Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (N2)
specjalność: grafika komputerowa i systemy multimedialne

Sylabus przedmiotu Multimedia w środkach przekazu - Przedmiot obieralny III:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauki techniczne
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Multimedia w środkach przekazu - Przedmiot obieralny III
Specjalność grafika komputerowa i systemy multimedialne
Jednostka prowadząca Katedra Systemów Multimedialnych
Nauczyciel odpowiedzialny Włodzimierz Ruciński <wrucinski@wi.zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 12 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 10 1,00,50zaliczenie
laboratoriaL3 16 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Przedmiot odwołuje się do podstawowej wiedzy z takich kursów jak Grafika komputerowa i wizualizacja, Techniki audio i wideo, Dźwięk cyfrowy (znajomość grafiki rastrowej, wektorowej, pozyskiwania zapisów dźwiękowych i wideo, znajomość modeli barw). Studentowi nie stawia się żadnych wstępnych wymagań co do posiadanych umiejętności praktycznych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie szerokiego spektrum bodźców oddziałujących na człowieka za pośrednictwem róznego rodzaju mediów.
C-2Zrozumienie mechanizmów prowadzących do podejmowania decyzji wywołanych zewnętrznym oddziaływaniem na decydenta.
C-3Poznanie zasad budowania skutecznych przekazów transmitowanych różnymi kanałami medialnymi.
C-4Przyswojenie podstawowych norm prawnych obowiązujących w ogólnodostępnych mediach.
C-5Nabycie umiejętności praktycznych pozwalajacych samodzielnie tworzyć przekazy medialne.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Zapoznanie się z oprogramowaniem do obróbki materiałów fotograficnych.2
T-L-2Zapoznani się z aplikacjami do tworzenia grafiki wektorowej.2
T-L-3Tworzenie form graficznych dedykowanych do druku i prezentacji wizualnych2
T-L-4Opracowywanie scenariuszy reklam radiowych.2
T-L-5Realizacja nagrań i montaż przekazów radiowych.2
T-L-6Opracowanie scenopisów i modeli reklamowych spotów wideo.2
T-L-7Nagrania wideo i montaż spotów.4
16
wykłady
T-W-1Repetytorium: Falowa natura zjawisk optycznych i akustycznych. Fizjologiczne aspekty odbioru bodźców wizualnych i akustycznych. Charakterystyka innych bodźców odbieranych przez człowieka poszerzających spektrum multimedialnosci przekazów.2
T-W-2Model komunikacyjny przekazu nadawca-odbiorca. Model informacyjny.1
T-W-3Psychologiczne aspekty oddziaływania mediów.1
T-W-4Podstawowe akty prawne normujące zasady oddziaływań środków przekazu na odbiorcę. Omówienie najważniejszych uregulowań prawa prasowego.2
T-W-5Charakterystyka podstawowych kanałów komunikacyjnych.1
T-W-6Reklama towarów i usług – wizerunek i system komunikacyjny marki, System Tożsamości Marki.1
T-W-7Inżynieria przekazów reklamowych rozpowszechnianych przez prasę drukowaną, radio, telewizję, internet, plakat - zasady tworzenia grafiki, materiałów wideo i dźwięku.1
T-W-8Prezentacje i ekspozycje (wystawy, targi, kampanie reklamowe) interaktywne.1
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
30
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Bieżące uzpełnienie wiiedzy z wykładów - źródła: literatura, akty prawne.12
A-W-3Śledzenie na bieżąco w mediach stosowanych metod celem porównania z zasadami teoretycznymi.2
A-W-4Przygotowanie się do zaliczenia.4
28

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Klasyczne wykłady typu informacyjnego i wyjaśniającego, prowadzone w modułach dwugodzinnych wspierane prezentacjami multimedialnymi (slajdy, animacje, filmy).
M-2Realizacjia zadań na zajęciach laboratoryjnych w zespołach 2- lub 3-osobowych.
M-3Wymagana kreatywność studentów w zakresie wykorzystywanych środków wyrazu i formy opracowywanych przkazów medialnych.
M-4Realizowanie podobnego zadania budowy przekazu medialnego przez wszystkie zespoły grupy laboratoryjnej - dodatkowy element konkurencyjności (porównywanie wyników) pobudzający kreatywność.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Koncowe zaliczenie obejmujące materiał wykładu i elementy wskazane do samodzielnego uzupełnienia przez studenta.
