającego2
T-L-3Zapoznanie się z podstawowymi technikami technologii LINQ: tworzenie zapytań, posługiwanie się operatorem "where", sortowanie wyników zapytania, posługiwania się operatorami "select", "from", "group", " into", "let" oraz "join"2
T-L-4Metody wykorzystania technologii LINQ: tworzenie typów anonimowych, tworzenie połaczenia grupowego, tworzenie zapytań, wykorzystanie drzew wyrażeń i metod rozszerzenia2
T-L-5Badania zagadnień powiązanych z konicznością tworzenia kodów niebezpiecznych: posługiwanie się wskaźnikamii i typami zerowanymi2
10

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Uogólnienia: klasy, struktury, metody i delegaty i interfejsy uogólnające2
T-W-2Zaawansowane techniki programowania z wykorzystaniem uogólnień: posługiwanie się hierarchją klas uogólnających, przeciążanie metod wirtualnych w klasie uogólnającej, kowariancja i kontrawariancja parametrów typu uogólnającego, tworzenie instancji obiektów typów uogólnających2
T-W-3Podsatwy technologii LINQ: Tworzenie zapytań, posługiwanie się operatorem "where", sortowanie wyników zapytania, techniki posługiwania się operatorami "select", "from", "group", " into", "let" oraz "join"2
T-W-4Zaawansowane techniki zastosowania technologii LINQ: typy anonimowe, tworzenie połaczenia grupowego, metody tworzenia zapytań, drzewa wyrażeń, metody rozszerzenia, PLINQ2
T-W-5Kody niebezpieczne, wskaźniki, typy zerowane i słowa kluczowe2
10

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Wykonanie programów poza zajęciami8
A-L-3Przygotowanie się do zajęć laboratoryjnych4
27
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Samodzielne studiowanie tematyki wykładów8
A-W-3Konsultacje2
A-W-4Przygotowanie do egzaminu5
A-W-5Udzial w egzaminie2
27
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D14/4_W01Student potrafi zdefiniować problem i wskazać jego prawidłowe rozwiązanie w postaci utworzonej aplikacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_W02Ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, prawnych, etycznych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności w dziedzinie informatyki
I_2A_W04Ma wiedzę z zakresu zaawansowanych technik programowania systemów informatycznych w wybranym obszarze zastosowań
I_2A_W05Ma rozszerzoną i podbudowaną teoretycznie wiedzę z zakresu metod informatyki wykorzystywanych do rozwiązywania problemów w wybranych obszarach nauki i techniki
I_2A_W06Posiada wiedzę o narzędziach sprzętowo-programowych wspomagających rozwiązywanie wybranych i złożonych problemów w różnych obszarach nauki i techniki
I_2A_W07Posiada poszerzona wiedzę o funkcjonowaniu i modelowaniu złożonych systemów
I_2A_W08Ma rozszerzoną wiedzę o podstawowych zadaniach eksploracji i analizy danych zarówno ilościowych jak i jakościowych
I_2A_W09Ma uporządkowaną, podbudowaną metodycznie i teoretycznie wiedzę w zakresie metod i technik projektowania systemów informatycznych
I_2A_W10Ma poszerzoną wiedzę dotyczącą trendów rozwojowych i możliwości zastosowania informatyki w wybranych obszarach nauki i techniki
I_2A_W11Ma wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
Cel przedmiotuC-3Zdobycie wiedzy, umiejętności i nawyków posługiwania się zaawansowanymi technikami tworzenia kodów programowych w języku C#, w tym : przeciążaniem operatorów, indeksatorami i właściwościami, interfejsami, tworzeniem i obsługiwaniem wyjątków, wykorzystaniem zasobów wejścia-wyścia, delegatami i zdarzeniami oraz wątkami i komunikacją sieciową
C-2Ukształtowanie umiejętności tworzenia klas (w tym hierarchii klas), obiektów i metod w realizacjach projektów programowych w języku C#
C-1Zapoznanie studentów z zasobami platformy Visual Studio do tworzenia, debugowania i uruchamiania kodów programowych w języku C#
