Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ZO_2A_??_U01 | Student potrafi wykorzystać nowoczesne narzędzia informatyczne i źródła informacji turystycznej, zwłaszcza Internet, we wspomaganiu pracy gospodarstwa agroturystycznego |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ZO_2A_U15 | Umie organizować produkcję zwierzęcą i jej przetwórstwo oraz wykorzystać terapeutyczne właściwości zwierząt i produktów od nich pozyskiwanych, a także prowadzić działalność gospodarczą na obszarach wiejskich z możliwością wykorzystania zaawansowanych technologii informatycznych w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji |
---|
ZO_2A_U01 | Wykazuje pogłębioną umiejętność znajdowania, zrozumienia, analizy i twórczego wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach w zakresie zootechniki. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R2A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i twórczego wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R2A_U02 | posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej |
R2A_U03 | rozumie i stosuje odpowiednie technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej |
R2A_U04 | samodzielnie planuje, przeprowadza, analizuje i ocenia poprawność wykonanego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
R2A_U05 | samodzielnie i wszechstronnie analizuje problemy wpływające na produkcję i jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania specjalistycznych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów i profilu kształcenia |
R2A_U06 | posiada umiejętność doboru i modyfikacji typowych działań (w tym technik i technologii) dostosowanych do zasobów przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka, zgodnych ze studiowanym kierunkiem studiów |
R2A_U09 | posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
---|
InzA2_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA2_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA2_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA2_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA2_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Ukształtowanie umiejętności wykorzystania ogólnodostępnych narzędzi informatycznych do wspomagania pracy gospodarstwa agroturystycznego |
---|
Treści programowe | T-A-1 | Laboratorium komputerowe – przypomnienie zasad obsługi komputera i pracy w systemie operacyjnym |
---|
T-A-4 | Wyszukiwanie informacji w Internecie, specjalizowane bazy danych |
T-A-2 | Praca w edytorze tekstu: formatowanie tekstu, przygotowanie ankiety |
T-A-5 | Tworzenie strony WWW gospodarstwa agroturystycznego |
T-A-3 | Wykorzystanie arkusza kalkulacyjnego w działalności gospodarstwa agroturystycznego: formuły i funkcje tablicowe, wybrane funkcje finansowe |
T-A-6 | Przegląd systemów rezerwacji (CRS) i globalnych systemów dystrybucji (GDS) |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny prezentujacy zagadnienia teoretyczne |
---|
M-2 | Prezentacje multimedialne przy wykorzystaniu komputera i projektora |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe ćwiczeń |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi formatować tekstu, stosować funkcji arkusza kalkulacyjnego, odnaleźć baz danych w Internecie |
3,0 | Student formatuje tekst w edytorze tekstu, stosuje funkcje arkusza kalkulacyjnego, odnajduje specjalizowane bazy danych w Internecie |
3,5 | Student formatuje tekst oraz przygotowuje ankietę w edytorze tekstu, stosuje formuły i funkcje tablicowe oraz funkcje finansowe arkusza kalkulacyjnego, wykorzystuje informacje dostępne w internetowych bazach danych |
4,0 | Student przygotowuje ankietę w edytorze tekstu, stosuje formuły i funkcje tablicowe oraz funkcje finansowe arkusza kalkulacyjnego, wykorzystuje informacje dostępne w internetowych bazach danych, tworzy prostą stronę WWW gospodarstwa agroturystycznego |
4,5 | Student przygotowuje ankietę w edytorze tekstu, stosuje formuły i funkcje tablicowe oraz funkcje finansowe arkusza kalkulacyjnego, wykorzystuje informacje dostępne w internetowych bazach danych, tworzy stronę WWW gospodarstwa agroturystycznego korzystając ze znaczników i poleceń języków HTML, PHP oraz CSS |
5,0 | Student przygotowuje ankietę w edytorze tekstu, stosuje formuły i funkcje tablicowe oraz funkcje finansowe arkusza kalkulacyjnego, wykorzystuje informacje dostępne w internetowych bazach danych, korzysta z zaawansowanych opcji wyszukiwania informacji w Internecie, tworzy stronę WWW gospodarstwa agroturystycznego korzystając ze znaczników i poleceń języków HTML, PHP oraz CSS |