Wydział Informatyki - Informatyka (N2)
specjalność: grafika komputerowa i systemy multimedialne
Sylabus przedmiotu Praca dyplomowa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Informatyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | nauki techniczne | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praca dyplomowa | ||
Specjalność | grafika komputerowa i systemy multimedialne | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Systemów Multimedialnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Paweł Forczmański <Pawel.Forczmanski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Mariusz Borawski <mborawski@wi.zut.edu.pl>, Piotr Czapiewski <Piotr.Czapiewski@zut.edu.pl>, Paweł Forczmański <Pawel.Forczmanski@zut.edu.pl>, Dariusz Frejlichowski <dfrejlichowski@wi.zut.edu.pl>, Anna Lewandowska <Anna.Tomaszewska@zut.edu.pl>, Wojciech Maleika <Wojciech.Maleika@zut.edu.pl>, Radosław Mantiuk <Radoslaw.Mantiuk@zut.edu.pl>, Adam Nowosielski <Adam.Nowosielski@zut.edu.pl>, Edward Półrolniczak <Edward.polrolniczak@zut.edu.pl>, Izabela Rejer <irejer@wi.zut.edu.pl>, Włodzimierz Ruciński <wrucinski@wi.zut.edu.pl>, Anna Samborska-Owczarek <Anna.Samborska-Owczarek@zut.edu.pl>, Antoni Wiliński <Antoni.Wilinski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 20,0 | ECTS (formy) | 20,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczone poprzednie semestry studiów magisterskich. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Ukształtowanie umiejetności z zakresu samodzielnej realizacji złożonych prac i projektów techniczno-informatycznych. |
C-2 | Realizacja badań związanych z tematem pracy magisterskiej i opracowanie tekstowe wyników badań. |
C-3 | Przygotowanie do egzaminu dyplomowego. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
T-PD-1 | PRACA DYPLOMOWA MAGISTERSKA jest kompletnym pod względem merytorycznym opracowaniem postawionego zadania, wykazujące umiejętność samodzielnego rozwiązania problemu badawczego; zadanie to może mieć charakter projektu, ale wymagane jest nowatorskie podejście do propozycji rozwiązania lub do użytych narzędzi projektowania (np. ich udoskonalenie). Student realizuje pod opieką opiekuna pracy wybrany temat pracy dyplomowej i przygotowuje jego opis w formie pracy dyplomowej magisterskiej - opracowuje przegląd literatury, dokonuje wyboru pozycji literatury niezbędnej do prezentacji problemów podjętych w pracy; definiuje obiektywnie istotny i aktualny problem badawczy podjęty w pracy, cel i hipotezy; prezentuje uzasadnienie ważności i aktualności podjętego problemu; określa szczegółowo jej zakresu i zawartość treści; dokonuje wyboru metody osiągniecia celu pracy; tworzy środowiska do realizacji celu pracy; realizuje cel i dowodzi hipotez; przedstawia wyniki z realizacji pracy w formie wniosków. Wskazuje kierunki dalszych prac; praca dyplomowa magisterska powinna być poprawna pod względem formalnym, powinna świadczyć o dobrym poziomie wiedzy studenta i znajomości literatury przedmiotu oraz o umiejętności naukowego rozumowania oraz prowadzenia uporządkowanego wywodu naukowego. | 0 |
T-PD-2 | Określenie zakresu i celu pracy magisterskiej. | 0 |
T-PD-3 | Wybór metod osiągnięcia celu pracy. | 0 |
T-PD-4 | Utworzenie środowiska do realizacji celu pracy magisterskiej. | 0 |
0 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
A-PD-1 | Udział w konsultacjach z opiekunem pracy | 15 |
A-PD-2 | Przygotowanie pracy magisterskiej. | 475 |
A-PD-3 | Przygotowanie prezentacji tematu i zakresu pracy. | 10 |
A-PD-4 | Przygotowanie niezbędnych dokumentów w procesie dyplomowania. | 5 |
A-PD-5 | Przygotowanie się do egzaminu dyplomowego. | 25 |
530 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda podająca - objaśnienie lub wyjaśnienie. |
M-2 | Metoda aktywizująca - dyskusja dydaktyczna. |
M-3 | Metoda praktyczna - metoda projektów. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena terminowości realizacji kolejnych etapów wykonywania pracy magisterskiej. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena opanowania techniki pisania pracy magisterskiej. |
