Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Technologia żywności i żywienie człowieka (N2)
specjalność: technologia rybna

Sylabus przedmiotu Zarządzanie i marketing:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia żywności i żywienie człowieka
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zarządzanie i marketing
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu
Nauczyciel odpowiedzialny Jolanta Sułek <Jolanta.Sulek@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 18 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość podstaw ekonomii.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem przedmiotu jest dostarczenie wiedzy o organizacji, kontroli, motywacji, oraz o podejmowaniu decyzji kierowniczych jak również przyczyny stosowania marketingu wykorzystujac odpowiednie jego narzędzia.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Formy organizacyjne przedsiebiorstw1
T-W-2System motywacyjny w przediębiorstwie1
T-W-3Kierowanie i praca menedzera1
T-W-4Narzędzia i style kierowania1
T-W-5Nowoczesne trędy w zarzadzaniu1
T-W-6Gospodarowanie majątkiem trwałym i obrotowym w przedsiebiorstwie1
T-W-7Odpowiedzialność społeczna i etyka przedsiebiorstwa1
T-W-8Istota i znaczenie w marketingu1
T-W-9Zasady i strategie marketingowe2
T-W-10Cena - istota, ustalanie, strategie cenowe2
T-W-11Promocja1
T-W-12Otoczenie marketingowe1
T-W-13Pojęcie produktu, rodzaje, cykl życia2
T-W-14Dystrybucja1
T-W-15Zaliczenie przedmiotu1
18

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach18
A-W-2Samodzielna praca studenta (ugruntowanie wiedzy z zakresu przedmiotu)22
A-W-3Udział w konsultacjach5
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia15
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Zaliczenie końcowe pisemne

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_2A_A6_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien definiować i objaśniać pojęcia zwiazane z zarządzaniem i marketingiem
TZZ_2A_W17R2A_W09InzA2_W02C-1T-W-13, T-W-14, T-W-3, T-W-5, T-W-9, T-W-2, T-W-1, T-W-11, T-W-10M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_2A_A6_U01
Student posiada umiejętność rozwiązywania problemów zwiazanych z zarządzaniem i marketingiem
TZZ_2A_U01R2A_U01, R2A_U03C-1T-W-4, T-W-1, T-W-9, T-W-3M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_2A_A6_K01
Student potrafi myśleć w sposób przedsiebiorczy
TZZ_2A_K04R2A_K01, R2A_K07C-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TZZ_2A_A6_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien definiować i objaśniać pojęcia zwiazane z zarządzaniem i marketingiem
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia w zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia w zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TZZ_2A_A6_U01
Student posiada umiejętność rozwiązywania problemów zwiazanych z zarządzaniem i marketingiem
2,0
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TZZ_2A_A6_K01
Student potrafi myśleć w sposób przedsiebiorczy
2,0
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Błaszczyk W., Metody organizacji i zarzadzania . Kształtowanie relacji organizacyjnych, PWN, Warszawa, 2008, 1
  2. Kowalczewski I. Nazarska s., Instrumenty zarządzania wspólczesnym przedsiebiorstwem, PWE, Warszawa, 2006

Literatura dodatkowa

  1. Sławińska M., Zarządzanie przedsiebiorstwem Handlowym, PWE, Warszawa, 2001

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Formy organizacyjne przedsiebiorstw1
T-W-2System motywacyjny w przediębiorstwie1
T-W-3Kierowanie i praca menedzera1
T-W-4Narzędzia i style kierowania1
T-W-5Nowoczesne trędy w zarzadzaniu1
T-W-6Gospodarowanie majątkiem trwałym i obrotowym w przedsiebiorstwie1
T-W-7Odpowiedzialność społeczna i etyka przedsiebiorstwa1
T-W-8Istota i znaczenie w marketingu1
T-W-9Zasady i strategie marketingowe2
T-W-10Cena - istota, ustalanie, strategie cenowe2
T-W-11Promocja1
T-W-12Otoczenie marketingowe1
T-W-13Pojęcie produktu, rodzaje, cykl życia2
T-W-14Dystrybucja1
T-W-15Zaliczenie przedmiotu1
18

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach18
A-W-2Samodzielna praca studenta (ugruntowanie wiedzy z zakresu przedmiotu)22
A-W-3Udział w konsultacjach5
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia15
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZZ_2A_A6_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien definiować i objaśniać pojęcia zwiazane z zarządzaniem i marketingiem
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_2A_W17Zna zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości oraz podstaw rachunkowości.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_W09zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest dostarczenie wiedzy o organizacji, kontroli, motywacji, oraz o podejmowaniu decyzji kierowniczych jak również przyczyny stosowania marketingu wykorzystujac odpowiednie jego narzędzia.
Treści programoweT-W-13Pojęcie produktu, rodzaje, cykl życia
T-W-14Dystrybucja
T-W-3Kierowanie i praca menedzera
T-W-5Nowoczesne trędy w zarzadzaniu
T-W-9Zasady i strategie marketingowe
T-W-2System motywacyjny w przediębiorstwie
T-W-1Formy organizacyjne przedsiebiorstw
T-W-11Promocja
T-W-10Cena - istota, ustalanie, strategie cenowe
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie końcowe pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia w zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia w zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZZ_2A_A6_U01Student posiada umiejętność rozwiązywania problemów zwiazanych z zarządzaniem i marketingiem
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_2A_U01Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z literatury, baz danych i innych źródeł. Potrafi uzyskane informacje integrować, dokonać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i twórczego wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R2A_U03rozumie i stosuje odpowiednie technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest dostarczenie wiedzy o organizacji, kontroli, motywacji, oraz o podejmowaniu decyzji kierowniczych jak również przyczyny stosowania marketingu wykorzystujac odpowiednie jego narzędzia.
Treści programoweT-W-4Narzędzia i style kierowania
T-W-1Formy organizacyjne przedsiebiorstw
T-W-9Zasady i strategie marketingowe
T-W-3Kierowanie i praca menedzera
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie końcowe pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZZ_2A_A6_K01Student potrafi myśleć w sposób przedsiebiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_2A_K04Ma świadomość potrzeby ciągłego dokształcania, poszerzania i aktualizowania swojej wiedzy.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
R2A_K07ma świadomość potrzeby ukierunkowanego dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest dostarczenie wiedzy o organizacji, kontroli, motywacji, oraz o podejmowaniu decyzji kierowniczych jak również przyczyny stosowania marketingu wykorzystujac odpowiednie jego narzędzia.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie końcowe pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5
4,0
4,5
5,0