Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S1)

Sylabus przedmiotu Grafika komputerowa i techniki projektowania (CAD):

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia chemiczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Grafika komputerowa i techniki projektowania (CAD)
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Marek Gryta <Marek.Gryta@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL3 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy matematyki i rysunku na poziomie szkoły średniej
W-2rozróżnienie właściwości konstrukcyjnych materiałów
W-3umiejętność obsługi komputera, podstawy informatyki

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1opanowanie podstaw wykonywania oraz czytania rysunków technicznych maszynowych
C-2umiejętość zastosowania AutoCada do wykonywania rysunków technicznych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Geometryczne podstawy rysunku technicznego – rzutowanie aksonometryczne i prostokątne (układ europejski) -(punkt, prosta, płaszczyzna, wielościany, bryły).2
T-L-2Główne formy zapisu graficznego: normy rysunkowe, rzutowanie, przekroje, wymiarowanie4
T-L-3Schematy złożonych układów technicznych (kinetyczny, instalacji hydraulicznych, elektrycznych, elektronicznych, cieplnych i chemicznych, infrastruktury).4
T-L-4Czytanie rysunków i schematów maszyn oraz urządzeń technicznych2
T-L-5Tworzenie opisów budowy i działania maszyn i urządzeń.2
T-L-6Zastosowanie komputerowego wspomaganie projektowania (ACAD)16
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2zapoznanie się z literaturą przedmiotu12
A-L-3Prace domowe - rysunki techniczne10
A-L-4przygotowanie się do dwóch sprawdzianów pisemnych6
A-L-5Zaliczenie - komputerowe wykonanie rysunku technicznego2
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Prelekcja i opis
M-2objaśnienia i wyjaśnienia
M-3przykładowe demostracje sposobu wykonania rysunków
M-4wykonywanie rysunku przez studenta i dyskusyjna korekta błędów przez resztę grupy

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Sprawdzian pisemny: zasady wykonywania rysunku technicznego oraz graficzne zastosowanie wybranych tematów z teorii, np. sposoby wymiarowania, zaznaczania przekrojów itd.
S-2Ocena podsumowująca: Praktyczne wykonanie rysunku przy pomocy programu AutoCad

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_1A_B13_W05
ma wiedzę w zakresie informatyki potrzebną do rozwiązywania prostych zadań związanych z technologią chemiczną
TCH_1A_W05T1A_W02InzA_W02C-2T-L-6M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_1A_B13_U01
potrafi korzystać z symulatorów wspomagających prace inżynierskie
TCH_1A_U09T1A_U08InzA_U01C-1, C-2T-L-1, T-L-3, T-L-2, T-L-4, T-L-5, T-L-6M-3, M-1, M-2, M-4S-2, S-1
TCH_1A_B13_U03
potrawi przygotować dokumentację techniczną z zakresu technologii chemicznej, przygotowuje i czyta rysunki techniczne
TCH_1A_U03T1A_U03C-1, C-2T-L-1, T-L-3, T-L-2, T-L-4, T-L-5, T-L-6M-3, M-2S-2, S-1
TCH_1A_B13_U07
Potrafi stosować ACADa do realizacji prac projektowych w technologii chemicznej
TCH_1A_U07T1A_U07InzA_U02C-2T-L-5, T-L-6M-3, M-2, M-4S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_1A_B13_K06
potrafi pracować w grupie
TCH_1A_K06T1A_K03InzA_K01C-2T-L-4M-2S-2
TCH_1A_B13_K09
ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny
TCH_1A_K09T1A_K05InzA_K01C-1T-L-5, T-L-6M-4S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_1A_B13_W05
ma wiedzę w zakresie informatyki potrzebną do rozwiązywania prostych zadań związanych z technologią chemiczną
2,0nie wie jak ACAD zastosować do zadań technologii chemicznej
3,0rozumie do czego można wykorzystać ACAD
3,5stosuje ACAD do rozwiązywania problemów projektowych
4,0umie stworzyc dokumentację techniczną
4,5Zna zakres mozliwości i praktycznie stosuje ACAD w rozwiązywaniu problemów związanych z technologią chemiczną
5,0Samodzielnie identyfikuje problemy i potrafi zdefiniowac sposoby ich rozwiązania z uzyciem ACADa