S-3 | Ocena formująca: Ocena umiejętności opracowania literatury i innych źródeł danych na zadany temat. |
S-4 | Ocena podsumowująca: Ocena przygotowania prezentacji tematu i zakresu pracy magisterskiej na egzaminie dyplomowym. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
I_2A_D17/7_W01 Ma wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, badawczym lub przeglądowym, której wynikiem może być między innymi: projekt o różnym poziomie wnikliwości, model systemu lub usystematyzowane wyniki badań. | I_2A_W05, I_2A_W06, I_2A_W10 | — | C-1 | T-PD-2, T-PD-4, T-PD-3, T-PD-1 | M-2, M-1 | S-1 |
I_2A_D17/7_W02 Zna zasady procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie. | I_2A_W02 | — | C-3 | T-PD-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
I_2A_D17/7_U01 Umiejetność opracowania przeglądu literatury i innych źródeł danych. | I_2A_U02 | — | C-1 | T-PD-3 | M-1 | S-3 |
I_2A_D17/7_U02 Umiejętność rozwiązywania złożonych, czasochłonnych i pracochłonnych problemów informatycznych analogicznych do tych występujących w firmach zatrudniających informatyków. | I_2A_U03, I_2A_U04, I_2A_U05, I_2A_U07, I_2A_U10 | — | C-1 | T-PD-4, T-PD-3 | M-2, M-3 | S-1 |
I_2A_D17/7_U03 Umiejętność pisania pracy magisterskiej i prezentacji jej wyników. | I_2A_U05 | — | C-2 | T-PD-3 | M-2, M-3 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
I_2A_D17/7_K01 W wyniku zajęć studenci opanują umiejętność planowania w czasie prac związanych z realizacją pracy magisterskiej. | I_2A_K01 | — | C-1 | T-PD-3 | M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_2A_D17/7_W01 Ma wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, badawczym lub przeglądowym, której wynikiem może być między innymi: projekt o różnym poziomie wnikliwości, model systemu lub usystematyzowane wyniki badań. | 2,0 | Student nie ma wiedzy zgodnej z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, badawczym lub przeglądowym, której wynikiem może być między innymi: projekt o różnym poziomie wnikliwości, model systemu lub usystematyzowane wyniki badań. |
3,0 | Student ma wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, której wynikiem może być projekt o podstawowym poziomie wnikliwości. | |
3,5 | Student ma wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, której wynikiem może być projekt o różnym poziomie wnikliwości. | |
4,0 | Student ma wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym lub badawczym, której wynikiem może być między innymi: projekt o różnym poziomie wnikliwości. | |
4,5 | Student ma wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, badawczym lub przeglądowym, której wynikiem może być między innymi: projekt o różnym poziomie wnikliwości. | |
5,0 | Student ma wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, badawczym lub przeglądowym, której wynikiem może być między innymi: projekt o różnym poziomie wnikliwości, model systemu lub usystematyzowane wyniki badań. | |
I_2A_D17/7_W02 Zna zasady procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie. | 2,0 | Student nie zna zasad procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie. |
3,0 | Student zna zasady procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie. | |
3,5 | Student zna i rozumie zasady procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie. | |
4,0 | Student zna, rozumie i potrafi zastosować zasady procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie. | |
4,5 | Student zna, rozumie, potrafi zastosować i zanalizować zasady procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie. | |
5,0 | Student zna, rozumie, potrafi zastosować i zanalizować oraz dokonac syntezy zasad procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_2A_D17/7_U01 Umiejetność opracowania przeglądu literatury i innych źródeł danych. | 2,0 | Student nie posiada umiejetności opracowania przeglądu literatury i innych źródeł danych. |
3,0 | Student posiada umiejetność opracowania przeglądu literatury i innych źródeł danych. | |