S-2Ocena formująca: W trakcie zajęć laboratoryjnych weryfikacja umiejętności praktycznych w posługiwaniu się aplikacjami. Bieżące korygowanie błędów w realizowanych zadaniach.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena form końcowych zadań zrealizowanych przez zespoły podczas zajęć laboratoryjnych.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_D17/O/3-5_W01
Opanowanie prawnych aspektów oddziaływania na odbiorcę przekazami medialnymi.
I_2A_W02C-4T-W-4, T-W-2, T-W-3M-1S-1
I_2A_D17/O/3-5_W03
Student zna zasady tworzenia przekazów medialnych w aspekcie ich pożądanego oddziaływania.
I_2A_W05, I_2A_W06C-1, C-2, C-3T-L-1, T-L-2, T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8M-1S-1
I_2A_D17/O/3-5_W04
Posiada znajomość nowych rozwiązań technicznych i trendów rozwojowych
I_2A_W10C-3T-W-3, T-W-5M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_D17/O/3-5_U01
Student potrafi właściwie zdefiniować cele i wymagania związane z kreowaniem i wytwarzaniem przekazów medialnych zwłaszcza o charakterze marketingowym/reklamowym.
I_2A_U04, I_2A_U13C-1, C-2, C-3, C-4T-W-5, T-W-4, T-W-6, T-W-2, T-W-7, T-W-3M-1, M-2S-3, S-1
I_2A_D17/O/3-5_U02
Zna narzędzia programistyczne i zasady tworzenia za ich pomocą produktów przeznaczonych do rozpowszechniania w różnych śodkach przekazu i potrafi przy ich pomocy stworzyć poprawny produkt.
I_2A_U10C-5T-L-1, T-L-4, T-L-2, T-L-3, T-L-5, T-L-6, T-L-7M-1, M-4, M-2, M-3S-3, S-2
I_2A_D17/O/3-5_U03
Zna narzędzia i zasady tworzenia za ich pomocą produktów przeznaczonych do rozpowszechniania w różnych śodkach przekazu i potrafi przy ich pomocy stworzyć poprawny produkt.
I_2A_U10C-5T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7M-1, M-2, M-3, M-4S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_D17/O/3-5_K01
Student ma utrwalone zasady pracy w zesole przygotowującym materiały audiowizualne - w specyficznych warunkach kreatywnej realizacji filmów w technice wideo.
I_2A_K01C-5T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7M-4, M-2, M-3S-3
I_2A_D17/O/3-5_K02
Student potrafi działać kreatywnie na pozazawodowym obszarze wykorzystując wiedzę ogólną inżynierską i zawodową informatyczną.
I_2A_K06C-1, C-2, C-3T-W-5, T-W-6, T-W-2, T-W-8, T-W-7, T-W-3M-1, M-2, M-3S-1
I_2A_D17/O/3-5_K03
Student potrafi uniknąć kolizji z prawem na gruncie publikacji w mediach publicznych.
I_2A_K04C-4T-W-4M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_2A_D17/O/3-5_W01
Opanowanie prawnych aspektów oddziaływania na odbiorcę przekazami medialnymi.
2,0
3,0Student potrafi scharakteryzować obowiązujące dokumenty regulujące prawne i umowne zasady formułowania i przekazu treści o charakterze kształtującym postawy odbiorców (w tym reklamy)
3,5Jak wyżej it potrafi, na ogólnym poziomie szczegółowości, scharakteryzować zakres zdarzeń objętych ustawą prawa prasowego i istniejącymi kodeksami "honorowymi".
4,0Jak wyżej i zna definicje podstawowych pojęć wystepujacych w prawie prasowym. Wie co jest a co nie jest prasą w ujęciu ustawy.
4,5Jak wyżej i potrafi wskazać najważniejsze ograniczenia w swobodnym tworzeniu i dystrybucji przekazów medialnych o różnym charakterze (w tym reklamowych).
5,0Jak wyżej i potrafi wyjaśnić pojęcia "sprostowanie" i "odpowiedź" i wzajemne relacje między nimi oraz wyjątki występujące w ustawach i kodeksach.
I_2A_D17/O/3-5_W03
Student zna zasady tworzenia przekazów medialnych w aspekcie ich pożądanego oddziaływania.