Treści programoweT-W-4Zaawansowane techniki zastosowania technologii LINQ: typy anonimowe, tworzenie połaczenia grupowego, metody tworzenia zapytań, drzewa wyrażeń, metody rozszerzenia, PLINQ
T-W-5Kody niebezpieczne, wskaźniki, typy zerowane i słowa kluczowe
T-W-1Uogólnienia: klasy, struktury, metody i delegaty i interfejsy uogólnające
T-W-2Zaawansowane techniki programowania z wykorzystaniem uogólnień: posługiwanie się hierarchją klas uogólnających, przeciążanie metod wirtualnych w klasie uogólnającej, kowariancja i kontrawariancja parametrów typu uogólnającego, tworzenie instancji obiektów typów uogólnających
T-W-3Podsatwy technologii LINQ: Tworzenie zapytań, posługiwanie się operatorem "where", sortowanie wyników zapytania, techniki posługiwania się operatorami "select", "from", "group", " into", "let" oraz "join"
T-L-4Metody wykorzystania technologii LINQ: tworzenie typów anonimowych, tworzenie połaczenia grupowego, tworzenie zapytań, wykorzystanie drzew wyrażeń i metod rozszerzenia
T-L-1Techniki tworzenia i posługiwania się uogólnieniami
T-L-2Techniki posługiwania się hierarchją klas uogólnających, przeciążaniem metod wirtualnych w klasie uogólnającej, kowariancją i kontrawariancją parametrów typu uogólnającego
T-L-3Zapoznanie się z podstawowymi technikami technologii LINQ: tworzenie zapytań, posługiwanie się operatorem "where", sortowanie wyników zapytania, posługiwania się operatorami "select", "from", "group", " into", "let" oraz "join"
T-L-5Badania zagadnień powiązanych z konicznością tworzenia kodów niebezpiecznych: posługiwanie się wskaźnikamii i typami zerowanymi
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne
M-1Wykład informacyjny.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena poprawności wykonania zadań programistycznych realizowanych poza zajęciami
S-1Ocena formująca: Ocena poprawności wykonania zadania programistycznego realizowanego na zajęciach.
S-3Ocena podsumowująca: Testowy egzamin pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi wymienić i opisać podstawowych składowych języka C#
3,0wie co to jest klasa, umie opisać pojęcie obiektu, zmiennych i funkcji
3,5potrafi opisać klasę i obiekt oraz wyjaśnić pojęcie polimofrim
4,0ma wiedzę na 3.5 i umie opisać dziedziczenie
4,5ma wiedzę na 4.0 i biegle operuje terminami programowania obiektowego
5,0ma wiedzę na 4.5 i umie wykorzystać wiedzę do rozwiązania danego problemu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D14/4_W02Posługuje się zaawansowanymi zasobami języka C# oraz środowiskiem Visual Studio do tworzenia programów w języku C#
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_W04Ma wiedzę z zakresu zaawansowanych technik programowania systemów informatycznych w wybranym obszarze zastosowań
I_2A_W07Posiada poszerzona wiedzę o funkcjonowaniu i modelowaniu złożonych systemów
I_2A_W08Ma rozszerzoną wiedzę o podstawowych zadaniach eksploracji i analizy danych zarówno ilościowych jak i jakościowych
I_2A_W09Ma uporządkowaną, podbudowaną metodycznie i teoretycznie wiedzę w zakresie metod i technik projektowania systemów informatycznych
I_2A_W10Ma poszerzoną wiedzę dotyczącą trendów rozwojowych i możliwości zastosowania informatyki w wybranych obszarach nauki i techniki
Cel przedmiotuC-3Zdobycie wiedzy, umiejętności i nawyków posługiwania się zaawansowanymi technikami tworzenia kodów programowych w języku C#, w tym : przeciążaniem operatorów, indeksatorami i właściwościami, interfejsami, tworzeniem i obsługiwaniem wyjątków, wykorzystaniem zasobów wejścia-wyścia, delegatami i zdarzeniami oraz wątkami i komunikacją sieciową
