Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (N2)
specjalność: grafika komputerowa i systemy multimedialne

Sylabus przedmiotu Komunikacja społeczna i techniki negocjacji:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauki techniczne
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Komunikacja społeczna i techniki negocjacji
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Nauk Humanistycznych i Pedagogicznych
Nauczyciel odpowiedzialny Dariusz Zienkiewicz <Dariusz.Zienkiewicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Aleksander Butrynowski <Aleksander.Butrynowski@zut.edu.pl>, Marzena Zychowicz <Marzena-Zychowicz@zut.edu.pl>, Zbigniew Zychowicz <Zbigniew.Zychowicz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 10 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy psychologii i socjologii

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Uzyskanie sprawności w komunikacji interpersonalnej na podstawie wiedzy z zakresu psychologii społecznej.
C-2Teoretyczne i praktyczne rozpoznawanie oddziaływań perswazyjnych jako formy wywierania wpływu na ludzi.
C-3Umiejętność zastosowania w negocjacjach reguł oddziaływania perswazyjnego.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Podstawy komunikacji społecznej, jej cele i uwarunkowania. Analiza transakcyjna Bernea, typy i typowe zachowania komunikacyjne.1
T-W-2Teorie wpływu społecznego a zachowania negocjacyjne - konformizm, empatia, asertywność.1
T-W-3Pojęcie negocjacji, sytuacja negocjacyjna, kryteria oceny negocjacji. Fazy negocjacji. Styl rzeczowy, jego odmiany. Styl rywalizacyjny.2
T-W-4Negocjator - zespół cech i umiejętności.2
T-W-5Podstawy komunikacji perswazyjnej, negocjacje jako perswazja. Komunikacja werbalna - nadawca, przekaz, kanał, odbiorca.2
T-W-6Komunikacja niewerbalna, mimika, gesty, zachowania przestrzenne.1
T-W-7test zaliczeniowy1
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Konsultacje2
A-W-3przygotowanie merytoryczne do zajęć (gry negocjacyjne, pokazy, dyskusje)8
A-W-4przygotowanie do testu zaliczeniowego.8
28

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład konwersatoryjny.
M-2prezentacja multimedialna.
M-3gry dydaktyczne.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności merytorycznej podczas wykładu konwersatoryjnego.
S-2Ocena podsumowująca: test zaliczeniowy

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_A/07_W01
Student posiada wiedzę o regułach funkcjonowania i obszarach zastosowań komunikacji perswazyjnej.
I_2A_W03C-2, C-1T-W-1, T-W-4, T-W-6, T-W-5, T-W-3M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_A/07_U01
Student posiada umiejętność rozpoznawanie komunikatu perswazyjnego wśród innych oraz stosowania reguł perswazyjnych w negocjacjach.
I_2A_U03C-3, C-2T-W-1, T-W-4, T-W-6, T-W-5, T-W-3M-1, M-3S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_A/07_K01
Student wykazuje kompetencje negocjacyjno-perswazyjne, które zwiększają jego umiejętności menadżerskie i sprawność na rynku pracy.
I_2A_K05C-3, C-2T-W-1, T-W-4, T-W-6, T-W-5, T-W-3M-1, M-2, M-3S-1
I_2A_A/07_K02
Student potrafi merytorycznie dyskutować, przekonywać do swych racji, biorąc pod uwagę także pozatechniczne aspekty działalności inżynierskiej, z poszanowaniem i rozumieniem odmiennych stanowisk.
I_2A_K05C-3T-W-7, T-W-2, T-W-1, T-W-4, T-W-6, T-W-5, T-W-3M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_2A_A/07_W01
Student posiada wiedzę o regułach funkcjonowania i obszarach zastosowań komunikacji perswazyjnej.
2,0nie wykazuje znajomości podstawowych reguł komunikacji perswazyjnej.
3,0wykazuje znajomość podstawowych reguł komunikacji perswazyjnej.
3,5wykazuje znajomość podstawowych reguł komunikacji perswazyjnej; potrafi wskazać przykłady ich zastosowań.
4,0wykazuje znajomość większości poznanych reguł komunikacji perswazyjnej; potrafi wskazać przykłady ich zastosowań; potrafi wskazać obszary życia społecznego mniej lub bardziej podatne na komunikacje perswazyjną; potrafi wskazać dobre (także pod względem etycznym) jak i złe konsekwencje komunikacji perswazyjnej.