2,0
3,0Student zna i potrafi wyjaśnić poszczególne elementy modelu komunikacyjnego w relacji nadawca-odbiorca.
3,5Jak wyżej oraz potrafi wyjaśnić pojęcia związane z marką (kodeks marki, system identyfikacji wizualnej i leksykalnej, strategia komunikacji, tożsamość) jak również podstawowe prawa rządzące marką.
4,0Jak wyżej i zna zasady tworzenia materiałów dystrybuowanych podstawowymi kanałami: prasa drukowana, radio, telewizja.
4,5Jak wyżej i potrafi scharakteryzować wymagania jakie stawia się innym formom wykorzystywanym jako nośniki przekazów: ulotka, folder, plakat/bilboard, gadżet, happening.
5,0Jak wyżej i potrafi poprawnie kojarzyć rolę marki na różnych etapach oddziaływania przekazów medialnych.
I_2A_D17/O/3-5_W04
Posiada znajomość nowych rozwiązań technicznych i trendów rozwojowych
2,0
3,0Student potrafi wymienić i podać podstawowe cechy wykorzystywanych kanałów medialnych oraz tendencje ich rozwoju.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_2A_D17/O/3-5_U01
Student potrafi właściwie zdefiniować cele i wymagania związane z kreowaniem i wytwarzaniem przekazów medialnych zwłaszcza o charakterze marketingowym/reklamowym.
2,0
3,0Student zna i potrafi wyjasnic poszczegolne elementy modelu komunikacyjnego i modelu informacyjnego w relacji nadawca-odbiorca.
3,5
4,0
4,5
5,0
I_2A_D17/O/3-5_U02
Zna narzędzia programistyczne i zasady tworzenia za ich pomocą produktów przeznaczonych do rozpowszechniania w różnych śodkach przekazu i potrafi przy ich pomocy stworzyć poprawny produkt.
2,0
3,0Student potrafi scharakteryzować narzędzia wykorzystywane kreowania i rozpowszechniania produktów medialnych.
3,5
4,0
4,5
5,0Student dobrze posługuje się narzdziami informatycznymi wspomagajcymi proces tworzenia przekazów medialnych. Stosuje przyjęte zasady ich budowania.
I_2A_D17/O/3-5_U03
Zna narzędzia i zasady tworzenia za ich pomocą produktów przeznaczonych do rozpowszechniania w różnych śodkach przekazu i potrafi przy ich pomocy stworzyć poprawny produkt.
2,0
3,0Student potrafi scharakteryzować narzędzia wykorzystywane kreowania i rozpowszechniania produktów medialnych.
3,5
4,0
4,5
5,0Student dobrze posługuje się narzdziami informatycznymi wspomagajcymi proces tworzenia przekazów medialnych. Stosuje przyjęte zasady ich budowania.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_2A_D17/O/3-5_K01
Student ma utrwalone zasady pracy w zesole przygotowującym materiały audiowizualne - w specyficznych warunkach kreatywnej realizacji filmów w technice wideo.
2,0
3,0Ocena przygotowanej pracy zespołowej: Scenariusz - 1pkt. Materiał wideo - 1 pkt. Materiał audio - 1 pkt Staranność montażu - 1 pkt
3,5
4,0
4,5
5,0Ocena przygotowanej pracy zespołowej: Scenariusz - 2 pkt. Materiał wideo - 2 pkt. Materiał audio - 2 pkt Staranność montażu 2 pkt
I_2A_D17/O/3-5_K02
Student potrafi działać kreatywnie na pozazawodowym obszarze wykorzystując wiedzę ogólną inżynierską i zawodową informatyczną.
2,0
3,0Ocena przygotowanej pracy zespołowej: Scenariusz - 1pkt. Materiał wideo - 1 pkt. Materiał audio - 1 pkt Staranność montażu - 1 pkt
3,5
4,0
4,5
5,0Scenariusz - 2 pkt. Materiał wideo - 2 pkt. Materiał audio - 2 pkt Staranność montażu 2 pkt
I_2A_D17/O/3-5_K03
Student potrafi uniknąć kolizji z prawem na gruncie publikacji w mediach publicznych.