C-2Ukształtowanie umiejętności tworzenia klas (w tym hierarchii klas), obiektów i metod w realizacjach projektów programowych w języku C#
Treści programoweT-W-4Zaawansowane techniki zastosowania technologii LINQ: typy anonimowe, tworzenie połaczenia grupowego, metody tworzenia zapytań, drzewa wyrażeń, metody rozszerzenia, PLINQ
T-W-5Kody niebezpieczne, wskaźniki, typy zerowane i słowa kluczowe
T-W-1Uogólnienia: klasy, struktury, metody i delegaty i interfejsy uogólnające
T-W-2Zaawansowane techniki programowania z wykorzystaniem uogólnień: posługiwanie się hierarchją klas uogólnających, przeciążanie metod wirtualnych w klasie uogólnającej, kowariancja i kontrawariancja parametrów typu uogólnającego, tworzenie instancji obiektów typów uogólnających
T-W-3Podsatwy technologii LINQ: Tworzenie zapytań, posługiwanie się operatorem "where", sortowanie wyników zapytania, techniki posługiwania się operatorami "select", "from", "group", " into", "let" oraz "join"
T-L-4Metody wykorzystania technologii LINQ: tworzenie typów anonimowych, tworzenie połaczenia grupowego, tworzenie zapytań, wykorzystanie drzew wyrażeń i metod rozszerzenia
T-L-1Techniki tworzenia i posługiwania się uogólnieniami
T-L-2Techniki posługiwania się hierarchją klas uogólnających, przeciążaniem metod wirtualnych w klasie uogólnającej, kowariancją i kontrawariancją parametrów typu uogólnającego
T-L-3Zapoznanie się z podstawowymi technikami technologii LINQ: tworzenie zapytań, posługiwanie się operatorem "where", sortowanie wyników zapytania, posługiwania się operatorami "select", "from", "group", " into", "let" oraz "join"
T-L-5Badania zagadnień powiązanych z konicznością tworzenia kodów niebezpiecznych: posługiwanie się wskaźnikamii i typami zerowanymi
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne
M-1Wykład informacyjny.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena poprawności wykonania zadań programistycznych realizowanych poza zajęciami
S-1Ocena formująca: Ocena poprawności wykonania zadania programistycznego realizowanego na zajęciach.
S-3Ocena podsumowująca: Testowy egzamin pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie zna podstawywych operacji w środdowisku Visual C#
3,0zna mechanizmy C# do stworzenia prostego programu
3,5zna mechanizmy C# do stworzenia złożonego programu
4,0zna mechanizmy C# do stworzenia złożonego programu i testowania
4,5zna mechanizmy C# do stworzenia złożonego programu, testowania oraz debugowania
5,0zna mechanizmy C# do stworzenia złożonego programu, testowania oraz debugowania oraz optymalizacji
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D14/4_U01Student potrafi od podstaw rozwiązać, zaprojektować i zaimplementować dany problem w postaci programu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_U01Ma umiejętności w zakresie znajomości języka obcego na poziomie biegłości B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy oraz posługiwania się językiem specjalistycznym z zakresu kierunku studiów
I_2A_U02Potrafi pozyskiwać informacje z różnych źródeł (literatura, Internet, bazy danych, dokumentacja techniczna), dokonywać ich interpretacji i oceny
I_2A_U03Potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych indywidualnych i zespołowych przyjmując w nich różne role
I_2A_U04Potrafi wybrać, krytycznie ocenić przydatność i zastosować metodę i narzędzia rozwiązania złożonego zadania inżynierskiego
I_2A_U05Potrafi prawidłowo zaplanować, przeprowadzić eksperyment badawczy, dokonać analizy i prezentacji uzyskanych wyników
I_2A_U06Ma umiejętność wykrywania związków i zależności zachodzących w systemach rzeczywistych i potrafi prawidłowo zaplanować i przeprowadzić proces modelowania