4,5wykazuje znajomość większości poznanych reguł komunikacji perswazyjnej; potrafi wskazać przykłady ich zastosowań; potrafi wskazać obszary życia społecznego mniej lub bardziej podatne na komunikacje perswazyjną; potrafi wskazać dobre (także pod względem etycznym) jak i złe konsekwencje komunikacji perswazyjnej; potrafi samodzielnie przygotować informację perswazyjną ze świadomym wykorzystaniem poznanych reguł.
5,0wykazuje znajomość większości poznanych reguł komunikacji perswazyjnej; potrafi wskazać przykłady ich zastosowań; potrafi wskazać obszary życia społecznego mniej lub bardziej podatne na komunikacje perswazyjną; potrafi wskazać dobre (także pod względem etycznym) jak i złe konsekwencje komunikacji perswazyjnej; potrafi samodzielnie przygotować informację perswazyjną ze świadomym wykorzystaniem poznanych reguł; potrafi w sposób krytyczny dokonać analizy informacji odszukując w niej ukryte komunikaty perswazyjne.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_2A_A/07_U01
Student posiada umiejętność rozpoznawanie komunikatu perswazyjnego wśród innych oraz stosowania reguł perswazyjnych w negocjacjach.
2,0Student nie posiada umiejętności rozpoznawania i stosowania prostych komunikatów perswazyjnych.
3,0Student posiada umiejętność rozpoznawania wśród komunikatów różnego typu komunikatu perswazyjnego; student potrafi wskazać proste reguły stosowane w komunikacji perswazyjnej.
3,5Student posiada umiejętność rozpoznawania wśród komunikatów różnego typu komunikatu perswazyjnego; student potrafi wskazać proste reguły stosowane w komunikacji perswazyjnej; student potrafi rozróżniać ze względu na przyjęte kryteria komunikaty perswazyjne różnego typu.
4,0Student posiada umiejętność rozpoznawania wśród komunikatów różnego typu komunikatu perswazyjnego; student potrafi wskazać proste reguły stosowane w komunikacji perswazyjnej; student potrafi rozróżniać ze względu na przyjęte kryteria komunikaty perswazyjne różnego typu. student potrafi wykorzystać reguły perswazyjne przy konstruowaniu własnych wypowiedzi.
4,5Student posiada umiejętność rozpoznawania wśród komunikatów różnego typu komunikatu perswazyjnego; student potrafi wskazać proste reguły stosowane w komunikacji perswazyjnej; student potrafi rozróżniać ze względu na przyjęte kryteria komunikaty perswazyjne różnego typu. student potrafi wykorzystać reguły perswazyjne przy konstruowaniu własnych wypowiedzi; student twórczo przekształca reguły perswazyjne w zależności od zmieniającej sie sytuacji negocjacyjnej.
5,0Student posiada umiejętność rozpoznawania wśród komunikatów różnego typu komunikatu perswazyjnego; student potrafi wskazać proste reguły stosowane w komunikacji perswazyjnej; student potrafi rozróżniać ze względu na przyjęte kryteria komunikaty perswazyjne różnego typu; student potrafi wykorzystać reguły perswazyjne przy konstruowaniu własnych wypowiedzi; student twórczo przekształca reguły perswazyjne w zależności od zmieniającej się sytuacji negocjacyjnej; student samodzielnie tworzy nowe relacje między regułami perswazyjnymi w celu maksymalizacji efektu negocjacyjnego.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_2A_A/07_K01
Student wykazuje kompetencje negocjacyjno-perswazyjne, które zwiększają jego umiejętności menadżerskie i sprawność na rynku pracy.
2,0student nie wykazuje kompetencji negocjacyjno-perswazyjnych; student nie wykazuje chęci do samodoskonalenia w aspekcie kompetencji społecznych.
3,0student wykazuje podstawowe kompetencje negocjacyjno-perswazyjne.
3,5student wykazuje podstawowe kompetencje negocjacyjno-perswazyjne; student potrafi zastosować znane mu umiejętności do sytuacji związanych z przyszłym jego funkcjonowaniem zawodowym.
4,0student wykazuje sprawne posługiwanie się kompetencjami negocjacyjno-perswazyjnymi w różnych sytuacjach; student potrafi zastosować znane mu umiejętności do sytuacji związanych z przyszłym jego funkcjonowaniem zawodowym; student potrafi wskazać taką sytuację związaną z jego zawodem, której skuteczne rozwiązanie zależy od jakości stosowanych kompetencji negocjacyjno-perswazyjnych.