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_1A_B13_U01
potrafi korzystać z symulatorów wspomagających prace inżynierskie
2,0nie rozumie po co są programy typu ACad, nie umie go zastoswać
3,0zna podstawowe możliwości ACADa
3,5Rozumie w jakim zakresie i do czego można zastosować ACAD
4,0Stosuje ACAD do prostych prac projektowych
4,5Potrafi zastować ACAD do wspomagania prac projektowych
5,0Potrafi zastosować ACADa w szerokim zakresie prac inżynieryjnych
TCH_1A_B13_U03
potrawi przygotować dokumentację techniczną z zakresu technologii chemicznej, przygotowuje i czyta rysunki techniczne
2,0nie zna podstawowych zasad tworzenia rysunku technicznego nie umie narysować prostego przedmiotu, np. trójnika
3,0Umie rzutować proste przedmioty - jak sześcian, walec Zna podstawy rysunku technicznego, dobrze rysuje i wymiaruje
3,5Sprawnie wykonuje rysunki techniczne prostych elementów, jak np. półwidok-półprzekrój trójnika, z gwintem wewnętrznym i zewnętrznym.
4,0Umie narysować przekroje łamane złożonych elementów
4,5Rozwiązuje prawidłowo większość zadań z zakresu rysunku technicznego
5,0Prawidłowo odczytuje i wykonuje złozone rysunki techniczne
TCH_1A_B13_U07
Potrafi stosować ACADa do realizacji prac projektowych w technologii chemicznej
2,0nie umie uruchomić Acana
3,0Rysuje i wymiaruje figury geometryczne oraz proste przedmioty
3,5Sprawnie wykonuje rysunek mniej złożonych przedmiotów, jak trójnik czy kołnierz
4,0Zna większość funkcji ACADa i umie je zastosować praktycznie
4,5Wykonuje złożone rysunki
5,0Sprawnie posługuje się wieloma funkcjami przy wykonywaniu złożonych rysunków technicznych

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_1A_B13_K06
potrafi pracować w grupie
2,0nie pracuje zespołowo
3,0toleruje obecność innych, dopuszcza możliwość korekty swoich zachowań
3,5analizuje uwagii drugich osób oraz zastsanawia się nad ich pracą
4,0konsultuje prace z innymi członkami zespołu
4,5zachęca innych do grupowego rozwiązywania problemu
5,0Potrawi ukierunkować prace zespołu do uzyskania wspólnego rozwiązania
TCH_1A_B13_K09
ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny
2,0lekceważy swoje obowiązki
3,0wykonuje prace, ale wymaga kontroli
3,5rozumie znaczenie samokontroli i dobrze wykonuje swoje obowiązki
4,0rozumie konsekwencje błędów projektowych i precyzyjnie wykonuje prace
4,5dba o precyzyjnośc i czytelność pracy projektowej
5,0Wprowadza systemy kontrolne i sumiennie ich przestrzega

Literatura podstawowa

  1. M. Gryta, R. Kaleńczuk, D. Moszyński, Grafika inżynierska, Wydawnictwo Uczelniane PS, Szczecin, 2007, Skrypt zawiera podstawowe informacje niezbędne do uczestnictw w zajęciach
  2. T. Dobrzański, Rysunek techniczny maszynowy, WNT, Warszawa, 2004
  3. Z. Gajewska, K. Schabowska, A. Nieoczym, Zapis konstrukcji, rysunek maszynowy, Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Lubelskiej, Lublin, 1994
  4. Z. Kurnik, R. Petryk, Rysunek techniczny. Cz.I. Rzutowanie, Politechnika Krakowska, Kraków, 1995

Literatura dodatkowa

  1. H. i I. Samujłłowie, Rysunek techniczny i odręczny w budownictwie, Arkady, Warszawa, 1987
  2. T. Buksiński, A. Szpecht, Rysunek techniczny, PWSZ, Warszawa, 1972
  3. I. Rydzanowicz, Rysunek techniczny jako zapis konstrukcji, WNT, Warszawa, 1997