I_2A_U07Potrafi wykorzystywać poznane metody, techniki i modele do rozwiązywania złożonych problemów
I_2A_U08Potrafi wykorzystywać narzędzia sprzętowo-programowe wspomagające rozwiązywanie wybranych problemów w różnych obszarach nauki i techniki
I_2A_U09Potrafi wydobywać wiedzę zawartą w dużych zbiorach danych
I_2A_U10Potrafi wykorzystywać oprogramowanie wspomagające rozwiązywanie wybranych problemów
I_2A_U11Potrafi dokonywać analizy i syntezy złożonych systemów
I_2A_U12Ma umiejętność stosowania zaawansowanych technik programowania i metodyki projektowania systemów informatycznych w wybranym obszarze zastosowań
I_2A_U13Potrafi dobrać, porównać i ocenić rozwiązania projektowe w wybranym obszarze zastosowań
I_2A_U14Ma umiejętność tworzenia interfejsów oraz wykorzystania różnych sposobów komunikacji międzysystemowej
I_2A_U15Ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
I_2A_U16Potrafi określić kierunek dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia
Cel przedmiotuC-3Zdobycie wiedzy, umiejętności i nawyków posługiwania się zaawansowanymi technikami tworzenia kodów programowych w języku C#, w tym : przeciążaniem operatorów, indeksatorami i właściwościami, interfejsami, tworzeniem i obsługiwaniem wyjątków, wykorzystaniem zasobów wejścia-wyścia, delegatami i zdarzeniami oraz wątkami i komunikacją sieciową
C-2Ukształtowanie umiejętności tworzenia klas (w tym hierarchii klas), obiektów i metod w realizacjach projektów programowych w języku C#
C-1Zapoznanie studentów z zasobami platformy Visual Studio do tworzenia, debugowania i uruchamiania kodów programowych w języku C#
Treści programoweT-W-4Zaawansowane techniki zastosowania technologii LINQ: typy anonimowe, tworzenie połaczenia grupowego, metody tworzenia zapytań, drzewa wyrażeń, metody rozszerzenia, PLINQ
T-W-5Kody niebezpieczne, wskaźniki, typy zerowane i słowa kluczowe
T-W-1Uogólnienia: klasy, struktury, metody i delegaty i interfejsy uogólnające
T-W-2Zaawansowane techniki programowania z wykorzystaniem uogólnień: posługiwanie się hierarchją klas uogólnających, przeciążanie metod wirtualnych w klasie uogólnającej, kowariancja i kontrawariancja parametrów typu uogólnającego, tworzenie instancji obiektów typów uogólnających
T-W-3Podsatwy technologii LINQ: Tworzenie zapytań, posługiwanie się operatorem "where", sortowanie wyników zapytania, techniki posługiwania się operatorami "select", "from", "group", " into", "let" oraz "join"
T-L-4Metody wykorzystania technologii LINQ: tworzenie typów anonimowych, tworzenie połaczenia grupowego, tworzenie zapytań, wykorzystanie drzew wyrażeń i metod rozszerzenia
T-L-1Techniki tworzenia i posługiwania się uogólnieniami
T-L-2Techniki posługiwania się hierarchją klas uogólnających, przeciążaniem metod wirtualnych w klasie uogólnającej, kowariancją i kontrawariancją parametrów typu uogólnającego
T-L-3Zapoznanie się z podstawowymi technikami technologii LINQ: tworzenie zapytań, posługiwanie się operatorem "where", sortowanie wyników zapytania, posługiwania się operatorami "select", "from", "group", " into", "let" oraz "join"
T-L-5Badania zagadnień powiązanych z konicznością tworzenia kodów niebezpiecznych: posługiwanie się wskaźnikamii i typami zerowanymi
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne
M-1Wykład informacyjny.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena poprawności wykonania zadań programistycznych realizowanych poza zajęciami
S-1Ocena formująca: Ocena poprawności wykonania zadania programistycznego realizowanego na zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie zna podstawywych operacji w środdowisku Visual C#
3,0umie uruchomić środowiski i stworzyć w nim program rozwiązujący proste zagadnienie