2,0
3,0Ocena przygotowanej pracy zespołowej: Scenariusz - 1pkt. Materiał wideo - 1 pkt. Materiał audio - 1 pkt Staranność montażu - 1 pkt
3,5
4,0
4,5
5,0Scenariusz - 2 pkt. Materiał wideo - 2 pkt. Materiał audio - 2 pkt Staranność montażu 2 pkt

Literatura podstawowa

  1. Winterhoff-Spurk Peter, Psychologia mediów., Wydawnictwo WAM, 2007
  2. Goban-Klas Tomasz, Media i komunikowanie masowe., Wydawnictwo Naukowe PWN, 2004
  3. Dabner David, Desgn & Layout. Sztuka Projektowania., Wydawnictwo G+J Gruner + Jahr Polska Sp. z o.o., 2004
  4. Kall J., REKLAMA., Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne S.A., Warszawa, 2002
  5. Ogilvy D., Wspomnienia człowieka reklamy., WIG PRESS., Warszawa, 2000

Literatura dodatkowa

  1. Janiszewska K., Kall J., Strategia reklamowa, Polskie Wydawnictwo ekonomiczne, Warszawa, 2011
  2. Akt prawny, Ustawa Prawo prasowe, 1984

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Zapoznanie się z oprogramowaniem do obróbki materiałów fotograficnych.2
T-L-2Zapoznani się z aplikacjami do tworzenia grafiki wektorowej.2
T-L-3Tworzenie form graficznych dedykowanych do druku i prezentacji wizualnych2
T-L-4Opracowywanie scenariuszy reklam radiowych.2
T-L-5Realizacja nagrań i montaż przekazów radiowych.2
T-L-6Opracowanie scenopisów i modeli reklamowych spotów wideo.2
T-L-7Nagrania wideo i montaż spotów.4
16

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Repetytorium: Falowa natura zjawisk optycznych i akustycznych. Fizjologiczne aspekty odbioru bodźców wizualnych i akustycznych. Charakterystyka innych bodźców odbieranych przez człowieka poszerzających spektrum multimedialnosci przekazów.2
T-W-2Model komunikacyjny przekazu nadawca-odbiorca. Model informacyjny.1
T-W-3Psychologiczne aspekty oddziaływania mediów.1
T-W-4Podstawowe akty prawne normujące zasady oddziaływań środków przekazu na odbiorcę. Omówienie najważniejszych uregulowań prawa prasowego.2
T-W-5Charakterystyka podstawowych kanałów komunikacyjnych.1
T-W-6Reklama towarów i usług – wizerunek i system komunikacyjny marki, System Tożsamości Marki.1
T-W-7Inżynieria przekazów reklamowych rozpowszechnianych przez prasę drukowaną, radio, telewizję, internet, plakat - zasady tworzenia grafiki, materiałów wideo i dźwięku.1
T-W-8Prezentacje i ekspozycje (wystawy, targi, kampanie reklamowe) interaktywne.1
10

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Bieżące uzpełnienie wiiedzy z wykładów - źródła: literatura, akty prawne.12
A-W-3Śledzenie na bieżąco w mediach stosowanych metod celem porównania z zasadami teoretycznymi.2
A-W-4Przygotowanie się do zaliczenia.4
28
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D17/O/3-5_W01Opanowanie prawnych aspektów oddziaływania na odbiorcę przekazami medialnymi.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_W02Ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, prawnych, etycznych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności w dziedzinie informatyki
Cel przedmiotuC-4Przyswojenie podstawowych norm prawnych obowiązujących w ogólnodostępnych mediach.
Treści programoweT-W-4Podstawowe akty prawne normujące zasady oddziaływań środków przekazu na odbiorcę. Omówienie najważniejszych uregulowań prawa prasowego.
T-W-2Model komunikacyjny przekazu nadawca-odbiorca. Model informacyjny.
T-W-3Psychologiczne aspekty oddziaływania mediów.
Metody nauczaniaM-1Klasyczne wykłady typu informacyjnego i wyjaśniającego, prowadzone w modułach dwugodzinnych wspierane prezentacjami multimedialnymi (slajdy, animacje, filmy).
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Koncowe zaliczenie obejmujące materiał wykładu i elementy wskazane do samodzielnego uzupełnienia przez studenta.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi scharakteryzować obowiązujące dokumenty regulujące prawne i umowne zasady formułowania i przekazu treści o charakterze kształtującym postawy odbiorców (w tym reklamy)
3,5Jak wyżej it potrafi, na ogólnym poziomie szczegółowości, scharakteryzować zakres zdarzeń objętych ustawą prawa prasowego i istniejącymi kodeksami "honorowymi".