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Geometryczne podstawy rysunku technicznego – rzutowanie aksonometryczne i prostokątne (układ europejski) -(punkt, prosta, płaszczyzna, wielościany, bryły).2
T-L-2Główne formy zapisu graficznego: normy rysunkowe, rzutowanie, przekroje, wymiarowanie4
T-L-3Schematy złożonych układów technicznych (kinetyczny, instalacji hydraulicznych, elektrycznych, elektronicznych, cieplnych i chemicznych, infrastruktury).4
T-L-4Czytanie rysunków i schematów maszyn oraz urządzeń technicznych2
T-L-5Tworzenie opisów budowy i działania maszyn i urządzeń.2
T-L-6Zastosowanie komputerowego wspomaganie projektowania (ACAD)16
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2zapoznanie się z literaturą przedmiotu12
A-L-3Prace domowe - rysunki techniczne10
A-L-4przygotowanie się do dwóch sprawdzianów pisemnych6
A-L-5Zaliczenie - komputerowe wykonanie rysunku technicznego2
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_1A_B13_W05ma wiedzę w zakresie informatyki potrzebną do rozwiązywania prostych zadań związanych z technologią chemiczną
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_1A_W05ma wiedzę w zakresie elektrotechniki, elektroniki, automatyki i informatyki w zakresie potrzebnym do rozwiązywania i formułowania prostych zadań i obliczeń związanych z technologią chemiczną
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2umiejętość zastosowania AutoCada do wykonywania rysunków technicznych
Treści programoweT-L-6Zastosowanie komputerowego wspomaganie projektowania (ACAD)
Metody nauczaniaM-2objaśnienia i wyjaśnienia
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawdzian pisemny: zasady wykonywania rysunku technicznego oraz graficzne zastosowanie wybranych tematów z teorii, np. sposoby wymiarowania, zaznaczania przekrojów itd.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie wie jak ACAD zastosować do zadań technologii chemicznej
3,0rozumie do czego można wykorzystać ACAD
3,5stosuje ACAD do rozwiązywania problemów projektowych
4,0umie stworzyc dokumentację techniczną
4,5Zna zakres mozliwości i praktycznie stosuje ACAD w rozwiązywaniu problemów związanych z technologią chemiczną
5,0Samodzielnie identyfikuje problemy i potrafi zdefiniowac sposoby ich rozwiązania z uzyciem ACADa
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_1A_B13_U01potrafi korzystać z symulatorów wspomagających prace inżynierskie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_1A_U09potrafi korzystać z symulatorów wspomagających oznaczenia chemiczne oraz prace doświadczalne i inżynierskie w technologii chemicznej (ChemCAD)
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Cel przedmiotuC-1opanowanie podstaw wykonywania oraz czytania rysunków technicznych maszynowych
C-2umiejętość zastosowania AutoCada do wykonywania rysunków technicznych
Treści programoweT-L-1Geometryczne podstawy rysunku technicznego – rzutowanie aksonometryczne i prostokątne (układ europejski) -(punkt, prosta, płaszczyzna, wielościany, bryły).
T-L-3Schematy złożonych układów technicznych (kinetyczny, instalacji hydraulicznych, elektrycznych, elektronicznych, cieplnych i chemicznych, infrastruktury).
T-L-2Główne formy zapisu graficznego: normy rysunkowe, rzutowanie, przekroje, wymiarowanie
T-L-4Czytanie rysunków i schematów maszyn oraz urządzeń technicznych
T-L-5Tworzenie opisów budowy i działania maszyn i urządzeń.
T-L-6Zastosowanie komputerowego wspomaganie projektowania (ACAD)
Metody nauczaniaM-3przykładowe demostracje sposobu wykonania rysunków
M-1Prelekcja i opis
M-2objaśnienia i wyjaśnienia
M-4wykonywanie rysunku przez studenta i dyskusyjna korekta błędów przez resztę grupy
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Praktyczne wykonanie rysunku przy pomocy programu AutoCad
S-1Ocena formująca: Sprawdzian pisemny: zasady wykonywania rysunku technicznego oraz graficzne zastosowanie wybranych tematów z teorii, np. sposoby wymiarowania, zaznaczania przekrojów itd.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie rozumie po co są programy typu ACad, nie umie go zastoswać
3,0zna podstawowe możliwości ACADa
3,5Rozumie w jakim zakresie i do czego można zastosować ACAD
4,0Stosuje ACAD do prostych prac projektowych
4,5Potrafi zastować ACAD do wspomagania prac projektowych
5,0Potrafi zastosować ACADa w szerokim zakresie prac inżynieryjnych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_1A_B13_U03potrawi przygotować dokumentację techniczną z zakresu technologii chemicznej, przygotowuje i czyta rysunki techniczne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_1A_U03potrafi przygotować w języku polskim oraz przynajmniej w jednym języku obcym spośród: angielski, francuski, niemiecki lub rosyjski, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu technologii chemicznej potrafi, zgodnie z obowiązującymi przepisami, opracować dokumentację technologiczną procesu z zakresu ukończonej specjalności oraz współpracować w opracowaniu dokumentacji inżynierskich ze specjalistami z innych dziedzin
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1opanowanie podstaw wykonywania oraz czytania rysunków technicznych maszynowych
C-2umiejętość zastosowania AutoCada do wykonywania rysunków technicznych