4,5student wykazuje bardzo sprawne posługiwanie się kompetencjami negocjacyjno-perswazyjnymi w różnych sytuacjach; student potrafi zastosować znane mu umiejętności do sytuacji związanych z przyszłym jego funkcjonowaniem zawodowym; student potrafi wskazać taką sytuację związaną z jego zawodem, której skuteczne rozwiązanie zależy od jakości stosowanych kompetencji negocjacyjno-perswazyjnych; potrafi przeprowadzić negocjację z wykorzystaniem różnego rodzaju technik.
5,0student wykazuje bardzo sprawne posługiwanie się kompetencjami negocjacyjno-perswazyjnymi w różnych sytuacjach; student potrafi zastosować znane mu umiejętności do sytuacji związanych z przyszłym jego funkcjonowaniem zawodowym; student potrafi wskazać taką sytuację związaną z jego zawodem, której skuteczne rozwiązanie zależy od jakości stosowanych kompetencji negocjacyjno-perswazyjnych; potrafi przeprowadzić negocjację z wykorzystaniem różnego rodzaju technik; student samodzielnie rozwija swoje kompetencje negocjacyjno-perswazyjne, prezentując efekty swojej pracy podczas prezentacji na wykładzie konwersatoryjnym.
I_2A_A/07_K02
Student potrafi merytorycznie dyskutować, przekonywać do swych racji, biorąc pod uwagę także pozatechniczne aspekty działalności inżynierskiej, z poszanowaniem i rozumieniem odmiennych stanowisk.
2,0brak kompetencji związanych z technikami negocjacji, perswazji. Student unika jakiejkolwiek merytorycznej współpracy i dyskusji.
3,0podstawowe kompetencje związane z technikami negocjacji.
3,5prezentuje podstawowe kompetencje związane oddziaływaniami społecznymi, z technikami negocjacji. Sporadycznie uczestniczy w dyskusji, potrafi zauważyć racje odmiennego stanowiska.
4,0dobre kompetencje związane z oddziaływaniami społecznymi, z technikami negocjacji. Potrafi znaleźć argumenty dla różnych stanowisk.
4,5bardzo dobre kompetencje związane oddziaływaniami społecznymi, z technikami negocjacji. Samodzielnie odnajduje pozatechniczne aspekty działalności inżynierskiej; potrafi znaleźć argumenty dla różnych stanowisk.
5,0bardzo dobre kompetencje związane oddziaływaniami społecznymi, z technikami negocjacji. W sposób zaangażowany emocjonalnie i kompetentny samodzielnie odnajduje pozatechniczne aspekty działalności inżynierskiej; potrafi znaleźć argumenty dla różnych stanowisk, wykazuje rozumienie różnych racji.

Literatura podstawowa

  1. Berne E., W co grają ludzie. Psychologia stosunków międzyludzkich, PWN, Warszawa, 2004
  2. Cialdini R., Wywieranie wpływu na ludzi, teoria i praktyka, GWP, Gdańsk, 2009
  3. Hogan K., Psychologia perswazji, Wydawnictwo Czarna Owca, 2010

Literatura dodatkowa

  1. Thiel E., Mowa ciała zdradzi więcej niż tysiąc słów, Astrum, Wrocław, 2007
  2. Tokarz M., Argumentacja, perswazja, manipulacja. Wykłady z teorii komunikacji., GWP, Gdańsk, 2006

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawy komunikacji społecznej, jej cele i uwarunkowania. Analiza transakcyjna Bernea, typy i typowe zachowania komunikacyjne.1
T-W-2Teorie wpływu społecznego a zachowania negocjacyjne - konformizm, empatia, asertywność.1
T-W-3Pojęcie negocjacji, sytuacja negocjacyjna, kryteria oceny negocjacji. Fazy negocjacji. Styl rzeczowy, jego odmiany. Styl rywalizacyjny.2
T-W-4Negocjator - zespół cech i umiejętności.2
T-W-5Podstawy komunikacji perswazyjnej, negocjacje jako perswazja. Komunikacja werbalna - nadawca, przekaz, kanał, odbiorca.2
T-W-6Komunikacja niewerbalna, mimika, gesty, zachowania przestrzenne.1
T-W-7test zaliczeniowy1
10

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Konsultacje2
A-W-3przygotowanie merytoryczne do zajęć (gry negocjacyjne, pokazy, dyskusje)8
A-W-4przygotowanie do testu zaliczeniowego.8
28
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_A/07_W01Student posiada wiedzę o regułach funkcjonowania i obszarach zastosowań komunikacji perswazyjnej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_W03Posiada wiedzę o przedsiębiorczości oraz sposobach efektywnego kierowania zespołami ludzkimi
Cel przedmiotuC-2Teoretyczne i praktyczne rozpoznawanie oddziaływań perswazyjnych jako formy wywierania wpływu na ludzi.