3,5umie uruchomić środowiski i stworzyć w nim program rozwiązujący zaawansowane zagadnienie
4,0umie uruchomić środowiski i stworzyć w nim program rozwiązujący zaawansowane zagadnienie i go przetestesować
4,5umie uruchomić środowiski i stworzyć w nim program rozwiązujący zaawansowane zagadnienie i go przetestesować oraz debugować
5,0umie uruchomić środowiski i stworzyć w nim program rozwiązujący zaawansowane zagadnienie i go przetestesować oraz debugować i optymalizować
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D14/4_K01Wykazuje kreatywność i zdolność do optymalizacji metod rozwiązania sformułowanych problemów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_K01Ma świadomość organizacji własnego czasu pracy i jest zdeterminowany aby osiągnąć założone cele
I_2A_K02Świadomie rozumie potrzeby dokształcania i dzielenia się wiedzą
I_2A_K03Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu informacji o rozwoju i osiągnięciach nauki w zakresie informatyki
I_2A_K04Świadomie stosuje przepisy prawa dotyczące własności intelektualnej i przestrzega zasad etyki zawodowej
I_2A_K05Ma świadomość odpowiedzialności za kierowany zespół ludzi i za zadania realizowane wspólnie z tym zespołem
I_2A_K06Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-3Zdobycie wiedzy, umiejętności i nawyków posługiwania się zaawansowanymi technikami tworzenia kodów programowych w języku C#, w tym : przeciążaniem operatorów, indeksatorami i właściwościami, interfejsami, tworzeniem i obsługiwaniem wyjątków, wykorzystaniem zasobów wejścia-wyścia, delegatami i zdarzeniami oraz wątkami i komunikacją sieciową
C-2Ukształtowanie umiejętności tworzenia klas (w tym hierarchii klas), obiektów i metod w realizacjach projektów programowych w języku C#
Treści programoweT-W-4Zaawansowane techniki zastosowania technologii LINQ: typy anonimowe, tworzenie połaczenia grupowego, metody tworzenia zapytań, drzewa wyrażeń, metody rozszerzenia, PLINQ
T-W-5Kody niebezpieczne, wskaźniki, typy zerowane i słowa kluczowe
T-W-1Uogólnienia: klasy, struktury, metody i delegaty i interfejsy uogólnające
T-W-2Zaawansowane techniki programowania z wykorzystaniem uogólnień: posługiwanie się hierarchją klas uogólnających, przeciążanie metod wirtualnych w klasie uogólnającej, kowariancja i kontrawariancja parametrów typu uogólnającego, tworzenie instancji obiektów typów uogólnających
T-W-3Podsatwy technologii LINQ: Tworzenie zapytań, posługiwanie się operatorem "where", sortowanie wyników zapytania, techniki posługiwania się operatorami "select", "from", "group", " into", "let" oraz "join"
T-L-4Metody wykorzystania technologii LINQ: tworzenie typów anonimowych, tworzenie połaczenia grupowego, tworzenie zapytań, wykorzystanie drzew wyrażeń i metod rozszerzenia
T-L-1Techniki tworzenia i posługiwania się uogólnieniami
T-L-2Techniki posługiwania się hierarchją klas uogólnających, przeciążaniem metod wirtualnych w klasie uogólnającej, kowariancją i kontrawariancją parametrów typu uogólnającego
T-L-3Zapoznanie się z podstawowymi technikami technologii LINQ: tworzenie zapytań, posługiwanie się operatorem "where", sortowanie wyników zapytania, posługiwania się operatorami "select", "from", "group", " into", "let" oraz "join"
T-L-5Badania zagadnień powiązanych z konicznością tworzenia kodów niebezpiecznych: posługiwanie się wskaźnikamii i typami zerowanymi
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne
M-1Wykład informacyjny.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena poprawności wykonania zadań programistycznych realizowanych poza zajęciami
S-1Ocena formująca: Ocena poprawności wykonania zadania programistycznego realizowanego na zajęciach.