4,0Jak wyżej i zna definicje podstawowych pojęć wystepujacych w prawie prasowym. Wie co jest a co nie jest prasą w ujęciu ustawy.
4,5Jak wyżej i potrafi wskazać najważniejsze ograniczenia w swobodnym tworzeniu i dystrybucji przekazów medialnych o różnym charakterze (w tym reklamowych).
5,0Jak wyżej i potrafi wyjaśnić pojęcia "sprostowanie" i "odpowiedź" i wzajemne relacje między nimi oraz wyjątki występujące w ustawach i kodeksach.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D17/O/3-5_W03Student zna zasady tworzenia przekazów medialnych w aspekcie ich pożądanego oddziaływania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_W05Ma rozszerzoną i podbudowaną teoretycznie wiedzę z zakresu metod informatyki wykorzystywanych do rozwiązywania problemów w wybranych obszarach nauki i techniki
I_2A_W06Posiada wiedzę o narzędziach sprzętowo-programowych wspomagających rozwiązywanie wybranych i złożonych problemów w różnych obszarach nauki i techniki
Cel przedmiotuC-1Poznanie szerokiego spektrum bodźców oddziałujących na człowieka za pośrednictwem róznego rodzaju mediów.
C-2Zrozumienie mechanizmów prowadzących do podejmowania decyzji wywołanych zewnętrznym oddziaływaniem na decydenta.
C-3Poznanie zasad budowania skutecznych przekazów transmitowanych różnymi kanałami medialnymi.
Treści programoweT-L-1Zapoznanie się z oprogramowaniem do obróbki materiałów fotograficnych.
T-L-2Zapoznani się z aplikacjami do tworzenia grafiki wektorowej.
T-W-2Model komunikacyjny przekazu nadawca-odbiorca. Model informacyjny.
T-W-3Psychologiczne aspekty oddziaływania mediów.
T-W-5Charakterystyka podstawowych kanałów komunikacyjnych.
T-W-6Reklama towarów i usług – wizerunek i system komunikacyjny marki, System Tożsamości Marki.
T-W-7Inżynieria przekazów reklamowych rozpowszechnianych przez prasę drukowaną, radio, telewizję, internet, plakat - zasady tworzenia grafiki, materiałów wideo i dźwięku.
T-W-8Prezentacje i ekspozycje (wystawy, targi, kampanie reklamowe) interaktywne.
Metody nauczaniaM-1Klasyczne wykłady typu informacyjnego i wyjaśniającego, prowadzone w modułach dwugodzinnych wspierane prezentacjami multimedialnymi (slajdy, animacje, filmy).
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Koncowe zaliczenie obejmujące materiał wykładu i elementy wskazane do samodzielnego uzupełnienia przez studenta.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna i potrafi wyjaśnić poszczególne elementy modelu komunikacyjnego w relacji nadawca-odbiorca.
3,5Jak wyżej oraz potrafi wyjaśnić pojęcia związane z marką (kodeks marki, system identyfikacji wizualnej i leksykalnej, strategia komunikacji, tożsamość) jak również podstawowe prawa rządzące marką.
4,0Jak wyżej i zna zasady tworzenia materiałów dystrybuowanych podstawowymi kanałami: prasa drukowana, radio, telewizja.
4,5Jak wyżej i potrafi scharakteryzować wymagania jakie stawia się innym formom wykorzystywanym jako nośniki przekazów: ulotka, folder, plakat/bilboard, gadżet, happening.
5,0Jak wyżej i potrafi poprawnie kojarzyć rolę marki na różnych etapach oddziaływania przekazów medialnych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D17/O/3-5_W04Posiada znajomość nowych rozwiązań technicznych i trendów rozwojowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_W10Ma poszerzoną wiedzę dotyczącą trendów rozwojowych i możliwości zastosowania informatyki w wybranych obszarach nauki i techniki
Cel przedmiotuC-3Poznanie zasad budowania skutecznych przekazów transmitowanych różnymi kanałami medialnymi.
Treści programoweT-W-3Psychologiczne aspekty oddziaływania mediów.
T-W-5Charakterystyka podstawowych kanałów komunikacyjnych.