C-1Uzyskanie sprawności w komunikacji interpersonalnej na podstawie wiedzy z zakresu psychologii społecznej.
Treści programoweT-W-1Podstawy komunikacji społecznej, jej cele i uwarunkowania. Analiza transakcyjna Bernea, typy i typowe zachowania komunikacyjne.
T-W-4Negocjator - zespół cech i umiejętności.
T-W-6Komunikacja niewerbalna, mimika, gesty, zachowania przestrzenne.
T-W-5Podstawy komunikacji perswazyjnej, negocjacje jako perswazja. Komunikacja werbalna - nadawca, przekaz, kanał, odbiorca.
T-W-3Pojęcie negocjacji, sytuacja negocjacyjna, kryteria oceny negocjacji. Fazy negocjacji. Styl rzeczowy, jego odmiany. Styl rywalizacyjny.
Metody nauczaniaM-1wykład konwersatoryjny.
M-2prezentacja multimedialna.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności merytorycznej podczas wykładu konwersatoryjnego.
S-2Ocena podsumowująca: test zaliczeniowy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie wykazuje znajomości podstawowych reguł komunikacji perswazyjnej.
3,0wykazuje znajomość podstawowych reguł komunikacji perswazyjnej.
3,5wykazuje znajomość podstawowych reguł komunikacji perswazyjnej; potrafi wskazać przykłady ich zastosowań.
4,0wykazuje znajomość większości poznanych reguł komunikacji perswazyjnej; potrafi wskazać przykłady ich zastosowań; potrafi wskazać obszary życia społecznego mniej lub bardziej podatne na komunikacje perswazyjną; potrafi wskazać dobre (także pod względem etycznym) jak i złe konsekwencje komunikacji perswazyjnej.
4,5wykazuje znajomość większości poznanych reguł komunikacji perswazyjnej; potrafi wskazać przykłady ich zastosowań; potrafi wskazać obszary życia społecznego mniej lub bardziej podatne na komunikacje perswazyjną; potrafi wskazać dobre (także pod względem etycznym) jak i złe konsekwencje komunikacji perswazyjnej; potrafi samodzielnie przygotować informację perswazyjną ze świadomym wykorzystaniem poznanych reguł.
5,0wykazuje znajomość większości poznanych reguł komunikacji perswazyjnej; potrafi wskazać przykłady ich zastosowań; potrafi wskazać obszary życia społecznego mniej lub bardziej podatne na komunikacje perswazyjną; potrafi wskazać dobre (także pod względem etycznym) jak i złe konsekwencje komunikacji perswazyjnej; potrafi samodzielnie przygotować informację perswazyjną ze świadomym wykorzystaniem poznanych reguł; potrafi w sposób krytyczny dokonać analizy informacji odszukując w niej ukryte komunikaty perswazyjne.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_A/07_U01Student posiada umiejętność rozpoznawanie komunikatu perswazyjnego wśród innych oraz stosowania reguł perswazyjnych w negocjacjach.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_U03Potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych indywidualnych i zespołowych przyjmując w nich różne role
Cel przedmiotuC-3Umiejętność zastosowania w negocjacjach reguł oddziaływania perswazyjnego.
C-2Teoretyczne i praktyczne rozpoznawanie oddziaływań perswazyjnych jako formy wywierania wpływu na ludzi.
Treści programoweT-W-1Podstawy komunikacji społecznej, jej cele i uwarunkowania. Analiza transakcyjna Bernea, typy i typowe zachowania komunikacyjne.
T-W-4Negocjator - zespół cech i umiejętności.
T-W-6Komunikacja niewerbalna, mimika, gesty, zachowania przestrzenne.
T-W-5Podstawy komunikacji perswazyjnej, negocjacje jako perswazja. Komunikacja werbalna - nadawca, przekaz, kanał, odbiorca.