S-3Ocena podsumowująca: Testowy egzamin pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi dobrać metod do napisania programu
3,0umie napisać program za pomocą podstawowych technik
3,5umie napisać program za pomocą odpowiednich technik
4,0umie napisać program za pomocą odpowiednich technik i zweryfikować jego jakość
4,5umie napisać program za pomocą odpowiednich technik i zweryfikować jego jakość oraz opracować dokumentację
5,0umie napisać program za pomocą odpowiednich technik i zweryfikować jego jakość oraz opracować dokumentację oraz zooptymalizować kod i opis techniczny
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D14/4_K02W wyniku przprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: kreatywność w tworzeniu programów, zdolność do posługiwania się dokumentacją techniczną języka programowania, zdolność do pracy w grupie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_K01Ma świadomość organizacji własnego czasu pracy i jest zdeterminowany aby osiągnąć założone cele
I_2A_K02Świadomie rozumie potrzeby dokształcania i dzielenia się wiedzą
I_2A_K03Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu informacji o rozwoju i osiągnięciach nauki w zakresie informatyki
I_2A_K04Świadomie stosuje przepisy prawa dotyczące własności intelektualnej i przestrzega zasad etyki zawodowej
I_2A_K05Ma świadomość odpowiedzialności za kierowany zespół ludzi i za zadania realizowane wspólnie z tym zespołem
I_2A_K06Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-3Zdobycie wiedzy, umiejętności i nawyków posługiwania się zaawansowanymi technikami tworzenia kodów programowych w języku C#, w tym : przeciążaniem operatorów, indeksatorami i właściwościami, interfejsami, tworzeniem i obsługiwaniem wyjątków, wykorzystaniem zasobów wejścia-wyścia, delegatami i zdarzeniami oraz wątkami i komunikacją sieciową
C-2Ukształtowanie umiejętności tworzenia klas (w tym hierarchii klas), obiektów i metod w realizacjach projektów programowych w języku C#
C-1Zapoznanie studentów z zasobami platformy Visual Studio do tworzenia, debugowania i uruchamiania kodów programowych w języku C#
Treści programoweT-W-4Zaawansowane techniki zastosowania technologii LINQ: typy anonimowe, tworzenie połaczenia grupowego, metody tworzenia zapytań, drzewa wyrażeń, metody rozszerzenia, PLINQ
T-W-5Kody niebezpieczne, wskaźniki, typy zerowane i słowa kluczowe
T-W-1Uogólnienia: klasy, struktury, metody i delegaty i interfejsy uogólnające
T-W-2Zaawansowane techniki programowania z wykorzystaniem uogólnień: posługiwanie się hierarchją klas uogólnających, przeciążanie metod wirtualnych w klasie uogólnającej, kowariancja i kontrawariancja parametrów typu uogólnającego, tworzenie instancji obiektów typów uogólnających
T-W-3Podsatwy technologii LINQ: Tworzenie zapytań, posługiwanie się operatorem "where", sortowanie wyników zapytania, techniki posługiwania się operatorami "select", "from", "group", " into", "let" oraz "join"
T-L-4Metody wykorzystania technologii LINQ: tworzenie typów anonimowych, tworzenie połaczenia grupowego, tworzenie zapytań, wykorzystanie drzew wyrażeń i metod rozszerzenia
T-L-1Techniki tworzenia i posługiwania się uogólnieniami
T-L-2Techniki posługiwania się hierarchją klas uogólnających, przeciążaniem metod wirtualnych w klasie uogólnającej, kowariancją i kontrawariancją parametrów typu uogólnającego
T-L-3Zapoznanie się z podstawowymi technikami technologii LINQ: tworzenie zapytań, posługiwanie się operatorem "where", sortowanie wyników zapytania, posługiwania się operatorami "select", "from", "group", " into", "let" oraz "join"
T-L-5Badania zagadnień powiązanych z konicznością tworzenia kodów niebezpiecznych: posługiwanie się wskaźnikamii i typami zerowanymi
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne
M-1Wykład informacyjny.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena poprawności wykonania zadań programistycznych realizowanych poza zajęciami
S-1Ocena formująca: Ocena poprawności wykonania zadania programistycznego realizowanego na zajęciach.
S-3Ocena podsumowująca: Testowy egzamin pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie umie współpracować z grupą w zakresie projektu pisania aplikacji i dokumentacji orazjego weryfikacji
3,0umie współpracować w grupą w zakresie programowania
3,5umie współpracować w grupą w zakresie programowania i testowania
4,0umie współpracować w grupą w zakresie programowania i testowania oraz prjektowania
4,5umie współpracować w grupą w zakresie programowania i testowania oraz prjektowania i pisania dokumentacji
5,0posiada kompetencje na 4.5 oraz potrafi przewodniczyć umiejętnie grupą w celu wykonania poprawnie zamierzonego projektu