Metody nauczaniaM-1Klasyczne wykłady typu informacyjnego i wyjaśniającego, prowadzone w modułach dwugodzinnych wspierane prezentacjami multimedialnymi (slajdy, animacje, filmy).
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Koncowe zaliczenie obejmujące materiał wykładu i elementy wskazane do samodzielnego uzupełnienia przez studenta.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi wymienić i podać podstawowe cechy wykorzystywanych kanałów medialnych oraz tendencje ich rozwoju.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D17/O/3-5_U01Student potrafi właściwie zdefiniować cele i wymagania związane z kreowaniem i wytwarzaniem przekazów medialnych zwłaszcza o charakterze marketingowym/reklamowym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_U04Potrafi wybrać, krytycznie ocenić przydatność i zastosować metodę i narzędzia rozwiązania złożonego zadania inżynierskiego
I_2A_U13Potrafi dobrać, porównać i ocenić rozwiązania projektowe w wybranym obszarze zastosowań
Cel przedmiotuC-1Poznanie szerokiego spektrum bodźców oddziałujących na człowieka za pośrednictwem róznego rodzaju mediów.
C-2Zrozumienie mechanizmów prowadzących do podejmowania decyzji wywołanych zewnętrznym oddziaływaniem na decydenta.
C-3Poznanie zasad budowania skutecznych przekazów transmitowanych różnymi kanałami medialnymi.
C-4Przyswojenie podstawowych norm prawnych obowiązujących w ogólnodostępnych mediach.
Treści programoweT-W-5Charakterystyka podstawowych kanałów komunikacyjnych.
T-W-4Podstawowe akty prawne normujące zasady oddziaływań środków przekazu na odbiorcę. Omówienie najważniejszych uregulowań prawa prasowego.
T-W-6Reklama towarów i usług – wizerunek i system komunikacyjny marki, System Tożsamości Marki.
T-W-2Model komunikacyjny przekazu nadawca-odbiorca. Model informacyjny.
T-W-7Inżynieria przekazów reklamowych rozpowszechnianych przez prasę drukowaną, radio, telewizję, internet, plakat - zasady tworzenia grafiki, materiałów wideo i dźwięku.
T-W-3Psychologiczne aspekty oddziaływania mediów.
Metody nauczaniaM-1Klasyczne wykłady typu informacyjnego i wyjaśniającego, prowadzone w modułach dwugodzinnych wspierane prezentacjami multimedialnymi (slajdy, animacje, filmy).
M-2Realizacjia zadań na zajęciach laboratoryjnych w zespołach 2- lub 3-osobowych.
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena form końcowych zadań zrealizowanych przez zespoły podczas zajęć laboratoryjnych.
S-1Ocena podsumowująca: Koncowe zaliczenie obejmujące materiał wykładu i elementy wskazane do samodzielnego uzupełnienia przez studenta.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna i potrafi wyjasnic poszczegolne elementy modelu komunikacyjnego i modelu informacyjnego w relacji nadawca-odbiorca.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D17/O/3-5_U02Zna narzędzia programistyczne i zasady tworzenia za ich pomocą produktów przeznaczonych do rozpowszechniania w różnych śodkach przekazu i potrafi przy ich pomocy stworzyć poprawny produkt.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_U10Potrafi wykorzystywać oprogramowanie wspomagające rozwiązywanie wybranych problemów
Cel przedmiotuC-5Nabycie umiejętności praktycznych pozwalajacych samodzielnie tworzyć przekazy medialne.
Treści programoweT-L-1Zapoznanie się z oprogramowaniem do obróbki materiałów fotograficnych.
T-L-4Opracowywanie scenariuszy reklam radiowych.
T-L-2Zapoznani się z aplikacjami do tworzenia grafiki wektorowej.
T-L-3Tworzenie form graficznych dedykowanych do druku i prezentacji wizualnych
T-L-5Realizacja nagrań i montaż przekazów radiowych.
T-L-6Opracowanie scenopisów i modeli reklamowych spotów wideo.
T-L-7Nagrania wideo i montaż spotów.
Metody nauczaniaM-1Klasyczne wykłady typu informacyjnego i wyjaśniającego, prowadzone w modułach dwugodzinnych wspierane prezentacjami multimedialnymi (slajdy, animacje, filmy).