T-W-3Pojęcie negocjacji, sytuacja negocjacyjna, kryteria oceny negocjacji. Fazy negocjacji. Styl rzeczowy, jego odmiany. Styl rywalizacyjny.
Metody nauczaniaM-1wykład konwersatoryjny.
M-3gry dydaktyczne.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności merytorycznej podczas wykładu konwersatoryjnego.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada umiejętności rozpoznawania i stosowania prostych komunikatów perswazyjnych.
3,0Student posiada umiejętność rozpoznawania wśród komunikatów różnego typu komunikatu perswazyjnego; student potrafi wskazać proste reguły stosowane w komunikacji perswazyjnej.
3,5Student posiada umiejętność rozpoznawania wśród komunikatów różnego typu komunikatu perswazyjnego; student potrafi wskazać proste reguły stosowane w komunikacji perswazyjnej; student potrafi rozróżniać ze względu na przyjęte kryteria komunikaty perswazyjne różnego typu.
4,0Student posiada umiejętność rozpoznawania wśród komunikatów różnego typu komunikatu perswazyjnego; student potrafi wskazać proste reguły stosowane w komunikacji perswazyjnej; student potrafi rozróżniać ze względu na przyjęte kryteria komunikaty perswazyjne różnego typu. student potrafi wykorzystać reguły perswazyjne przy konstruowaniu własnych wypowiedzi.
4,5Student posiada umiejętność rozpoznawania wśród komunikatów różnego typu komunikatu perswazyjnego; student potrafi wskazać proste reguły stosowane w komunikacji perswazyjnej; student potrafi rozróżniać ze względu na przyjęte kryteria komunikaty perswazyjne różnego typu. student potrafi wykorzystać reguły perswazyjne przy konstruowaniu własnych wypowiedzi; student twórczo przekształca reguły perswazyjne w zależności od zmieniającej sie sytuacji negocjacyjnej.
5,0Student posiada umiejętność rozpoznawania wśród komunikatów różnego typu komunikatu perswazyjnego; student potrafi wskazać proste reguły stosowane w komunikacji perswazyjnej; student potrafi rozróżniać ze względu na przyjęte kryteria komunikaty perswazyjne różnego typu; student potrafi wykorzystać reguły perswazyjne przy konstruowaniu własnych wypowiedzi; student twórczo przekształca reguły perswazyjne w zależności od zmieniającej się sytuacji negocjacyjnej; student samodzielnie tworzy nowe relacje między regułami perswazyjnymi w celu maksymalizacji efektu negocjacyjnego.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_A/07_K01Student wykazuje kompetencje negocjacyjno-perswazyjne, które zwiększają jego umiejętności menadżerskie i sprawność na rynku pracy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_K05Ma świadomość odpowiedzialności za kierowany zespół ludzi i za zadania realizowane wspólnie z tym zespołem
Cel przedmiotuC-3Umiejętność zastosowania w negocjacjach reguł oddziaływania perswazyjnego.
C-2Teoretyczne i praktyczne rozpoznawanie oddziaływań perswazyjnych jako formy wywierania wpływu na ludzi.
Treści programoweT-W-1Podstawy komunikacji społecznej, jej cele i uwarunkowania. Analiza transakcyjna Bernea, typy i typowe zachowania komunikacyjne.
T-W-4Negocjator - zespół cech i umiejętności.
T-W-6Komunikacja niewerbalna, mimika, gesty, zachowania przestrzenne.
T-W-5Podstawy komunikacji perswazyjnej, negocjacje jako perswazja. Komunikacja werbalna - nadawca, przekaz, kanał, odbiorca.
T-W-3Pojęcie negocjacji, sytuacja negocjacyjna, kryteria oceny negocjacji. Fazy negocjacji. Styl rzeczowy, jego odmiany. Styl rywalizacyjny.
Metody nauczaniaM-1wykład konwersatoryjny.
M-2prezentacja multimedialna.
M-3gry dydaktyczne.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności merytorycznej podczas wykładu konwersatoryjnego.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie wykazuje kompetencji negocjacyjno-perswazyjnych; student nie wykazuje chęci do samodoskonalenia w aspekcie kompetencji społecznych.
3,0student wykazuje podstawowe kompetencje negocjacyjno-perswazyjne.
3,5student wykazuje podstawowe kompetencje negocjacyjno-perswazyjne; student potrafi zastosować znane mu umiejętności do sytuacji związanych z przyszłym jego funkcjonowaniem zawodowym.