3,5 | Student posiada umiejetność opracowania oraz opisania przeglądu literatury i innych źródeł danych. | |
4,0 | Student posiada umiejetność opracowania, opisania i wartościowania przeglądu literatury i innych źródeł danych. | |
4,5 | Student posiada umiejetność opracowania, opisania i wartościowania przeglądu literatury i innych źródeł danych oraz organizowania dostępu do literatury i źródeł danych. | |
5,0 | Student posiada umiejetność opracowania, opisania, wartościowania i scharakteryzowania przeglądu literatury i innych źródeł danych oraz organizowania dostępu do literatury i źródeł danych. | |
I_2A_D17/7_U02 Umiejętność rozwiązywania złożonych, czasochłonnych i pracochłonnych problemów informatycznych analogicznych do tych występujących w firmach zatrudniających informatyków. | 2,0 | Student nie posiada umiejętności rozwiązywania prostych problemów informatycznych analogicznych do tych występujących w firmach zatrudniających informatyków. |
3,0 | Student posiada umiejętność rozwiązywania prostych problemów informatycznych analogicznych do tych występujących w firmach zatrudniających informatyków. | |
3,5 | Student posiada umiejętność rozwiązywania prostych, ale czasochłonnych problemów informatycznych analogicznych do tych występujących w firmach zatrudniających informatyków. | |
4,0 | Student posiada umiejętność rozwiązywania złożonych oraz czasochłonnych problemów informatycznych analogicznych do tych występujących w firmach zatrudniających informatyków. | |
4,5 | Student posiada umiejętność rozwiązywania złożonych, czasochłonnych oraz pracochłonnych problemów informatycznych analogicznych do tych występujących w firmach zatrudniających informatyków. | |
5,0 | Student posiada w umiejętność rozwiązywania złożonych, czasochłonnych i pracochłonnych problemów informatycznych analogicznych do tych występujących w firmach zatrudniających informatyków oraz potrafi je scharakteryzować. | |
I_2A_D17/7_U03 Umiejętność pisania pracy magisterskiej i prezentacji jej wyników. | 2,0 | Student nie posiada umiejętności pisania pracy magisterskiej i prezentacji jej wyników. |
3,0 | Student posiada w podstawowym stopniu umiejętność pisania pracy magisterskiej. | |
3,5 | Student posiada w podstawowym stopniu umiejętność pisania pracy magisterskiej oraz potrafi zaprezentować jej wyniki. | |
4,0 | Student posiada w dobrym stopniu umiejętność pisania pracy magisterskiej oraz potrafi dobrze prezentować jej wyniki. | |
4,5 | Student posiada w bardzo dobrym stopniu umiejętność pisania pracy magisterskiej oraz potrafi dobrze prezentować jej wyniki. | |
5,0 | Student posiada w bardzo dobrym stopniu umiejętność pisania pracy magisterskiej oraz potrafi doskonale prezentować jej wyniki. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_2A_D17/7_K01 W wyniku zajęć studenci opanują umiejętność planowania w czasie prac związanych z realizacją pracy magisterskiej. | 2,0 | Student nie opanował umiejętności planowania w czasie prac związanych z realizacją pracy magisterskiej. |
3,0 | Studenci opanował w sposób podstawowy umiejętność planowania w czasie prac związanych z realizacją pracy magisterskiej. | |
3,5 | Studenci opanował umiejętność planowania i opisania w czasie prac związanych z realizacją pracy magisterskiej. | |
4,0 | Studenci opanował umiejętność planowania, opisania w czasie i wartościowania prac związanych z realizacją pracy magisterskiej. | |
4,5 | Studenci opanował umiejętność planowania, opisania w czasie, wartościowania i organizowania prac związanych z realizacją pracy magisterskiej. | |
5,0 | Studenci opanował umiejętność planowania, opisania w czasie, wartościowania, organizowania oraz scharakteryzowania prac związanych z realizacją pracy magisterskiej. |
Literatura podstawowa
- Sołdek Jerzy, Metodyka realizacji pracy dyplomowej z zakresu informatyki., Instytut Informatyki PS, Szczecin, 1998
Literatura dodatkowa
- Boć Jan, konsultacja filologiczna Jan Miodek, Jak pisać pracę magisterską?, Kolonia Limited, Wrocław, 2009, 7