M-4Realizowanie podobnego zadania budowy przekazu medialnego przez wszystkie zespoły grupy laboratoryjnej - dodatkowy element konkurencyjności (porównywanie wyników) pobudzający kreatywność.
M-2Realizacjia zadań na zajęciach laboratoryjnych w zespołach 2- lub 3-osobowych.
M-3Wymagana kreatywność studentów w zakresie wykorzystywanych środków wyrazu i formy opracowywanych przkazów medialnych.
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena form końcowych zadań zrealizowanych przez zespoły podczas zajęć laboratoryjnych.
S-2Ocena formująca: W trakcie zajęć laboratoryjnych weryfikacja umiejętności praktycznych w posługiwaniu się aplikacjami. Bieżące korygowanie błędów w realizowanych zadaniach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi scharakteryzować narzędzia wykorzystywane kreowania i rozpowszechniania produktów medialnych.
3,5
4,0
4,5
5,0Student dobrze posługuje się narzdziami informatycznymi wspomagajcymi proces tworzenia przekazów medialnych. Stosuje przyjęte zasady ich budowania.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D17/O/3-5_U03Zna narzędzia i zasady tworzenia za ich pomocą produktów przeznaczonych do rozpowszechniania w różnych śodkach przekazu i potrafi przy ich pomocy stworzyć poprawny produkt.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_U10Potrafi wykorzystywać oprogramowanie wspomagające rozwiązywanie wybranych problemów
Cel przedmiotuC-5Nabycie umiejętności praktycznych pozwalajacych samodzielnie tworzyć przekazy medialne.
Treści programoweT-L-1Zapoznanie się z oprogramowaniem do obróbki materiałów fotograficnych.
T-L-2Zapoznani się z aplikacjami do tworzenia grafiki wektorowej.
T-L-3Tworzenie form graficznych dedykowanych do druku i prezentacji wizualnych
T-L-4Opracowywanie scenariuszy reklam radiowych.
T-L-5Realizacja nagrań i montaż przekazów radiowych.
T-L-6Opracowanie scenopisów i modeli reklamowych spotów wideo.
T-L-7Nagrania wideo i montaż spotów.
Metody nauczaniaM-1Klasyczne wykłady typu informacyjnego i wyjaśniającego, prowadzone w modułach dwugodzinnych wspierane prezentacjami multimedialnymi (slajdy, animacje, filmy).
M-2Realizacjia zadań na zajęciach laboratoryjnych w zespołach 2- lub 3-osobowych.
M-3Wymagana kreatywność studentów w zakresie wykorzystywanych środków wyrazu i formy opracowywanych przkazów medialnych.
M-4Realizowanie podobnego zadania budowy przekazu medialnego przez wszystkie zespoły grupy laboratoryjnej - dodatkowy element konkurencyjności (porównywanie wyników) pobudzający kreatywność.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: W trakcie zajęć laboratoryjnych weryfikacja umiejętności praktycznych w posługiwaniu się aplikacjami. Bieżące korygowanie błędów w realizowanych zadaniach.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena form końcowych zadań zrealizowanych przez zespoły podczas zajęć laboratoryjnych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi scharakteryzować narzędzia wykorzystywane kreowania i rozpowszechniania produktów medialnych.
3,5
4,0
4,5
5,0Student dobrze posługuje się narzdziami informatycznymi wspomagajcymi proces tworzenia przekazów medialnych. Stosuje przyjęte zasady ich budowania.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D17/O/3-5_K01Student ma utrwalone zasady pracy w zesole przygotowującym materiały audiowizualne - w specyficznych warunkach kreatywnej realizacji filmów w technice wideo.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_K01Ma świadomość organizacji własnego czasu pracy i jest zdeterminowany aby osiągnąć założone cele
Cel przedmiotuC-5Nabycie umiejętności praktycznych pozwalajacych samodzielnie tworzyć przekazy medialne.
Treści programoweT-L-4Opracowywanie scenariuszy reklam radiowych.
T-L-5Realizacja nagrań i montaż przekazów radiowych.
T-L-6Opracowanie scenopisów i modeli reklamowych spotów wideo.
T-L-7Nagrania wideo i montaż spotów.
Metody nauczaniaM-4Realizowanie podobnego zadania budowy przekazu medialnego przez wszystkie zespoły grupy laboratoryjnej - dodatkowy element konkurencyjności (porównywanie wyników) pobudzający kreatywność.