4,0student wykazuje sprawne posługiwanie się kompetencjami negocjacyjno-perswazyjnymi w różnych sytuacjach; student potrafi zastosować znane mu umiejętności do sytuacji związanych z przyszłym jego funkcjonowaniem zawodowym; student potrafi wskazać taką sytuację związaną z jego zawodem, której skuteczne rozwiązanie zależy od jakości stosowanych kompetencji negocjacyjno-perswazyjnych.
4,5student wykazuje bardzo sprawne posługiwanie się kompetencjami negocjacyjno-perswazyjnymi w różnych sytuacjach; student potrafi zastosować znane mu umiejętności do sytuacji związanych z przyszłym jego funkcjonowaniem zawodowym; student potrafi wskazać taką sytuację związaną z jego zawodem, której skuteczne rozwiązanie zależy od jakości stosowanych kompetencji negocjacyjno-perswazyjnych; potrafi przeprowadzić negocjację z wykorzystaniem różnego rodzaju technik.
5,0student wykazuje bardzo sprawne posługiwanie się kompetencjami negocjacyjno-perswazyjnymi w różnych sytuacjach; student potrafi zastosować znane mu umiejętności do sytuacji związanych z przyszłym jego funkcjonowaniem zawodowym; student potrafi wskazać taką sytuację związaną z jego zawodem, której skuteczne rozwiązanie zależy od jakości stosowanych kompetencji negocjacyjno-perswazyjnych; potrafi przeprowadzić negocjację z wykorzystaniem różnego rodzaju technik; student samodzielnie rozwija swoje kompetencje negocjacyjno-perswazyjne, prezentując efekty swojej pracy podczas prezentacji na wykładzie konwersatoryjnym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_A/07_K02Student potrafi merytorycznie dyskutować, przekonywać do swych racji, biorąc pod uwagę także pozatechniczne aspekty działalności inżynierskiej, z poszanowaniem i rozumieniem odmiennych stanowisk.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_K05Ma świadomość odpowiedzialności za kierowany zespół ludzi i za zadania realizowane wspólnie z tym zespołem
Cel przedmiotuC-3Umiejętność zastosowania w negocjacjach reguł oddziaływania perswazyjnego.
Treści programoweT-W-7test zaliczeniowy
T-W-2Teorie wpływu społecznego a zachowania negocjacyjne - konformizm, empatia, asertywność.
T-W-1Podstawy komunikacji społecznej, jej cele i uwarunkowania. Analiza transakcyjna Bernea, typy i typowe zachowania komunikacyjne.
T-W-4Negocjator - zespół cech i umiejętności.
T-W-6Komunikacja niewerbalna, mimika, gesty, zachowania przestrzenne.
T-W-5Podstawy komunikacji perswazyjnej, negocjacje jako perswazja. Komunikacja werbalna - nadawca, przekaz, kanał, odbiorca.
T-W-3Pojęcie negocjacji, sytuacja negocjacyjna, kryteria oceny negocjacji. Fazy negocjacji. Styl rzeczowy, jego odmiany. Styl rywalizacyjny.
Metody nauczaniaM-1wykład konwersatoryjny.
M-2prezentacja multimedialna.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności merytorycznej podczas wykładu konwersatoryjnego.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0brak kompetencji związanych z technikami negocjacji, perswazji. Student unika jakiejkolwiek merytorycznej współpracy i dyskusji.
3,0podstawowe kompetencje związane z technikami negocjacji.
3,5prezentuje podstawowe kompetencje związane oddziaływaniami społecznymi, z technikami negocjacji. Sporadycznie uczestniczy w dyskusji, potrafi zauważyć racje odmiennego stanowiska.
4,0dobre kompetencje związane z oddziaływaniami społecznymi, z technikami negocjacji. Potrafi znaleźć argumenty dla różnych stanowisk.
4,5bardzo dobre kompetencje związane oddziaływaniami społecznymi, z technikami negocjacji. Samodzielnie odnajduje pozatechniczne aspekty działalności inżynierskiej; potrafi znaleźć argumenty dla różnych stanowisk.
5,0bardzo dobre kompetencje związane oddziaływaniami społecznymi, z technikami negocjacji. W sposób zaangażowany emocjonalnie i kompetentny samodzielnie odnajduje pozatechniczne aspekty działalności inżynierskiej; potrafi znaleźć argumenty dla różnych stanowisk, wykazuje rozumienie różnych racji.