Treści programoweT-L-1Geometryczne podstawy rysunku technicznego – rzutowanie aksonometryczne i prostokątne (układ europejski) -(punkt, prosta, płaszczyzna, wielościany, bryły).
T-L-3Schematy złożonych układów technicznych (kinetyczny, instalacji hydraulicznych, elektrycznych, elektronicznych, cieplnych i chemicznych, infrastruktury).
T-L-2Główne formy zapisu graficznego: normy rysunkowe, rzutowanie, przekroje, wymiarowanie
T-L-4Czytanie rysunków i schematów maszyn oraz urządzeń technicznych
T-L-5Tworzenie opisów budowy i działania maszyn i urządzeń.
T-L-6Zastosowanie komputerowego wspomaganie projektowania (ACAD)
Metody nauczaniaM-3przykładowe demostracje sposobu wykonania rysunków
M-2objaśnienia i wyjaśnienia
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Praktyczne wykonanie rysunku przy pomocy programu AutoCad
S-1Ocena formująca: Sprawdzian pisemny: zasady wykonywania rysunku technicznego oraz graficzne zastosowanie wybranych tematów z teorii, np. sposoby wymiarowania, zaznaczania przekrojów itd.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie zna podstawowych zasad tworzenia rysunku technicznego nie umie narysować prostego przedmiotu, np. trójnika
3,0Umie rzutować proste przedmioty - jak sześcian, walec Zna podstawy rysunku technicznego, dobrze rysuje i wymiaruje
3,5Sprawnie wykonuje rysunki techniczne prostych elementów, jak np. półwidok-półprzekrój trójnika, z gwintem wewnętrznym i zewnętrznym.
4,0Umie narysować przekroje łamane złożonych elementów
4,5Rozwiązuje prawidłowo większość zadań z zakresu rysunku technicznego
5,0Prawidłowo odczytuje i wykonuje złozone rysunki techniczne
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_1A_B13_U07Potrafi stosować ACADa do realizacji prac projektowych w technologii chemicznej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_1A_U07potrafi posługiwać się programami komputerowymi, wspomagającymi realizację zadań typowych dla działalności inżynierskiej w zakresie technologii chemicznej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
Cel przedmiotuC-2umiejętość zastosowania AutoCada do wykonywania rysunków technicznych
Treści programoweT-L-5Tworzenie opisów budowy i działania maszyn i urządzeń.
T-L-6Zastosowanie komputerowego wspomaganie projektowania (ACAD)
Metody nauczaniaM-3przykładowe demostracje sposobu wykonania rysunków
M-2objaśnienia i wyjaśnienia
M-4wykonywanie rysunku przez studenta i dyskusyjna korekta błędów przez resztę grupy
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Praktyczne wykonanie rysunku przy pomocy programu AutoCad
S-1Ocena formująca: Sprawdzian pisemny: zasady wykonywania rysunku technicznego oraz graficzne zastosowanie wybranych tematów z teorii, np. sposoby wymiarowania, zaznaczania przekrojów itd.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie umie uruchomić Acana
3,0Rysuje i wymiaruje figury geometryczne oraz proste przedmioty
3,5Sprawnie wykonuje rysunek mniej złożonych przedmiotów, jak trójnik czy kołnierz
4,0Zna większość funkcji ACADa i umie je zastosować praktycznie
4,5Wykonuje złożone rysunki
5,0Sprawnie posługuje się wieloma funkcjami przy wykonywaniu złożonych rysunków technicznych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_1A_B13_K06potrafi pracować w grupie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_1A_K06potrafi pracować w grupie, mając świadomość wpływu własnych działań na efekty pracy całego zespołu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-2umiejętość zastosowania AutoCada do wykonywania rysunków technicznych
Treści programoweT-L-4Czytanie rysunków i schematów maszyn oraz urządzeń technicznych
Metody nauczaniaM-2objaśnienia i wyjaśnienia
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Praktyczne wykonanie rysunku przy pomocy programu AutoCad
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie pracuje zespołowo
3,0toleruje obecność innych, dopuszcza możliwość korekty swoich zachowań
3,5analizuje uwagii drugich osób oraz zastsanawia się nad ich pracą
4,0konsultuje prace z innymi członkami zespołu
4,5zachęca innych do grupowego rozwiązywania problemu
5,0Potrawi ukierunkować prace zespołu do uzyskania wspólnego rozwiązania
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_1A_B13_K09ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_1A_K09potrafi identyfikować i rozstrzygać dylematy związane z wykonywaniem zawodu, ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1opanowanie podstaw wykonywania oraz czytania rysunków technicznych maszynowych
Treści programoweT-L-5Tworzenie opisów budowy i działania maszyn i urządzeń.
T-L-6Zastosowanie komputerowego wspomaganie projektowania (ACAD)
Metody nauczaniaM-4wykonywanie rysunku przez studenta i dyskusyjna korekta błędów przez resztę grupy
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Praktyczne wykonanie rysunku przy pomocy programu AutoCad
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0lekceważy swoje obowiązki
3,0wykonuje prace, ale wymaga kontroli
3,5rozumie znaczenie samokontroli i dobrze wykonuje swoje obowiązki
4,0rozumie konsekwencje błędów projektowych i precyzyjnie wykonuje prace
4,5dba o precyzyjnośc i czytelność pracy projektowej
5,0Wprowadza systemy kontrolne i sumiennie ich przestrzega