M-2Realizacjia zadań na zajęciach laboratoryjnych w zespołach 2- lub 3-osobowych.
M-3Wymagana kreatywność studentów w zakresie wykorzystywanych środków wyrazu i formy opracowywanych przkazów medialnych.
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena form końcowych zadań zrealizowanych przez zespoły podczas zajęć laboratoryjnych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Ocena przygotowanej pracy zespołowej: Scenariusz - 1pkt. Materiał wideo - 1 pkt. Materiał audio - 1 pkt Staranność montażu - 1 pkt
3,5
4,0
4,5
5,0Ocena przygotowanej pracy zespołowej: Scenariusz - 2 pkt. Materiał wideo - 2 pkt. Materiał audio - 2 pkt Staranność montażu 2 pkt
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D17/O/3-5_K02Student potrafi działać kreatywnie na pozazawodowym obszarze wykorzystując wiedzę ogólną inżynierską i zawodową informatyczną.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_K06Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Poznanie szerokiego spektrum bodźców oddziałujących na człowieka za pośrednictwem róznego rodzaju mediów.
C-2Zrozumienie mechanizmów prowadzących do podejmowania decyzji wywołanych zewnętrznym oddziaływaniem na decydenta.
C-3Poznanie zasad budowania skutecznych przekazów transmitowanych różnymi kanałami medialnymi.
Treści programoweT-W-5Charakterystyka podstawowych kanałów komunikacyjnych.
T-W-6Reklama towarów i usług – wizerunek i system komunikacyjny marki, System Tożsamości Marki.
T-W-2Model komunikacyjny przekazu nadawca-odbiorca. Model informacyjny.
T-W-8Prezentacje i ekspozycje (wystawy, targi, kampanie reklamowe) interaktywne.
T-W-7Inżynieria przekazów reklamowych rozpowszechnianych przez prasę drukowaną, radio, telewizję, internet, plakat - zasady tworzenia grafiki, materiałów wideo i dźwięku.
T-W-3Psychologiczne aspekty oddziaływania mediów.
Metody nauczaniaM-1Klasyczne wykłady typu informacyjnego i wyjaśniającego, prowadzone w modułach dwugodzinnych wspierane prezentacjami multimedialnymi (slajdy, animacje, filmy).
M-2Realizacjia zadań na zajęciach laboratoryjnych w zespołach 2- lub 3-osobowych.
M-3Wymagana kreatywność studentów w zakresie wykorzystywanych środków wyrazu i formy opracowywanych przkazów medialnych.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Koncowe zaliczenie obejmujące materiał wykładu i elementy wskazane do samodzielnego uzupełnienia przez studenta.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Ocena przygotowanej pracy zespołowej: Scenariusz - 1pkt. Materiał wideo - 1 pkt. Materiał audio - 1 pkt Staranność montażu - 1 pkt
3,5
4,0
4,5
5,0Scenariusz - 2 pkt. Materiał wideo - 2 pkt. Materiał audio - 2 pkt Staranność montażu 2 pkt
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D17/O/3-5_K03Student potrafi uniknąć kolizji z prawem na gruncie publikacji w mediach publicznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_K04Świadomie stosuje przepisy prawa dotyczące własności intelektualnej i przestrzega zasad etyki zawodowej
Cel przedmiotuC-4Przyswojenie podstawowych norm prawnych obowiązujących w ogólnodostępnych mediach.
Treści programoweT-W-4Podstawowe akty prawne normujące zasady oddziaływań środków przekazu na odbiorcę. Omówienie najważniejszych uregulowań prawa prasowego.
Metody nauczaniaM-1Klasyczne wykłady typu informacyjnego i wyjaśniającego, prowadzone w modułach dwugodzinnych wspierane prezentacjami multimedialnymi (slajdy, animacje, filmy).
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Koncowe zaliczenie obejmujące materiał wykładu i elementy wskazane do samodzielnego uzupełnienia przez studenta.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Ocena przygotowanej pracy zespołowej: Scenariusz - 1pkt. Materiał wideo - 1 pkt. Materiał audio - 1 pkt Staranność montażu - 1 pkt
3,5
4,0
4,5
5,0Scenariusz - 2 pkt. Materiał wideo - 2 pkt. Materiał audio - 2 pkt Staranność montażu 2 pkt